DROPS / 125 / 15

DROPS 125-15 by DROPS Design

DROPS korta sockor med flätor i ”Alaska”.

Tags: fläta, sockor,
Detta mönster har inget namn än. Föreslå gärna ett!

DROPS design: Modell nr X-358
--------------------------------------------------------
Storlek: 35/37 - 38/40 - 41/43
Fotens längd: 22 - 24 - 27 cm.
Skaftets höjd: 4 - 4 - 4 cm.
Garnåtgång: DROPS ALASKA från Garnstudio
100-100-100 g nr 04, grå.

DROPS STRUMPST NR 4,5 - eller det st.nr du behöver för att få 18 m x 23 v i slätst på 10 x 10 cm.

Kommentarer (94)

100% Ull
från 20.00 kr /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 20.00 kr /50g
Garnaffären
Beställ 
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 20.00 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 40kr. Läs mer.
MÖNSTER:
Se diagr M.1 (= 15 m) och M.2 (= 15 m). Diagr visar mönstret sett från rätsidan.
HÄLMINSKNING (slätstickas):
Varv 1 (= rätsidan): Sticka tills det återstår 6-7-7 m, lyft 1 m, 1 rm, dra den lyfta m över, vänd.
Varv 2 (= avigsidan): Sticka tills det återstår 6-7-7 m, lyft 1 m, 1 am, dra den lyfta m över, vänd.
Varv 3 (= rätsidan): Sticka tills det återstår 5-6-6 m, lyft 1 m, 1 rm, dra den lyfta m över, vänd.
Varv 4 (= avigsidan): Sticka tills det återstår 5-6-6 m, lyft 1 m, 1 am, dra den lyfta m över, vänd.
Fortsätt minska så här, genom att sticka tills det återstår 1 m mindre innan 1 m lyfts, tills det återstår 9-11-11 m.
--------------------------------------------------------

SOCKA:
Arb stickas runt på strumpst.
Lägg upp 42-48-48 m på strumpst 4,5 med Alaska. Sticka 2 räta v, sedan 5 v med resår 3 rm/3 am. På nästa v stickas MÖNSTER - se förkl ovan - så här: Fortsätt med resår 3 rm/3 am över de första 18-24-24 m, 6-6-6 rm, M.1 (= 15 m), 3-3-3 rm. KONTROLLERA STICKFASTHETEN! Fortsätt så tills arb mäter 4 cm i alla strl. Behåll de första 21-27-27 m på st till häl och de sista 21-21-21 m sätts på en tråd (= uppepå foten). Sticka resår fram och tillbaka över häl-m i 5-5½-6 cm. OBS! På sista v på avigsidan minskas i de olika strl så här:
Strl 35/37: Minska 1 m i första och sista rm-parti genom att sticka ihop 2 rm.
Strl 38/40 och 41/43: Minska 1 m i var och en av de 4 rm-partierna genom att sticka ihop 2 rm.
Alla strl: = 19-23-23 m.
Sätt en markör i arb. Sticka HÄLMINSKNING – se förkl ovan! Efter hälminskningen stickas det upp 9-10-12 m på var sida av hälen och de 21-21-21 m från tråden sätts tillbaka på st = 48-52-56 m. Sätt en markör på var sida av de mittersta 21-23-25 m på foten (= 3-4-5 m på var sida av M.1). Fortsätt med slätst och M.1 - SAMTIDIGT minskas i varje sida så här: De 2 sista m före 1:a markören på foten stickas ihop vridna rm och de 2 första m efter 2:a markören på foten stickas ihop rätt. Upprepa minskningarna på vartannat v totalt 6-7-7 ggr = 36-38-42 m. Sticka vidare tills arb mäter 18-20-22 cm från markören på hälen – avpassat så att det avslutas efter 1 hel rapport av M.1 (= ca 4-4-5 cm kvar till full längd). Sätt en markör i varje sida så att det blir 19-19-21 m under foten och 17-19-21 m på foten (= 1-2-3 m på varje sida av M.1). Här börjar minskningar för tå. LÄS HELA NÄSTA AVSNITT INNAN DU STICKAR VIDARE:
(OBS! Det minskas olika på undersidan och på ovansidan av foten, men minskningarna görs på samma v). Minska under foten så (innanför markörerna): Sticka ihop de 2 m efter markören vridna räta och de 2 m före markören räta ihop. Upprepa minskningen på vartannat v totalt 4-4-4 ggr, sedan på varje v totalt 3-3-4 ggr SAMTIDIGT minskas för tårna ovanpå foten så här: Sticka M.2 över M.1 (1-2-3 m på varje sida av M.1 slätstickas som innan). Avsluta med am över de 3 sista m i sista v i strl 41/43 = 10-12-14 m kvar på st. Klipp tråden, drag den genom de resterande m och fäst ordentligt.

= sätt 3 m på hj.st bakom arb, sticka 1 rm, sticka de 3 m från hj.st räta
= sätt 1 m på hj.st framför arb, sticka 3 rm, sticka 1 m från hj.st rätt
= 2 rm ihop
= lyft 1 m, sticka 1 rm, dra den lösa m över
= lyft 1 m, sticka 2 rm ihop, dra den lyfta m över
= 2 am ihop

Kommentarer (94)

Skriv din kommentar här!

Rose 15.11.2018 - 20:59:

I have just completed the decrease for the heel and I’m finding myself on the wrong side with 9 stitches. Should I turn and knit across before picking up the 9? Also can you tell me how many stitches per needle for3 needles as 9 heel stitches does not split evenly?

DROPS Design 16.11.2018 kl. 09:27:

Dear Rose, turn work so that you are from RS again to pick up the sts: work the sts from heel, pick up 9 sts on the left side of the heel sts, knit the 21 sts from upper foot back on needle, pick up 9 sts on the right side of heel. You can divide the sts with all sts from upper foot on one needle and the new sts + the sts from heel divided onto 2 needles. Happy knitting!

Rosemary 15.11.2018 - 18:49:

Hi there I’m about to decrease the heel, and it says to insert a marker. Can not figure out where or why

DROPS Design 16.11.2018 kl. 09:15:

Dear Rosemary, the marker is inserted in the sts on the row, it will be used to measure the length of the foot and when to start the decreases for toe. Happy knitting!

Jeanne 12.10.2018 - 20:12:

I do not understand "After heel dec pick up 9-10-12 sts each side of heel and slip the 21-21-21 sts from stitch holder back on needle = 48-52-56 sts. Insert a marker each side of the middle 21-23-25 sts on upper foot (= 3-4-5 sts each side of M.1)." Do I pick up and knit same time? Where is marker insert? if I'm making the largest with 21 sts where does 25 come in? what does (= 3-4-5 sts each side of M.1) mean? Thanks

DROPS Design 14.10.2018 kl. 01:25:

Hi Jeanne! There is a video how to pick stitches along the side, hope it helps! Insert 1 row marker in the middle of heel stitches, you will use it to measure the foot length. Later insert markers each side of the sock (3-4-5 sts before and after M.1) to decrease stitches. Happy knitting!

Ellen 30.08.2018 - 17:49:

Following up on your answer to my "K4-section" question yesterday: I find no K4-section in the pattern. The places where I believe the decreases are to happen are K3-sections. Please point out where you are saying the correct K4-sections are in the pattern instructions. If they are actually K3-sections, I hope you will clarify this for everyone. Thank you.

DROPS Design 31.08.2018 kl. 12:02:

Dear Ellen, We looked again your first question and we believe that you should check again the instructions as there are no k-4 sections in the UK instructions. For decreasing, it says: NOTE! On last row from WS dec as follows: Size 35/37: 1 st in the first and last K-section by K2 tog, Size 38/40 and 41/43: . We hope this will help you out. Happy Knitting

Ellen 29.08.2018 - 21:00:

I believe that the "NOTE! On last row from WS dec as follows: ... 1 st in each of the K4-section by K2 tog" is an error. I think it should be "... 1 st in each of the four K3-sections by K2 tog". By your usage (and common usage), K4 means KNIT 4, and there are no K4-sections in any part of the pattern. Is my interpretation correct? If so, I hope you will clarify the pattern for others.

DROPS Design 30.08.2018 kl. 14:26:

Dear Ellen Thank you so much for your feedback. There are many ways of phrasing pattern instructions. We will take your way into consideration but we are referring to "K4 sections" (which means sections with 4 knit stitches). Actually, we have changed our explanations for the newest patterns thanks to all the input we get from knitters. Thank you again for your feedback. Happy Knitting!

Sigrid 22.04.2018 - 10:58:

Ich habe eine Frage zur Fußspitze. Mache ich die ersten Abnahmen (4x) nur an der Fußsohle? Wie stricke ich denn dann den Fußrücken weiter bis dann gleichzeitig unten und oben (M2) abnehme. Oder bin ich da ganz auf dem falschen Weg? Ich verstehe den letzten Absatz nicht so ganz.

DROPS Design 23.04.2018 kl. 10:27:

Liebe Sigrid, die Abnahmen der Fußspitze wird oben mit M.2 gestrickt und unten (Fußsohle) wie beschrieben. Viel Spaß beim stricken!

Paula 17.04.2018 - 20:13:

Jatkoa edelliseen. Taisin tajuta: "joka toisella kerroksella" tarkoittaa, että kavennetaan vain työn oikealla puolella, niinkö? Eli ihan perusjuttu...

DROPS Design 18.04.2018 kl. 17:35:

Hei, aivan oikein, kavennukset tehdään vain joka toisella kerroksella.

Paula 17.04.2018 - 00:54:

Kun on tehnyt kantapääkavennukset (4 krs) ja viimeinen krs siis nurja, niin en tajua seuraavaa: "Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että JOKA TOISELLA kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Teen pienimmän koon mukaan, joten 4 krs:n jälkeen pitäisi olla 15 s (-2 tehtiin jo aiemmin). Miten jatkan 4 kavennuskerroksen jälkeen? Tuo "joka toisella kerroksella" oudoksuttaa.

Sharon Walker 15.01.2018 - 01:31:

I am confused with doing the decrease for the toe in this pattern. It states dec. under foot as follows:k tog into back of loop the 2 sts after marker and k tog 2 st before marker. Repeat the dec on every other row four times. My question is do I do the decreases both before and after both markers as well as the decreases shown on M.2?

DROPS Design 15.01.2018 kl. 10:18:

Dear Mrs Walker, when dec for toe, dec on upper foot as in M.2 and dec on under foot with K2 twisted tog after marker and K2 tog before marker. Happy knitting!

Vivian Eide 23.11.2017 - 22:35:

Hvordan skal vrbord i begynnelsen av hæl strikkes i Korte sokker Mod.nr.: X-358? vrbord= 1r og 1v?

DROPS Design 27.11.2017 kl. 09:44:

Hei Vivian. Vrangborden skal strikkes 3 rett, 3 vrang. Først strikker du 2 omg rett, deretter 5 omg med vrbord 3 r/3 vr. God Fornøyelse!

Kommentér oppskrift DROPS 125-15