Winter Trifecta by DROPS Design

Czapka, komin i mitenki na drutach z włóczki DROPS Snow lub DROPS Wish. Przerabiane ściągaczem.

DROPS 225-17
DROPS Design: model nr ee-730
Grupa włóczek E lub C + C
-------------------------------------------------------

NA CAŁY KOMPLET:

ROZMIARY:
S/M – M/L
Na obwód głowy: 54/56 cm

MATERIAŁ:
DROPS SNOW od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
400-450 g kolor 89, glina

LUB:
DROPS WISH od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
300-300 g kolor 15, liliowy

CZAPKA:

ROZMIAR:
Uniwersalny
Na obwód głowy: 54/56 cm

MATERIAŁ:
DROPS SNOW od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
150 g kolor 89, glina

LUB:
DROPS WISH od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
100 g kolor 15, liliowy

DRUTY:
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 8 – 40 cm długości.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 8.
Można zastosować technikę MAGIC LOOP – wtedy będziemy potrzebować tylko DRUTÓW Z ŻYŁKĄ o długości 80 cm.

PRÓBKA:
11 oczek na szerokość i 15 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.
UWAGA: Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

Wymiary:
Szerokość ramion: ok. 34-36 cm.
Wysokość: ok. 28-30 cm (od góry do dołu od ramienia).

MATERIAŁ:
DROPS SNOW od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
250-250 g kolor 89, glina

LUB:
DROPS WISH od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
150-200 g kolor 15, liliowy

DRUTY:
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 9.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 8 - 40 cm długości.

PRÓBKA:
10 oczek na szerokość i 14 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.
UWAGA: Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

MITENKI:

ROZMIAR:
Uniwersalny
Wymiary:
Obwód ok.18 cm.
Długość ok. 16 cm.

MATERIAŁ:
DROPS SNOW od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
50 g kolor 89, glina

LUB:
DROPS WISH od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
50 g kolor 15, liliowy

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 8.

PRÓBKA:
11 oczek na szerokość i 15 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.
UWAGA: Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

-------------------------------------------------------

Naprężenie nici i próbka – Tutaj dowiesz się dlaczego i jak powinniśmy ją zmierzyć
Alternatywna włóczka – Tutaj znajdziesz jak zamienić włóczkę na inną
Grupy włóczek A-F – Użyj tego samego wzoru i zamień włóczkę tutaj
Ile alternatywnej włóczki użyć – Wypróbuj nasz zamiennik włóczek tutaj

-------------------------------------------------------

100% Wełna
od 10.30 zł /50g
DROPS Snow uni colour DROPS Snow uni colour 10.30 zł /50g
Włóczykijki
Zamów
DROPS Snow mix DROPS Snow mix 12.00 zł /50g
Włóczykijki
Zamów
DROPS Snow print DROPS Snow print 12.90 zł /50g
Zamów
needles Druty i szydełka Zamów
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 82.40zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

-------------------------------------------------------

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

Czapka: patrz schematy A.1 i A.2.
Komin: patrz schematy A.1, A.3 i A.4.
Mitenki: patrz schemat A.1.
Schematy przedstawiają wszystkie rzędy, widok na prawej stronie robótki.

ZAMYKANIE OCZEK (w regularnych odstępach/równomiernie – komin):
Aby obliczyć gdzie zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 29 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta (np. 7) = 4,1.
W tym przykładzie, aby zamknąć oczka będziemy przerabiać razem na prawo ok. każde 3-cie i 4-te oczko.

DODAWANIE OCZEK (komin):
Wszystkie oczka są dodawane na prawej stronie robótki.:
Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut. W następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na lewo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK:
Aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów o jeden rozmiar większych. Jeżeli brzeg dalej jest zbyt ścisły, zamykać wykonując 1 narzut za ok. każdym 6-tym oczkiem; zamykać narzuty jak zwykłe oczka.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

CZAPKA – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiana od dołu do góry, na okrągło na drutach z żyłką. Wyłożenie jest przerabiane na lewej stronie robótki, później obracamy robótkę na prawą stronę i kończymy czapkę w przeciwnym kierunku. Zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych, gdy jest za mało oczek na druty z żyłką

CZAPKA:
Na krótkich drutach z żyłką nr 8 nabrać 64 oczka włóczką DROPS Snow lub DROPS Wish. Przerabiać na okrągło wg schematu A.1 przez 12 cm.
Obrócić teraz robótkę na prawą stronę i przerabiać dalszą część czapki na okrągło, ale w przeciwnym kierunku. Gdy czapka jest zakończona, wykładamy zakładkę, aby miała taką samą fakturę jak pozostała część czapki.
Dalej przerabiać schemat A.1 na okrągło.
ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Przerabiać aż długość robótki wynosi 24 cm (w tym 10 cm wyłożenia; zostaje ok. 8 cm do końca – przerabiać na długość wg potrzeb).
Teraz przerabiać schemat A.2 (= 4 motywy po 16 oczek). Gdy schemat jest zakończony, zostaje 32 oczka. Przerobić 2 okrążenia ściągaczem, 1 oczko prawe / 1 oczko lewe. Dalej przerabiać każde 2 kolejne oczka razem na prawo = 16 oczek. Przerobić 1 okrążenie na prawo. Przerobić każde 2 kolejne oczka razem na prawo = 8 oczek.
Odciąć nitkę, przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć. Długość czapki wynosi ok. 35 cm (= 25 cm z 10 cm wyłożeniem).

-------------------------------------------------------

KOMIN – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiany w tę i z powrotem na drutach z żyłką w 2 częściach, zszywany na ramionach. Na końcu wykonujemy podwójne wykończenie dekoltu.

PRZÓD:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 43-45 oczek włóczką DROPS Snow lub DROPS Wish.
Przerabiać ściągaczem następująco: 1 oczko brzegowe ŚCIEGIEM FRANCUSKIM - patrz powyżej, schemat A.1 aż zostaje 2 oczka, przerobić pierwsze oczko schematu A.1, 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo w tę i z powrotem.
Gdy wysokość ściągacza wynosi 4 cm, przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco:
przerabiać schemat A.3 ponad 7 pierwszymi oczkami, 29-31 oczek prawych, równomiernie zamykając 7 oczek - patrz ZAMYKANIE OCZEK, przerabiać schemat A.4 ponad 7 ostatnimi oczkami = 36-38 oczek.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 9.
Przerabiać dżersejem z 7 oczkami z każdej strony jak wcześniej.
ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy długość robótki wynosi 5 cm, dodać 1 oczko w odl. 8 oczek od brzegu z każdej strony - patrz DODAWANIE OCZEK (= zostają dodane 2 oczka). Dodawać tak samo w sumie 3 razy z każdej strony co 5 cm = 42-44 oczka.
Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 20-22 cm. Umieścić teraz 8 oczek środkowych na nitce na dekolt i kończyć każde ramię oddzielnie.
Lewe ramię:
Przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: przerabiać jak wcześniej aż zostaje 5 oczek do dekoltu, przerobić 2 oczka razem na prawo, zakończyć przerabiając 2 oczka prawe i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Przerobić rząd powrotny na lewej stronie robótki jak wcześniej.
Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo, zamykając na dekolt w sumie 4 razy w każdym rzędzie na prawej stronie robótki = 13-14 oczek. Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 28-30 cm. Zamykać oczka na prawo na prawej stronie robótki.
Prawe ramię:
Przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, przerobić 2 oczka prawe, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostaje zamknięte 1 oczko), przerobić pozostałą część rzędu jak wcześniej. Przerobić rząd powrotny na lewej stronie robótki.
Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo, zamykając na dekolt w sumie 4 razy w każdym rzędzie na prawej stronie robótki = 13-14 oczek. Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 28-30 cm. Zamykać oczka na prawo na prawej stronie robótki.

TYŁ:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 43-45 oczek włóczką DROPS Snow lub DROPS Wish.
Przerabiać ściągaczem następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, schemat A.1 aż zostaje 2 oczka, przerobić pierwsze oczko schematu A.1, 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo w tę i z powrotem.
Gdy wysokość ściągacza wynosi 4 cm, przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco:
przerabiać schemat A.3 ponad 7 pierwszymi oczkami, przerobić 29-31 oczek prawych, równomiernie zamykając 7 oczek ponad tymi oczkami, przerabiać schemat A.4 ponad 7 ostatnimi oczkami = 36-38 oczek.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 9.
Dalej przerabiać dżersejem i ściegiem fantazyjnym ponad 7 oczkami z każdej strony.
Gdy długość robótki wynosi 5 cm, dodać 1 oczko w odl. 8 oczek od brzegu z każdej strony - patrz DODAWANIE OCZEK (= zostają dodane 2 oczka). Dodawać tak samo w sumie 3 razy z każdej strony co 5 cm = 42-44 oczka.
Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 26-28 cm. Umieścić teraz 14 oczek środkowych na nitce na dekolt i kończyć każde ramię oddzielnie.
Następnie zamknąć 1 oczko na dekolt = 13-14 oczek na ramię.
Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 28-30 cm. Zamykać oczka na prawo na prawej stronie robótki. Drugie ramię przerabiać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć zamykane oczka ramion razem.

PODWÓJNE WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać na prawej stronie robótki, w odległości 1 oczka od brzegu wokół dekoltu 64 oczka włóczką DROPS Snow lub DROPS Wish. Liczba oczek powinna być podzielna przez 2.
Przerabiać schemat A.1 na okrągło. Gdy długość wykończenia dekoltu wynosi 20 cm, zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Oczka muszą być zamykane dosyć luźno - patrz WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK.
Zagiąć wykończenie dekoltu na lewą stronę robótki i przyszyć. Aby wykończenie nie było zbyt ścisłe i nie wykładało się na prawą stronę robótki, szew powinien być dosyć luźny.

-------------------------------------------------------

MITENKI – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych.

MITENKI:
Na drutach pończoszniczych nr 8 nabrać 24 oczka włóczką DROPS Snow lub DROPS Wish. Przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać schemat A.1 na okrągło.
ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI. Gdy długość robótki wynosi 10 cm, dodać 2 oczka następująco: przerobić 1 oczko przekręcone na prawo, 1 oczko lewe, 1 narzut (= dodane 1 oczko), przerobić 11 następnych oczek jak wcześniej, 1 oczko lewe, 1 narzut (= dodane 1 oczko), przerobić 11 ostatnich oczek jak wcześniej. Dodane 1 oczko z każdej strony = 26 oczek (w następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, a nowe oczka na lewo).
Dalej przerabiać oczka tak jak schodzą z drutu. Gdy długość robótki wynosi 16 cm, zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu - patrz WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK.
Przerobić drugą mitenkę w taki sam sposób.

Schemat

symbols = 1 oczko przekręcone na prawo na prawej stronie robótki, 1 oczko przekręcone na lewo na lewej stronie robótki
symbols = 1 oczko lewe na prawej stronie robótki, 1 oczko prawe na lewej stronie robótki
symbols = 2 oczka razem na lewo
symbols = ten kwadracik/pole nie stanowi oczka, ponieważ zostało ono wcześniej zamknięte; przejść bezpośrednio do kolejnego symbolu w schemacie
diagram

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 225-17) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Do każdego z naszych wzorów dołączamy specjalnie dobrane instrukcje video.

17) Czy można wykonać sweter rozpinany na okrągło, zamiast w tę i z powrotem?

Komentarze / Pytania (14)

country flag Tina wrote:

Er det mulig å følge denne oppskriften men strikke "vanlige" istedenfor vridde masker? Vil strikkefastheten da være den samme?

24.11.2022 - 19:39

DROPS Design answered:

Hej Tina, ja bare du holder den strikkefasthed som står i opskriften :)

30.11.2022 kl. 13:52

country flag Marja Steinhoff wrote:

Tuo "taitereuna" hämmentää. Työn kääntäminen ei vaikuta lopputulokseen mitenkään muuten, kuin että käännöskohtaan jaa reikä. Mikä pn tarkoitus tuolla kääntämisellä? Sama lopputulos, mutta siistimpi, olisi jos työtä vain jatkaisi normaalisti ja kääntäsi sen 10- 12 cm viimeistelyvaiheessa työn päälle. Mikä siis on se 'juju' tässä olevinaan?

22.10.2022 - 16:55

country flag Manuela wrote:

Hallo,\r\nWenn ich bei der Mütze dann innen weiter stricke, dann sehe ich keinen Unterschied, oder muss ich die linken Maschen dann rechts stricken und rechte Maschen links?\r\n\r\nVielen Dank\r\nManuela

06.01.2022 - 15:28

DROPS Design answered:

Liebe Manuela, stricken Sie wie zuvor (= A.1) (die letzte Maschen der Runde war die 1. Masche in A.1, und ist jetzt die 1. Masche der Runde = 1. Masche A.1 = rechts verschränkte Masche). Viel Spaß beim stricken!

06.01.2022 kl. 16:35

country flag Louise wrote:

Jag ska sticka mössan. Förstår dock inte vad det betyder att ”vända arbetet”. Ska jag ta stickorna och vända dem så den som är den med garnet på blir den som matar? Alltså spegelvända det? Eller ska jag göra något annat med stickorna ? Ska sidan där tråden är bli på andra sidan alltså , genom att vända det?

01.12.2021 - 21:49

DROPS Design answered:

Hej Louise. Du vänder hela arbetet (du viker alltså ner arbetet under stickorna när du vänt det) och börjar sticka tillbaka där du precis har stickat. Mvh DROPS Design

03.12.2021 kl. 11:26

country flag Sharon wrote:

Hi, how do I avoid a hole when working from the wrong side? Thanks for your response. S

28.11.2021 - 22:50

DROPS Design answered:

Dear Sharon, you can avoid having a hole when turning the piece, if you pull the yarn really thight at the next stitch. If the hole is still there, you can try to a stitch by raising the ladder between two stitches, putting it on the needle twisted and knit together with the first stitch. Happy

28.11.2021 kl. 23:18

country flag Christina wrote:

Hello, thank you for such a quick response. I think so. Can I confirm then that the pattern changes to k1, p1, purl 2 together at 16. With A2, the explanations means a blank box is knit 1 twisted from right side, put 1 twisted from wrong side. And the box with a dash is purl 1 from right side, knit 1 from wrong side. And A2 has these dashes so I thought it was to read (purl 2 together, purl one from right side, knit one from wrong side. But I should ignore this and the diagram explanation? TY!

19.11.2021 - 20:43

DROPS Design answered:

Dear Christina, hat is worked in the round, this means you will always work rib with K1 twisted/P1; the fisrt 2 rounds in A.2 are worked over 16 sts, you will start decrease as shown in diagram on row 3 in A.2, and there will be 8 sts in each A.2 when diagram is done (black square are for decreased sts). Since hat is worked in the round, you will always decrease by P2 tog just as shown in diagram. Happy knitting!

22.11.2021 kl. 07:28

country flag Christina wrote:

I’m having trouble with A2. When I am on row 3 (which starts with purling 2 together) it’s supposed to be 16 stitches x 4. But 16 stitches takes you to the second purl decrease in that row. Thereafter there’s only 12 stitches which makes 28, so the pattern would only apply to 56 stitches but I have 64. Am I missing something?? Thank you!

18.11.2021 - 23:32

DROPS Design answered:

Dear Christina, work A.2 in the round reading every row from the right towards the left, this means on 3rd row you will decrease 2 sts (= there will be 14 sts in each A.2 instead of 16 sts): (K1, P1, K1, P1, K1, P2 tog, P1, K1, P1, K1, P1, K1, P1, P2 tog)= 14 sts x 4 in the round = 56 sts remain after 3rd round has been worked. Can this help?

19.11.2021 kl. 07:38

country flag Sandra Clayton wrote:

Thank you so much again. The problem is I don't know how to do K1 twisted or the P1 twisted! Sorry about this! Sandra

18.11.2021 - 10:09

DROPS Design answered:

Dear Sandra, then we have 2 videos for you: This one shows how to knit a twisted stitch (= work into back of stitch instead of front loop) and this one shows how to purl a twisted stitch = work into back loop instead of into the front loop as usual. Happy knitting!

18.11.2021 kl. 17:09

country flag Sandra Clayton wrote:

Thank you so much for getting back to me. the problem I have though is with the K1 twisted and the P1 twisted stitches. I've watched numerous videos and they all seem to involve working 2 stitches for the twist and then a purl or knit, so 3 stiches in total. Is this correct or is there a different way of twisting the stitch? Thank you, Sandra

17.11.2021 - 12:10

DROPS Design answered:

Dear Sandra, I might not understand your question properly, sorry in advance, when working the rib as diagram A.1, repeat (K1 twisted/P1) from RS, this means the K twisted will be P twisted from WS and the P1 will be knitted from WS. Can this help?

17.11.2021 kl. 16:41

country flag Sandra Clayton wrote:

Help! I can't work out how to do A1 on the Winter Trifecta neck warmer pattern.

11.11.2021 - 15:11

DROPS Design answered:

Dear Mrs Clayton, A.1 is worked as follows back and forth: from RS: K1 twisted, P1 - and from WS: K1, P1 twisted. When working in the round work: K1 twisted, P1. Read more about diagrams here. Happy knitting!

11.11.2021 kl. 17:34

Dodaj komentarz do modelu DROPS 225-17