DROPS Baby / 36 / 4

Afternoon Playdate by DROPS Design

Spodenki dziecięce na szelkach, na drutach, z włóczki DROPS Flora, ze ściągaczem i dżersejem. Od wcześniak do 4 lat.

DROPS Design: model nr fl-003-by
Grupa włóczek A
-----------------------------------------------------------

ROZMIARY:
(<0) 0/1 – 1/3 – 6/9 – 12/18 miesięcy (2 – 3/4) lata
Na wzrost w cm:
(40/44) 48/52 – 56/62 – 68/74 – 80/86 (92 – 98/104) cm

MATERIAŁ:
DROPS FLORA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
(100) 100-100-100-100 (150-150) g kolor 13, jasny dżins

PRÓBKA:
24 oczka na szerokość i 32 rzędy na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3 – 40 cm długości, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 2,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 2,5 – 40 cm długości, na ściągacze.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ, wklęsłe (białe) NR 521: 2 szt. dla każdego rozmiaru.

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

65% Wełna, 35% Alpaka
od 10.60 zł /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 11.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 21.20zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
1 ściągacz francuski = przerobić 2 rzędy na prawo.

DODAWANIE OCZEK (wewnętrzna strona nogawek):
Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed markerem, 1 narzut, przerobić 2 oczka prawe (marker znajduje się między 2 oczkami), 1 narzut. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamknąć 1 oczko z każdej strony markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (marker znajduje się między 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem. Zamykać tak samo w miejscu 2 markerów.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SPODENKI – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Każda nogawka jest przerabiana oddzielnie na drutach pończoszniczych, następnie bierzemy je razem na druty, nabieramy oczka na klinek w kroku, i dalej przerabiamy na okrągło na krótkich drutach z żyłką. Przód i tył są przerabiane w tę i z powrotem.

NOGAWKI:
Na drutach pończoszniczych nr 2,5 nabrać (40) 44-48-48-56 (60-64) oczka włóczką Flora. Przerobić 1 okrążenie na prawo, dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe, 2 oczka lewe). Gdy długość robótki wynosi 5 cm, zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3 dżersejem.
Umieścić 1 marker na początku okrążenia. Przesuwać marker w miarę postępu robótki, wskazuje miejsce, gdzie będą dodawane oczka. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy długość robótki wynosi 10 cm dodać (0) 1-1-1-1 (1-1) oczko z każdej strony markera – patrz DODAWANIE OCZEK.
Dodawać tak samo w sumie (0) 4-7-8-7 (6-5) razy co (0) 2-2-2-3 (5-7) cm = (40) 52-62-64-70 (72-74) oczka.
Przerabiać dżersejem, aż długość robótki wynosi (16) 18-25-26-31 (39-42) cm.
Przesunąć marker o (20) 26-31-32-35 (36-37) oczek (= zewnętrzna strona nogawki) i przesuwać go następnie w miarę postępu robótki, wskazuje miejsce, gdzie będą zamykane oczka. Odciąć nitkę.
Drugą nogawkę wykonać tak samo.

SPODENKI:
Umieścić teraz obydwie nogawki na drutach z żyłką nr 3 i dalej przerabiać na okrągło następująco:
Nabrać (8) 8-8-10-10 (12-12) oczek, przerobić oczka jednej nogawki, nabrać (8) 8-8-10-10 (12-12) oczek i przerobić oczka drugiej nogawki = (96) 120-140-148-160 (168-172) oczka.
Okrążenia zaczynają się na środku tyłu, między (8) 8-8-10-10 (12-12) pierwszymi nabranymi oczkami.
Dalej przerabiać na okrągło, dżersejem.
Gdy długość robótki wynosi 2 cm od miejsca, w którym zaczęliśmy przerabiać obie nogawki razem, zamknąć (0) 1-1-1-1 (1-1) oczko z każdej strony 2 markerów – patrz ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo w sumie (0) 2-5-3-4 (3-2) razy co (0) 8-3-6-4 (8-10) cm = (96) 112-120-136-144 (156-164) oczka.
Przerabiać dżersejem, aż długość robótki wynosi (11) 13-14-17-18 (19-20) cm od miejsca, w którym zaczęliśmy przerabiać obie nogawki razem.
Teraz wykonać podwyższenie z tyłu następująco:
przerobić (7) 7-9-9-9 (9-9) oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić (14) 14-18-18-18 (18-18) oczek lewych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić (20) 20-26-26-26 (26-26) oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić (26) 26-34-34-34 (34-34) oczka lewe. Dalej przerabiać tak samo, przerabiając o (6) 6-8-8-8 (8-8) oczek więcej za każdym razem, gdy obracamy robótkę i aż w sumie zostanie przerobionych (50) 50-66-66-82 (82-82) oczek. Obrócić.
Przerobić 1 okrążenie na prawo, dopasowując liczbę oczek do (95) 115-120-140-145 (160-165) oczek (tj. dodać (0) 3-0-4-1 (4-1) oczek lub zamknąć (1) 0-0-0-0 (0-0) oczko). Dalej przerabiać na krótkich drutach z żyłką nr 2,5.
Przerabiać ściągaczem (= 2 oczka lewe, 3 oczka prawe) ponad wszystkimi oczkami. Gdy wysokość ściągacza wynosi 4 cm, zamykać oczka następująco:
przerobić 2 oczka lewe, 3 oczka prawe, 2 oczka lewe, 3 oczka prawe, 1 oczko ściegiem francuskim – patrz powyżej, zamknąć (19) 24-24-34-34 (39-39) następnych oczek, 2 oczka ściegiem francuskim, dalej przerabiać ściągaczem ponad (33) 38-43-43-48 (53-58) następnymi oczkami, 2 oczka ściegiem francuskim (= przód), zamknąć (19) 24-24-34-34 (39-39) następnych oczek, 1 oczko ściegiem francuskim i przerobić (8) 13-13-13-13 (13-13) ostatnich oczek ściągaczem.

TYŁ:
= (20) 25-25-25-25 (25-25) oczek. Dalej przerabiać w tę i z powrotem, ściągaczem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony, aż długość robótki od jej podziału wynosi (2) 3-3-4-4 (5-5) cm. Przerabiać kolejny rząd następująco:
przerobić 1 oczko ściegiem francuskim, 3 oczka prawe, 2 oczka lewe, 3 oczka prawych, 1 oczko ściegiem francuskim, zamknąć (0) 5-5-5-5 (5-5) następnych oczek, 1 oczko ściegiem francuskim, 3 oczka prawe, 2 oczka lewe, 3 oczka prawe i 1 oczko ściegiem francuskim = zostaje 10 oczek na każdą szelkę.

SZELKI:
Dalej przerabiać ściągaczem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony, w tę i z powrotem, aż długość szelki wynosi ok. 18-24 cm (lub ma inną długość, wg uznania). Zamknąć oczka i powtórzyć to samo z drugiej strony.

PRZÓD:
= (37) 42-47-47-52 (57-62) oczka. Dalej przerabiać w tę i z powrotem, ściągaczem, z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony, aż długość robótki wynosi (4) 6-7-9-10 (11-12) cm, wtedy wykonać 2 dziurki na guziki na prawej stronie robótki następująco:
przerobić 2 oczka ściegiem francuskim, 3 oczka prawe, 2 oczka lewe, 2 oczka razem na prawo, 1 narzut, przerabiać jak wcześniej aż zostaje 10 oczek, przerobić 2 oczka razem na prawo, 1 narzut, 1 oczko prawe, 2 oczka lewe, 3 oczka prawe, 2 oczek ściegiem francuskim.
Gdy długość robótki wynosi (5) 7-8-10-11 (12-13) cm, przerobić 2 ściągacze francuskie ponad wszystkimi oczkami. Zakończyć.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć razem oczka w kroku. Przyszyć po 1 guziku na każdej szelce.

Ten wzór został skorygowany. .

Aktualizacja on-line: 12.05.2020
Przeredagowany tekst SPODENKI: ...Nabrać (8) 8-8-10-10 (12-12) oczek, przerobić oczka jednej nogawki, nabrać (8) 8-8-10-10 (12-12) oczek i przerobić oczka drugiej nogawki = (96) 120-140-148-160 (168-172) oczka.
Okrążenia zaczynają się na środku tyłu, między (8) 8-8-10-10 (12-12) pierwszymi nabranymi oczkami.

Schemat

= kierunek robótki

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS Baby 36-4) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (26)

Mirjam 26.07.2020 - 10:58:

Hei, Kan jeg strikke barneklær av drops/garnstudio mønster og selge via for eksempel etsy? Mvh Mirjam

DROPS Design 04.08.2020 kl. 11:59:

Hej Mirjan, nederst i hver opskrift finder du vore vilkår: © 1982-2020 DROPS Design A/S Alle rettigheter er reservert. Dette dokumentet med sine underdokumenter har copyright. Hva kan du gjøre med våre oppskrifter? .....

Freya 17.07.2020 - 15:33:

Hallo, ich würde gerne eine Alternativwolle verwenden, da die angegebene leider nicht maschinenwaschbar ist und Babyklamotten ja doch öfters gewaschen werden. Die Alternativgarne sind leider auch alle nicht maschinenwaschbar. Gibt es eine weitere Empfehlung? Die Hose sieht so süß aus, die möchte ich sehr gerne nachmachen :-)

DROPS Design 17.07.2020 kl. 16:10:

Liebe Freya, als Alternativwolle Garngruppe A können sie BabyMerino, Delight oder Fabel sowie Safran z.B. benutzen, diese sind alle Garngruppe A und maschinenwaschbar. Versuchen Sie unsseren Garnumrechner und klicken Sie auf diese Wolle um mehr zu lesen. Viel Spaß beim stricken!

Niki 27.06.2020 - 02:50:

Buenas. No entiendo la parte de los aumentos. Cuando llega a los 10 cm, en que parte de los 56 puntos(12-18 meses) tengo que aumentar, no explica detalladamente donde se hacen los aumentos. Pueden aclararme esa duda por favor. Gracias

Thea 31.05.2020 - 15:24:

Sehr geehrte Damen und Herren, ich verstehe nicht, wo der Overall geteilt und nicht mehr auf einer Rundnadel weiter gestrickt wird. Wo genau trennt man in Vorder- und Rückenteil?

DROPS Design 02.06.2020 kl. 10:03:

Liebe Thea, die Arbeit wird geteilt unter HOSE - siehe letzte Sätze = es wird 19 bis 39 M auf beiden Seite abgekettet und dann werden Rücken- und Vorderteil einzeln gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Martine 17.05.2020 - 01:42:

Bonjour Je tricote ce modèle en taille 6/9 mois je rassemble les 2 Jambes en rajoutant 8 mailles sur le milieu devant et 8 mailles sur le milieu dos mais je ne comprends pas pourquoi rajouter 4 mailles sur le côté ? J’ai 122 mailles + 8 + 8 soit un total de 138 mailles et non 140 comme indiqué Merci de votre aide

DROPS Design 18.05.2020 kl. 08:30:

Bonjour Martine, en 6/9 mois, on monte 10 mailles entre chaque jambe, vous aurez ainsi: 10 + 64 + 10 + 10= 148 m (on monte 8m et on a 140 m en taille 1/3 mois). Bon tricot!

Uschi 16.05.2020 - 10:32:

Hallo, ich habe gerade gelesen, dass beim Vorderteil nach dem Rippenmuster nochmal steht, dass zu Rundnadel 2,5 gewechselt werden soll. Beim Wechsel zum Rippenmuster (Hose) habe ich schon auf 2,5 gewechselt. Oder geht es nur um Rundnadel und Kurznadel? Die Hose ist wirklich toll in Flora zu stricken! Danke für die tolla Anleitung!

DROPS Design 11.06.2020 kl. 13:35:

Liebe Uschi, ja stimmt, es wird mit Nadeln 2,5 weitergestrickt. Danke für den Hinweis, Anleitung wird angepasst. Viel Spaß beim stricken!

Uschi 16.05.2020 - 10:31:

Hallo, ich habe gerade gelesen, dass beim Vorderteil nach dem Rippenmuster nochmal steht, dass zu Rundnadel 2,5 gewechselt werden soll. Beim Wechsel zum Rippenmuster (Hose) habe ich schon auf 2,5 gewechselt. Oder geht es nur um Rundnadel und Kurznadel? Die Hose ist wirklich toll in Flora zu stricken! Danke für die tolla Anleitung!

Elinor Hodel Forsgren 12.05.2020 - 19:32:

Strikker Afternoon Playdate str 6-9 mnd og er ferdig med 4 cm vrangbord,og nå forstår jeg ikke hva 1maske rille betyr

Ingeborg 07.05.2020 - 15:09:

Jeg strikker sparkebukse til baby. Skjønner ikke hvordan man skal legge ut etter at bena er satt sammen . Takk

DROPS Design 11.05.2020 kl. 09:18:

Hei Ingeborg. Vi har nå gjort en omformulering av teksten, se "rettelse" linjen i rødt og vi har laget en video på hvordan bena strikke sammen (ikke samme garn og maskeantallet som i oppskriften, men samme teknikk). God Fornøyelse!

Ewelina 07.05.2020 - 07:06:

Hi, I think I found a mistake in instructions for the LEG: "Increase like this every (0) 2-2-2-3 (5-7) cm a total of (0) 4-7-8-7 (6-5) times = (40) 52-62-64-70 (72-74) stitches." - basically the instruction in the middle, it makes sense to increase 8 times for size 3-9months which I make, but then for the next size shouldn't it be 9 times? Since it's a bigger size?

DROPS Design 07.05.2020 kl. 10:11:

Dear Ewelina, in size 1/3 months you will increase 2 sts a total of 7 times on every 2 cm and in size 6/9 months you will increase 2 sts a total of 8 times on every 2 cm - so that you have in these both sizes: 48-48 sts + 8-14 sts = 52-62 sts. In the next size (12/18 months) you increase 8 times 2 sts = 48+16=64 sts. Happy knitting!

Dodaj komentarz do modelu DROPS Baby 36-4