DROPS / 200 / 1

Back to the Beach by DROPS Design

Hæklede net med striber i DROPS Paris. Arbejdet hækles rundt nedenfra og op.

DROPS Design: Model w-767
Garngruppe C eller A + A
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
One-size.
Mål: Omkreds: 86 cm. Længde (uden hank): 36 cm.

MATERIALER (til 1 net i hver farve):
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
250 g farve 17, naturhvid
150 g farve 41, sennep
100 g farve 59, gammelrosa
100 g farve 101, lys blå
100 g farve 35, vaniljegul
Til 1 net skal der bruges 100 g farve 17 naturhvid, 50 g farve 41 sennep og 100 g af farven nederst på nettet.

Ønskes arbejdet ensfarvet går der:
250 g Paris til 1 net.

HÆKLEFASTHED:
16 stangmasker i bredden og 9 rækker i højden = 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 125.3kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

I begyndelsen af hver omgang med fastmasker erstattes første fastmaske med 1 luftmaske. Omgangen afsluttes med 1 kædemaske i første luftmaske fra starten af omgangen.
I begyndelsen af hver omgang med stangmasker erstattes første stangmaske med 3 luftmasker. Omgangen afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske fra starten af omgangen.

HÆKLETIPS (gælder luftmasker):
1 luftmaske modsvarer 1 stangmaske i bredden. Sørg for at løkken som bliver lavet i luftmasken bliver trukket et stykke op på hæklenålen så den ikke bliver for stram. Hvis luftmaskerne bliver hæklet for stramt vil mønsteret stramme i de partier hvor der er mange luftmasker.

UDTAGNINGSTIPS-1:
Der tages 1 stangmaske ud ved at hækle 2 stangmasker i 1 stangmaske. Tag 1 stangmaske ud i masken før og efter begge mærketråde (= 4 stangmasker taget ud på omgangen).

UDTAGNINGSTIPS-2 (jævnt fordelt):
For at beregne hvordan der skal tages ud jævnt fordelt, regner man det totale maskeantal på pinden (f.eks 130 masker) og deler maskerne med antal udtagninger som skal gøres (f.eks 8) = 16,25.
I dette eksempel tages der ud ved at hækle i 2 stangmasker i ca hver 16.maske.

3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE:
Hækle 1 stangmaske i første maske, men vent med sidste omslag og gennemtræk (= 2 løkker på nålen), hækl 1 stangmaske til på samme måde i hver af de næste 2 masker, men træk sidste omslag gennem alle de 4 løkker på nålen (= 1 maske)

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

NET - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet hækles rundt nedenfra og op. Til sidst hækles bunden sammen.

NET:
Hækl 142 luftmasker på nål 4,5 med gammelrosa og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i først luftmaske på omgangen.
1.OMGANG: Hækl 1 luftmaske (= 1 fastmaske) – læs HÆKLEINFORMATION, hækl 1 fastmaske i næste luftmaske, * spring over næste luftmaske, hækl 1 fastmaske i hver af de næste 4 luftmasker *, hækl fra *-* totalt 28 gange = 114 fastmasker. Sæt en mærketråd i starten af omgangen og en mærketråd efter 57 fastmasker (= 57 fastmasker tilbage på omgangen).
2.-5.OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver fastmaske, SAMTIDIG på hver omgang tages der 1 maske ud på hver side af begge mærketråde således – læs UDTAGNINGSTIPS-1 = 130 masker. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
6.OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver stangmaske og tag 8 stangmasker ud jævnt fordelt på omgangen – læs UDTAGNINGSTIPS-2 = 138 stangmasker.
Nu hækles der videre således – læs HÆKLETIPS: A.1 totalt 46 gange på omgangen. Når hele diagrammet er hæklet færdig i højden repeteres sidste omgang i diagrammet. Når arbejdet måler 18 cm fra opslåningskanten byttes der til naturhvid. Hækl videre med sidste omgang i A.1 til arbejdet måler 31 cm fra opslåningskanten.

Hækl A.2 over hver rapport A.1 – husk HÆKLEINFORMATION.
Byt til sennep og hækl kanten og hanken således:
1.OMGANG: Hækl * 1 stangmaske i hver af de første 23 stangmasker, hækl 72 luftmasker – sørg for at luftmaskerne ikke hækles for stramme (luftmaskerækken skal måle 45 cm), spring over 23 stangmasker, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 23 stangmasker *, hækl fra *-* 1 gang til på omgangen = 2 hanke.
2.OMGANG: Hækl * 1 stangmaske i hver af de første 21 stangmasker, hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE – læs forklaring over, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 70 luftmasker (der er 1 luftmaske tilbage før næste stangmaske på omgangen), hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 21 stangmasker *, hækl fra *-* 1 gang til på omgangen = 228 stangmasker.
3.OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske.
Klip og hæft trådene. Vend arbejdet så retsiden ligger mod retsiden og hækl bunden sammen nederst langs den første luftmaskerække som blev hæklet. Hækl med den farve som der er hæklet med nederst på nettet og hækl gennem begge lag med start fra mærketråden i starten af omgangen således: Hækl 1 fastmaske i hver luftmaske, men spring over de samme luftmasker som der blev sprunget over i starten af arbejdet. Klip og hæft tråden.
Hækl 2 net til på samme måde, men start med lys blå eller vaniljegul i stedet for gammelrosa.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 02.05.2019
Rettelse: 2.OMGANG: Hækl * 1 stangmaske i hver af de første 21 stangmasker, hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE – læs forklaring over, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 70 luftmasker (der er 1 luftmaske tilbage før næste stangmaske på omgangen), hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 21 stangmasker *, hækl fra *-* 1 gang til på omgangen = 228 stangmasker.

= start på denne omgang - forrige omgang er allerede hæklet

Julia 18.05.2019 - 05:31:

Where can I buy the drops Paris yarn for this pattern? I ve looked everywhere ~ onlyavailable in light blue

DROPS Design 20.05.2019 kl. 14:17:

Dear Julia, you will find the list of DROPS stores here - select your country if required - and do not hesitate to contact the store for more informations about their stock/restock. Happy knitting!

Anja 15.05.2019 - 12:32:

Guten Tag, Bitte mal die Mengenangabe überprüfen. Ich wollte das Netz wie angegeben häkeln. Leider ging mir von Farbe 1 bereits nach 16cm Höhe die Farbe aus. Auch zum zusammenhäkeln der unteren Kante musste ich anderes Garn verwenden. Ob es mir nun reichen wird, Netz 2 und 3 zu häkeln, weiß ich nicht. Habe erstmal Garn nachbestellt um wenigstens bei diese beiden kommenden genug Garn zu haben. Andererseits schnelles angenehmes Projekt.

Maria Del Carmen 12.05.2019 - 19:34:

Buenas tardes: le agradeceria la ayuda para confeccionar estas bolsas. Podria explicarme la vuelta 6 a partir de : trabajar A.1 un total de veces ...y "completado el diagrama en vertical repetir la ultima fila del diagrama" y tambien "trabajar A.2 sobre cada repeticion de A-1"

Dea 23.04.2019 - 14:17:

Buongiorno, vi è scritto "GIRO 2: lavorare * 1 maglie alte in ognuna delle prime 21 maglie alte, ....." dovrebbe esserci scritto " maglia alta..." inoltre perchè alla fine di questo giro dice che si hanno 130 m. alte? Facendo i calcoli sono molte di più. Ci sono 21 m.a., poi 1 m.a. che si ottiene facendo le 3 m.a. assieme, poi 70 m.a. del manico, poi 1 m.a. delle 3 assieme, poi 21 (qui ne abbiamo 114) poi si fa un'altra ripetizione, quindi alla fine sono 228 m.a. sull'intero giro.

DROPS Design 23.04.2019 kl. 21:19:

Buongiorno Dea. Chiederemo una verifica alla casa madre. Buon lavoro!

Sandra McCarthy 20.04.2019 - 18:00:

Sandra McCarthy 16.04.2019 - 20:15: Pattern # w-767. I have read the complete pattern. I understand the instructions for the bag. I don't understand the Work A.2 over each repeat of A.1. I did reread the crochet info and am still confused. Also in the diagram what is the arrow saying? Start on the second row (of the diagram) working up and the bottom row (below the arrow) is worked as the third row after the top row.

DROPS Design 23.04.2019 kl. 12:44:

Dear Mrs McCarthy, the arrow shows where to start A.2, the row below is showing the previous row, to show where/how to crochet the first row in A.2 = 1 dc in first dc, 2 dc around the 2-chain-space - on row 2 in A.2 work 1 dc in each dc. Happy crocheting!

Sandra McCarthy 16.04.2019 - 20:32:

Pattern # w-767. I did not have a crochet hook US 7 (4.5 mm). I used a G hook US 6 (4.25 mm), to work my gauge sample. The 16 double crochet in the width came out exactly at 4" however, the 9 rows of double crochet in height was 5", 7 rows were exactly 4". Since the patter is saying how tall to work the rounds, is this measurement (height) as important as the width? Should I go ahead and make the bag with the G/6 hook or try to find a 7US hook? Thank you for any help and information.

DROPS Design 16.04.2019 kl. 23:20:

Dear Sandra, since the piece is not a garment someobody would wear, keeping gage is somewhat less important. When you use a different needle, the resulting fabric might be somewhat denser or looser, you probably will need to crochet more or less rows, and you might need more or less yarn. In this case, you can just change the number of rows to do, and the bag should be fine. Happy Crafting!

Mila 15.04.2019 - 18:03:

I don't understand why we have to decrease first round from 142 chain stitches to 114 and after that increase again in each next round. Would appreciate the answer

DROPS Design 15.04.2019 kl. 18:14:

Hi Mila! Chain stitches are slightly narrower than other stitches and to avoid working the cast-on edge too tight, we simply chain more stitches to begin with. The stitch count will be adjusted on the following row to fit the pattern and measurement sketch. Happy crocheting!

Manila 12.04.2019 - 16:49:

Buongiorno volevo chiedere quanto peso può portare questa borsa senza che le maglie tendano ad allungarsi eccessivamente ? grazie dell'attenzione

DROPS Design 12.04.2019 kl. 22:25:

Buongiorno Manila, non abbiamo il peso preciso che può sopportare la borsa, in ogni caso è lavorata in cotone, che non cede come la lana. Noi le consigliamo comunque di non caricarla troppo. Buon lavoro!

Vida Sue Lindner 02.04.2019 - 03:24:

How can I download these patterns to my dropbox files or folders.

DROPS Design 02.04.2019 kl. 15:33:

Dear Mrs Lindner, you can only print our patterns, but choosing a virtual printer may let you save it as a .PDF. Happy crocheting!

Gabriella Fiameni 27.03.2019 - 14:09:

Sul vostro catalogo che ho ricevuto insieme al cotone che ho ordinato c'è una borsa azzurra molto carina DROPS 202-39 - DROPS Muskat. Ho provato a cercare il modello nel sito ma non c'è. E' possibile averlo. Grazie.

DROPS Design 27.03.2019 kl. 14:46:

Buongiorno Gabriella, il catalogo 202 è uno dei cataloghi della nuova collezione, i modelli verranno pubblicati sul sito fino all'estate: continui a monitorare le nuove uscite!

Kommentere opskrift DROPS 200-1