DROPS / 200 / 1

Back to the Beach by DROPS Design

Hæklede net med striber i DROPS Paris. Arbejdet hækles rundt nedenfra og op.

DROPS Design: Model w-767
Garngruppe C eller A + A
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
One-size.
Mål: Omkreds: 86 cm. Længde (uden hank): 36 cm.

MATERIALER (til 1 net i hver farve):
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
250 g farve 17, naturhvid
150 g farve 41, sennep
100 g farve 59, gammelrosa
100 g farve 101, lys blå
100 g farve 35, vaniljegul
Til 1 net skal der bruges 100 g farve 17 naturhvid, 50 g farve 41 sennep og 100 g af farven nederst på nettet.

Ønskes arbejdet ensfarvet går der:
250 g Paris til 1 net.

HÆKLEFASTHED:
16 stangmasker i bredden og 9 rækker i højden = 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 125.3kr. Læs mere.

Instruktioner

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

I begyndelsen af hver omgang med fastmasker erstattes første fastmaske med 1 luftmaske. Omgangen afsluttes med 1 kædemaske i første luftmaske fra starten af omgangen.
I begyndelsen af hver omgang med stangmasker erstattes første stangmaske med 3 luftmasker. Omgangen afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske fra starten af omgangen.

HÆKLETIPS (gælder luftmasker):
1 luftmaske modsvarer 1 stangmaske i bredden. Sørg for at løkken som bliver lavet i luftmasken bliver trukket et stykke op på hæklenålen så den ikke bliver for stram. Hvis luftmaskerne bliver hæklet for stramt vil mønsteret stramme i de partier hvor der er mange luftmasker.

UDTAGNINGSTIPS-1:
Der tages 1 stangmaske ud ved at hækle 2 stangmasker i 1 stangmaske. Tag 1 stangmaske ud i masken før og efter begge mærketråde (= 4 stangmasker taget ud på omgangen).

UDTAGNINGSTIPS-2 (jævnt fordelt):
For at beregne hvordan der skal tages ud jævnt fordelt, regner man det totale maskeantal på pinden (f.eks 130 masker) og deler maskerne med antal udtagninger som skal gøres (f.eks 8) = 16,25.
I dette eksempel tages der ud ved at hækle i 2 stangmasker i ca hver 16.maske.

3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE:
Hækle 1 stangmaske i første maske, men vent med sidste omslag og gennemtræk (= 2 løkker på nålen), hækl 1 stangmaske til på samme måde i hver af de næste 2 masker, men træk sidste omslag gennem alle de 4 løkker på nålen (= 1 maske)

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

NET - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet hækles rundt nedenfra og op. Til sidst hækles bunden sammen.

NET:
Hækl 142 luftmasker på nål 4,5 med gammelrosa og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i først luftmaske på omgangen.
1.OMGANG: Hækl 1 luftmaske (= 1 fastmaske) – læs HÆKLEINFORMATION, hækl 1 fastmaske i næste luftmaske, * spring over næste luftmaske, hækl 1 fastmaske i hver af de næste 4 luftmasker *, hækl fra *-* totalt 28 gange = 114 fastmasker. Sæt en mærketråd i starten af omgangen og en mærketråd efter 57 fastmasker (= 57 fastmasker tilbage på omgangen).
2.-5.OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver fastmaske, SAMTIDIG på hver omgang tages der 1 maske ud på hver side af begge mærketråde således – læs UDTAGNINGSTIPS-1 = 130 masker. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
6.OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver stangmaske og tag 8 stangmasker ud jævnt fordelt på omgangen – læs UDTAGNINGSTIPS-2 = 138 stangmasker.
Nu hækles der videre således – læs HÆKLETIPS: A.1 totalt 46 gange på omgangen. Når hele diagrammet er hæklet færdig i højden repeteres sidste omgang i diagrammet. Når arbejdet måler 18 cm fra opslåningskanten byttes der til naturhvid. Hækl videre med sidste omgang i A.1 til arbejdet måler 31 cm fra opslåningskanten.

Hækl A.2 over hver rapport A.1 – husk HÆKLEINFORMATION.
Byt til sennep og hækl kanten og hanken således:
1.OMGANG: Hækl * 1 stangmaske i hver af de første 23 stangmasker, hækl 72 luftmasker – sørg for at luftmaskerne ikke hækles for stramme (luftmaskerækken skal måle 45 cm), spring over 23 stangmasker, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 23 stangmasker *, hækl fra *-* 1 gang til på omgangen = 2 hanke.
2.OMGANG: Hækl * 1 stangmaske i hver af de første 21 stangmasker, hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE – læs forklaring over, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 70 luftmasker (der er 1 luftmaske tilbage før næste stangmaske på omgangen), hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 21 stangmasker *, hækl fra *-* 1 gang til på omgangen = 228 stangmasker.
3.OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske.
Klip og hæft trådene. Vend arbejdet så retsiden ligger mod retsiden og hækl bunden sammen nederst langs den første luftmaskerække som blev hæklet. Hækl med den farve som der er hæklet med nederst på nettet og hækl gennem begge lag med start fra mærketråden i starten af omgangen således: Hækl 1 fastmaske i hver luftmaske, men spring over de samme luftmasker som der blev sprunget over i starten af arbejdet. Klip og hæft tråden.
Hækl 2 net til på samme måde, men start med lys blå eller vaniljegul i stedet for gammelrosa.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 02.05.2019
Rettelse: 2.OMGANG: Hækl * 1 stangmaske i hver af de første 21 stangmasker, hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE – læs forklaring over, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 70 luftmasker (der er 1 luftmaske tilbage før næste stangmaske på omgangen), hækl 3 STANGMASKER TIL 1 STANGMASKE, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 21 stangmasker *, hækl fra *-* 1 gang til på omgangen = 228 stangmasker.

= start på denne omgang - forrige omgang er allerede hæklet

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 200-1) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (48)

Nicolle 28.12.2019 - 13:39:

Hoi Mag het ook met acrylgaren gemaakt worden of pluist het dan te erg?

DROPS Design 04.01.2020 kl. 19:25:

Dag Nicolle,

Acryl pluist inderdaad wel meer dan katoen.

Dani 05.10.2019 - 09:25:

Hallo! Auf den Bildern sehe ich, dass in Natur der Abschluss mit A.2 gehäkelt ist. In der Anleitung finde ich davon aber nichts. Wieviele Reihen mache ich bevor ich zu den Trägern in senf wechsle? Danke, Dani

DROPS Design 07.10.2019 kl. 10:57:

Liebe Dani, Sie häkeln A.1 mit Natur bis die Arbeit 31 cm misst, dann häkeln Sie A.2 (= 2 Reihen mit Natur), und dann zu senf wechseln und Sie häkeln jetzt die 3 Runde wie beschrieben. Viel Spaß beim häkeln!

Isabella 17.08.2019 - 20:11:

Hej, jeg er ikke sikker på hvor mange omgange jeg skal bruge det lyserøde garn?

Vicente 07.08.2019 - 08:58:

Je je comprends pas vos explications Pourriez vous m’envoyer le diagramme du modèle ? Merci

DROPS Design 07.08.2019 kl. 12:33:

Bonjour Vicente, vous trouverez les diagrammes des points utilisés en bas des explications. Lisez attentivement les explications écrites, vous trouverez ici plus d'infos sur les diagrammes au crochet. Bon crochet!

Denise Angel 24.07.2019 - 17:07:

Please tell me on the pattern where I can find the band that is shown in the pictures directly beneath the row with the handles. I see the bag pattern and then it switches to the handle. but where is the band section that looks like double crochets? Thank you SOO much! Denise

DROPS Design 25.07.2019 kl. 18:58:

Hi Denise! Work A.2 over each repeat of A.1, in other words you have to do 2 rounds in treble crochets in off white. I have this bag and it is fantastic. Good luck!

Chantal Michaud 22.07.2019 - 13:56:

Bonjour, Je ne comprends pas les diagramme A.1 et A.2. Est-ce possible d'avoir un tutoriel ? merci beaucoup

DROPS Design 22.07.2019 kl. 19:39:

Bonjour Chantal! Pour le moment il n’y a pas de video correspondant a ce projet. Suivez les explications: pour le fond vous faites 1 bride dans chaque bride, ensuite vous crochetez le 1er rang de A.1 ainsi: *1 bride dans la bride suivante, 2 ml, sautez 2 brides*, et répétez de *-* tout le tour (en commençant le tour par 3 ml pour remplacer la 1ère bride, vous avez ainsi, 5 ml au début du tour, sautez 2 brides, répétez de *-* et terminez par 1 mc dans la 3ème des 5 ml du début du tour. Continuez ainsi pendant toute la partie A.1. Pour le haut du sac vous crochetez de nouveau 1 bride dans chaque bride. Bon crochet!

Gauthier 17.07.2019 - 14:57:

Bonjour les quantités mentionnées sont erronées avec 2 pelotes de coloris bleu clair (100 g), je n'ai pu faire que les 6 rangs de brides et 4 rang de filet.

DROPS Design 17.07.2019 kl. 15:22:

Bonjour Mme Gauthier, aviez-vous bien le bon échantillon? Soit 16 brides x 9 rangs = 10 x 10 cm? Merci!

Kris Forsyth 03.07.2019 - 06:51:

OK now I am on the A2 portion of this pattern. Can you give me the written directions instead of the diagram please? This is the handle section, correct?

DROPS Design 03.07.2019 kl. 07:53:

Dear Mrs Forsyth, on first row in A.2 work: (1 dc in first dc, 2 dc around the 2-ch-space), repeat from (to) all the round. On row 2 in A.2, work 1 dc in each dc around. Happy crocheting!

Miriam Schmidt-Ertl 02.07.2019 - 09:26:

Liebes Drops Design Team, hab´s immer noch nicht verstanden. Die Tasche besteht doch aus einem Lochmuster. Wenn ich aber nun bei A2 zwei Stäbchen um den Luftmaschenbogen von A1 häkel, dann habe ich doch kein Lochmuster, also keine Zwischenräume zwischen den Stäbchen von A1. Dann hätte ich doch eine Reihe nur aus Stäbchen...viele Grüße, Miriam

DROPS Design 02.07.2019 kl. 10:39:

Liebe Frau Schmidt-Ertl, stimmt, A.1 (= Lochmuster) wird bis 31 cm gehäkelt, Sie werden A.2 nur fur das obere Kante von der Tasche häklen (= die 4 letzten Reihen oben an der Tasche, inkl; die Hänger werden im Stb gehäkelt). Die erste Reihe in A.2 zeigt, wie man nach A.1 häkelt. Viel Spaß beim häkeln!

Miriam Schmidt-Ertl 01.07.2019 - 22:21:

Hallöchen,ich bin eigentlich eine erfahrene Häklerin,hab aber glaub ich ein Brett vorm Kopf bei dieser Anleitung. Ich verstehe nicht wie man das Muster hinbekommt. Wenn ich zunächst nach Diagramm A1 Häkel,dann hab ich doch immer nur Stäbchen mit zwei Luftmaschen dazwischen. Wie passt dann A2 dazu,wenn man die Stäbchen um die Luftmaschen häkelt? Dann hätte man doch keine Zwischenräume wie bei dem Netzmuster auf dem Bild oder? Habe ich mich verständlich ausgedrückt? LG,Miriam

DROPS Design 02.07.2019 kl. 08:47:

Liebe Frau Schmidt-Ertl, A.1 und A.2 werden beide über 3 Maschen gehäkelt, bei A.1 häkeln Sie: *1 Stb in das nächste Stb, 2 Lm, 2 Stb überspringen*, von *bis * immer wiederholen. Bei A.2 häkeln Sie: *1 Stb in das nächste Stb, 2 Stb um den 2 Lm*, von *bis* immer wiederholen, bei der nächsten Reihe häkeln Sie 1 Stb in jedem Stb. Bitte nur beachten, daß Ihre Luftmaschen die richtige länge haben, damit sie die Arbeit nicht verringern/vergrößern. Viel Spaß beim häkeln!

Kommentere opskrift DROPS 200-1