Hvordan hækles et handlenet?

Hæklede net er meget populære denne sæson! Har du aldrig hæklet før? Tag den bare helt med ro! Her kommer en skridt for skridt eller maske for maske lektion om hvordan du hækler nettet, Pacific Blues... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Kombinere DROPS Delight og DROPS Kid-Silk

Er du på udkig efter en garnkombination, som resulterer i blødt tøj men med god formstabilitet? Så skal du prøve at kombinere 1 tråd DROPS Delight og 1 tråd DROPS Kid-Silk. Prøven nedenfor indeholder... (Læs mere)

kategori: Garnalternativer

Kombinere DROPS Fabel og DROPS Brushed Alpaca Silk

Du kan få et blødt og slidstærkt stykke tøj som passer til opskrifter i Garngruppe D, ved at kombinere 2 af vores populære garner: DROPS Fabel og DROPS Brushed Alpaca Silk. Her finder du billeder... (Læs mere)

kategori: Garnalternativer

Kombinere DROPS BabyAlpaca Silk og DROPS Kid-Silk

Hvis du er på udkig efter et super blødt og delikat garnalternativ, så prøv at kombinere DROPS BabyAlpaca Silk med DROPS Kid-Silk. Resultatet, som tilhører Garngruppe C, vil give farverne et subtilt... (Læs mere)

kategori: Garnalternativer

Hvordan strikkes en trøje ovenfra og ned

Flere af vores trøjer er strikket ovenfra og ned, det gør vi dels for at det er lettere at justere tøjet efter personlige ønsker og mål. Det er lettere at justere længde på ærmer, krop og bærestykke.... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser

Hvordan læses hæklediagrammer?

Et hæklediagram består af symboler, 1 symbol = 1 maske (eller en gruppe med masker) - symbolforklaringen fortæller hvordan masken skal hækles. Diagrammet viser alle masker set fra retsiden (med mindre... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Hvordan strikker man djævlehuen Aviator hat

Kender du en som har brug for en ny, varm hue? Strik den mest populære babyhue, blandt vore design, Baby Aviator Hat djævlehuen fra DROPS Baby 14-16, og få hjælp undervejs pind-for-pind. Du finder... (Læs mere)

kategori: Komplette opskrifter

Kombinere DROPS Kid-Silk og DROPS Nepal

Endnu en fantastisk kombination for at få samme tykkelse som Garngruppe D er ved at strikke/hækle DROPS Nepal sammen med DROPS Kid-Silk. Resultatet bliver tøj som er både varmt og blødt, har en god... (Læs mere)

kategori: Garnalternativer

Hvordan læses strikkediagrammer

Et strikkediagram består af ruder, 1 rude = 1 maske - symbolforklaringen fortæller dig hvordan masken skal strikkes. Diagrammet viser alle masker set fra retsiden (med mindre noget andet er specificeret... (Læs mere)

kategori: Kom i gang!

Patentstrik - en oversigt!

Patentstrik er en strikketeknik hvor der strikkes med dobbelt masker for at få tydelige, tykke striber i arbejdet – som ribstrik. Teknikken giver et fyldigt og tykt resultat som passer godt til for... (Læs mere)

kategori: Strikkekurser