DROPS / 200 / 35

Pineapple Tote by DROPS Design

Hæklet net i DROPS Safran. Arbejdet hækles rundt med hulmønster.

DROPS Design: Model e-289
Garngruppe A
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
Mål: Omkreds: ca 75 cm. Længde uden stropper: ca 42 cm. Stropper: ca 38 cm.

MATERIALER:
DROPS SAFRAN fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
150 g farve 11, stærk gul

HÆKLEFASTHED:
24 stangmasker i bredden og 13 rækker i højden = 10 x 10 cm.

HÆKLENÅL:
DROPS HÆKLENÅL NR 3.

Garnet til denne opskrift koster fra 29.85kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

MØNSTER:
Se diagram A.1 til A.6 (A.1, A.3 og A.5 viser hvordan omgangen starter og slutter).

HÆKLETIPS (gælder luftmasker):
1 luftmaske skal modsvare 1 fm/stangmaske/dobbelt-stangmaske osv i bredden. Sørg for at løkken som bliver lavet i luftmasken bliver trukket et stykke op på hæklenålen så den ikke bliver for stram. Hvis luftmaskerne bliver hæklet for stramme vil mønsteret stramme i de partier hvor der er mange luftmasker.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

NET - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet hækles rundt nedenfra og op. Læs HÆKLETIPS (gælder luftmaskerne).

NET:
Hækl 4 luftmasker på nål 3 med Safran og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske som blev hæklet. Hækl mønster rundt således: A.1 (viser hvordan omgangen starter), hækl A.2 totalt 10 gange rundt på omgangen. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når A.1 og A.2 er hæklet færdig i højden er der 80 stangmasker på omgangen. Fortsæt med stangmasker og udtagning på samme måde, dvs der tages 10 stangmasker ud på hver omgang og der bliver 1 stangmaske mere mellem hver udtagning for hver omgang som bliver hæklet. Når der er hæklet 15 omgange med stangmasker er der 150 stangmasker på omgangen. Hækl 1 omgang til hvor der tages 30 stangmasker ud jævnt fordelt = 180 stangmasker.
Sæt en mærketråd i arbejdet. HERFRA MÅLES ARBEJDET VIDERE!
Nu hækles der mønster rundt således: Hækl A.3 (viser hvordan omgangen starter og slutter), hækl A.4 totalt 15 rapporter på omgangen. Når hele A.3 og A.4 er hæklet færdig i højden repeteres de sidste 4 omgange i diagrammet i højden til arbejdet måler 25 cm fra mærketråden – sørg for at der afsluttes efter en hel rapport i højden. Nu hækles der stropper således:

KANT MED STROPPER:
1.OMGANG: Hækl A.5 (viser hvordan omgangen starter og slutter), hækl A.6 totalt 15 gange rundt på omgangen = 180 stangmasker på omgangen.
2.OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver stangmaske.
3.OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver af de første 30 stangmasker, hækl 90 løse luftmasker – husk HÆKLETIPS, spring over de næste 30 stangmasker, hækl 1 stangmaske i hver af de næste 60 stangmasker, hækl 90 løse luftmasker, spring over de næste 30 stangmasker, hækl 1 stangmaske i hver af de resterende 30 stangmasker.
4.OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver af de første 30 stangmasker, hækl 1 fastmaske i hver af de næste 90 luftmasker, 1 fastmaske i hver af de næste 60 fastmasker, 1 fastmaske i hver af de næste 90 luftmasker, 1 fastmaske i hver af de sidste 30 fastmasker.
5-8.OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver maske. Klip og hæft tråden.

Diagram

= start her - denne luftmaskering er forklaret i opskriften (= 4 luftmasker og 1 kædemaske i første luftmaske). Fortsæt på symbolet over punktet på cirklen og hækl mod venstre
= 1 stangmaske om luftmaskeringen
= 1 dobbelt-stangmaske i masken
= omgangen starter med 4 luftmasker (erstatter første dobbelt-stangmaske) og afsluttes med 1 kædemaske i 4.luftmaske i begyndelsen af omgangen
= omgangen starter med 3 luftmasker (erstatter første stangmaske) og afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske i begyndelsen af omgangen
= omgangen starter med 1 luftmaske (erstatter ikke første fastmaske) og afsluttes med 1 kædemaske i 1.fastmaske i begyndelsen af omgangen
= denne omgang er allerede hæklet. Start på næste omgang i diagrammet

Anneke 09.05.2019 - 21:29:

Waarom heb ik het gevoel een rond kleed te haken, op de afbeelding valt de tas heel anders, wat doe ik fout?

Question 23.04.2019 - 00:18:

Bonjour, où sont les diagrammes A1 et A2?

DROPS Design 23.04.2019 kl. 15:31:

Bonjour, vous les trouverez juste sous la légende - A.1 = comment commencer/terminer les tours et A.2 = portion à répéter tout le tour. Bon crochet!

Maria Fuertes Tudanca 14.04.2019 - 13:14:

Muchas gracias !!!!!

Maria Fuertes Tudanca 13.04.2019 - 20:43:

Falta el patròn!!!

Kommentere opskrift DROPS 200-35