DROPS / 195 / 12

Lemon Pie Set by DROPS Design

Czapka na drutach z włóczki DROPS Karisma, z żakardem norweskim i wykładanym na górę czapki ściągaczem. Rękawiczki na drutach z włóczki DROPS Karisma, z żakardem norweskim.

DROPS design: model u-867
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------

NA CAŁY KOMPLET:
Rozmiary: S/M – M/L
Obwód głowy: ok. 54/56 – 56/58 cm
Materiał:
DROPS KARISMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
150-150 g kolor 72, szary perłowy
100-100 g kolor 79, cytrynowy
50-50 g kolor 01, ecru

NA CZAPKĘ:
Rozmiary: S/M – M/L
Obwód głowy: ok. 54/56 – 56/58 cm
Materiał:
DROPS KARISMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
150-150 g kolor 72, szary perłowy
50-50 g kolor 79, cytrynowy
50-50 g kolor 01, ecru

NA RĘKAWICZKI:
Rozmiary: S/M – M/L
Wymiary: długość ok. 27-29 cm, obwód ok. 18-22 cm
Materiał:
DROPS KARISMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
50-50 g kolor 72, szary perłowy
50-50 g kolor 79, cytrynowy
50-50 g kolor 01, ecru

----------------------------------------------------------

21 oczek na szerokość i 28 rzędów na wysokość, dżersejem i żakardem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4 – 40 cm długości, na dżersej i żakard.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS – 40 cm długości: nr 3, na ściągacze.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów

RĘKAWICZKI:

PRÓBKA:
22 oczek na szerokość i 30 rzędów na wysokość, dżersejem i żakardem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3,5: na dżersej i żakard.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3: na ściągacze
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów

----------------------------------------------------------

Komentarze (1)

100% Wełna
od 10.60 zł /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 10.60 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 63.60zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

----------------------------------------------------------

ZAMYKANIE OCZEK-1 (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 132 oczka) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta (np. 36) = 3,7.
W tym przykładzie będziemy przerabiać razem na przemian każde 2-gie i 3-cie oczko i każde 3-cie i 4-te oczko.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Czapka: patrz schemat A.1. Żakard jest przerabiany w całości dżersejem.
Rękawiczki: patrz schemat A.2. Żakard jest przerabiany w całości dżersejem.

WSKAZÓWKA:
Aby żakard nie był zbyt ścisły nie można zaciskać nitek na lewej stronie robótki. Jeżeli żakard wychodzi za ścisły należy użyć większego rozmiaru drutów podczas jego przerabiania.

DODAWANIE OCZEK (rękawiczki, klinek na kciuk):
Klinek na kciuk jest przerabiany w całości kolorem cytrynowym. Przerobić do oczka z markerem, 1 narzut, 1 oczko prawe (= oczko z markerem), 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.
Następne dodawanie oczek wykonać następująco: przerabiać aż zostaje 1 oczko przed oczkiem z markerem, 1 narzut, 3 oczka prawe, 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). Dalej dodawać oczka tak samo co 2 okrążenia, tj. zawsze dodawać z każdej strony dodawanych oczek.

ZAMYKANIE OCZEK-2 (górna część rękawiczki):
Zacząć 3 oczka przed markerem i przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (marker znajduje się między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka).

----------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

----------------------------------------------------------

CZAPKA - SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiana na okrągło na drutach z żyłką, od dołu do góry. Zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych, gdy jest za mało oczek na druty z żyłką.

CZAPKA:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 132-140 oczek kolorem szary perłowy. Przerabiać na okrągło ściągaczem 2 oczka prawe/2 oczka lewe przez 10 cm. Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4 i wykonać 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie zamykając 36-36 oczek – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-1 = 96-104 oczka.
Patrz WSKAZÓWKA i przerabiać schemat A.1 na okrągło (= 12-13 motywów po 8 oczek). ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Po przerobieniu schematu A.1, dalej przerabiać dżersejem, kolorem cytrynowym. Gdy dł. robótki wynosi 24-24 cm, przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie zamykając 0-2 oczka = 96-102 oczka. Umieścić teraz 6 markerów następująco: 1-szy na początku okrążenia, kolejnych 5 rozmieścić co 16-17 oczek.
W następnym okrążeniu zamknąć 1 oczko za każdym markerem przerabiając 2 pierwsze oczka razem na prawo za każdym markerem. Zamykać tak samo w sumie 10-10 razy co 2 okrążenia i 2-3 razy w każdym okrążeniu = zostaje 24-24 oczka. Przerobić 2 okrążenia na prawo, a w tym samym czasie przerobić każde 2 kolejne oczka razem prawo w każdym z tych dwóch okrążeń = zostaje 6-6 oczek. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć. Długość czapki wynosi ok. 32-33 cm. Wyłożyć połowę ściągacza na prawą stronę robótki.

----------------------------------------------------------

RĘKAWICZKI - SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych, od dołu do góry.

PRAWA RĘKAWICZKA:
Na drutach pończoszniczych nr 3 nabrać 44-48 oczek kolorem szary perłowy. Przerabiać na okrągło ściągaczem, 2 oczka prawe/2 oczka lewe przez 4-5 cm. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3,5 i przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie zamykając 4-0 oczek – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-1 = 40-48 oczek. Patrz WSKAZÓWKA i przerabiać schemat A.2 na okrągło (= 5-6 motywów po 8 oczek). ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Po przerobieniu schematu A.2, dalej przerabiać dżersejem, kolorem cytrynowym.
W TYM SAMYM CZASIE w okrążeniu oznaczonym strzałką w schemacie A.2 (długość robótki wynosi ok. 11-12 cm) umieścić 1 marker w 1-sze oczko w okrążeniu. Dodawać teraz na klinek kciuka 1 oczko z każdej strony oczka z markerem – PATRZ DODAWANIE OCZEK (= zostają dodane 2 oczka). Dalej dodawać oczka na klinek kciuka w sumie 5-6 razy co 2 okrążenia (klinek na kciuk jest przerabiany w całości kolorem cytrynowym) = 50-60 oczek. Dalej przerabiać bez dodawania oczek, aż długość robótki wynosi 15-17 cm. W następnym okrążeniu zdjąć 11-13 oczek klinka kciuka na nitkę/drut pomocniczy, dalej przerabiać na okrągło kolorem cytrynowym, a w tym samym czasie nabrać 1 oczko ponad oczkami na drucie pomocniczym = 40-48 oczek. Przerabiać aż długość rękawiczki wynosi 24-26 cm (zostaje jeszcze ok. 3 cm do końca, przymierzyć rękawiczkę i dopasować).
Umieścić 1 nitkę marker na początku okrążenia + 1 nitkę marker za 20-24 oczkami. W następnym okrążeniu zamknąć 1 oczko z każdej strony każdej nitki markera – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-2 (= zostają zamknięte 4 oczka). Zamykać tak samo w sumie 3-3 razy co 2 okrążenia i 2-2 razy w każdym okrążeniu = zostaje 20-28 oczek. Przerobić 2 okrążenia na prawo, a w tym samym czasie przerabiać każde 2 kolejne oczka razem na prawo w każdym z tych dwóch okrążeń = zostaje 5-7 oczek. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć. Długość rękawiczki wynosi ok. 27-29 cm.

KCIUK:
Przełożyć 11-13 oczek z nitki/drutu pomocniczego na klinek na kciuk na druty pończosznicze nr 3,5 i nabrać kolorem cytrynowym 4-3 oczka ponad brzegiem kciuka = 15-16 oczek. Przerabiać dżersejem na okrągło, aż długość kciuka wynosi 5-5½ cm (zostaje jeszcze ok. ½ cm do końca, przymierzyć rękawiczkę i dopasować). Wykonać 2 okrążenia na prawo, a w tym samym czasie przerobić każde 2 kolejne oczka razem na prawo w każdym z tych dwóch okrążeń = zostaje 4-4 oczka. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć.

LEWA RĘKAWICZKA:
Nabrać oczka i przerabiać jak prawą rękawiczkę, ale na dodawanie oczek na klinek kciuka, umieścić marker w ostatnie oczko w okrążeniu. Kończyć jak prawą rękawiczkę.

Schemat

= szary perłowy
= cytrynowy
= ecru
= w tym okrążeniu zacząć dodawanie oczek na klinek kciuka

Helena Willems 30.11.2018 - 13:31:

Hallo, een vraag die niet bij het patroon hoort, maar ik vind geen andere plaats waar ik het kan stellen. Ik heb hetPro Romance Deluxe Set verwisselbare rondbreinaalden gekocht. Nu zou ik breinaalden nr. 2 en 2,5 zonder draad willen bijkopen. Ik vind deze breinaalden (los zonder rondbreidraad) niet in uw aanbod klopt dat? Alvast bedankt Helena Helena Willems

DROPS Design 04.12.2018 kl. 13:03:

Dag Helena,

Voor dit soort vragen kun je het beste even contact opnemen met het verkooppunt waar je de naalden hebt gekocht.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 195-12