Prairie Fairy Jumper by DROPS Design

Sweter DROPS z zaokrąglonym karczkiem i żakardem norweskim, z włóczki „Lima”. Od 3 do 12 lat.

DROPS design: Model nr li-008-bn
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------
ROZMIARY: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 lat
Wzrost w cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Materiał:
DROPS LIMA od Garnstudio
250-250-300-350-400 kolor nr 0619, beż.
100-100-100-100-150 g kolor nr 0100, ecru
50-50-50-50-50 kolor nr 6273, róż
50-50-50-50-50 g kolor nr 2923, ochra
50-50-50-50-50 g kolor nr 9018, morski
50-50-50-50-50 g kolor nr 7219, pistacjowy

DRUTY POŃCZOSZNICZE & DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 60 cm) DROPS nr 4 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 21 o. x 28 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm. UWAGA: próbka powinna być zgodna na wysokość, tylko wtedy karczek będzie miał właściwy kształt.
DRUTY POŃCZOSZNICZE & DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 60 cm) DROPS nr 3 na ściągacze - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 o. x 32 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

ŻAKARD:
Patrz schematy A.1 i A.2. Schematy są przerabiane dżersejem. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru.

WSKAZÓWKA:
Aby robótka nie była zbyt ścisła, kiedy przerabiamy żakard, należy pamiętać, aby nie zaciskać nitek na lewej stronie robótki. Jeżeli mimo to żakard jest zbyt ścisły należy użyć drutów o większym rozmiarze.
--------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany na okrągło, z góry na dół.

KARCZEK:
Na krótkich drutach z żyłką nr 3 nabrać 84-88-92-96-100 o. kolorem beż. Umieścić 1 marker na początku okrążenia (= środek tyłu). Przer. ściągaczem 2 o.p./2 o.l. przez 3-3-4-4-5 cm (= dekolt). Dalej przer. na krótkich drutach z żyłką nr 4 i przer. 1 okr. na prawo, W TYM SAMYM CZASIE dopasować liczbę o. do 78-84-90-98-105. Dalej przer. podwyższenie na dekolt tyłu dżersejem następująco: przer. 8 o.p. za markerem, obrócić, zacisnąć nitkę i przer. 16 o.l. w rzędzie powrotnym, obrócić, zacisnąć nitkę i przer. 24 o.p., obrócić, dalej przer. o 8 o. więcej za każdym razem przed obróceniem robótki, aż w sumie zostanie przerobionych 48-48-64-64-80 o., obrócić i przer. 1 okr. na prawo ponownie do markera na środku tyłu. Dalej przer. schemat A.1 (= 13-14-15-14-15 razy na szerokość) - patrz schemat właściwy dla twojego rozmiaru. PATRZ WSKAZÓWKA! ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Jeśli to konieczne wziąć dłuższe druty z żyłką. Po przerobieniu schematu A.1 jest 208-224-240-252-270 o. Przer. 0-1-2-0-1 cm kolorem beż. Dł. robótki po środku przodu wynosi teraz ok. 15-16-17-17-18 cm (mierzyć bez ściągacza na dekolcie). Dalej przer. dżersejem kolorem beż. Przer. 1 okr., W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać 4-4-4-12-10 o. = 212-228-244-264-280 o. Przer. kolejne okrążenie następująco: przer. 31-33-35-37-39 o., zdjąć 44-48-52-58-62 nast. o. na drut pomocniczy na rękaw (nie przerabiając ich wcześniej), nabrać 6 o., przer. 62-66-70-74-78 o. (= przód), zdjąć 44-48-52-58-62 nast. o. na drut pomocniczy na rękaw (nie przerabiając ich wcześniej), nabrać 6 o., przer. 31-33-35-37-39 o.

TYŁ & PRZÓD:
= 136-144-152-160-168 o. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD! Umieścić 1 marker z każdej strony, na środku 6 nowych nabranych o. Dalej przer. dżersejem. Po przerobieniu 3 cm dodać 1 o. z każdej strony markerów (= 4 dodane o.). Dodawać w sumie 3 razy co 7-9-10-12-13 cm = 148-156-164-172-180 o. Dalej przer. aż dł. robótki wynosi 19-23-26-29-32 cm. Dalej przer. schemat A.2. Dalej przer. na drutach z żyłką nr 3 i przer. 1 okr. na prawo, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać 16 o. = 164-172-180-188-196 o. Dalej przer. ściągaczem 2 o.p., 2 o.l. przez 3 cm. Zamknąć o. tak jak schodzą z drutu.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem o. z jednego z drutów pomocniczych na druty pończosznicze nr 4, dodatkowo nabrać 6 o. na środku pod rękawem (umieścić 1 marker na środku tych o.) = 50-54-58-64-68 o. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD! Przer. na okrągło, dżersejem, kolorem beż. Gdy dł. rękawa wynosi 2 cm zamknąć 1 o. z każdej strony markera. Powt. zamykanie o. w sumie 5-7-7-10-10 razy co 4˝-3˝-4-3-3˝ cm = 40-40-44-44-48 o. Gdy dł. rękawa wynosi 18-23-27-30-34 cm przer. schemat A.2. Dalej przer. na drutach pończoszniczych nr 3 ściągaczem 2 o.p./2 o.l. przez 3 cm. Zamknąć o. tak jak schodzą z drutu.
Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć otwory pod rękawami.

Schemat

= ecru
= beż
= róż
= morski
= ochra
= pistacjowy
= 1 narzut między 2 o., następnie przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu, aby uniknąć dziur

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Children 27-8.