DROPS / 171 / 7

Sand Tracks by DROPS Design

Sweter DROPS przerabiany po okręgu, z warkoczami, z włóczki „Puna”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr pu-003
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------
ROZMIARY: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS PUNA od Garnstudio
600-700-750-800-900-1000 kolor nr 04, szaro-brązowy

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 lub 80 cm) DROPS nr 4,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 20 o. x 26 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 3,5 na ściągacze - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 22 o. x 30 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
DRUT DO WARKOCZY DROPS
GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ WKLĘSŁE (białe), nr 540: 2 szt. dla każdego rozmiaru
----------------------------------------------------------

od 13.20 zł /50g
DROPS Puna natural DROPS Puna natural 13.20 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 13.20 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 15.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 158.40zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1. Schemat A.1a składa się z 12 rz. warkoczy i ściegu ażurowego i z 10 rz. dżersejem z dodawaniem o. powtarzanym na wysokość.

DODAWANIE OCZEK:
Dodać 1 o. w każdej grupie oczek lewych następująco: 3 o.p., dodać 1 o. nabierając nitkę między 2 o. i je przer. przekręcone na lewo (wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu), aby uniknąć dziur.
Następne dodawanie o. jest wykonywane bezpośrednio przed 3 o.p., w ten sposób dodajemy o. na przemian po lewej i po prawej stronie każdej grupy oczek lewych.

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki w przedostatniej grupie oczek lewych z każdej strony obszycia na dole przodu, gdy jego wys. wynosi ok. 3 cm. Przer. grupę oczek lewych na prawej stronie robótki następująco: 1 o.l., 2 o. razem na lewo, 1 narzut, 1 o.l.
----------------------------------------------------------

TYŁ:
Przerabiany na okrągło, po okręgu, zaczynając od środka tyłu.
Nabrać 6 o. włóczką Puna i rozłożyć je równomiernie na 4 druty pończosznicze nr 4,5. Przer. *1 o.p., 1 narzut*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 12 o. Dalej przer. w sumie 6 razy schemat A.1 (= 2 o.) na szerokość. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!

Gdy schemat A.1 (w tym A.1a) zostanie przerobiony 1 raz na wysokość jest 300 o. Powt. ścieg fantazyjny i dodawać o. wg schematu A.1a. Dalej przer. tak samo, aż średnica robótki wynosi 56-60-64-66-68-70 cm (= ok. 420-444-468-480-492-504 o.). Dopasować, aby nast. okrążenie było 1 okr. z narzutami. Odciąć nitkę. Umieścić 1 marker, OD TEJ CHWILI MIERZYĆ STĄD.

Przer. teraz w tę i z powrotem, zaczynając na prawej stronie robótki następująco: przesunąć początek poprzednich okrążeń, aby rząd zaczynał się między 2 warkoczami (= tj. za 1-szym warkoczem i 2 o.l. ), przer. ściegiem fantazyjnym, dżersejem i dodawać o. jak wcześniej ponad 6 warkoczami = 3 grupy dżersejem (= ok. 208-220-232-238-244-250 o.), obrócić i przer. rząd powrotny, gdy zostanie przerobiony ost. warkocz (to znaczy, że rząd zaczyna się od 1 warkocza i kończy się 1 warkoczem, nie ma oczek brzeg.).

Zdjąć pozostałe o. na drut pomocniczy (= ok. 212-224-236-242-248-254 o. = dolna część swetra), później te oczka będą przerabiane ściągaczem. Dalej przer. ponad 6 warkoczami i 3 grupami o. dżersejem następująco: umieścić 1 marker na środku 2-giej grupy dżersejem (tzn. że jest 3 warkocze z każdej strony markera = środek rzędu). Dalej przer. ścieg fantazyjny i dodawać o. jak wcześniej (tj. dodawać 6 o. w każdym rzędzie z dodawaniem o.).

Na wys. 11-11-12-12-13-13 cm od markera (dopasować, aby kolejny rząd był na prawej stronie robótki), zamykać o. na dekolt i kończyć każde ramię osobno.

Przer. jak wcześnie, aż zostaje 17-17-18-18-19-19 o. przed markerem (środek 2-giej grupy dżersejem), zdjąć na drut pomocniczy na dekolt 34-34-36-36-38-38 nast. o. (marker znajduje się między tymi o.), obrócić i przer. rząd powrotny. Zostaje jeszcze 10 rz. do wykonania do końca. W nast. rzędzie od strony dekoltu zamknąć 1 o. na dekolt. Dalej przer. ściegiem fantazyjnym, dżersejem i dodawać o. Gdy zostanie przerobionych 10 rz., dł. robótki od markera wynosi ok. 15-15-16-16-17-17 cm. Zdjąć pozostałe o. na drut pomocniczy. Przer. drugie ramię tak samo, tylko w odwrotnym układzie. Średnica robótki wynosi ok. 86-90-96-98-102-104 cm na dłuższej części, od jednego boku do drugiego (= w sumie 36-36-38-38-40-40 o. zostało przełożonych na drut pomocniczy/zamkniętych na dekolt).

BRZEG:
Przer. ściągaczem o. na drucie pomocniczym na dole tyłu. Wziąć z powrotem o. na druty z żyłką nr 3,5 = ok. 212-224-236-242-248-254 o. Przer. teraz w tę i z powrotem. Przer. 1 rz. na lewo na lewej stronie robótki, dodając równomiernie ok. 91 o. (dopasować, aby całkowita liczba o. byłą liczbą podzielną przez 6 + 3 o.) = ok. 303-315-327-333-339-345 o. Przer. ściągaczem (3 o.p./3 o.l.) zaczynając na prawej stronie robótki, aż zostaje 3 o., zakończyć przerabiając 3 o.p.

Gdy wys. ściągacza wynosi ok. 1½ cm dodać 1 o.l. w każdej grupie oczek lewych, widok na prawej stronie robótki – PATRZ DODAWANIE OCZEK – (= ok. 50-52-54-55-56-57 dodanych o.) = ok. 353-367-381-388-395-402 o. Dalej przer. ściągaczem 3 o.p./4 o.l., widok na prawej stronie robótki. Powt. dodawanie o., gdy dł. robótki wynosi 3½ cm (ok. 50-52-54-55-56-57 dodanych o. = ok. 403-419-435-443-451-459 o). Dalej przer. ściągaczem 3 o.p./5 o.l., widok na prawej stronie robótki. Zamknąć o. tak jak schodzą z drutu, gdy wys. ściągacza wynosi ok. 5 cm. Średnica robótki wynosi ok. 76-80-85-88-91-93 cm.

PRZÓD:
Nabrać i przer. jak tył, aż zostaje 22-22-24-24-26-26 rz. (= ok. 8-8-9-9-10-10 o.) zanim oczka ramion nie zostaną zdjęte na drut pomocniczy. (Ważne jest aby była taka sama liczba o. na ramionach z przodu i z tyłu = taka sama liczba dodanych o.). Kolejny rząd jest wykonywany na prawej stronie robótki. Formować teraz dekolt i kończyć każde ramię osobno.

Przer. jak wcześniej, aż zostaje 8 o. przed markerem (tym na środku 2-giej grupy dżersejem), zdjąć na drut pomocniczy na dekolt 16 nast. o. (marker znajduje się między tymi oczkami), obrócić i przer. rząd powrotny. W nast. rzędzie zamknąć 1 o. od strony dekoltu. Zamykać tak samo w sumie 10-10-11-11-12-12 razy w każdym rzędzie od strony dekoltu (= w sumie 26-26-27-27-28-28 o. zostało zdjętych na drut pomocniczy/zamkniętych na dekolt). Dalej przer. ponad oczkami ramienia, aż ma taką samą długość jak z tyłu. Zdjąć o. na drut pomocniczy. Drugie ramię wykonać tak samo = jest w sumie 36-36-38-38-40-40 o. na drucie pomocniczym/zamkniętych na dekolt).

BRZEG:
Przer. jak tył, ale wykonać DZIURKI NA GUZIKI - patrz powyżej.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona ściegiem dziewiarskim (grafting). Przyszyć guziki na brzegu/obszyciu tyłu.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Przerabiane na okrągło zaczynając od środka tyłu. Na drutach pończoszniczych nr 3,5 nabrać 119-119-126-126-133-133 o. (w tym oczka na drucie pomocniczym). Przer. ściągaczem (= 4 o.l./3 o.p.). Gdy wys. wykończenia wynosi 2 cm, zamknąć 1 o. w każdej grupie oczek lewych przerabiając 2 pierwsze o.l. razem na lewo = 102-102-108-108-114-114 o. Dalej przer. ściągaczem (= 3 o.l./3 o.p.). Gdy wykończenie ma wys. 5 cm zamknąć o. tak jak schodzą z drutu.

Ten wzór został skorygowany. .

Aktualizacja on-line: 31.08.2016
Korekta: TYŁ: ... Nabrać 6 o. włóczką Puna i rozłożyć je równomiernie na 4 druty pończosznicze nr 4,5. Przer. *1 o.p., 1 narzut*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 12 o.

Schemat

= 1 o.p. na prawej stronie robótki, o.l. na lewej stronie robótki
= 1 o.l. na prawej stronie robótki, o.p. na lewej stronie robótki
= 1 narzut między 2 o., w nast. okrążeniu/rzędzie przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu
= 1 narzut między 2 o., w nast. okrążeniu/rzędzie NIE przer. oczka przekręconego w miejscu narzutu na prawo (=wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu), powstanie otwór/dziurka
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 2 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= brak oczek, ominąć to pole
= warkocz: zdjąć 3 o. na drut pomocniczy za robótką, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo
= warkocz: zdjąć 3 o. na drut pomocniczy przed robótką, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo
= przer. tutaj schemat A.1

Potrzebujsz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 171-7) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (12)

Liliana 02.11.2019 - 19:34:

Hallo, dar Pulli ist wunderschön und würde den so gerne stricken, habe aber noch nie in Kreis gestrickt und weiß nicht wie ich anfangen soll. Haben Sie vielleicht ein Video wo man sehen kann wie es geht? Ich bedanke mich herzlich für Ihre Antwort.

DROPS Design 02.11.2019 kl. 21:56:

Liebe Liliana! 6 M mit Puna anschlagen und auf 4 Nadeln des Nadelspiels Nr. 4,5 verteilen. Wie folgt in Rd str: * 1 M re, 1 Umschlag *, von *-* bis Rd-Ende wdh = 12 M. A.1 (= 2 M) insgesamt 6 x in der Breite str. Viel Spaß beim stricken!

Annette Kirchner 04.06.2017 - 10:54:

Guten Tag. Ich habe noch eine Frage. Wie soll ich den Zopf machen, wenn ich aus der Vorreihe noch einen Umschlag auf der Nadel habe ? A1 Rd. 19. Vielen Dank und schöne Grüße.

DROPS Design 06.06.2017 kl. 08:52:

Liebe Frau Kirchner, der Umschlag wird dann mit dem Zopf rechts verschränkt gestrickt (= kein Loch muss entstehen), zB: 3 M auf die Zopfnadel hinter die Arb legen (= der Umschlag verschränkt stricken + 2 M). Viel Spaß beim stricken!

Annette Kirchner 26.05.2017 - 18:41:

Guten Tag, sind bei A1/a die Zwischenrunden mit eingezeichnet, oder muss ich die zusätzlich machen ?

DROPS Design 29.05.2017 kl. 08:45:

Liebe Frau Kirchner, alle Runden sind im Diagram eingezeichnet, 1 Kästchen im Diagram = 1 M x 1 Runde. Viel Spaß beim stricken!

Nina 14.09.2016 - 10:18:

Dear Garnstudio team, have a question about section A1a (diagram A.1a has 12 rows cable and lace pattern and 10 rows stocking st with inc that are repeated vertically).Which method do you use when knitting 11,12th cable/lace pattern (as I understand right, you don't knit stocking stitch these 2 rounds)? Thank you for you answer and worm regards up to Norway;), Nina

DROPS Design 14.09.2016 kl. 12:28:

Dear Nina, when working A.1, repeat cable every 6th round (= cross sts every 6th round, ie after 5 rounds stocking st) and repeat lace pattern every 4th round (= lace pattern is 4 rounds). Happy knitting!

Rosy 18.06.2016 - 18:01:

Modèle très original, il me tarde de pouvoir le tricoter !

Alida Drijkoningen 15.06.2016 - 08:39:

Wow uitzonderlijk mooi...elegant....super. Kan niet wachten om hier aan te beginnen. Wow exceptional ... elegant. ... super. Can't wait to here to get started.

Angela Richter 13.06.2016 - 07:39:

Super modell, macht Lust zum Nacharbeiten

Ann Hansen 08.06.2016 - 15:12:

Spændende mønster

Karin 06.06.2016 - 08:46:

Wow! Etwas ganz Besonderes!

Karin 03.06.2016 - 18:18:

Attempt #9: Flattering... new... less cape than elegant pullover. Are these words allowed?

Dodaj komentarz do modelu DROPS 171-7