DROPS / 159 / 2

Lace Affair by DROPS Design

Ażurowy rozpinany sweter DROPS z szalowym kołnierzem, z włóczki „Bomull-Lin” lub „Paris”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr l-131
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
ROZMIARY: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS BOMULL-LIN od Garnstudio
650-700-750-850-950-1000 g kolor nr 03, jasny beż
LUB:
DROPS PARIS od Garnstudio
700-800-850-950-1050-1150 g kolor nr 26, ciemny beż

DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 5,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 16 o. x 20 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 4,5 – na ścieg francuski.
----------------------------------------------------------

Patrz schemat A.1. Schemat przedstawia wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

WSKAZÓWKA:
Oczka obszyć przodów będą się wywijać na zewnątrz robótki, po zszyciu nie będzie to tak widoczne.

DODAWANIE OCZEK:
Dodać 1 o. wykonując 1 narzut, w nast. rzędzie przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu (wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu), aby uniknąć dziur.
----------------------------------------------------------

TYŁ & PRZODY:
Przerabiane w tę i z powrotem na drutach z żyłką zaczynając od środka przodu.
Na drutach z żyłką nr 4,5 luźno nabrać 185-201-211-235-251-265 o. włóczką Bomull-Lin lub Paris. Przer. 2 ściągacze ściegiem francuskim - patrz powyżej.
Dalej przer. na drutach z żyłką nr 5,5 i przer. kolejny rząd (= na prawej stronie robótki) następująco: 2 o. dżersejem, 1 o.l., 26-28-27-27-26-24 o. dżersejem (= brzeg/obszycie przodu), przer. A.1A (= 4 o.), w sumie 20-22-24-28-31-34 razy schemat A.1B (= 6 o.), A.1C (= 3 o.), 26-28-27-27-26-24 o. dżersejem, 1 o.l. i 2 o. dżersejem (= brzeg/obszycie przodu). Dalej przer. tak samo - PATRZ WSKAZÓWKA. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Na wys. ok. 46-47-48-49-50-51 cm od dołu robótki umieścić po 1 markerze w 54-58-60-67-71-75 o. z każdej strony (= 77-85-91-101-109-115 o. między markerami na tył). W nast. rzędzie zamknąć 3-4-5-6-7-8 o. na podkroje rękawów z każdej strony 2 markerów (= 6-8-10-12-14-16 zamkniętych o. z każdej strony). Podzielić teraz robótkę i kończyć każdą część oddzielnie.

TYŁ:
= 71-77-81-89-95-99 o. Dalej przer. ściegiem fantazyjnym jak wcześniej z 1 o. brzeg. ściegiem francuskim z każdej strony, aż dł. robótki wynosi 60-62-64-66-68-70 cm. Następnie zamknąć 21-23-23-25-25-27 o. środk. na dekolt i kończyć każde ramię osobno. W nast. rzędzie od strony dekoltu zamknąć 1 o. = zostaje 24-26-28-31-34-35 o. na ramię. Zakończyć gdy dł. robótki wynosi 62-64-66-68-70-72 cm.

LEWY PRZÓD:
= 51-54-55-61-64-67 o. Przer. 1 o. brzeg. ściegiem francuskim od strony podkroju rękawa i dalej przer. ściegiem fantazyjnym jak wcześniej, zakończyć przerabiając 26-27-27-27-27-24 o. dżersejem, 1 o.l. i 2 o. dżersejem (= brzeg/obszycie przodu) od środka przodu, aż dł. robótki wynosi 62-64-66-68-70-72 cm.
Na pocz. następnego rzędu na prawej stronie robótki zamknąć 24-26-28-31-34-36 pierwszych o. na ramię = zostaje 27-28-27-30-30-31 o. na kołnierz. Przer. te oczka ściegiem francuskim - W TYM SAMYM CZASIE przer. rzędy skrócone zaczynając na lewej stronie robótki następująco: *przer. 1 ściągacz francuski przez wszystkie oczka. W nast. rzędzie na lewej stronie robótki przer. 21-22-21-24-24-25 o.p., obrócić i przer. rząd powrotny na prawo*, powt. od *-* aż dł. robótki wynosi ok. 9-10-10-10½-10½-11 cm od nabranych o. na ramię (krótszy bok). Zamknąć luźno wszystkie oczka.

PRAWY PRZÓD:
Przer. jak lewy przód, tylko w odwrotnym układzie. Zacząć rzędy skrócone na kołnierz na prawej stronie robótki.

RĘKAWY:
Przerabiane w tę i z powrotem.
Na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać luźno 35-37-39-39-41-43 o. (w tym oczka. brzeg.) włóczką Bomull-Lin lub Paris. Przer. 2 ściągacze francuskie.
Dalej przer. na drutach z żyłką nr 5,5 i przer. kolejny rząd (= na prawej stronie robótki) następująco: 1 o. brzeg. ściegiem francuskim, 1-2-0-0-1-2 o. dżersejem, przer. A.1A (= 4 o.), A.1B ponad 24-24-30-30-30-30 nast. o. (= 4-4-5-5-5-5 razy), A.1C (= 3 o.), 1-2-0-0-1-2 o. dżersejem, zakończyć przerabiając 1 o. brzeg. ściegiem francuskim.
Na wys. 8 cm od dołu robótki dodać 1 o. w odl. 1 o. od brzegów z każdej strony - PATRZ DODAWANIE OCZEK powyżej, przer. dodawane o. ściegiem fantazyjnym. Powt. dodawanie o. jeszcze 8-9-10-11-12-13 razy co 4½-4-3½-3-2½-2½ cm = 53-57-61-63-67-71 o.
Na wys. 45-44-43-40-39-37 cm od dołu robótki umieścić 1 marker z każdej strony rękawa (na wykończenie).
Na wys. 47-46-46-44-43-42 cm od dołu robótki (krócej dla większych rozmiarów, gdyż ramiona są szersze) zamknąć wszystkie oczka.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona i wszyć rękawy wkłuwając igłę w skrajne pętelki oczek. Zszyć rękawy wkłuwając igłę w odl. 1 o. od brzegów - UWAGA: część przerabiana za markerem na górze rękawa powinna odpowiadać zamkniętym oczkom na podkroje rękawów. Zszyć kołnierz na środku tyłu i doszyć go do dekoltu tyłu. UWAGA! szew powinien znajdować się na lewej stronie robótki, aby był niewidoczny, gdy kołnierz zostanie wyłożony. Lekko poddać działaniu pary, kołnierz będzie bardziej płaski.

= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 2 o. razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 159-2.