DROPS / 205 / 26

After Midnight by DROPS Design

Sweter rozpinany na drutach, przerabiany od góry do dołu z zaokrąglonym karczkiem z żakardem norweskim, z włóczki DROPS Sky. Od S do XXXL.

DROPS Design: model nr sk-048
Grupa włóczek B
-------------------------------------------------------

DROPS SKY od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
250-300-300-350-350-400 g kolor 05, czarny
50-50-100-100-100-100 g kolor 03, jasny beż
50-50-50-50-50-50 g kolor 11, orzechowy
50-50-50-50-50-50 g kolor 17, curry
50-50-50-50-50-50 g kolor 18, przydymiony róż
50-50-50-50-50-50 g kolor 19, cegła

PRÓBKA:
20 oczek na szerokość i 26 rzędów na wysokość, dżersejem i żakardem norweskim = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4,5 – 40 i 80 cm, na dżersej i żakard norweski.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3,5 – 80 cm, na ściągacze.
Rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ, wklęsłe (białe) NR 522:

-------------------------------------------------------

74% Alpaka, 18% Poliamid, 8% Wełna
od 16.10 zł /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 16.10 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 16.10 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 161.00zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
Przerabiać we wszystkich rzędach na prawo.
1 ściągacz francuski na wysokość = przerobić 2 rzędy na prawo.

PODWYŻSZENIE (dekolt tyłu):
Aby dekolt tyłu był nieco wyższy niż ten przodu, można wykonać podwyższenie jak w opisie poniżej. Ominąć ten paragraf, jeżeli podwyższenie nie jest przewidziane.
Umieścić nitkę marker w oczko na środku rzędu. Zaczynając na prawej stronie robótki, kolorem jasny beż, przerobić 14-15-16-16-17-18 oczek prawych za nitką markerem, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 29-31-33-33-35-37 oczek lewych. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 43-46-49-49-52-55 oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 57-61-65-65-69-73 oczka lewe. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 71-76-81-81-86-91 oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 85-91-97-97-103-109 oczek lewych. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerabiać na prawo do końca rzędu. Dalej przerobić 1 rząd na lewo (przerabiać obszycia przodów ściegiem francuskim). Następnie wykonywać KARCZEK jak w opisie poniżej.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1. Patrz schemat odpowiedni dla rozmiaru. Żakard jest przerabiany w całości dżersejem.

WSKAZÓWKA:
Aby żakard nie był zbyt ścisły, nie można zaciskać zbyt mocno nitek na lewej stronie robótki. Jeżeli żakard jest zbyt ścisły, do jego wykonywania można użyć większych drutów.

DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć całkowitą liczbę oczek (np. 100 oczek) pomniejszoną o oczka obszyć przodów (np. 10 oczek) i pozostałą liczbę oczek podzielić przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 43) = 2,1.
W tym przykładzie, aby dodawać oczka będziemy wykonywać 1 narzut za ok. każdym 2-gim oczkiem. Nie dodawać oczek ponad obszyciami przodów. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK-2 (boki tyłu/przodu i środek pod rękawami):
Wszystkie oczka są dodawane na prawej stronie robótki!
Przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, 6 oczek prawych (nitka marker znajduje się między tymi 6 oczkami), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka).
Narzuty przodów i tyłu są przerabiane przekręcone na lewo w następnym rzędzie (na lewej stronie robótki), aby uniknąć dziur. Narzuty na rękawach są przerabiane przekręcone na prawo w następnym okrążeniu, aby uniknąć dziur. Nowe oczka są przerabiane dżersejem.

ZAMYKANIE OCZEK (środek pod rękawami):
Przerabiać aż zostaje 5 oczek przed nitką markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, 6 oczek prawych (nitka marker znajduje się między tymi 6 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka).

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonywać dziurki na guziki na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony). Przerabiać na prawej stronie robótki, aż zostaje 3 oczka i kończyć rząd następująco: wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka razem na prawo i 1 oczko prawe. W następnym rzędzie (na lewej stronie robótki) przerobić narzut na prawo, powstanie otwór/dziurka.
1-szą dziurkę na guzik wykonać, gdy wysokość wykończenia dekoltu wynosi ok. 1½-2 cm. Kolejnych 5-5-6-6-7-7 dziurek rozmieścić co ok. 9-9½-8-8½-7½-8 cm.

WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK:
Aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć podwójnej nitki lub drutów o rozmiar większych.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER ROZPINANY - SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Wykończenie dekoltu i karczek są przerabiane od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką, zaczynając od środka przodu. Następnie dzielimy karczek na tył/przody i rękawy. Dalej przerabiać tył/przody w tę i z powrotem na drutach z żyłką, zaczynając od środka przodu. Rękawy są przerabiane od góry do dołu, na okrągło, na krótkich drutach z żyłką/drutach pończoszniczych.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 3,5 nabrać 100-104-108-112-116-120 oczek (w tym 5 oczek obszycia przodu z każdej strony) kolorem curry. Przerobić 1 rząd na lewo (= na lewej stronie robótki). Dalej przerabiać kolorem jasny beż. Przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim – patrz powyżej, *2 oczka prawe, 2 oczka lewe*, powtarzać od *-* aż zostaje 7 oczek, 2 oczka prawe i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo przez 3 cm, ale nie zapomnieć o DZIURKACH NA GUZIKI na obszyciu prawego przodu – patrz powyżej. Przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, równomiernie dodając 43-45-47-49-51-53 oczka – patrz DODAWANIE OCZEK-1 (przerabiać obszycia przodów ściegiem francuskim; nie dodawać oczek ponad obszyciami przodów) = 143-149-155-161-167-173 oczka. Umieścić 1 marker na początku rzędu; mierzymy karczek od tego markera. Wziąć teraz druty z żyłką nr 4,5.
Teraz można wykonać podwyższenie na dekolt tyłu – patrz powyżej. Jeżeli podwyższenie nie jest przewidziane, przejść bezpośrednio do części KARCZEK.

KARCZEK:
Przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, powtarzać schemat A.1A aż zostaje 6 oczek (= 22-23-24-25-26-27 motywów A.1A po 6 oczek), przerabiać schemat A.1B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
W TYM SAMYM CZASIE we wszystkich rzędach oznaczonych strzałką w schemacie A.1A, równomiernie dodawać oczka jak w opisie poniżej – patrz DODAWANIE OCZEK-1!
Strzałka-1: równomiernie dodać 42-48-48-54-60-60 oczek = 185-197-203-215-227-233 oczka (jest teraz wystarczająca liczba oczek, aby przerobić 29-31-32-34-36-37 motywów A.1A po 6 oczek).
Strzałka-2: równomiernie dodać 38-42-48-52-52-58 oczek = 223-239-251-267-279-291 oczek (jest teraz wystarczająca liczba oczek, aby przerobić 53-57-60-64-67-70 motywów A.1A po 4 oczka).
Strzałka-3: równomiernie dodać 28-30-36-44-50-50 oczek = 251-269-287-311-329-341 oczek (jest teraz wystarczająca liczba oczek, aby przerobić 40-43-46-50-53-55 motywów A.1A po 6 oczek).
Strzałka-4: równomiernie dodać 18-24-30-30-36-42 oczka = 269-293-317-341-365-383 oczka (jest teraz wystarczająca liczba oczek, aby przerobić 43-47-51-55-59-62 motywy A.1A po 6 oczek).
Strzałka-5: równomiernie dodać 12-18-18-24-24-36 oczek = 281-311-335-365-389-419 oczek (jest teraz wystarczająca liczba oczek, aby przerobić 45-50-54-59-63-68 motywów A.1A po 6 oczek).
Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, długość robótki od markera na wykończeniu dekoltu wynosi 19-19-19-25-25-25 cm.
Dalej przerabiać kolorem czarnym, dżersejem, z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony, aż długość robótki od markera na wykończeniu dekoltu wynosi 19-21-23-25-27-29 cm.
W następnym rzędzie podzielić karczek na tył/przody i rękawy następująco: przerabiać 46-50-53-58-63-69 oczek ściegiem francuskim i dżersejem jak wcześniej (= przód), zdjąć 54-61-67-72-74-77 następnych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6-6-8-8-10-10 oczek (= bok, pod rękawem), przerobić 81-89-95-105-115-127 oczek dżersejem (= tył), zdjąć 54-61-67-72-74-77 następnych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6-6-8-8-10-10 oczek (= bok, pod rękawem) i przerabiać 46-50-53-58-63-69 ostatnich oczek dżersejem i ściegiem francuskim jak wcześniej (= przód). Kończyć tył/przody i rękawy oddzielnie. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZODY:
= 185-201-217-237-261-285 oczek. Umieścić po 1 nitce markerze w odl. 49-53-57-62-68-74 oczek od brzegu z każdej strony (= boki swetra); jest 87-95-103-113-125-137 oczek na tył między nitkami markerami. Przesuwać nitki markery w miarę postępu robótki; wskazują miejsca, gdzie będą dodawane oczka na bokach.
Przerabiać kolorem czarnym, w tę i z powrotem, dżersejem, z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony – nie zapomnieć o DZIURKACH NA GUZIKI na obszyciu prawego przodu.
Gdy długość robótki od jej podziału wynosi 5 cm we wszystkich rozmiarach, dodać 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów – patrz DODAWANIE OCZEK-2 (= zostały dodane 4 oczka). Dodawać tak samo w sumie 6 razy z każdej strony co 5 cm = 209-225-241-261-285-309 oczek.
Dalej przerabiać, aż długość robótki od jej podziału wynosi 32 cm we wszystkich rozmiarach (zostaje ok. 2 cm do końca; można przymierzyć sweter i dopasować jego długość).
Wziąć teraz druty z żyłką nr 3,5 i przerobić 3 ściągacze francuskie w tę i z powrotem ponad wszystkimi oczkami. Zamykać na prawo na prawej stronie robótki – patrz WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK! Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 56-58-60-62-64-66 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 54-61-67-72-74-77 oczek z nitki z jednej strony robótki i przełożyć je na krótkie druty z żyłką/druty pończosznicze nr 4,5 i nabrać 1 oczko w każde z 6-6-8-8-10-10 oczek nabranych pod rękawem = 60-67-75-80-84-87 oczek. Umieścić 1 nitkę marker na środku 6-6-8-8-10-10 nowych oczek. Przesuwać nitkę marker w miarę postępu robótki; wskazuje miejsce, gdzie będą zamykane i dodawane oczka na środku pod rękawem.
Zaczynając okrążenie od nitki markera, przerabiać na okrągło, dżersejem, kolorem czarnym. Gdy dł. rękawa od podziału robótki wynosi 2 cm we wszystkich rozmiarach, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem – patrz ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo w sumie 4-6-7-8-9-8 razy co 3½-2-1½-1-1-1 cm = 52-55-61-64-66-71 oczek.
Przerabiać, aż długość robótki od jej podziału wynosi 16-16-16-13-13-12 cm (krócej dla większych rozmiarów, gdyż dekolt jest szerszy, a karczek dłuższy). Teraz dodać 2 oczka na środku pod rękawem – patrz DODAWANIE OCZEK-2. Dodawać tak samo w sumie 18-16-17-20-20-20 razy co 1 cm = 88-87-95-104-106-111 oczek. Dalej przerabiać, aż długość rękawa od podziału robótki wynosi 39-38-36-35-33-32 cm. Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie zamykając 0-0-0-0-2-0 oczek = 88-87-95-104-104-111 oczek. Przerabiać kolejne okrążenie następująco: 0-1-1-0-0-1 oczek prawych, *2 oczka razem na prawo*, powtarzać od *-* do końca okrążenia = zostaje 44-44-48-52-52-56 oczek.
Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3,5 ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 6 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu – pamiętać o WSKAZÓWCE DO ZAMYKANIA OCZEK. Długość rękawa od podziału robótki wynosi ok. 46-45-43-42-40-39 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć guziki na obszyciu lewego przodu.

Schemat

= jasny beż
= cegła
= czarny
= curry
= przydymiony róż
= orzechowy
= rząd z dodawaniem oczek

Potrzebujsz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 205-26) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (2)

Anne 24.09.2019 - 21:57:

Wunderschön! Auch die Farbzusammenstellung gefällt mir. Und ich finde die Ärmel klasse, machen die Jacke peppig.

Kirsten 13.07.2019 - 12:19:

Schönes Modell, außer die Ärmel, sie sind ja total ausgebeult.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 205-26