DROPS / 190 / 14

Gentle Waves by DROPS Design

Top na drutach, przerabiany od góry do dołu, ze ściegiem ażurowym i w formie trapezu, z włóczki DROPS Belle. Od S do XXXL

DROPS design: model vs-040
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS BELLE od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
300-300-350-350-400-450 g kolor nr 15, dżins

Może być również wykonany z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)” - patrz link poniżej.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 4,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 20 oczek i 26 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.
Komentarze (4)

53% Bawełna, 33% Wiskoza, 14% Len
od 9.40 zł /50g
DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 9.40 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 56.40zł. Więcej informacji.

Patrz schematy A.1 i A.2. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

DODAWANIE OCZEK-1:
Wszystkie oczka są dodawane na prawej stronie robótki.
Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut. W następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na lewo, aby uniknąć dziur. Następnie przerabiać dodawane oczka dżersejem.

DODAWANIE OCZEK-2:
Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed markerem z boku, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka prawe, wykonać 1 narzut. Powtórzyć z drugiej strony. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Następnie przerabiać dodawane oczka dżersejem.
----------------------------------------------------------

TOP:
Przerabiany od góry do dołu. Najpierw przerabiać przód i tył oddzielnie, w tę i z powrotem do podkrojów rękawów, następnie przerabiać tył/przód na okrągło.

TYŁ:
Przerobić prawe ramię następująco:
Na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać 16-17-17-18-19-20 oczek włóczką Belle.
RZĄD 1 (= na prawej stronie robótki): 3 oczka ściegiem francuskim - patrz powyżej (= od strony dekoltu), 10-11-11-12-13-14 oczek prawych, 3 oczka ściegiem francuskim (= od strony podkroju rękawa).
RZĄD 2: 3 oczka brzegowe ściegiem francuskim, przerabiać na lewo aż zostaje 3 oczka, 3 oczka brzegowe ściegiem francuskim.
Powtarzać jeszcze 8 razy rzędy 1 i 2 (= w sumie 9 razy) = 18 rzędów.
W następnym rzędzie dodać 1 oczko w odległości 3 oczek ściegiem francuskim od brzegu od strony dekoltu - PATRZ DODAWANIE OCZEK-1 = 17-18-18-19-20-21 oczek. Przerobić 1 rząd na lewej stronie robótki i odłożyć robótkę. Długość robótki wynosi ok. 8 cm od rzędu nabierania oczek.
Przerabiać lewe ramię następująco:
Nabrać oczka i przerabiać jak prawe ramię, tylko w odwrotnym układzie. Tzn. dodać 1 oczko od strony dekoltu przed 3 oczkami ściegiem francuskim dekoltu w 19-tym rzędzie. Przerabiać 1 rząd na lewej stronie robótki.
Teraz przerabiać prawe i lewe ramię następująco:
Obrócić robótkę (= lewe ramie) i przerabiać wszystkie oczka jak wcześniej, nabrać 35-35-37-37-39-39 oczek na dekolt na końcu rzędu i przerobić 17-18-18-19-20-21 oczek prawego ramienia = 69-71-73-75-79-81 oczek. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Następnie przerabiać nabierane oczka na dekolt na środku tyłu ściegiem francuskim, pozostałe oczka tyłu przerabiać dżersejem i ściegiem francuskim jak wcześniej.

Po przerobieniu 2 ściągaczy francuskich ponad oczkami dekoltu, przerabiać ŚCIEGIEM FANTAZYJNYM, w tym samym czasie dodając oczka na podkroje rękawów. Zaczynając na prawej stronie robótki, przerabiać następująco: 3 oczka ściegiem francuskim, 13-14-15-16-18-19 oczek dżersejem, A.1 (= 7 oczek), A.2 (= 23 oczka), A.1, 13-14-15-16-18-19 oczek dżersejem, 3 oczka ściegiem francuskim. Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo, W TYM SAMYM CZASIE gdy dł. robótki od ramienia wynosi 13-12-12-10-10-9 cm, dodać 1 oczko w odległości 3 oczek ściegiem francuskim od brzegu z każdej strony na podkroje rękawów. Dodawać tak samo w sumie 3-5-7-10-12-16 razy w każdym rzędzie na prawej stronie robótki = 75-81-87-95-103-113 oczek. Przerobić 1 rząd na lewej stronie robótki po dodaniu ostatnich oczek i odłożyć robótkę. Całkowita długość robótki od ramienia wynosi 15-16-17-18-19-21 cm.

PRZÓD:
Nabrać oczka i przerabiać jak tył.
Gdy zostaną dodane oczka na podkroje rękawów = 75-81-87-95-103-113 oczek. Po dodaniu ostatnich oczek przerobić 1 rząd na lewej stronie robótki.

Teraz przerabiać na prawej stronie robótki następująco: obrócić i przerobić wszystkie oczka przodu, nabrać 4-6-8-10-12-14 oczek na podkrój rękawa, umieścić nitkę marker na środku tych nowych oczek (= 2-3-4-5-6-7 nowych oczek z każdej strony nitki markera), przerobić 75-81-87-95-103-113 oczek tyłu na tych samych drutach z żyłką i nabrać 4-6-8-10-12-14 oczek na podkrój rękawa, umieścić 1 nitkę marker na środku tych nowych oczek (= 2-3-4-5-6-7 nowych oczek z każdej strony nitki markera). OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZÓD:
= 158-174-190-210-230-254 oczka. Teraz przerabiać na okrągło na drutach z żyłką, ŚCIEGIEM FANTAZYJNYM i dżersejem jak wcześniej, ale przerabiać ściegiem francuskim 10-12-14-16-18-20 oczek z każdej strony (tj. 5-6-7-8-9-10 oczek z każdej strony 2 nitek markerów). Po przerobieniu 2 ściągaczy francuskich ponad oczkami boków, dalej przerabiać dżersejem i wg schematów A.1 i A.2 jak wcześniej. Gdy dł. robótki wynosi 4 cm, dodać 2 oczka na bokach - PATRZ DODAWANIE OCZEK-2! Dodawać tak samo w sumie 13 razy co 6-6-7-7-7-7 okrążeń = 210-226-242-262-282-306 oczek. Dalej przerabiać aż dł. robótki wyniesie 40-41-42-43-44-44 cm (w sumie 56-58-60-62-64-66 cm od ramienia). Przerobić 2 ściągacze francuskie. Zamykać na prawo. Aby zamykane oczka nie ściągały robótki można wykonać 1 narzut za ok. każdym 6-tym oczkiem. Zamykać narzuty jak oczka.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona, pamiętając aby nie zaciskać zbyt mocno nitki podczas zszywania.

= wykonać 1 narzut między 2 oczkami
= przerobić 2 oczka razem na prawo
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 2 oczka razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= przerobić supełek następująco: 1 oczko prawe, 1 oczko lewe, 1 oczko prawe, 1 oczko lewe, 1 oczko prawe w to samo oczko, przełożyć 2-gie oczko ponad 1-szym, przełożyć następne oczko ponad 1-szym i dalej przerabiać tak samo, aż 4 oczka zostaną przełożone ponad pierwszym oczkiem

Komentarze (4)

Lyfit 12.09.2018 - 15:47:

I would appreciate the type of yarn to be specified such as lace, dk, worsted etc.

DROPS Design 13.09.2018 kl. 09:09:

Dear Mrs Lyfit, you will find all relevant informations about the yarn under its shadecard - Remember your DROPS store will provide you any further informations even per mail or telephone. Happy knitting!

Sleyp Linda 10.01.2018 - 11:42:

Prachtig model voor de zomer. dit wordt mijn volgende project

Silvia 09.01.2018 - 23:38:

Si può avere lo schema anche all'uncinetto? Grazie

SARRASIN NATHALIE 05.01.2018 - 14:31:

Modèle sublime pour les journées chaudes d'été

Dodaj komentarz do modelu DROPS 190-14