DROPS / 191 / 36

Myosotis Cardigan by DROPS Design

Sweter rozpinany przerabiany od góry do dołu, z zaokrąglonym karczkiem, żakardem norweskim i rękawami ¾ z falbanką, z włóczki DROPS Cotton Merino. Od S do XXXL

DROPS design: model cm-086
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS COTTON MERINO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
450-450-500-550-650-700 g kolor 01, ecru
50-50-50-50-50-100 g kolor 29, morska zieleń
50-50-50-50-50-50 g kolor 10, pistacjowy
50-50-50-50-50-50 g kolor 26, zgaszony niebieski

Może być również wykonany z:
"Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)” - patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 + 60 lub 80 cm) DROPS nr 4 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 21 oczek i 28 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 cm) DROPS nr 3 - na brzegi/obszycia ściegiem francuskim.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ WKLĘSŁE (białe), NR 521: 7-7-7-8-8-8 szt.
----------------------------------------------------------
Możesz zastąpić kolory włóczki DROPS Cotton Merino, użyte w tym wzorze przez wiele innych kombinacji kolorystycznych. Zobacz zdjęcia próbek jako inspirację, a sekcji Komentarze znajdziesz dokładne numery kolorów, które znajdują się na zdjęciach.

Komentarze (6)

50% Wełna, 50% Bawełna
od 15.70 zł /50g
DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 15.70 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 188.40zł. Więcej informacji.

DODAWANIE/ZAMYKANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać/zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 110 oczek), pomniejszoną o oczka obszyć przodów (np. 10 oczek) i pozostałą liczbę oczek podzielić przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 36) = 2,8.
W tym przykładzie będziemy dodawać oczka wykonując 1 narzut za ok. każdym 3-cim oczkiem. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. W tym przykładzie, aby zamknąć oczko będziemy przerabiać razem na prawo ok. każde 2-gie i 3-cie oczko. Nie dodawać/zamykać oczek ponad obszyciami przodów.

DODAWANIE OCZEK (boki przodów/tyłu):
Wszystkie oczka są dodawane na prawej stronie robótki. Przerabiać aż zostaje 8 oczek przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, 16 oczek prawych (nitka marker znajduje się na środku tych 16 oczek), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). W następnym rzędzie (na lewej stronie robótki) przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na lewo, aby uniknąć dziur.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1 - A.4. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru (A.1). Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

WSKAZÓWKA-1 (obszycia przodów):
Przerabiać 5 oczek obszycia przodu z każdej strony kolorem tła żakardu.

WSKAZÓWKA-2:
Aby żakard nie był zbyt ścisły, nie należy zbyt mocno zaciskać nitek na lewej stronie robótki. Jeśli to konieczne, do żakardu można użyć drutów o rozmiar większych.

REGLAN:
Dodawać oczka na reglan z każdej strony 4 nitek markerów w miejscu każdego przejścia między rękawami, a tyłem/przodami. Wszystkie oczka są dodawane na prawej stronie robótki. Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka prawe (nitka marker jest między tymi 2 oczkami), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). W następnym rzędzie (na lewej stronie robótki) przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na lewo, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (środek pod rękawami):
Zaczynając 3 oczka przed markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (marker jest między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka).

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony). 1 dziurka na guzik = przerabiać na prawej stronie robótki aż zostają 3 oczka, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka razem na prawo i zakończyć przerabiając 1 oczko prawe. W następnym rzędzie (na lewej stronie robótki) przerobić narzut na prawo, powstanie dziurka. 1-szą dziurkę wykonać w 1-szym rzędzie na prawej stronie robótki za obszyciem dekoltu ściegiem francuskim. Kolejnych 6-6-6-7-7-7 dziurek rozmieścić co ok. 7½-7½-8-7½-7½-8 cm.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Karczek i tył/przody są przerabiane od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką, zaczynając od środka przodu. Rękawy są przerabiane od góry do dołu, na okrągło na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką.
Można również wykonać podwyższenie na dekolt tyłu, aby tył był nieznacznie wyższy niż przód. Można oczywiście nie wykonywać podwyższenia, wtedy dekolt przodu i tyłu będzie taki sam – patrz poniżej.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 110-116-120-126-130-136 oczek (w tym 5 oczek obszycia przodu z każdej strony) kolorem pistacjowym. Przerobić 3 ściągacze ściegiem francuskim - patrz powyżej. Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4 i przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, w tym samym czasie równomiernie dodając 36-39-44-38-43-46 oczek - PATRZ DODAWANIE /ZAMYKANIE OCZEK i nie zapomnieć o dziurkach na guziki na obszyciu prawego przodu - patrz powyżej = 146-155-164-164-173-182 oczka. Przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki (a oczka obszycia przodu na prawo).
Teraz wykonać podwyższenie na dekolt tyłu, lub od razu zacząć karczek, jeśli podwyższenie nie jest przewidziane.

PODWYŻSZENIE NA DEKOLT TYŁU:
Ominąć tą część, jeśli podwyższenie nie jest przewidziane.
Umieścić 1 marker na środku rzędu (w rozmiarach S, L, XL i XXXL, marker jest między 2 oczkami środkowymi, w rozmiarach M i XXL marker jest włożony w oczko środkowe = środek tyłu).
Zaczynając na prawej stronie robótki, kolorem pistacjowym, przerabiać na prawo aż do 15-16-17-18-19-20 oczek za markerem/oczkiem z markerem, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 30-33-34-36-39-40 oczek lewych. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 45-49-51-54-58-60 oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 60-65-68-72-77-80 oczek lewych. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 75-81-85-90-96-100 oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerabiać na lewo do końca rzędu (przerabiać oczka obszyć przodów na prawo).

KARCZEK:
= 146-155-164-164-173-182 oczka. Patrz WSKAZÓWKA-1 i WSKAZÓWKA-2!
Przerobić 1-szy rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.1A aż zostaje 6 oczek (= 15-16-17-17-18-19 motywów po 9 oczek), A.1B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
W TYM SAMYM CZASIE w rzędzie oznaczonym strzałką w schemacie A.1A równomiernie dodać 21-36-27-39-54-45 oczek = 167-191-191-203-227-227 oczek. Przerabiać schemat A.1 (jest teraz wystarczająca liczba oczek na 13-15-15-16-18-18 motywów po 12 oczek).
Po przerobieniu schematu A.1, przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki kolorem ecru, w tym samym czasie równomiernie dodając 4-0-0-8-4-4 oczka = 171-191-191-211-231-231 oczek (przerabiać obszycia przodów ściegiem francuskim i nie dodawać oczek ponad obszyciami przodów).
Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.2A aż zostaje 6 oczek (= 8-9-9-10-11-11 motywów po 20 oczek), A.2B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo i dodawać oczka jak w schemacie A.2A. Po przerobieniu schematu A.2, jest 251-281-281-311-341-341 oczek. Następnie kończyć kolorem ecru.
Przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, w tym samym czasie równomiernie dodając 7-1-9-11-1-9 oczek = 258-282-290-322-342-350 oczek.
Przerobić kolejny rząd na lewej stronie robótki następująco (na lewo z 5 oczkami ściegiem francuskim z każdej strony): 41-44-46-51-56-59 oczek (= przód), umieścić 1 nitkę marker, przerobić 52-58-58-64-64-62 oczka (= rękaw), umieścić 1 nitkę marker, przerobić 72-78-82-92-102-108 oczek (= tył), umieścić 1 nitkę marker, przerobić 52-58-58-64-64-62 oczka (= rękaw), umieścić 1 nitkę marker i przerobić 41-44-46-51-56-59 pozostałych oczek (= przód). Jest teraz 4 nitki markery.
W następnym rzędzie (na prawej stronie robótki) zacząć dodawanie oczek na REGLAN – patrz powyżej (= dodajemy 8 oczek). Dodawać tak samo w sumie 4-5-7-7-8-9 razy co 4 rzędy (tj. co 2 rzędy na prawej stronie robótki) = 290-322-346-378-406-422 oczka.
Dalej przerabiać aż dł. robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 22-24-26-28-30-32 cm, mierzyć wzdłuż przodu. Przerobić kolejny rząd na lewej stronie robótki następująco: 45-49-53-58-64-68 oczek jak wcześniej (= przód), zdjąć 60-68-72-78-80-80 następnych oczek na drut pomocniczy na rękaw, nabrać 8-8-10-10-12-14 oczek (= bok, pod rękawem), przerobić 80-88-96-106-118-126 oczek jak wcześniej (= tył), zdjąć 60-68-72-78-80-80 następnych oczek na drut pomocniczy na rękaw, nabrać 8-8-10-10-12-14 oczek (= bok, pod rękawem) i przerobić 45-49-53-58-64-68 ostatnich oczek jak wcześniej (= przód). Usunąć wszystkie markery/nitki markery.
Kończyć tył/przód i rękawy oddzielnie. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZODY:
= 186-202-222-242-270-290 oczek. Umieścić 1 nitkę marker w odl. 49-53-58-63-70-75 oczek od brzegu z każdej strony = 88-96-106-116-130-140 oczek między nitkami markerami na tył. Przerabiać dżersejem w tę i z powrotem, z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony - nie zapomnieć o dziurkach na guziki na obszyciu prawego przodu.
Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 3 cm, dodać 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów - PATRZ DODAWANIE OCZEK (= dodane 4 oczka). Dodawać tak samo w sumie 4 razy z każdej strony co 6 cm = 202-218-238-258-286-306 oczek. Dalej przerabiać aż dł. robótki od jej podziału wynosi 26 cm.
Przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, w tym samym czasie dopasowując liczbę oczek do 200-219-238-257-295-314. Przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony.
Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.3 aż zostaje 5 oczek (= 10-11-12-13-15-16 motywów po 19 oczek) i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo. Gdy schemat A.3 zostanie przerobiony, jest 280-307-334-361-415-442 oczka. Przerobić 2 ściągacze francuskie ponad wszystkimi oczkami. Zamykać na prawo na prawej stronie robótki - nie zaciskać zbyt mocno oczek podczas zamykania. Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 56-58-60-62-64-66 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 60-68-72-78-80-80 oczek z drutu pomocniczego z jednej strony robótki na krótkie druty z żyłką nr 4 i dodatkowo nabrać 1 oczko w każde z 8-8-10-10-12-14 oczek nabranych pod rękawem = 68-76-82-88-92-94 oczka. Umieścić 1 nitkę marker na środku 8-8-10-10-12-14 oczek pod rękawem i zacząć okrążenie od nitki markera.
Przerabiać dżersejem na okrągło. Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 2 cm, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo w sumie 8-11-13-15-16-15 razy co 3-2-1½-1-1-1 cm = 52-54-56-58-60-64 oczka.
Dalej przerabiać, aż dł. robótki od jej podziału wyniesie 25-23-22-20-19-17 cm (krócej dla większych rozmiarów, gdyż dekolt jest szerszy, a karczek dłuższy). Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3. Przerobić 2 ściągacze francuskie ponad wszystkimi oczkami. Dalej przerobić 2 okrążenia na prawo, W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym okrążeniu równomiernie dodając 16-14-12-10-25-21 oczek = 68-68-68-68-85-85 oczek. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 4 i przerabiać schemat A.4 (= 4-4-4-4-5-5 motywów po 17 oczek). Po przerobieniu schematu A.4, jest 108-108-108-108-135-135 oczek. Przerobić 2 ściągacze francuskie na okrągło. Zamykać na prawo, pamiętając aby nie zaciskać zbyt mocno oczek.
Długość rękawa od podziału robótki wynosi ok. 34-32-31-29-28-26 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć guziki na obszyciu lewego przodu.

Schemat

= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem ecru
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem pistacjowym
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem morska zieleń
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem zgaszony niebieski
= 1 oczko lewe na prawej stronie robótki, oczko prawe na lewej stronie robótki kolorem ecru
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami kolorem ecru, w następnym rzędzie (na lewej stronie robótki), przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu, aby uniknąć dziur
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami kolorem ecru, w następnym rzędzie (na lewej stronie robótki) przerobić narzut na lewo, powstanie otwór/dziurka
= przerobić 2 oczka razem na prawo kolorem ecru
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 1 oczko prawe kolorem ecru, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 2 oczka razem na prawo kolorem ecru, przełożyć oczko zdjęte ponad 2 oczkami przerobionymi razem
= rząd z dodawaniem oczek

Komentarze (6)

Leave your comment!

DROPS Design 12.07.2018 - 09:25:

Colour combinations shown are: A) DROPS Cotton Merino 01, 17, 29, 15. A) DROPS Cotton Merino 16, 01, 21, 09.

Jennie 12.05.2018 - 04:45:

Ska diagrammet verkligen se ut så? Likadant i diagrammet för den som är en pullover. I A2, så är den högra blomman väldigt skev jämfört med den vänstra. Ser inte ut så när man tittar på bilderna på den färdiga tröjan. Fler har kommenterat på detta i mönstret för pullover-varianten men ni har inte besvarat dem eller ändrat i mönstret.

DROPS Design 16.05.2018 kl. 09:49:

Hei Jennie. På grunn av økningen på den 19 omgangen av A.2a blir mønsteret forskjøvet med 1 maske fra omgang 20 og oppover - dette for at det skal gå opp med både masketall og mønster. Det blir pent og vil ikke virke skjevt på den ferdige genseren. God fornøyelse.

Guillaumond 18.04.2018 - 16:53:

Pourquoi faites vous les modèles tricotés de haut en bas sachant que le suivi du tricot est beaucoup plus difficile à contrôler de cette façon. Je tricote depuis très longtemps et je ne trouve pas que cette méthode soit un plus , pouvez-vous me dire quelles sont les raisons de cette méthode ?

DROPS Design 19.04.2018 kl. 09:17:

Bonjour Mme Guillaumond, cette technique est de plus en plus plébiscitée par nos utilisatrices, elle permet notamment de pouvoir essayer l'ouvrage au fur et à mesure et de faire des ajustements individuels (longueur par exemple). Bon tricot!

Montse Martínez 15.04.2018 - 22:48:

Precioso patrón, bonitos colores.

Gunilla Anttila 02.01.2018 - 12:10:

Fin den vill jag sticka.

Conny 18.12.2017 - 13:46:

Gelungene Kombination aus Blumenmotiv und Muschelmuster, die möchte ich nacharbeiten

Dodaj komentarz do modelu DROPS 191-36