DROPS / 170 / 1

Market Day by DROPS Design

Hæklet DROPS taske i 2 tråde ”Paris” med farvemønster.

Tags: cirkel, grafisk, tasker,

DROPS Design: Model nr w-599
Garngruppe C + C eller E
----------------------------------------------------------
Mål:
Bredde: ca 43 cm
Højde: ca 33 cm

Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio
200 g f.nr 24, mørk grå
150 g f.nr 01, abrikos
100 g f.nr 23, lys grå
100 g f.nr 06, stærk rosa
100 g f.nr 17, naturhvid
50 g f.nr 41, sennep

OBS! Hvis tasken hækles ensfarvet vil der gå 600 g Paris

DROPS HÆKLENÅL nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 13 st x 6 rækker med 2 tråde på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (83)

Garnet til denne opskrift koster fra 98kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2. Diag viser farverne i mønsteret. 1 rude = 1 st.

TIPS VED DOBBELT TRÅD:
Brug tråden fra indersiden og ydersiden af nøglet. Når man skifter til et nyt nøgle er det en god ide at ikke skifte begge tråde samtidig, da vil det hæftede ikke blive så tyk.

FARVEMØNSTER (hækles rundt):
Når der skiftes farve hækles der således: Hækl sidste st med første farve, men vent med sidste gennemtræk, skift til næste farve og hækl sidste gennemtræk, derefter hækles næste st. Når der hækles med to farver lægges tråden i den farve der ikke hækles med over maskerne fra forrige omg, der hækles rundt om trådene så de bliver skjult og trukket med rundt.

HÆKLEINFO:
Første st på omg erstattes af 3 lm, afslut omg med 1 km i tredje lm.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 st ind ved at hækle næste 2 st sammen således: Hækl 1 st, men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), hækl derefter næste st, men når sidste gennemtræk gøres trækkes tråden gennem alle 3 m på nålen.

----------------------------------------------------------

TASKE: Tasken hækles rundt med 2 tråde af hver farve – læs TIPS VED DOBBELT TRÅD.

Hækl 5 lm med 2 tråde stærk rosa på nål 4,5, og sæt dem sammen til en ring med en km i første lm. Videre hækles der rundt efter diagram A.1 (der hækles 12 rapporter af A.1 i bredden) – læs FARVEMØNSTER!
1.OMG: Hækl 12 st om ringen – læs HÆKLEINFO!
2.OMG: Hækl 2 st i hver st = 24 st.
3.OMG: Hækl * 1 st i første st, 2 st i den næste st *, gentag *-* omg rundt = 36 st.
4.OMG: Hækl * 1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st *, gentag *-* omg rundt = 48 st. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
5.-10.OMG: Fortsæt med udtagninger og mønster som før, dvs for hver omg hækles der 1 st mere mellem udtagningerne = 120 st.
11.OMG: Hækl sidste omg i A.1, SAMTIDIG tages der 4 st ind jævnt fordelt - læs INDTAGNINGSTIPS = 116 st.
12.OMG: Fortsæt med at hækle rundt, men uden udtagninger, og der hækles efter A.2 (= 7 rapporter i bredden), SAMTIDIG på 1.omg i A.2 tages der 4 st ind jævnt fordelt = 112 st. Fortsæt til A.2 er hæklet færdig, klip og hæft tråden.

HANK:
Klip 6 tråde af hver farve à 120 cm = 36 tråde. Læg trådene sammen og bind en løs knude, lad ca 12 cm være efter knuden. Fordel trådene i 3 bunker med 12 tråde i hver bunke. Flet de tre bunker sammen til en fletninger på ca 68 cm. Del trådenderne i 2 dele. Træk de 2 halvdele gennem tasken med 1 st imellem, i den tredje omgang fra kanten. Bind dem sammen til en knude på forsiden af tasken. Løs knuden op fra begyndelsen af fletningen og bind på samme måde i modsat side. Lav en fletning til på samme måde – se foto.

Diagram

= lys grå
= stærk rosa
= sennep
= abrikos
= mørk grå
= natur

Kommentarer (83)

Skriv din kommentar her!

Mariëtte 10.07.2018 - 17:41:

Ik zou de tas graag voor een meisje van 11 willen maken en dus iets kleiner. Ipv 12 patroonherhalingen wil ik er 9 doen, maar daardoor gaat de bodem ban de tas ‘kromtrekken’. Hoe voorkom ik dit? Moet ik al in het begin meer stokjes haken of al eerder meerderen of is er en ander altrnatief? Alvast vriendelijk bedankt.

DROPS Design 11.07.2018 kl. 11:28:

Dag Mariëtte, De tas is ontworpen voor 12 herhalingen en hoe minder herhalingen je maakt, hoe krommer de tas trekt. Is het een idee om gewoon een dunner garen en naald te geberuiken, bijvoorbeeld Safran?

Sue 27.06.2018 - 02:15:

Do you have a tutorial on this bag... I’m new at crocheting ... I don’t understand when to change colors...already bought the yarn and I’m ready to go...would be so helpful ...

DROPS Design 27.06.2018 kl. 08:25:

Dear Sue, colour changes are shown in diagram - 1 square = 1 dc x 1 round. This video shows how to crochet 2 colours on the same round. Remember to follow written pattern at the same time to increase for the bottom of the bag. Happy crocheting!

Aurelia 28.05.2018 - 05:35:

Que otro tipo de estambre o lana sustituta podría usar en este patrón para no usar 2 hilos.?

DROPS Design 29.05.2018 kl. 11:33:

Hola Aurelia. Este patrón se puede trabajar con lanas del grupo E ( 1 hilo), pero en este momento en este grupo no hay ningún hilo de algodón. Tendría que ser lana 100%, como, por ejemplo, Eskimo.

Dorte 12.04.2018 - 11:04:

Hej, Når jeg følger mønsteret med 12 rapporter i A.1 bliver arbejdet bulet, som om der er for mange masker i runden. Jeg har justeret til 10 rapporter, hvilket hjælper lidt på det; den er dog stadig bulet, og jeg får naturligvis en mindre taske ud af det. Hvad gør jeg forkert?

DROPS Design 18.04.2018 kl. 13:36:

Hei Dorte. Om du hekler med 2 tråder DROPS Paris og du overholder heklefastheten skal ikke arbeidet bøye seg, så prøv å lage en hekleprøve så du får 13 st på 10 cm. Prøv evt med en tynnere eller tykkere nål. God fornøyelse.

Santangeli Emanuela 21.02.2018 - 14:24:

Buonasera, vorrei chiedere gentilmente se c'è un motivo particolare per cui la borsa va lavorata con due capi di filato o se si può utilizzare solo uno. Grazie Emanuela

DROPS Design 21.02.2018 kl. 15:44:

Buongiorno Emanuela. Lavorare con 2 capi consente di dare un sostegno maggiore e necessaio alla borsa. Buon lavoro!

Suzanne Guevin 09.04.2017 - 15:55:

Bonjour J'aimerais savoir s'il y a une raison particulière qui veut que le sac soit crocheter en double crochet au lieu de single crochet? Merci de partager de si beaux patrons avec nous

DROPS Design 10.04.2017 kl. 23:30:

Chere Suzanne! C'est le modele comme ca. Il est tres joli, et grace a ce point, le motif jacquard est mieux visible. Bon tricot!

Romig 28.03.2017 - 03:17:

I the 2nd part of your pattern the centers are not lined up. The center space between the bottom triangles should be lined up with the center STAR symbol to make the pattern agree with the entire sequence. Even the bag in the picture is not done correctly because the pattern printed is staggered. When I corrected this and lined it all up, everything became totally in alignment.

Matilda 02.03.2017 - 13:24:

I A.1 visar mönstret på 10 varv men i beskrivningen finns där ett elfte varv också innan man börjar med A.2 (varv 12). Ska det bara virkad runt med det vita garnet på detta varv?

DROPS Design 02.03.2017 kl. 15:44:

Hej Matilda. Der er 11 varv i A.1

Nathalie 30.01.2017 - 14:47:

Bonjour j'ai commencé a faire ce sac mais j'ai été obligé de m'arrêter et de recommander de la laine parce qu'il m'en manquer c'est le gris clair qu'il me manque et pourtant j'ai commandé ce qu'il fallait

DROPS Design 31.01.2017 kl. 09:44:

Bonjour Nathalie, pensez à toujours bien conserver la même tension que pour votre échantillon. Bon crochet!

Ginette Martin 24.01.2017 - 22:59:

Comment faire aug, re: au 5e rang diagramme 2 rose 3 gris, ou met ton les augmentations pour faire suivre le motif

DROPS Design 25.01.2017 kl. 09:12:

Bonjour Mme Martin, on augmente comme auparavant, c'est-à-dire que l'on fait 2 B dans la dernière B de chaque motif à répéter. Bon crochet!

Kommentere opskrift DROPS 170-1