DROPS / 170 / 1

Market Day by DROPS Design

Torba z żakardem DROPS na szydełku, wykonana 2 nitkami włóczki „Paris”.

Tagi: graficzny, koło, torby,

DROPS design: Model nr w-599
Grupa włóczek C + C lub E
----------------------------------------------------------
Wymiary:
Szerokość: ok. 43 cm
Wysokość: ok. 33 cm

Materiał:
DROPS PARIS od Garnstudio
200 g kolor nr 24, ciemny szary
150 g kolor nr 01, morela
100 g kolor nr 23, jasny szary
100 g kolor nr 06, ciemny róż
100 g kolor nr 17, ecru
50 g kolor nr 41, musztarda

UWAGA: na jednokolorową torbę potrzebne będzie 600 g włóczki Paris.
SZYDEŁKO DROPS nr 4,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 13 sł x 6 rz. 2 nitkami razem otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Komentarze (84)

100% Bawełna
od 5.30 zł /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 6.20 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 5.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 74.20zł. Więcej informacji.
ŻAKARD:
Patrz schematy A.1 i A.2. Schematy przedstawiają kolory żakardu. 1 pole/kratka w schemacie = 1 sł.

WSKAZÓWKA PODWÓJNA NITKA:
Używać jednocześnie nitki ze środka i z wierzchu motka. Gdy zmieniamy motek należy unikać zmieniania 2 nitek w tym samym czasie – aby nie było na robótce zgrubienia.

PRZERABIANIE KILKOMA KOLORAMI (na okrągło):
Zmieniać kolor następująco: przer. ost. sł 1-szym kolorem, ale nie wykonywać ost. narzutu, wykonać ost. narzut nast. kolorem, dalej przer. nast. sł. Gdy przerabiamy 2 kolorami należy umieścić nieużywany kolor ponad o. poprzedniego okrążenia, przer. wokół nitek, tak aby były ukryte.

WSKAZÓWKA:
Zastąpić 1-szy sł na początku każdego okr. przez 3 oł, zakończyć okrążenie przerabiając 1 oz w 3-cie oł.

ZAMYKANIE OCZEK:
Aby zamknąć 1 sł należy przer. 2 sł razem następująco: przer. 1-szy sł ale nie wykonywać ost. narzutu (= 2 pętelki na szydełku), przer. nast. sł, a po ost. narzucie przeciągnąć nitkę przez 3 pętelki na szydełku.
----------------------------------------------------------

TORBA:
Przerabiana na okrągło 2 nitkami każdego koloru - PATRZ WSKAZÓWKA PODWÓJNA NITKA.

Na szydełku nr 4,5 wykonać 5 oł 2 nitkami w kolorze ciemny róż i zamknąć w pierścień podstawy przerabiając 1 oz w 1-sze oł. Dalej przer. na okrągło wg schematu A.1 (powt. 12 razy schemat A.1 na szerokość = przez całe okrążenie) - PATRZ PRZERABIANIE KILKOMA KOLORAMI.
OKR. 1: 12 sł w pierścień podstawy – patrz WSKAZÓWKA.
OKR. 2: 2 sł w każdy sł = 24 sł.
OKR. 3: *1 sł w nast. sł, 2 sł w nast. sł *, powt. od *-* przez całe okrążenie = 36 sł.
OKR. 4: *1 sł w każdy z 2 nast. sł, 2 sł w nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 48 sł. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
OKR. 5-10: dalej dodawać o. i przer. motyw jak wcześniej, tj. w każdym okrążeniu przer. o 1 sł więcej między każdym dodawanym oczkiem = 120 sł.
OKR. 11: przer. ost. okr. schematu A.1, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie zamknąć 4 sł, aby zamknąć 1 sł należy przer. 2 sł razem = 116 sł.
OKR. 12: dalej przer. na okrągło nie dodając oczek i przer. schemat A.2 (= 7 razy na szerokość = przez całe okrążenie), W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym okr. schematu A.2 równomiernie zamknąć 4 sł = 112 sł. Dalej przer., aż zostanie przerobiony schemat A.2, zakończyć.

RAMIĄCZKA:
Odciąć 6 nitek w każdym kolorze o dł. 120 cm = 36 nitek. Wziąć je wszystkie razem i luźno wykonać supeł, w odl. ok. 12 cm od końca. Równomiernie podzielić nitki na 3 części po 12 nitek każda. Pleść, aż dł. warkocza wynosi ok. 68 cm. Następnie podzielić nitki na 2 części. Przeciągnąć je przez torbę, w odl. 1 sł, w 3-cie okr. od brzegu. Związać nitki na przodzie torby. Rozwiązać supeł z drugiej strony i zamocować do torby tak samo, tylko po drugiej stronie. Drugi warkocz wykonać w taki sam sposób - patrz zdjęcie.

Schemat

= jasny szary
= ciemny róż
= musztarda
= morela
= ciemny szary
= ecru

Komentarze (84)

Leave your comment!

Nico 05.01.2019 - 06:31:

It's not clear where to attach the handles. Equidistant around the bag, that is, 7 of the top pattern repeats apart?

DROPS Design 07.01.2019 kl. 09:36:

Dear Nico, you can take inspiration from the picture to place the handles. Happy crocheting!

Mariëtte 10.07.2018 - 17:41:

Ik zou de tas graag voor een meisje van 11 willen maken en dus iets kleiner. Ipv 12 patroonherhalingen wil ik er 9 doen, maar daardoor gaat de bodem ban de tas ‘kromtrekken’. Hoe voorkom ik dit? Moet ik al in het begin meer stokjes haken of al eerder meerderen of is er en ander altrnatief? Alvast vriendelijk bedankt.

DROPS Design 11.07.2018 kl. 11:28:

Dag Mariëtte, De tas is ontworpen voor 12 herhalingen en hoe minder herhalingen je maakt, hoe krommer de tas trekt. Is het een idee om gewoon een dunner garen en naald te geberuiken, bijvoorbeeld Safran?

Sue 27.06.2018 - 02:15:

Do you have a tutorial on this bag... I’m new at crocheting ... I don’t understand when to change colors...already bought the yarn and I’m ready to go...would be so helpful ...

DROPS Design 27.06.2018 kl. 08:25:

Dear Sue, colour changes are shown in diagram - 1 square = 1 dc x 1 round. This video shows how to crochet 2 colours on the same round. Remember to follow written pattern at the same time to increase for the bottom of the bag. Happy crocheting!

Aurelia 28.05.2018 - 05:35:

Que otro tipo de estambre o lana sustituta podría usar en este patrón para no usar 2 hilos.?

DROPS Design 29.05.2018 kl. 11:33:

Hola Aurelia. Este patrón se puede trabajar con lanas del grupo E ( 1 hilo), pero en este momento en este grupo no hay ningún hilo de algodón. Tendría que ser lana 100%, como, por ejemplo, Eskimo.

Dorte 12.04.2018 - 11:04:

Hej, Når jeg følger mønsteret med 12 rapporter i A.1 bliver arbejdet bulet, som om der er for mange masker i runden. Jeg har justeret til 10 rapporter, hvilket hjælper lidt på det; den er dog stadig bulet, og jeg får naturligvis en mindre taske ud af det. Hvad gør jeg forkert?

DROPS Design 18.04.2018 kl. 13:36:

Hei Dorte. Om du hekler med 2 tråder DROPS Paris og du overholder heklefastheten skal ikke arbeidet bøye seg, så prøv å lage en hekleprøve så du får 13 st på 10 cm. Prøv evt med en tynnere eller tykkere nål. God fornøyelse.

Santangeli Emanuela 21.02.2018 - 14:24:

Buonasera, vorrei chiedere gentilmente se c'è un motivo particolare per cui la borsa va lavorata con due capi di filato o se si può utilizzare solo uno. Grazie Emanuela

DROPS Design 21.02.2018 kl. 15:44:

Buongiorno Emanuela. Lavorare con 2 capi consente di dare un sostegno maggiore e necessaio alla borsa. Buon lavoro!

Suzanne Guevin 09.04.2017 - 15:55:

Bonjour J'aimerais savoir s'il y a une raison particulière qui veut que le sac soit crocheter en double crochet au lieu de single crochet? Merci de partager de si beaux patrons avec nous

DROPS Design 10.04.2017 kl. 23:30:

Chere Suzanne! C'est le modele comme ca. Il est tres joli, et grace a ce point, le motif jacquard est mieux visible. Bon tricot!

Romig 28.03.2017 - 03:17:

I the 2nd part of your pattern the centers are not lined up. The center space between the bottom triangles should be lined up with the center STAR symbol to make the pattern agree with the entire sequence. Even the bag in the picture is not done correctly because the pattern printed is staggered. When I corrected this and lined it all up, everything became totally in alignment.

Matilda 02.03.2017 - 13:24:

I A.1 visar mönstret på 10 varv men i beskrivningen finns där ett elfte varv också innan man börjar med A.2 (varv 12). Ska det bara virkad runt med det vita garnet på detta varv?

DROPS Design 02.03.2017 kl. 15:44:

Hej Matilda. Der er 11 varv i A.1

Nathalie 30.01.2017 - 14:47:

Bonjour j'ai commencé a faire ce sac mais j'ai été obligé de m'arrêter et de recommander de la laine parce qu'il m'en manquer c'est le gris clair qu'il me manque et pourtant j'ai commandé ce qu'il fallait

DROPS Design 31.01.2017 kl. 09:44:

Bonjour Nathalie, pensez à toujours bien conserver la même tension que pour votre échantillon. Bon crochet!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 170-1