DROPS / 170 / 1

Market Day by DROPS Design

Virkattu kuviollinen DROPS laukku 2-kertaisesta ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-599
Lankaryhmä C + C tai E
----------------------------------------------------------
Mitat:
Leveys: n. 43 cm
Korkeus: n. 33 cm

Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS:
200 g nro 24, tummanharmaa
150 g nro 01, aprikoosi
100 g nro 23, vaaleanharmaa
100 g nro 06, kirkas roosa
100 g nro 17, luonnonvalkoinen
50 g nro 41, sinapinkeltainen

HUOM: Mikäli virkkaat yksivärisen laukun, tarvitset 600 grammaa Paris-lankaa.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan. VIRKKUUTIHEYS: 13 p x 6 krs 2-kertaisella langalla, koukulla nro 4,5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (81)

Saat tämän mallin langat alkaen 18.90€. Lue lisää.
MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät kuvion värejä. 1 ruutu = 1 p.

LANKAVINKKI:
Ota 1 lanka sekä kerän sisältä että ulkoa. Kun vaihdat uuteen lankakerään, älä vaihda molempia lankoja yhtaikaa, koska tällöin kohdasta tulee liian paksu langanpäitä pääteltäessä.

VÄRIKUVIO (virkataan suljettuna virkkauksena):
Kun vaihdat väriä, tee seuraavasti: Virkkaa viimeinen p ensimmäisellä värillä, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä, vaihda seuraavaan väriin ja tee viimeinen läpiveto, virkkaa sitten seuraava p. Kun virkkaat kahdella värillä, aseta odottamassa oleva väri edellisen krs:n silmukoiden päälle, virkkaa lankojen ympäri, jotta ne jäävät piiloon ja kulkevat työn mukana.

VIRKKAUSINFO:
Krs:n ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla, virkkaa lopuksi 1 ps kolmanteen kjs:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 p virkkaamalla seuraavat 2 p yhteen näin: Virkkaa 1 p, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä (= 2 s koukulla), virkkaa sitten seuraava p ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.

----------------------------------------------------------

LAUKKU: Virkataan suljettuna virkkauksena 2-kertaisella langalla (LUE LANKAVINKKI).

Virkkaa 5 kjs 2-kertaisella kirkkaan roosalla langalla ja koukulla nro 4,5. Sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. Virkkaa jatkossa suljettua virkkausta piirroksen A.1 mukaisesti (krs:lle tulee 12 piirroksen A.1 mallikertaa). LUE VÄRIKUVIO!
1.KRS: Virkkaa 12 p renkaaseen. LUE VIRKKAUSINFO!
2.KRS: Virkkaa 2 p jokaiseen p:seen = 24 p.
3.KRS: Virkkaa *1 p ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 p.
4.KRS: Virkkaa *1 p kumpaankin 2 ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 p. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
5.-10.KRS: Jatka lisäyksiä ja mallivirkkausta kuten aiemmin, eli virkkaa jokaisella krs:lla lisäysten väliin 1 p enemmän = 120 p.
11.KRS: Virkkaa piirroksen A.1 viimeisen krs:n mukaisesti ja kavenna samalla tasavälein 4 p (LUE KAVENNUSVINKKI) = 116 p.
12.KRS: Jatka virkkaamalla piirroksen A.2 mallivirkkausta ilman lisäyksiä (= 7 mallikertaa krs:lla). Kavenna SAMALLA piirroksen A.2 1. krs:lla tasavälein 4 p = 112 p. Jatka mallivirkkausta, kunnes olet virkannut piirroksen A.2 loppuun. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

HIHNA:
Leikkaa jokaisesta väristä 6 kpl 120 cm:n pituista lankaa = 36 lankaa. Yhdistä langat ja tee löyhä solmu siten, että solmun jälkeen jää päähän n. 12 cm:n pituiset langat. Jaa langat 3 nippuun = 12 lankaa jokaisessa nipussa. Palmikoi niput yhteen, kunnes palmikon pituus on n. 68 cm. Jaa langanpäät 2 nippuun. Pujota niput yksitellen laukun reunan kolmannen kerroksen läpi, 1 pylvään etäisyydeltä toisistaan. Solmi niput yhteen laukun etupuolella. Avaa palmikon alkuosan solmu ja kiinnitä palmikon toisen pään langat laukun toiselle puolelle samalla tavalla. Tee toinen palmikko samalla tavalla (kts.kuva).

Piirros

= vaaleanharmaa
= kirkas roosa
= sinapinkeltainen
= aprikoosi
= tummanharmaa
= luonnonvalkoinen

Kommentit (81)

Näppäile kommenttisi tähän!

Aurelia 28.05.2018 - 05:35:

Que otro tipo de estambre o lana sustituta podría usar en este patrón para no usar 2 hilos.?

DROPS Design 29.05.2018 kl. 11:33:

Hola Aurelia. Este patrón se puede trabajar con lanas del grupo E ( 1 hilo), pero en este momento en este grupo no hay ningún hilo de algodón. Tendría que ser lana 100%, como, por ejemplo, Eskimo.

Dorte 12.04.2018 - 11:04:

Hej, Når jeg følger mønsteret med 12 rapporter i A.1 bliver arbejdet bulet, som om der er for mange masker i runden. Jeg har justeret til 10 rapporter, hvilket hjælper lidt på det; den er dog stadig bulet, og jeg får naturligvis en mindre taske ud af det. Hvad gør jeg forkert?

DROPS Design 18.04.2018 kl. 13:36:

Hei Dorte. Om du hekler med 2 tråder DROPS Paris og du overholder heklefastheten skal ikke arbeidet bøye seg, så prøv å lage en hekleprøve så du får 13 st på 10 cm. Prøv evt med en tynnere eller tykkere nål. God fornøyelse.

Santangeli Emanuela 21.02.2018 - 14:24:

Buonasera, vorrei chiedere gentilmente se c'è un motivo particolare per cui la borsa va lavorata con due capi di filato o se si può utilizzare solo uno. Grazie Emanuela

DROPS Design 21.02.2018 kl. 15:44:

Buongiorno Emanuela. Lavorare con 2 capi consente di dare un sostegno maggiore e necessaio alla borsa. Buon lavoro!

Suzanne Guevin 09.04.2017 - 15:55:

Bonjour J'aimerais savoir s'il y a une raison particulière qui veut que le sac soit crocheter en double crochet au lieu de single crochet? Merci de partager de si beaux patrons avec nous

DROPS Design 10.04.2017 kl. 23:30:

Chere Suzanne! C'est le modele comme ca. Il est tres joli, et grace a ce point, le motif jacquard est mieux visible. Bon tricot!

Romig 28.03.2017 - 03:17:

I the 2nd part of your pattern the centers are not lined up. The center space between the bottom triangles should be lined up with the center STAR symbol to make the pattern agree with the entire sequence. Even the bag in the picture is not done correctly because the pattern printed is staggered. When I corrected this and lined it all up, everything became totally in alignment.

Matilda 02.03.2017 - 13:24:

I A.1 visar mönstret på 10 varv men i beskrivningen finns där ett elfte varv också innan man börjar med A.2 (varv 12). Ska det bara virkad runt med det vita garnet på detta varv?

DROPS Design 02.03.2017 kl. 15:44:

Hej Matilda. Der er 11 varv i A.1

Nathalie 30.01.2017 - 14:47:

Bonjour j'ai commencé a faire ce sac mais j'ai été obligé de m'arrêter et de recommander de la laine parce qu'il m'en manquer c'est le gris clair qu'il me manque et pourtant j'ai commandé ce qu'il fallait

DROPS Design 31.01.2017 kl. 09:44:

Bonjour Nathalie, pensez à toujours bien conserver la même tension que pour votre échantillon. Bon crochet!

Ginette Martin 24.01.2017 - 22:59:

Comment faire aug, re: au 5e rang diagramme 2 rose 3 gris, ou met ton les augmentations pour faire suivre le motif

DROPS Design 25.01.2017 kl. 09:12:

Bonjour Mme Martin, on augmente comme auparavant, c'est-à-dire que l'on fait 2 B dans la dernière B de chaque motif à répéter. Bon crochet!

Ginette Martin 24.01.2017 - 20:34:

Je comprends vos aug.. a partir du 5e rang cad 1 bride dans les 3 et 2 brides dans l'autre. Mais comment suivre diagramme ex: rg 5 = 2 rose 3 gris , ou mettre aug Sans defaire motif.. comment faire

DROPS Design 25.01.2017 kl. 08:57:

Bonjour Mme Martin, changez de couleurs comme indiqué dans A.1 soit au rang 5, on doit crocheter: 1 B dans chacune des 3 B suivantes (= 2 B en rose vif, 1 B en gris clair), 2 B dans la suivante en gris clair= on a 2 B en rose vif et 3 B en gris comme dans le diagramme. Bon crochet!

Helena Novotná 15.01.2017 - 16:44:

Opravuji - v textu je navíc slovo "mám" v první větě - tedy "když háčkuji". Chtěla jsem to opravit, ale nelze.

DROPS Design 16.01.2017 kl. 23:20:

:-)

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 170-1