DROPS / 128 / 19

Breaking Waves by DROPS Design

Spódniczka DROPS zygzakiem w paski, z włóczki Muskat. Od S do XXXL.

DROPS design: model nr CL-004
--------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał: DROPS MUSKAT od Garnstudio
Kolor nr 08, ecru:
150-150-150-200-200-200 g
Kolor nr 02, jasnoniebieski :
100-100-150-150-150-150 g
Kolor nr 60 , stalowy błękit:
100 g dla wszystkich rozmiarów
Kolor nr 04, liliowy:
50-50-50-100-100-100 g
Kolor nr 01, niebiesko-liliowy jasny:
50-50-50-100-100-100 g

01, ecru = 08, ecru
07, jasny fiolet = 04, liliowy
08, stalowy błękit = 60, stalowy błękit

15, lawenda = 01, niebiesko-liliowy jasny

Na jednolitą spódnicę będziemy potrzebować 300-350-400-400-450-500 g włóczki Cotton Light.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 cm) DROPS nr 3 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając zygzakiem 26 o. otrzymać próbkę o szerokości 10 cm, a przerabiając dżersejem 23 o. x 32 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
GUMKA: ok. 66-110 cm

Patrz schematy M.1 - M.7.
PASKI ŚCIEGIEM FRANCUSKIM:
(1 raz schemat M.2 na wysokość = 2 okrążenia ściegiem francuskim)
8 okrążeń kolorem jasnoniebieskim
4 okrążenia kolorem stalowy błękit
4 okrążenia kolorem niebiesko-liliowy jasny
8 okrążeń kolorem ecru
PASKI DŻERSEJEM :
3 okrążenia kolorem liliowym
2 okrążenia kolorem niebiesko-liliowy jasny
3 okrążenia kolorem ecru
3 okrążenia kolorem stalowy błękit
3 okrążenia kolorem jasnoniebieskim
2 okrążenia kolorem ecru
3 okrążenia kolorem liliowym
5 okrążeń kolorem jasnoniebieskim
3 okrążenia kolorem stalowy błękit
3 okrążenia kolorem niebiesko-liliowy jasny
5 okrążeń kolorem ecru
Powtarzać sekwencje pasków, chyba że opis stanowi inaczej.
--------------------------------------------------------

SPÓDNICZKA:
Przerabiana na okrągło na drutach z żyłką.
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 320-340-360-400-440-480 o. kolorem jasnoniebieskim. Przerabiać schemat M.1 – patrz ŚCIEG FANTAZYJNY (= 16-17-18-20-22-24 razy M.1). Gdy schemat M.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, jest 288-306-324-360-396-432 o. na drucie. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przerabiać wg schematu M.2, W TYM SAMYM CZASIE przerabiać PASKI ŚCIEGIEM FRANCUSKIM - patrz powyżej! Dalej przerobić schemat M.3 ponad wszystkimi oczkami (= 256-272-288-320-352-384 o.). W TYM SAMYM CZASIE wykonać PASKI DŻERSEJEM - patrz powyżej! Dalej przerabiać schemat M.4 ponad schematem M.3. Na wys. 29-31-33-35-37-39 cm (zatrzymać się za jednym całym motywem M.4 na wysokość) przerobić schemat M.5 ponad wszystkimi oczkami = 224-238-252-280-308-336 o. Dalej przerabiać schemat M.6 ponad schematem M.5. Na wys. 40-42-44-46-48-50 cm zakończyć paski (zatrzymać się za jednym całym motywem schematu M.6), dalej przerabiać kolorem ecru i przerobić schemat M.7 ponad wszystkimi oczkami = 192-204-216-240-264-288 o. W następnym okrążeniu równomiernie zamknąć 40-40-38-38-38-36 o. = 152-164-178-202-226-252 o. Dalej przerabiać dżersejem kolorem ecru. Na wys. 46-48-50-52-54-56 cm przerobić 1 okrążenie na lewo (= rząd zagięcia), dalej przerabiać dżersejem przez 2 cm (zakładka na górze) i luźno zakończyć.

WYKOŃCZENIE:
Zagiąć brzeg na lewą stronę robótki i przyszyć drobnym starannym ściegiem. Zostawić mały otworek na wciągnięcie gumki.

Schemat

= 1 o.p.
= 1 o.l.
= 1 narzut między 2 o., w następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, tj. wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 2 o. razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= 2 o. razem na prawo
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p. przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 128-19.