DROPS Extra / 0-622

Toasted Delight by DROPS Design

Skarpetki męskie DROPS z włóczki „Delight”. Od 38 do 46.

DROPS design: Model nr DE-004
--------------------------------------------------------
Rozmiary: 38/40 - 41/43 – 44/46

Długość stopy: ok. 24 - 27 - 30 cm
Wysokość skarpetki: ok. 21 - 22 - 23 cm
Materiał: DROPS DELIGHT od Garnstudio
100 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 07, beż/niebieski

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 2,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 o. x 34 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: skarpetki, rozmiar: 38-40 (24 cm), 41-43 (27 cm), 44-46 (30 cm),

ZAMYKANIE OCZEK NA PIĘTĘ:
Rz. 1 (= na prawej stronie robótki): przer. dżersejem aż zostaje 8-8-9 o., zdjąć nast. oczko jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Rz. 2 (= na lewej stronie robótki): przer. dżersejem aż zostaje 8-8-9 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o.l., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Rz. 3 (= na prawej stronie robótki): przer. dżersejem aż zostaje 7-7-8 o., zdjąć nast. oczko jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Rz. 4 (= na lewej stronie robótki): ): przer. dżersejem aż zostaje 7-7-8 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o.l., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Dalej zamykać o. tak samo, aż jest o 1 o. mniej między każdym zamykanym oczkiem, aż na drucie będzie w sumie 16-16-18 o.
--------------------------------------------------------
SKARPETKI:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych.
Na drutach pończoszniczych nr 2,5 nabrać 60-64-68 o. włóczką Delight. Przer. 2 okr. na prawo i dalej przer. ściągaczem 2 o.p./2 o.l. do wys. 4-5-5 cm od dołu robótki. Dalej przer. ściągaczem ponad 30-30-34 pierwszymi o. (2 pierwsze i 2 ost. o. są oczkami prawymi), a dżersejem przer. pozostałe o. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Na wys. 21-22-23 cm zostawić 30-30-34 pierwszych o. na drucie i zdjąć na drut pomocniczy 30-34-34 pozostałe o. = wierzch stopy. Dalej przer. piętę ściągaczem w tę i z powrotem przez 5-5,5-6 cm. Umieścić marker – od tego momentu mierzyć od markera. Następnie zacząć formowanie pięty – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK NA PIĘTĘ. Po zamknięciu o. na piętę nabrać 13-14-16 o. z każdej strony pięty i wziąć z powrotem 30-34-34 o. z drutu pomocniczego (wierzch stopy) = 72-78-84 o. Umieścić marker z każdej 30-34-34 o. wierzchu stopy. Dalej przer. dżersejem przez wszystkie oczka, W TYM SAMYM CZASIE zamknąć z każdej strony następująco: przer. razem przekręcone na prawo 2 ost. o. przed 30-34-34 o. wierzchu stopy, i przer. razem na prawo 2 pierwsze o. za 30-34-34 o. wierzchu stopy. Zamykać tak samo co 2 okr. w sumie 10-11-12 razy = 52-56-60 o. Dalej przer. do wys. 20-22-25 cm od markera na pięcie (= zostaje 4-5-5 cm). Umieścić marker z każdej strony, tak aby było 26-28-30 o. na wierzch i spód stopy. Dalej przer. dżersejem, W TYM SAMYM CZASIE zamykać na palce z każdej strony 2 markerów następująco: przed markerem: 2 o. razem na prawo. Za markerem: 2 o. przekręcone i przerobione razem na prawo. Powt. zamykanie o. z każdej strony co 2 okr. w sumie 4-7-6 razy, dalej 6-4-6 razy w każdym okrążeniu = zostaje 12 o. Odciąć nitkę, przeciągnąć ją przez pozostałe o., zacisnąć i zakończyć.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Extra 0-622.