DROPS Extra / 0-622

Toasted Delight by DROPS Design

Skarpetki męskie DROPS z włóczki „Delight”. Od 38 do 46.

Tagi: skarpetki,
DROPS design: Model nr DE-004
--------------------------------------------------------
Rozmiary: 38/40 - 41/43 – 44/46

Długość stopy: ok. 24 - 27 - 30 cm
Wysokość skarpetki: ok. 21 - 22 - 23 cm
Materiał: DROPS DELIGHT od Garnstudio
100 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 07, beż/niebieski

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 2,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 o. x 34 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

75% Wełna, 25% Poliamid
od 13.80 zł /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 13.80 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 27.60zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

ZAMYKANIE OCZEK NA PIĘTĘ:
Rz. 1 (= na prawej stronie robótki): przer. dżersejem aż zostaje 8-8-9 o., zdjąć nast. oczko jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Rz. 2 (= na lewej stronie robótki): przer. dżersejem aż zostaje 8-8-9 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o.l., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Rz. 3 (= na prawej stronie robótki): przer. dżersejem aż zostaje 7-7-8 o., zdjąć nast. oczko jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Rz. 4 (= na lewej stronie robótki): ): przer. dżersejem aż zostaje 7-7-8 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o.l., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić.
Dalej zamykać o. tak samo, aż jest o 1 o. mniej między każdym zamykanym oczkiem, aż na drucie będzie w sumie 16-16-18 o.
--------------------------------------------------------
SKARPETKI:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych.
Na drutach pończoszniczych nr 2,5 nabrać 60-64-68 o. włóczką Delight. Przer. 2 okr. na prawo i dalej przer. ściągaczem 2 o.p./2 o.l. do wys. 4-5-5 cm od dołu robótki. Dalej przer. ściągaczem ponad 30-30-34 pierwszymi o. (2 pierwsze i 2 ost. o. są oczkami prawymi), a dżersejem przer. pozostałe o. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Na wys. 21-22-23 cm zostawić 30-30-34 pierwszych o. na drucie i zdjąć na drut pomocniczy 30-34-34 pozostałe o. = wierzch stopy. Dalej przer. piętę ściągaczem w tę i z powrotem przez 5-5,5-6 cm. Umieścić marker – od tego momentu mierzyć od markera. Następnie zacząć formowanie pięty – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK NA PIĘTĘ. Po zamknięciu o. na piętę nabrać 13-14-16 o. z każdej strony pięty i wziąć z powrotem 30-34-34 o. z drutu pomocniczego (wierzch stopy) = 72-78-84 o. Umieścić marker z każdej 30-34-34 o. wierzchu stopy. Dalej przer. dżersejem przez wszystkie oczka, W TYM SAMYM CZASIE zamknąć z każdej strony następująco: przer. razem przekręcone na prawo 2 ost. o. przed 30-34-34 o. wierzchu stopy, i przer. razem na prawo 2 pierwsze o. za 30-34-34 o. wierzchu stopy. Zamykać tak samo co 2 okr. w sumie 10-11-12 razy = 52-56-60 o. Dalej przer. do wys. 20-22-25 cm od markera na pięcie (= zostaje 4-5-5 cm). Umieścić marker z każdej strony, tak aby było 26-28-30 o. na wierzch i spód stopy. Dalej przer. dżersejem, W TYM SAMYM CZASIE zamykać na palce z każdej strony 2 markerów następująco: przed markerem: 2 o. razem na prawo. Za markerem: 2 o. przekręcone i przerobione razem na prawo. Powt. zamykanie o. z każdej strony co 2 okr. w sumie 4-7-6 razy, dalej 6-4-6 razy w każdym okrążeniu = zostaje 12 o. Odciąć nitkę, przeciągnąć ją przez pozostałe o., zacisnąć i zakończyć.

Potrzebujsz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS Extra 0-622) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (11)

Bourguignon 08.12.2018 - 15:17:

On doit commencer le talon à 21 cm de hauteur totale ou après les côtes? merci.

DROPS Design 10.12.2018 kl. 11:02:

Bonjour Mme Bourguignon, on commence le talon à 21 cm de hauteur totale depuis le rang de montage - en taille 38/40. Bon tricot!

Kathi 04.07.2018 - 22:51:

Hallo, ich verstehe die Schritte für die Sockenspitze nicht. Was bedeutet „in jeder 2. Runde 4 mal wiederholen und danach in jeder Runde 6 mal wiederholen“? Wenn ich vor und nach der Markierung Maschen abnehme, kann ich doch keine 6 Wiederholungen pro Rumde gleichmäßig verteilen. LG, Katharina

DROPS Design 05.07.2018 kl. 07:38:

Liebe Kathi, für die Spitze nehmen Sie 4 M insgesamt ab: in jeder Reihe 4-7-6 Mal und in jeder Reihe 6-4-6 Mal = es bleiben 12 M in allen Größen. Viel Spaß beim stricken!

Moinard 26.03.2018 - 12:05:

Bonjour, Je viens de faire l'échantillon. Avec 26 mailles et 34 rangs tricotés aiguiiles, 2,5 j'obtiens un échantillon de 9 cm sur 8 cm . Dois-je donc prendre des aiguilles n°3 ? Merci de m'éclairer !

DROPS Design 26.03.2018 kl. 13:14:

Bonjour Mme Moinard, tout à fait, chacune a sa propre façon de tricoter plus ou moins serré/lâche, essayez à nouveau avec des aiguilles 3 voire 3,5 jusqu'à ce que vous ayez 26 m pour 10 cm. Dans ce modèle, la hauteur n'est pas importante car elle est indiquée en cm et pas en nombre de rangs, vous pourrez ainsi l'ajuster plus facilement. Bon tricot!

Noëlle 22.03.2018 - 18:11:

Bonjour Pour ce modèle, il est indiqué qu il faut des aiguilles double pointe. Mais il en faut bien 5 dont 4 qui servent à répartir les mailles n'est ce pas ? Merci de votre réponse.

DROPS Design 22.03.2018 kl. 18:15:

Bonsoir Noëlle! Les mailles sont réparties sur 4 aiguilles. Vous travaillez a l'aide de la cinquieme aiguille. Bon tricot!

Lene 05.02.2017 - 15:18:

Undskyld, men jeg sidder med et par nøgler Drops Delight og der står på bandarolen anbefales pinde nr 2,5 - på jeres hjemmeside anbefales pinde nr 3,5. Strikkefastheden er heller ikke ens på bandarolen og på hjemmesiden. Hvad skal jeg så regne med når jeg kigger opskrifter mv?

DROPS Design 06.02.2017 kl. 12:41:

Hej Lene. Banderolen er standard. Men du skal altid gaa efter strikkefastheden paa selve opskriften. En strikkefasthed kan variere efter mönster og form.

Jessa Mae Casserly 09.07.2015 - 10:52:

Hi and thank you for the answer, I understand now! But how do I know which is the right side of the heel? Because it says to k2tog on the back loop before the 30 stitches and k2tog normally after ? Im tackling too much, very sorry for the trouble!

DROPS Design 09.07.2015 kl. 14:42:

Dear Mrs Casserly, you will k2 twisted to the last 2 sts before the 30 sts for upper foot (the 2 last sts picked up along heel before sts on upper foot), and K2 tog (= the first 2 sts you picked up along heel) after the 30 sts. You will work: heel sts, picked up sts and end with K2 twisted tog, marker, 30 sts for upper foot, K2 tog, picked up sts, heel sts. Happy knitting!

Jessa Mae Casserly 07.07.2015 - 02:57:

Hi I am having trouble with the upper foot part, it says that I have to decrease using k2tog at the first after the 30 sts on upper foot and k2tog back loop on the last 2 sts- what does this mean? What's the before part where is that?

DROPS Design 07.07.2015 kl. 10:14:

Dear Mrs Casserly, you dec 2 sts before + 2 sts after the 30 st on upper foot, ie the sts that you put aside as you worked heel. You will dec the number of sts you picked up each side of heel, but the number of sts you put on the st holder will remain the same. Happy knitting!

Colley 26.11.2014 - 23:52:

Merci beaucoup j'ai réussi, de très jolie chaussette

Colley 23.11.2014 - 14:07:

Bonjour, je ne comprends pas la dernière partie des chaussettes, j'en suis au 25cm du pied. c'est à partir des 25 cm que je commence la diminution pour la pointe ou à 20 cm ? et je ne comprends pas ou placer les marqueurs espacés de 30 mailles pour distinguer le dessous et le dessus du pied...merci d'avance pour votre réponse. roxane

DROPS Design 24.11.2014 kl. 11:25:

Bonjour Mme Colley, en taille 44/46, les 25 cm se mesurent à partir du marqueur placé au talon (avant les diminutions du talon) - posez votre ouvrage de sorte que le talon se trouve sous le pied et répartissez vos mailles pour avoir 30 m au-dessus et 30 m au-dessous, les diminutions se feront de ces 2 côtés là (intérieur et extérieur du pied). Vous pouvez aussi enfiler la chaussette pour bien visualiser ces mailles. Bon tricot!

Satu Brännström 20.10.2014 - 08:34:

Hej, jag har en fråga kring maskantalet st 41/43. Om jag lägger upp 64 maskar och tar upp i hälen 28 maskor så får jag det till 92 och inte till 78. Eller har jag missförstått något? Satu

DROPS Design 28.10.2014 kl. 09:15:

Hej Satu, Du har 34 m från tråden, 16 m kvar av hälen, 14 m på varje sida om hälen = 78 m. Lycka till!

Dodaj komentarz do modelu DROPS Extra 0-622