DROPS / 210 / 21

Cloud Dancer by DROPS Design

Sweter na drutach przerabiany od góry do dołu z włóczki DROPS Air, z zaokrąglonym karczkiem ze ściegiem ażurowym, ściągaczem i rękawami ¾. Od XS do XXL.

DROPS Design: model nr ai-242
Grupa włóczek C lub A + A
-------------------------------------------------------

ROZMIARY:
XS – S – M – L – XL – XXL

MATERIAŁ:
DROPS AIR od Garnstudio (należy do Grupy włóczek C)
250-300-350-350-400-450 g kolor 18, szaro-zielony jasny

PRÓBKA:
16 oczek na szerokość i 20 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 5,5
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 5,5 – 40 i 80 cm długości, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4,5 – 40 i 80 cm długości, na ściągacz.

od 22.50 zł /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 22.50 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 22.50 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 112.50zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1 - A.3. Patrz schematy (A.2 i A.3) odpowiednie dla rozmiaru.

DODAWANIE/ZAMYKANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać/zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 216 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana/zamknięta (np. 4) = 54.
W tym przykładzie, aby dodać oczka będziemy wykonywać 1 narzut na przemian za każdym 54-tym oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.
W tym przykładzie, aby zamknąć oczka będziemy przerabiać razem na prawo każde 53-cie i 54-te oczko.

DODAWANIE OCZEK (boki swetra):
Przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 6 oczek prawych (nitka marker znajduje się między tymi 6 oczkami), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka).
W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK:
Aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów o jeden rozmiar większych. Jeżeli mimo to brzeg robótki jest nadal zbyt ścisły, wykonać 1 narzut za ok. każdym 6-tym oczkiem i zamykać narzuty jak zwykłe oczka.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Wykończenie dekoltu i karczek są przerabiane od góry do dołu, na okrągło na drutach z żyłką, zaczynając od środka tyłu. Następnie dzielimy karczek na tył/przód i rękawy i dalej przerabiamy tył/przód na okrągło na drutach z żyłką. Rękawy są przerabiane od góry do dołu, na okrągło na krótkich drutach z żyłką/drutach pończoszniczych.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na krótkich drutach z żyłką nr 4,5 nabrać 60-65-65-70-75-85 oczek włóczką Air i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać schemat A.1 na okrągło (= 12-13-13-14-15-17 motywów po 5 oczek). Gdy schemat A.1 jest zakończony, jest 72-78-78-84-90-102 oczka.
Umieścić 1 marker na środku okrążenia (= na środku przodu). Od teraz mierzyć długość karczku od tego markera!

KARCZEK:
Wziąć teraz druty z żyłką nr 5,5 i przerabiać schemat A.2 na okrągło (= 12-13-13-14-15-17 motywów po 6 oczek). Dalej przerabiać tak samo dodając oczka zgodnie ze schematem.
Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, jest 216-234-260-280-300-340 oczek, a długość robótki od markera na wykończeniu dekoltu wynosi ok. 17-17-19-19-19-19 cm. Teraz przerabiać schemat A.3, aż długość robótki od markera na wykończeniu dekoltu wynosi 17-19-21-23-25-27 cm (w rozmiarze XS, przerabiamy schemat A.3 tylko gdy długość robótki za schematem A.2 jest krótsza niż 17 cm).
Przerobić 1 okrążenie na prawo, dopasowując liczbę oczek do 220-236-260-276-304-332 (tj. w rozmiarach XS, S i XL będziemy równomiernie dodawać 4-2-4 oczka; w rozmiarze M liczba oczek pozostaje taka sama; a w rozmiarach L i XXL będziemy równomiernie zamykać 4-8 oczek) – patrz DODAWANIE/ZAMYKANIE OCZEK = 220-236-260-276-304-332 oczka.
W następnym okrążeniu podzielić robótkę na tył/przód i rękawy, przerabiając następująco od środka tyłu: 32-35-39-41-45-50 oczek dżersejem (= ½ tyłu), zdjąć 46-48-52-56-62-66 następnych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6-6-6-8-8-8 oczek (= bok, pod rękawem), przerobić 64-70-78-82-90-100 oczek dżersejem (= przód), zdjąć 46-48-52-56-62-66 następnych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6-6-6-8-8-8 oczek (= bok, pod rękawem) i przerobić 32-35-39-41-45-50 ostatnich oczek dżersejem (= ½ tyłu). Kończyć tył/przód i rękawy oddzielnie. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZÓD:
= 140-152-168-180-196-216 oczek. Umieścić 1 nitkę marker z każdej strony swetra, na środku 6-6-6-8-8-8 oczek nabranych pod każdym rękawem (= 70-76-84-90-98-108 oczek między nitkami markerami); przesuwać nitki markery w miarę postępu robótki, wskazują miejsca, gdzie będą dodawane oczka na bokach.
Przerabiać na okrągło, dżersejem. Gdy długość robótki wynosi 4 cm od podziału robótki, dodać 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów – patrz DODAWANIE OCZEK (= dodane 4 oczka). Dodawać tak samo z każdej strony w sumie 3 razy co 6 cm = 152-164-180-192-208-228 oczek.
Dalej przerabiać, aż długość robótki od jej podziału wynosi 26 cm (zostaje jeszcze ok. 4 cm; przymierzyć sweter i dopasować jego długość do swoich potrzeb).
Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 8-8-10-10-10-12 oczek – pamiętać o DODAWANIU/ZAMYKANIU OCZEK = 160-172-190-202-218-240 oczek.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4,5 ściągaczem (= 1 oczko prawe / 1 oczko lewe) przez 4 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu – patrz WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK! Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 52-54-56-58-60-62 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 46-48-52-56-62-66 oczek z nitki z jednej strony robótki i przełożyć je na krótkie druty z żyłką/druty pończosznicze nr 5,5 i nabrać 1 oczko w każde z 6-6-6-8-8-8 oczek nabranych pod rękawem = 52-54-58-64-70-74 oczka. Przerabiać dżersejem na okrągło aż długość rękawa od podziału robótki wynosi 29-28-27-25-23-20 cm (zostaje jeszcze ok. 4 cm; przymierzyć sweter i dopasować długość rękawów do swoich potrzeb). UWAGA: Krócej dla większych rozmiarów, gdyż dekolt jest szerszy, a karcze dłuższy.
Dalej przerabiać na krótkich drutach z żyłką/ drutach pończoszniczych nr 4,5 ściągaczem (= 1 oczko prawe / 1 oczko lewe) przez 4 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Długość rękawa od podziału robótki wynosi ok. 33-32-31-29-27-24 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

= wykonać 1 narzut między 2 oczkami; w następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur
= 2 oczka razem na lewo, nabrać oczko z nitki poprzecznej przed następnym oczkiem i przełożyć je na lewy drut, przerobić (1 oczko prawe, 1 narzut i 1 oczko prawe) w to nowe oczko (= zostają dodane 2 oczka)
= nabrać oczko z nitki poprzecznej przed następnym oczkiem i przełożyć je na lewy drut, przerobić (1 oczko prawe, 1 narzut i 1 oczko prawe) w to nowe oczko, przerobić 2 następne oczka razem na lewo (= zostają dodane 2 oczka)
= wykonać 1 narzut, przerobić 2 następne oczka razem na lewo
= 2 oczka razem na lewo, wykonać 1 narzut

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 210-21) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (10)

Annie Haugen 06.06.2020 - 18:13:

Jeg kjønner ikke oppskrift hull genser- kan de sende video ?

DROPS Design 09.06.2020 kl. 10:05:

Hei Annie. Vi har ingen video til dette hullmønstret, men vi skal få laget en i nærmeste fremtid. Takk for ditt innspill. mvh DROPS design

Garcia 29.05.2020 - 09:19:

Bonjour,j’adore beaucoup de vos modèles mais j’ai de grandes difficultés à tricoter avec des aiguilles circulaire. Est-ce possible d’obtenir des explications pour les faire avec des aiguilles traditionnelles? Merci davanve

DROPS Design 29.05.2020 kl. 09:40:

Bonjour Mme Garcia, vous trouverez ici comment adapter un modèle sur aiguilles droites, il est parfois plus simple de tricoter en rond, n'hésitez pas à tenter l'expérience, nombreuses sont celles qui ont finalement réussi à "dompter" les aiguilles circulaires. Bon tricot!

Ida 23.03.2020 - 11:55:

Hei. Det er 2 like kommentarer på 2 ulike symboler på denne oppskriften.. følger jeg det som står så blir det galt. Fint om noen kan si hva jeg skal gjøre. Takk.

DROPS Design 23.03.2020 kl. 18:26:

Hei Ida. Her var det feil oversatt på den norske oppskriften, det er nå ordnet. Takk for at du gjorde .oss oppmerksom på dette. God fornøyelse videre på genseren

Sylvie 18.01.2020 - 05:30:

J'aime le point de fantaisie. Très beau modèle.

Lurdes 14.01.2020 - 10:36:

Bella azul

Marie 13.01.2020 - 17:34:

Toller Pullover....ich würde ihnam liebsten sofort anfangen zu stricken

Betina Kauer 21.12.2019 - 23:52:

Sehr schönes Modell, ich freue mich schon auf die Anleitung.

Gudrun Seebacher 16.12.2019 - 05:54:

Wunderschön! Den möchte ich mir gerne stricken.

Linda 12.12.2019 - 17:36:

Wunderschön! Tolles Muster!

Voute Céleste 10.12.2019 - 18:22:

Belle maille fantaisie aérée

Dodaj komentarz do modelu DROPS 210-21

Cloud Dancer

Lene Jensen, Denmark

Spring Pullover

Knitting Andrea, United States