DROPS Baby / 33 / 13

Pink Petals by DROPS Design

Strikket jakke og strømpebukser i DROPS BabyMerino. Jakken er strikket ovenfra og ned med bladmønster, rundt bærestykke og A-facon. Strømpebukserne er strikket ovenfra og ned med hulmønster. Størrelse: Præmatur – 2 år.

DROPS Design: Model bm-111-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------

HELE SÆTTET:

Størrelse: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2) år
Størrelsen modsvarer ca barnets højde i cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)

MATERIALER:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
(200) 200-250-300-300 (350) g farve 26, lys gammelrosa

JAKKE:

STØRRELSE:
(<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2) år
Størrelsen modsvarer ca barnets højde i cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)

MATERIALER:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
(150) 150-150-200-200 (200) g farve 26, lys gammelrosa
STRIKKEFASTHED:
24 masker i bredden og 32 pinde i højden med glatstrik = 10 x 10 cm.
24 masker i bredden og 40 pinde i højden med bladmønster = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS STRØMPEPINDE NR 3
DROPS RUNDPINDE NR 3: Længde på 40 og 60 cm.
DROPS STRØMPEPINDE NR 2,5: Til kanter
DROPS RUNDPINDE NR 2,5: Længde på 40 og 60 cm til kanter

DROPS PERLEMORKNAP, Blomst (rød) NR 617: (5) 5-6-6 7 (7) stk.

STRØMPEBUKSER:

STØRRELSE:
(<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2) år
Størrelsen modsvarer ca barnets højde i cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)

MATERIALER:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
100-100-100-150-150-150 g farve 26, lys gammelrosa
TILBEHØR: Ca 35-50 cm elastik.

DROPS STRØMPEPINDE NR 3
DROPS RUNDPINDE NR 3: Længde på 40 og 60 cm.

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 19.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 19.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 79.8kr. Læs mere.

Instruktioner

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

For at beregne hvordan der skal tages ud, regner man det totale maskeantal på pinden (f.eks 70 masker), minus forkanterne (f.eks 10 masker), og deler de resterende masker med antal udtagninger som skal gøres (f.eks 13) = 4,6.
I dette eksempel tages der ud ved at slå om efter skiftevis ca hver 4. og 5.maske. På næste pind strikkes omslagene drejet så der ikke bliver hul. Der tages ikke ud over forkanterne.

MØNSTER:
Se diagram A.1 til A.3. Vælg diagram for din størrelse (gælder A.2). Diagrammerne viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.

RAGLAN:
Alle udtagninger gøres fra retsiden!
Tag ud til raglan på hver side af de 4 mærketråde i hver overgang mellem ryg & forstykke og ærmer (= 8 masker taget ud på hver udtagningspind).
Start 1 maske før mærketråden, slå om, strik 2 ret (mærketråden sidder midt mellem disse 2 masker), slå om (= 2 masker taget ud). På næste pind (vrangen) strikkes omslagene drejet vrang så der ikke bliver hul.

UDTAGNINGSTIPS-2 (gælder i siderne på ryg- og forstykke):
Alle udtagningerne gøres fra retsiden!
Start 2 masker før mærketråden, slå om, strik 4 ret (mærketråden sidder midt i disse 4 masker), slå om (= 2 masker taget ud). På næste pind (vrangen) strikkes omslagene drejet vrang så der ikke bliver hul.

INDTAGNINGSTIPS (gælder midt under ærmet):
Start 3 masker før mærketråden, strik 2 ret sammen, 2 ret (mærketråden sidder midt mellem disse 2 masker), tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 ret, løft den løse maske over masken som blev strikket (= 2 masker taget ind).

KNAPHUL:
Luk af til knaphul på højre forkant når tøjet er på. 1 knaphul = Strik fra retsiden til der er 3 masker tilbage på pinden, slå om, strik 2 ret sammen og afslut med 1 ret. På næste pind (vrangen) strikkes omslaget ret så der bliver hul. Første knaphul lukkes af på første pind fra retsiden efter A.1. Derefter lukkes de (4) 4-5-5-6 (6) næste knaphuller med ca 5 cm mellem hver.

STRØMPEBUKSER:

MØNSTER:
Se diagram A.4.

UDTAGNINGSTIPS (gælder kilen midt foran og midt bagpå):
Start 1 maske før mærketråden, slå om, strik 2 ret (mærketråden sidder midt mellem disse 2 masker), slå om (= 2 masker taget ud). På næste omgang strikkes omslagene drejet ret så der ikke bliver hul. De nye masker strikkes i glatstrik til de eventuelt går op i mønsteret igen.

INDTAGNINGSTIPS (gælder på indersiden af benene):
Start 3 masker før mærketråden, strik 2 ret sammen, 2 ret (mærketråden sidder midt mellem disse 2 masker), tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 ret, løft den løse maske over masken som blev strikket (= 2 masker taget ind).

HÆLINDTAGNING:
Strik frem og tilbage i glatstrik således:
1.PIND (retsiden): Strik ret til der er 1 maske tilbage på pinden, vend arbejdet.
2.PIND (vrangen): Tag første maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang, stram tråden og strik vrang til der er 1 maske tilbage på pinden, vend arbejdet.
3.PIND (retsiden): Tag første maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, stram tråden og strik ret til der er 2 masker tilbage på pinden, vend arbejdet.
4.PIND (vrangen): Tag første maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang, stram tråden og strik vrang til der er 2 masker tilbage på pinden, vend arbejdet.
Fortsæt indtagningen på samme måde til der er (6) 7-8-8-7 (8) masker tilbage midt på pinden. Sæt 1 mærke i den midterste maske.
Fortsæt i glatstrik frem og tilbage, men nu strikkes der 1 maske mere for hver gang det vendes. OBS: For at undgå at der bliver hul i vendingerne, løftes tråden før den maske som strikkes mere og sættes drejet på venstre pind. Strik den drejede tråd sammen med masken før arbejdet vendes. Fortsæt således til der er strikket over alle masker på hælen.

-------------------------------------------------------

START JAKKEN HER:

-------------------------------------------------------

JAKKE – KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:

Bærestykke og ryg & forstykke strikkes frem og tilbage på rundpind fra midt foran, ovenfra og ned. Ærmerne strikkes rundt på strømpepinde, ovenfra og ned.

HALSKANT:
Slå (68) 70-78-82-86 (92) masker op (inklusiv 5 kantmasker i hver side mod midt foran) på rundpind 2,5 med Baby Merino. Strik A.1 med 5 kantmasker RETSTRIK – se forklaring over, i hver side mod midt foran. Når A.1 er strikket færdig, skiftes der til rundpind 3. Strik 1 pind ret fra retsiden hvor der tages (15) 13-17-19-21 (21) masker ud jævnt fordelt – læs UDTAGNINGSTIPS-1 og husk KNAPHUL på højre forkant – se forklaring over = (83) 83-95-101-107 (113) masker. Strik 1 pind vrang fra vrangen med 5 kantmasker retstrik i hver side. Videre strikkes bærestykket som forklaret under.

BÆRESTYKKE:
Første pind strikkes således fra retsiden: 5 kantmasker retstrik, strik A.2 til der er 6 masker tilbage på pinden (= (12) 12-14-15-16 (17) rapporter à 6 masker), og afslut med 1 maske retstrik (for at mønsteret skal starte og slutte ens mod forkanterne), og 5 kantmasker retstrik. Fortsæt mønsteret således, og tag ud og ind som vist i diagrammet. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
På rækken markeret med pil i A.2, justeres maskeantallet til (150) 174-182-194-202 (214) masker. Nu sættes der 4 mærketråde i arbejdet (dette gøres uden at strikke maskerne): Første mærketråd sættes efter de første (26) 29-30-32-33 (35) masker (= forstykke), 2.mærketråd sættes efter de næste (28) 34-36-38-40 (42) masker (= ærme), 3.mærketråd sættes efter de næste (42) 48-50-54-56 (60) masker (= bagstykke), og 4.mærketråd sættes efter de næste (28) 34-36-38-40 (42) masker (= ærme). Der er (26) 29-30-32-33 (35) masker efter sidste mærketråd på forstykket.
Fortsæt i glatstrik med 5 kantmasker retstrik i hver side mod midt foran. SAMTIDIG på første pind (retsiden) tages der ud til RAGLAN på hver side af de 4 mærketråde – se forklaring over (= 8 masker taget ud). Tag ud således på hver 2.pind (dvs på hver pind fra retsiden) totalt (3) 3-3-4-4 (4) gange. Efter sidste udtagning til raglan er der (174) 198-206-226-234 (246) masker på pinden. Strik videre til arbejdet måler (10) 12-13-14-15 (16) cm fra opslåningskanten midt foran. Næste pind strikkes således fra vrangen: Strik (29) 32-33-36-37 (39) masker som før (= forstykke), sæt de næste (34) 40-42-46-48 (50) masker på 1 tråd til ærme, slå (4) 4-6-6-8 (8) nye masker op på pinden (= i siden under ærmet), strik (48) 54-56-62-64 (68) masker vrang (= bagstykke), sæt de næste (34) 40-42-46-48 (50) masker på 1 tråd til ærme, slå (4) 4-6-6-8 (8) nye masker op på pinden (= i siden under ærmet), og strik de sidste (29) 32-33-36-37 (39) masker som før (= forstykke). Ryg & forstykke og ærmer strikkes færdig hver for sig. ARBEJDET MÅLES VIDERE HERFRA!

RYG & FORSTYKKE:
= (114) 126-134-146-154 (162) masker. Sæt 1 mærketråd (31) 34-36-39-41 (43) masker ind fra hver side (= (52) 58-62-68-72 (76) masker mellem mærketrådene på bagstykket), og lad mærketrådene følge med i arbejdet.
Første pind strikkes således fra retsiden: 5 kantmasker retstrik, strik A.3A til der er (5) 9-9-5-5 (5) masker tilbage på pinden (= (13) 14-15-17-18 (19) rapporter à 8 masker), strik A.3B over de næste (0) 4-4-0-0 (0) masker, og afslut med 5 kantmasker retstrik. Fortsæt mønsteret frem og tilbage således.
Når arbejdet måler 2 cm fra delingen, tages der 1 maske ud på hver side af begge mærketråde – læs UDTAGNINGSTIPS-2 (= 4 masker taget ud). Tag ud således på hver (2.) 2½.-3.-3½.-4. (4½) cm totalt 5 gange i hver side = (134) 146-154-166-174 (182) masker – OBS: De nye masker strikkes i glatstrik så der bliver flere masker glatstrik mellem hullerne i hver side på ryg- og forstykke. SAMTIDIG når arbejdet måler (10) 11-13-15-17 (19) cm fortsættes der med glatstrik og 5 kantmasker retstrik.
Strik videre til arbejdet måler (12) 13-15-17-19 (21) cm fra delingen.
Strik 8 p retstrik over alle masker. Luk af med picot som forklaret under.

AFLUKNINGSKANT MED PICOT:
Skift til rundpind 2,5 og luk af fra retsiden således: Strik 1 ret, (* stik højre pind ind mellem de 2 første masker på venstre pind, dvs mellem maskerne på pinden, ikke gennem maskerne, slå om højre pind, træk omslaget frem mellem maskerne og sæt omslaget på venstre pind *, strik fra *-* 2 gange til, så der bliver 3 nye masker på venstre pind. ** Strik første maske på venstre pind ret, løft første maske på højre pind over sidste maske som blev strikket **), strik fra **-** totalt 5 gange, og gentag fra (-) langs hele kanten til der er 1 maske tilbage på venstre pind. Klip tråden og træk den gennem sidste maske.

ÆRME:
Sæt de (34) 40-42-46-48 (50) masker fra tråden i den ene side af arbejdet på strømpepinde 3, og strik 1 maske i hver af de (4) 4-6-6-8 (8) masker som blev slået op under ærmet = (38) 44-48-52-56 (58) masker. Sæt 1 mærketråd midt i de (4) 4-6-6-8 (8) masker. Start omgangen ved mærketråden og strik rundt i glatstrik. Når arbejdet måler 2 cm fra delingen, tages der 2 masker ind midt under ærmet – læs INDTAGNINGSTIPS. Tag ind således på hver (2.) 2.-1½.-1½.-1½. (1½.) cm totalt (2) 4-6-7-9 (9) gange = (34) 36-36-38-38 (40) masker. Strik videre til ærmet måler (5) 8-11-13-15 (18) cm fra delingen. Skift til strømpepinde 2,5 og strik rundt i RETSTRIK – se forklaring over. Når ærmet måler (8) 11-14-16-18 (21) cm, lukkes der af med picot på samme måde som på ryg- og forstykke. Strik det andet ærme på samme måde.

MONTERING:
Sy knapperne i på venstre forkant.

-------------------------------------------------------
START STRØMPEBUKSERNE HER:
-------------------------------------------------------

STRØMPEBUKSE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind ovenfra og ned til det deles til ben. Derefter strikkes hvert ben rundt på strømpepinde ovenfra og ned til færdigt mål.

BUKSELINDING:
Slå (88) 96-104-120-128 (136) masker op på rundpind 3 med Baby Merino. Strik 2 cm glatstrik til tillæg. Næste omgang strikkes således: * 2 ret sammen, slå om *, strik fra *-* omgangen rundt (= bukkekant). ARBEJDET MÅLES VIDERE FRA BUKKEKANTEN!
Strik 2 cm glatstrik. For bedre pasform strikkes der nu en forhøjning bag på bukserne som forklaret under.

FORHØJNING BAGPÅ – ALLE STØRRELSER:
Sæt 1 mærketråd i begyndelsen af omgangen (= midt bagpå). Start fra retsiden og strik 8 masker ret forbi mærketråden, vend arbejdet, stram tråden og strik 16 masker vrang. Vend, stram tråden og strik 24 masker ret, vend, stram tråden og strik 32 masker vrang. Vend, stram tråden og strik 40 masker ret, vend, stram tråden og strik 48 masker vrang. Vend, stram tråden og strik ret tilbage til midt bagpå.

BUKSER:
Strik A.4 rundt over alle masker (= (11) 12-13-15-16 (17) rapporter à 8 masker). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! OBS: På hver omgang markeret med stjerne i A.4 forskydes omgangens start 1 maske til venstre, dvs løft første maske over på højre pind uden at strikke masken, strik A.4 rundt. Masken som blev løftet over på højre pind vil strikkes i sidste repetition med A.4. Næste omgang starter som før.
Når arbejdet måler (9) 11-12-15-16 (17) cm fra bukkekanten midt foran, sættes der 1 mærketråd midt foran så der både sidder 1 mærketråd midt foran og 1 mærketråd midt bagpå (= (44) 48-52-60-64 (68) masker i hver side mellem mærketrådene).
Fortsæt A.4 rundt. SAMTIDIG på næste omgang tages der 1 maske ud på hver side af begge mærketråde – læs UDTAGNINGSTIPS (= 4 masker taget ud). Tag ud således på hver 2.omgang totalt 8 gange = (120) 128-136-152-160 (168) masker. Fortsæt A.4 rundt til arbejdet måler (15) 18-18-21-22 (23) cm fra bukkekanten midt foran. Nu lukkes der 4 masker af midt foran og midt bagpå. Hvert ben strikkes nu færdig for sig. Strik højre ben som forklaret under.

HØJRE BEN:
= (56) 60-64-72-76 (80) masker. Skift til strømpepinde 3. Sæt 1 mærketråd på indersiden af benet, og lad mærketråden følge med videre i arbejdet. ARBEJDET MÅLES VIDERE HERFRA!
Start omgangen ved mærketråden og fortsæt A.4 rundt – der hvor rapporten ikke går op, strikkes der glatstrik. Når der er strikket 2 omgange, tages der 1 maske ind på hver side af mærketråden på indersiden af benet – læs INDTAGNINGSTIPS (= 2 masker taget ind). Tag ind således på hver omgang totalt 6 gange, derefter på hver 2.omgang totalt 4 gange, og til sidst på hver (5.) 6.-6.-6.-7. (7.) omgang totalt (4) 5-6-8-9 (10) gange = (28) 30-32-36-38 (40) masker. Strik videre til arbejdet måler (13) 17-20-23-26 (31) cm fra delingen. Nu strikkes der fod som forklaret under.

FOD:
= (28) 30-32-36-38 (40) masker. Behold de første (14) 15-16-18-19 (20) masker på pinden til hæl (her er det vigtigt at kigge på tøjet, så hælen ikke kommer midt ovenpå foden), sæt de resterende (14) 15-16-18-19 (20) masker på en tråd (= midt ovenpå foden).
Strik HÆLINDTAGNING i glatstrik - se forklaring over.
Efter hælindtagningen sættes de (14) 15-16-18-19 (20) masker fra tråden midt ovenpå foden tilbage på pindene = (28) 30-32-36-38 (40) masker. Strik glatstrik rundt over alle masker igen. Når foden måler (7) 9-10-10-11 (12) cm fra mærket på hælen (der er nu ca 2,5-3 cm tilbage før færdigt mål), fordeles maskerne så der er (14) 15-16-18-19 (20) masker både ovenpå foden og under foden. Sæt 1 mærketråd i hver side. Strik rundt i glatstrik over alle masker. SAMTIDIG på første omgang tages der 1 maske ind på hver side af begge mærketråde - læs INDTAGNINGSTIPS (= 4 masker taget ind). Tag ind således på hver 2.omgang totalt (4) 4-4-5-5 (5) gange = (12) 14-16-16-18 (20) masker tilbage på pindene. Klip tråden så den er lang nok til at sy med. Læg arbejdet fladt og sy de (6) 7-8-8-9 (10) masker ovenpå foden mod de (6) 7-8-8-9 (10) masker under foden med maskesting. Foden måler ca (10) 11-12-13-14 (15) cm fra mærket på hælen.
Sæt de (56) 60-64-72-76 (80) masker fra tråden i den anden side af arbejdet tilbage på strømpepinde 3 og strik ben og fod på samme måde, men sørg for at foden vender den rigtige vej, så hælen ikke kommer midt ovenpå foden (sæt de første (14) 15-16-18-19 (20) masker på en tråd (= midt ovenpå foden), og behold de sidste (14) 15-16-18-19 (20) masker på pinden til hæl).

MONTERING:
Buk tillægget over mod vrangen og sy pænt fast, men lad en lille åbning være til at trække elastikken igennem. Sæt elastikken i bukserne og sy åbningen sammen.
Sy de 4 masker sammen, som blev lukket af mellem benene.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 21.10.2019
FOD: ... Når foden måler (7) 9-10-10-11 (12) cm fra mærket på hælen (der er nu ca 2,5-3 cm tilbage før færdigt mål)

= udtagningspind
= forskyd omgangens start 1 maske til venstre som forklaret i opskriften

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Baby 33-13) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (29)

Rosemary Fiorillo 23.09.2020 - 16:04:

In response to my previous question, re: stitch count for DropsBaby33-13, Yoke instructions, you say 146 st includes bands, It DOES NOT. Follow my math. Size6/9 EXCLUDING BANDS adjust count in A.2 to 194 sts. Next, do raglan increase, 8 sts., 4 x (32) = 226. After putting sleeves on stitch holder, and casting on 6 sts between fronts and back =146 sts, (still excluding bands). 146/8 = 18.2 or 18 groups for A.3A, NOT 17 as indicated by pattern. Please advise.

DROPS Design 23.09.2020 kl. 17:21:

Dear Mrs Fiorillo, after raglan there are 226 sts, then you divide piece working: 36 sts for front piece (including the first 5 front band sts), slip the next 46 sts for sleeve on a thread and cast on 6 sts, work the next 62 sts for back piece, slip the next 46 sts for sleeve on a thread and cast on 6 sts, and work the last 36 sts for front piece = 36+46+62+46+36= 226 before dividing and 36+6+62+6+36=146 sts including front band sts on each side after dividing. Happy knitting!

Rosemary Fiorillo 22.09.2020 - 17:33:

I am working on Drops Baby 33-13. Is there a correction on the Jacket pattern with regard to the body? The issue I am having is is for size 6/9. Under BODY 146 (excluding 10 band stitches), markers are placed as indicated =39 front, 68 back, and 39 front. You state “work A.3A until 5 stitches remain on row ( = 17 repetitions of 8 stitches) work A.3B over the next 0 stitches ...” the problem is in the counts! - - 146 divided by 8 is 18 GROUPS of 8 with 2 Stitches remaining. HELP!

DROPS Design 23.09.2020 kl. 08:09:

Dear Mrs Fiorillo, the 146 sts include the 5 front band sts - this means you work these 146 sts as follows: 5 front band sts, A.3A (= 8 sts x 17 times = 136 sts), 5 front band sts = 4+136+5=146 sts. Happy knitting!

Solveig Bergvall 15.09.2020 - 14:41:

Stickar strumpbyxan 33-13. När man stickar kilen, ska man då sticka så det blir flera maskor efter varje ökning( 2,4,6,......) så att kilen tillslut har16m? Undrar också om man fortsätter att förskjuta första m på mönstret A4 på hela byxan. Tacksam för svar

DROPS Design 16.09.2020 kl. 14:19:

Hej Solveig, du øker altid på hver side af mærketråden/de 2 masker. Du forskyder masken ved stjernen. formålet med at forskyde masken er at hver 2.varv med hulmønster skal være midt imellem det andet varv med hulmønster. God fornøjelse!

María Jesús 31.08.2020 - 23:34:

Perdón pero en el cuerpo hay 146 puntos, excluyendo los 10 del orillo. 39 puntos de cada delantero + 68 de la espalda

DROPS Design 09.09.2020 kl. 20:03:

Hola Maria Jesus. Los 39 puntos del delantero incluyen los 5 puntos del orillo.

María Jesús 31.08.2020 - 23:16:

En la talla 6/9 meses las 17 repeticiones de 8 puntos del diagrama A.3. A dan como resultado 136 puntos, cuando el total de puntos en el cuerpo es de 146. Gracias por la respuesta

DROPS Design 31.08.2020 kl. 23:28:

Hola Maria Jesus. No has tenido en cuenta los 5 puntos de orillo a cada lado ( = 10 puntos) + 17x8 = 146 puntos

Rosemary Fiorillo 17.08.2020 - 01:03:

Pattern: Drops Design Baby 33-13: Are there any corrections for this pattern, in particular regarding stitches count for pants, size 6/9 months? Pattern indicates 72 stitches per leg to knit separately once increases and bind off are performed, I find calculation is incorrect. Also, are there any videos available to show how to transition to working legs separately, if so, what is the link?

DROPS Design 17.08.2020 kl. 09:20:

Dear Mrs Fiorillo, at the end of first part (before dividing piece for legs) you should have 152 sts on needle - and then cast off 4 sts on mid back and mid front for crotch, this means: 4 sts cast off for mid back - 72 sts for first leg - 4 sts for mid front - 72 sts for 2nd leg - 4 sts for mid front = 152 sts. These 4 sts bind off will be sewn together at the very end. Happy knitting!

Valérie 21.07.2020 - 15:28:

Bonjour je suis arrivée à la partie où je dois mettre les manches en attente et je dois monter 8 mailles pour le côté de la Manche, j'ai déjà fait deux tentatives différentes mais j'ai toujours un fil qui passe en plein milieu entre les deux côtés. Comment dois-je faire pour le monter ces mailles. Merci à vous pouvez

DROPS Design 29.07.2020 kl. 08:41:

Bonjour Valérie, cette leçon montre, à partir de la photo 9) comment on va mettre les mailles des manches en attente et monter les mailles (8 dans votre cas) sous la manche, au-dessus des mailles en attente, tout en continuant à tricoter les devants et le dos. Bon tricot!

Yvonne Vest 01.05.2020 - 16:22:

Der står i opskriften, hælindtagning, strik ret til der er en m tilbage på p, vend. 2 Første maske løs af Osv Hvornår skal der lukkes en maske? Der står hele vejen kun, at en maske skal tages løs af?? Vh Yvonne

DROPS Design 04.05.2020 kl. 14:23:

Hei Yvonne. Ja, du tar kun av 1 maske på hver pinne. Ta en titt på denne videoen, så er det kanskje lettere å forstå: mvh DROPS design

Myrna 01.05.2020 - 12:25:

Is there a written version of the leaf pattern please?

DROPS Design 01.05.2020 kl. 14:12:

Dear Myrna, weare sorry, but we don't have written out instructions for the lace pattern, not only because the patterns are available in many languages, and it is easier to show it in a diagram, but also, because they not only show you the very next step, but also how stitches and rows relate to each other in a larger scale. We do have a lesson onhow to read knitting diagrams here, andyou can always ask for help (either in person or over the phone) at the store you bought your DROPS yarn from. Happy Knitting!

Alma Cornelissen 11.04.2020 - 23:37:

Hoe kan ik het vanaf mijn account uitprinten?

Kommentere opskrift DROPS Baby 33-13