Hvordan strikker man retmasker

Hvordan strikker man retmasker

Nu skal der strikkes! Således strikker du retmasker:

Fig. 1: Hold pinden med maskerne i din venstre hånd. Læg garnet fra nøglet over venstre pegefinger og hold tråden fast i hånden imellem din ringe- og lillefinger. Garnet skal altid være bagved arbejdet når man strikker retmasker.

Fig. 2: Stik højre pind igennem første maske på venstre pind for at lave en ny retmaske.

Fig. 3: Læg tråden fra pegefingeren over højre pind.

Fig. 4: Træk tråden tilbage igennem masken og brug spidsen af pinden til hjælp.

Fig. 5: Nu har du en ny maske på højre pind, men den gamle maske sidder stadigvæk på venstre pind.

Fig. 6: Slip den strikkede maske af venstre pind og stram tråden omkring den nye maske.

Fig. 7: Fortsæt således til du har strikket alle masker på venstre pind som nu er tom og du har alle nye masker på højre pind.

Se også denne video

Kommentarer (2)

Charlene West 22.12.2016 - 17:27:

I'm so glad to have found you on the internet. However, I cannot get the audio for the tutorials on the website.

DROPS Design 22.12.2016 - 18:23:

Dear Mrs West, Our videos do not have sound. We are a worldwide company and our videos are watched by people around the world, speaking different languages, many of whom do not understand English. We have therefore written instructions to accompany this video, and there is no sound to disturb while watching. Enjoy!

Cyrille 07.12.2015 - 13:15:

C'est curieux, j'ai toujours tenu le fil de la pelote avec la main droite... Y a-t-il un intérêt particulier à le tenir avec la main gauche? En tout cas un grand merci pour ces tutoriels et vidéos, qui me font font beaucoup progresser dans ma pratique du tricot!

DROPS Design 07.12.2015 - 14:18:

Bonjour Cyrille et merci. Il existe 2 "grandes" méthodes de tenir le fil, la méthode anglaise/américaine et la méthode continentale réputée plus rapide. Bon tricot!