DROPS / 200 / 4

Seaside Life by DROPS Design

Stickad kasse i DROPS Bomull-Lin eller DROPS Paris. Arbetet stickas runt med hålmönster.

DROPS Design: Modell l-150
Garngrupp C eller A + A
-------------------------------------------------------

STORLEK:
Mått: Omkrets: ca 80 cm. Höjd (utan axelband): ca 32 cm.

GARNÅTGÅNG:
DROPS BOMULL-LIN från Garnstudio (tillhör garngrupp C)
200 g färg 03, ljus beige
50 g färg 05, brun
Eller använd:
DROPS PARIS från Garnstudio (tillhör garngrupp C)
200 g färg 26, beige
50 g färg 44, brun

STICKFASTHET:
17 maskor på bredden och 22 varv på höjden med slätstickning = 10 x 10 cm.
Ca 16 maskor på bredden och 20 varv på höjden med hålmönster = 10 x 10 cm.

STICKOR:
DROPS RUNDSTICKA NR 5: längd på 60 eller 80 cm.

DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 29.00 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 145kr. Läs mer.
-------------------------------------------------------

FÖRKLARING TILL BESKRIVNINGEN:

-------------------------------------------------------

HÅLMÖNSTER:
VARV 1: * gör 1 omslag om stickan, 2 maskor räta tillsammans *, sticka från *-*.
VARV 2: Stickas rätt.
Upprepa varv 1 och 2.

ÖKNINGSTIPS:
Sticka fram till 1 maska före markören, gör 1 omslag om stickan, 2 rätmaskor (markören sitter mitt emellan dessa 2 maskorna), 1 omslag om stickan. Upprepa i den andra sidan. På nästa varv stickas omslagen vridet räta så att det inte blir hål.

-------------------------------------------------------

BÖRJA ARBETET HÄR:

-------------------------------------------------------

KASSE - KORT ÖVERSIKT ÖVER ARBETET:
Arbetet stickas runt på rundsticka.

KASSE:
Lägg upp 116 maskor på rundsticka 5 med ljus beige Bomull-Lin eller beige Paris. Sätt en markör i början av varvet och 1 markör efter 58 maskor (= 1 markör i varje sida). Sticka slätstickning runt, samtidigt på första varvet ökas det 1 maska på varje sida av markörerna - läs ÖKNINGSTIPS (= 4 maskor ökade). Öka så här på vart 4:e varv totalt 3 ggr = 128 maskor. När alla ökningarna är färdiga och det har stickats 12 varv slätstickning stickas det HÅLMÖNSTER – läs förklaring ovan. KONTROLLERA STICKFASTHETEN! Fortsätt runt med hålmönster till arbetet mäter 29 cm. Nu stickas det en kant i RÄTSTICKNING - läs förklaring ovan, så här:
Sticka 8 varv rätstickning, SAMTIDIGT på varv 3 (= ett varv med rätmaskor) maskas det av 4 hål på varvet till att trä axelbanden igenom: * Sticka 15 rätmaskor, sticka de nästa 2 maskorna räta tillsammans och gör 1 omslag om stickan, sticka 30 rätmaskor, sticka 2 maskor räta tillsammans och gör 1 omslag om stickan, sticka 15 rätmaskor *, sticka från *-* 1 gång till på varvet (= 4 hål). Sticka 1 varv avigt. Sedan stickas det 4 varv rätstickning till. Maska av. Se till att avmaskningskanten inte stramar arbetet, byt eventuellt till 1 större sticknummer.

AXELBAND:
Lägg upp 224 maskor med brun Bomull-Lin eller brun Paris. Sticka 2 varv rätstickning. Maska av. Se till att avmaskningskanten inte stramar arbetet, byt eventuellt till 1 större sticknummer.
Lägg kassen platt framför dig så att den ligger i 2 lager med 2 och 2 hål på varandra. Trä snodden från dig genom 2 av hålen så att snodden kommer på den andra sidan av kassen. Drag lite i snodden så att du kan trä den genom de 2 andra hålene från baksidan och mot dig. Knyt ihop de 2 ändarna.

MONTERING:
Sy ihop botten på kassen med maskstygn. Klipp av tråden och fäst den noga.

Kommentarer (6)

Skriv din kommentar här!

Bogusia 18.02.2019 - 08:24:

Tu nie chodzi o rezultat. Chodzi o to, że przede wszystkim osoby niedoświadczone wprowadzacie w błąd używając niewłaściwych określeń. Bo chociaż efekt jest ten sam to to, co jest widoczne na filmie nie jest graftingiem.

DROPS Design 18.02.2019 kl. 08:33:

Witaj ponownie Bogusiu, bardzo dziękujemy za twoje uwagi. Mam nadzieję, że jak tylko torba będzie gotowa zobaczymy ją na DROPS Workshop na naszym facebooku. Pozdrawiamy!

Bogusia 17.02.2019 - 10:26:

Dzień dobry. Jakim cudem dno torby należy zszyć graftingiem skoro grafting służy do zszywania oczek żywych? Gdyby torba była przerabiana z góry do dołu to jak najbardziej, ale w przypadku tego wzoru i takiego rozpoczynania robótki nie jest to przecież możliwe.

DROPS Design 18.02.2019 kl. 08:04:

Bogusiu, taki sam rezultat jak przy otwartych oczkach będzie i w przypadku tej torby. Koniecznie zobacz video TUTAJ. Pozdrawiamy

Jana 27.01.2019 - 13:59:

Moc hezká taška

AUBLET Amélie 25.12.2018 - 10:09:

Je veux le faire ! Il est très élégant.

Sylvia 14.12.2018 - 21:28:

Schlicht und schön, bitte mehr davon

Laura Angela 12.12.2018 - 11:14:

Borsa semplice. Ideale per le vacanze. La trasparenza le da' la praticita' di trovare subito quello che ti serve...

Kommentér oppskrift DROPS 200-4