DROPS / 184 / 16

Tangerine by DROPS Design

Komplet z włóczki DROPS Eskimo: szalik, czapka i rękawiczki z fałszywym ściegiem angielskimi ściegiem francuskim.

DROPS design: model ee-601
Grupa włóczek E lub C + C
----------------------------------------------------------
SZALIK:
Wymiary: 35 x 150 cm
Materiał:
DROPS ESKIMO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
450 g kolor 07, pomarańczowy

Może być również wykonany z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek E)” - patrz link poniżej.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (40, 60 lub 80 cm) DROPS nr 9 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 10 oczek i 14 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Rozmiary: S/M – M/L
Obwód głowy: 56/58 - 58/60 cm
Materiał:
DROPS ESKIMO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
150-150 g kolor 07, pomarańczowy

Może być również wykonana z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek E)” - patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 cm) DROPS nr 8 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 11 oczek i 15 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

RĘKAWICZKI:
Rozmiary: S/M – M/L
Materiał:
DROPS ESKIMO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
150-150 g kolor 07, pomarańczowy

Mogą być również wykonane z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek E)” - patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 14,5 oczek i 18 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

9.80 PLN
9.79 PLN
10.60 PLN
10.59 PLN

Patrz schematy A.1 i A.2. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

DODAWANIE OCZEK:
Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut; w następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu (wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu) aby uniknąć dziur.
----------------------------------------------------------

SZALIK:
Przerabiany w tę i z powrotem na drutach z żyłką.
Na drutach z żyłką nr 9 nabrać 35 oczek. Przerobić schemat A.1 ponad 30 pierwszymi oczkami, zakończyć przerabiając 5 pierwszych oczek schematu A.1. Dalej przerabiać tak samo, aż długość robótki wynosi 150 cm. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Zakończyć.

FRĘDZLE:
Odciąć 6 nitek o dł. 50 cm każda (= 1 frędzel). Złożyć je na pół, otrzymaną pętelkę przeciągnąć na prawej stronie robótki, między oczkami fałszywym ściegiem angielskim, na dole szalika. Końcówki nitek przełożyć przez pętelkę i zacisnąć. Zamocować po 1 frędzlu w każde z oczek z każdej strony = 7 frędzli. Powtarzać wzdłuż drugiego końca.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana na okrągło na krótkich drutach z żyłką, zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych, gdy jest za mało oczek na druty z żyłką.
Na krótkich drutach z żyłką nr 8 nabrać 54-60 oczek. Przerabiać ściągaczem (= 1 oczko lewe 1/1 oczko prawe) aż długość robótki wynosi 14 cm. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przerabiać schemat A.1 (= 9-10 razy na szerokość). Dalej przerabiać schemat A.1 aż długość robótki wynosi 27-28 cm. Teraz przerabiać ściągaczem (= 1 oczko lewe/1 oczko prawe) ponad wszystkimi oczkami. Gdy dł. robótki wynosi 29-30 cm, przerobić każde 2 kolejne oczka razem na prawo = 27-30 oczek. Przerobić 1 okrążenie na prawo i przerobić każde 2 kolejne oczka razem na prawo = 14-15 oczek. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć. Całkowita długość czapki wynosi ok. 32-33 cm.
----------------------------------------------------------

RĘKAWICZKI:
LEWA RĘKAWICZKA:
Przerabiana na okrągło na drutach pończoszniczych. Na drutach pończoszniczych nr 5 nabrać 28-32 oczka włóczką Eskimo. Przerobić *1 oczko prawe, 1 oczko lewe*, powtórzyć od *-* przez całe okrążenie. Dalej przerabiać ściągaczem przez 6 cm. Następnie przerobić schemat A.2 ponad wszystkimi oczkami (= 7-8 razy na szerokość). ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy dł. robótki wynosi 12-13 cm dodawać 1 oczko z każdej strony 1-szego oczka w okrążeniu na klinek kciuka - PATRZ DODAWANIE OCZEK! Dodawać w sumie 4-5 razy, w każdym okrążeniu, z każdej strony dodanych oczek (przerabiać dodawane oczka ściegiem francuskim - patrz powyżej) = 36-42 oczka. Następnie zdjąć 9-11 oczek na kciuk na drut pomocniczy. Nabrać 1 oczko ponad oczkami na drucie pomocniczym = 28-32 oczka. Dalej przerabiać schemat A.2 aż długość robótki wynosi ok. 22-24 cm, dopasować aby kolejne okrążenie było okrążeniem oczkami prawymi. Przerabiać razem na prawo 2 pierwsze oczka każdego schematu A.2 = 21-24 oczka. Przerobić 3 okrążenia, w następnym okrążeniu przerobić na prawo 2 ostatnie oczka każdego schematu = 14-16 oczek. Przerobić 3 okrążenia, w następnym okrążeniu przerobić każde 2 kolejne oczka razem na prawo = zostaje 7-8 oczek. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć.

KCIUK:
Wziąć z powrotem 9-11 oczek na druty pończosznicze nr 5 i dodatkowo nabrać 2 oczka w brzeg ponad kciukiem = 11-13 oczek rozłożonych na drutach pończoszniczych. Dalej przerabiać na okrągło ściegiem francuskim, aż dł. kciuka wynosi ok. 5-6 cm (mierząc od nabranych oczek). W następnym okrążeniu przerobić każde 2 kolejne oczka razem na prawo = zostaje 6-7 oczek. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć.

PRAWA RĘKAWICZKA:
Przerabiana tak samo jak lewa.

= wbić prawy drut w oczko poprzedniego okrążenia, przerobić 1 oczko prawe i spuścić oczka z lewego drutu

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 184-16.