DROPS / 185 / 34

Narvik Woof by DROPS Design

Strikket bluse med flerfarvet norsk mønster til hund. Størrelse XS - M. Arbejdet er strikket i DROPS Merino Extra Fine

  • Narvik Woof / DROPS 185-34 - Strikket bluse med flerfarvet norsk mønster til hund. Størrelse XS - M. Arbejdet er strikket i DROPS Merino Extra Fine
  • Narvik Woof / DROPS 185-34 - Strikket bluse med flerfarvet norsk mønster til hund. Størrelse XS - M. Arbejdet er strikket i DROPS Merino Extra Fine
  • Narvik Woof / DROPS 185-34 - Strikket bluse med flerfarvet norsk mønster til hund. Størrelse XS - M. Arbejdet er strikket i DROPS Merino Extra Fine
  • Narvik Woof / DROPS 185-34 - Strikket bluse med flerfarvet norsk mønster til hund. Størrelse XS - M. Arbejdet er strikket i DROPS Merino Extra Fine
DROPS Design: Model me-122
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Ryglængde: ca 24 – 32 - 40 cm
Eksempel på hunderaser: XS = Chihuahua, S = Bichon Frisé, M = Cocker Spaniel
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
100 g i alle størrelser i farve 05, lys grå
50 g i alle størrelser i farve 01, natur
50 g i alle størrelser i farve 11, rød

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE (til størrelse XS og S), RUNDPIND (40 cm til størrelse M) nr 3,5 – eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS STRØMPEPINDE (til alle størrelser) OG RUNDPIND (40 cm til størrelse M) nr 3 til rib - eller de pinde du skal bruge for at få 23 masker og 32 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 95.8kr. Læs mere.

For at beregne hvordan der skal tages ud jævnt fordelt, regner man det totale maskeantal på pinden (f.eks 52 masker) og deler med antal udtagninger som skal gøres (f.eks 8) = 6,5. I dette eksempel laves der omslag efter skiftevis hver 6. og 7. maske. På næste omgang strikkes omslaget drejet ret så der ikke bliver hul.

MØNSTER:
Se diagram A.1. Vælg diagram for din størrelse. Hele diagrammet strikkes i glatstrik. Når A.1 er færdig i højden fortsættes der med lys brun og glatstrik til færdig mål.

STRIKKETIPS:
For at undgå at strikkefastheden bliver for stram når der strikkes mønster er det vigtig at trådene ikke strammes på bagsiden af arbejdet. Gå evt et pindenummer op når der strikkes mønster hvis mønsteret strammer lidt.
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Arbejdet strikkes rundt på strømpepinde/rundpind fra halsen og ned mod forbenene. Derefter deles der til forben, og ryg- og mavestykket strikkes frem og tilbage hver for sig. Derefter strikkes der rundt ned langs kroppen og så strikkes der frem og tilbage ned mod halen. Benene strikkes rundt på strømpepinde.

Slå 52-72-92 masker op på strømpepinde 3 (rundpind i størrelse M) med rød. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) i 6-8-10 cm = halsen. Skift til strømpepinde 3,5 (rundpind i størrelse M) og strik 1 omgang glatstrik hvor der tages 8-12-16 masker ud jævnt fordelt - læs UDTAGNINGSTIPS = 60-84-108 masker. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Nu strikkes der mønster rundt efter diagram A.1 (= 5-7-9 rapporter à 12 masker) - læs MØNSTER og STRIKKETIPS over. Når arbejdet måler 9-13-17 cm lukkes der af til forben således: Strik 2 masker ret sammen, strik 9-9-21 masker ret, strik 2 masker ret sammen, sæt disse 11-11-23 masker på en tråd (= mavestykket) og strik omgangen ud (= rygstykket).

RYGSTYKKE:
= 47-71-83 masker. Fortsæt mønsteret frem og tilbage på strømpepinde/rundpind til arbejdet måler 15-21-27 cm, afslut efter en pind fra vrangen. Åbningen til forben måler nu ca 6-8-10 cm – sæt maskerne på en tråd.

MAVESTYKKE:
Sæt de 11-11-23 masker fra tråden tilbage på pinden og strik mønster frem og tilbage – der strikkes lige så mange pinde som på rygstykket.

BLUSE:
Sæt alle masker ind på samme strømpepinde/rundpind igen og slå i tillæg 1 ny maske op i hver side mellem ryg- og mavestykket = 60-84-108 masker. Fortsæt mønsteret, når diagram A.1 er færdig i højden fortsættes der med lys grå. Når arbejdet måler totalt 19-27-35 cm lukkes de midterste 9-13-17 masker midt under maven af og arbejdet strikkes videre frem og tilbage = 51-71-91 masker. Nu lukkes der af i hver side på hver 2.pind således: Luk 2 masker af 1-2-3 gange, 1 maske 8-9-10 gange, 2 masker 1-2-3 gange og 3 masker 1 gang = 21-31-41 masker tilbage på pinden. Arbejdet måler ca 27-37-47 cm.

MONTERING:
Strik masker op rundt om aflukningskanten med lys grå på strømpepinde/rundpind 3 så der totalt bliver ca 84-108-140 masker rundt om nederste kant på blusen. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) i 2½-3-3 cm, luk af med ret over ret og vrang over vrang.

BEN:
Strik ca 36-44-52 masker op på strømpepinde 3 med lys grå rundt om det ene forben. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) i 3-4-6 cm, luk af med ret over ret og vrang over vrang.
Gentag rundt om den anden åbning.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 28.08.2018
Rettelse: farve 05 lys grå (ikke lys brun)

Diagram

symbols = natur
symbols = lys grå
symbols = rød

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 185-34) for mål og udregninger.

country flag Frankie 09.07.2021 - 21:13:

Comment faire le jaquard si j’ai seulement 47 mailles et il y a 12 mailles ?

country flag Frankie 09.07.2021 - 21:10:

J’ai 47 mailles pour le dos ( xs) le jacquard est de 12 mailles . Je fais quoi avec le jacquard pour commencer

user icon DROPS Design 12.07.2021 kl. 07:11:

Bonjour Frankie, continuez le jacquard comme avant au-dessus de ces 47 m, autrement dit, vous commencez ces 47 m par la 2ème maille du 2ème motif (les mailles du premier motif sont en attente) et terminez le rang comme avant, sur l'envers, lisez le diagramme de gauche à droite, le dernier motif se terminera par les 11 m du diagramme (lues de gauche à droite). Bon tricot!

country flag Kristin 08.11.2020 - 22:44:

Hei! Skal det være 11 masker på magestykket i både størrelse ekstra small og small?

user icon DROPS Design 09.11.2020 kl. 09:51:

Hei Kristin, Ja, det skal være 11 masker i begge størrelser. God fornøyelse!

country flag Kristin 08.11.2020 - 22:17:

Er det riktig at det skal være 11 masker på magestykket på både på ekstra small og small?

country flag Caroline Larose 17.10.2020 - 05:42:

J’aimerais savoir comment faire le Jacquard en taille S pour le dos si j’ai 71 mailles au lieu de 72 car le motif A1 a 12 mailles donc 6x le motif

user icon DROPS Design 19.10.2020 kl. 10:31:

Bonjour Mme Larose, vous tricotez désormais A.2 comme avant en commençant le 1er A.2 du rang par la 2ème maille du diagramme, et répétez les autres motifs comme avant. Sur l'envers, lisez bien les rangs de gauche à droite et terminez les rangs envers par l'avant-dernière maille de A.2. Bon tricot!

country flag Miele 08.09.2020 - 11:22:

Bonjour, Merci pour votre réponse. Mais pour que je sois sûre, la taille XS et S sont identiques;5cms et la taille M; 10 cms? Merci encore et votre site est génial!!

user icon DROPS Design 08.09.2020 kl. 12:46:

Bonjour Miele et merci :) Dans les 2 tailles vous avez 11 mailles pour le devant = le dessous, côté ventre, vous aurez donc bien 5 cm pour les 2 tailles (sur la base des 22 m = 10 cm de la tension) - en revanche, vous avez plus de mailles pour le dos: 47 en XS et 71 en M. Bon tricot!

country flag Miele 08.09.2020 - 09:23:

Bonjour, Est ce normal que pour la taille xs et s , il y a le même nombre de mailles? L'écartement entre les 2 pattes avant, mesure combien? Merci pour votre réponse Cordialement,

user icon DROPS Design 08.09.2020 kl. 10:38:

cf réponse ci-dessous :)

country flag Miele 08.09.2020 - 09:22:

Bonjour, Est ce normal que pour la taille xs et s , il y a le même nombre de mailles? L'écartement entre les 2 pattes avant, mesure combien? Merci pour votre réponse Cordialement, "former l’ouverture pour les pattes avant ainsi: Tricoter 2 mailles ensemble à l'endroit, tricoter 9-9-21 mailles endroit, tricoter 2 mailles ensemble à l'endroit, placer ces 11-11-23 mailles sur un fil (= devant, sous le ventre) et tricoter jusqu'à la fin du tour (= dos). "

user icon DROPS Design 08.09.2020 kl. 10:38:

Bonjour Miele, tout est bien exact ainsi, comme la partie du devant (sous le ventre) comporte 11 mailles, cette partie va mesurer 5 cm (si votre tension de 22 m = 10 cm est juste). Bon tricot!

country flag Susan 05.09.2020 - 15:35:

Hi, I have a French Bulldog and her chest is 59cm, do you have one size up from M for this pattern? If not is there a way that I can convert the M pattern properly? Thank you!

user icon DROPS Design 07.09.2020 kl. 08:19:

Dear Susan, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, but maybe you could get helped or been interrested by this pattern: Let's Go which is available in size L (= to a Chest width of 60/66 cm). Happy knitting!

country flag Katarina 25.07.2020 - 20:11:

Hei, jeg har kommet halvveis ned på diagrammet, men nå ser jeg at genseren på bildene øverst viser at diagrammet er strikket nedenfra, ikke ovenfra sånn jeg har gjort. Er det feil å begynne på et diagram fra toppen?

user icon DROPS Design 27.07.2020 kl. 07:22:

Hei Katarina, Ja diagrammene er strikket fra bunnen opp og fra høyre til venstre. Dette gjelder om man strikke plagget fra bunnen opp eller fra toppen ned. God fornøyelse!

Kommentere opskrift DROPS 185-34