DROPS / 154 / 24

Whisper by DROPS Design

Ponczo DROPS ściegiem francuskim i ażurowym, z włóczki „Vienna” lub „Melody”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr o-327
Grupa włóczek D
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Materiał:
DROPS VIENNA od Garnstudio
100-150-150 g kolor nr 21, ecru

lub:
DROPS MELODY od Garnstudio
100-100-100 g kolor nr 01, ecru

DRUTY PROSTE DROPS nr 20 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 4 o. x 6 rz. ściegiem francuskim otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: poncho, technika: ścieg ażurowy,

Patrz schemat A.1. Schemat przedstawia wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.
----------------------------------------------------------

PONCZO:
Przerabiane w tę i z powrotem, w 2 częściach zszytych na bokach.

TYŁ:
Na drutach nr 20 nabrać 32-36-40 o. włóczką Vienna lub Melody i przer. ściegiem francuskim - patrz powyżej.
Na wys. ok. 16-20-24 cm od dołu robótki przer. kolejny rząd następująco na prawej stronie robótki: 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony i schemat A.1 ponad pozostałymi oczkami (= 7-8-9 razy na szerokość). Po przerobieniu 1 raz na wysokość schematu A.1 (dł. robótki wynosi ok. 42-46-50 cm) umieścić 2 markery z każdej strony następująco (lub w sumie 4 markery): 1-szy za 7-7-8 o. i 2-gi w odl. 13-14-16 o. od brzegów. Dalej przer. ściegiem francuskim – W TYM SAMYM CZASIE zamknąć 1 o. po prawej stronie każdego markera (przer. 2 o. razem na prawo), powt. zamykanie o. na przemian po prawej i po lewej stronie 4 markerów jeszcze 3-3-4 razy w każdym rzędzie na prawej stronie robótki, dalej jeszcze 0-1-1 raz z każdej strony zewnętrznego markera = zostaje 16-18-18 o. Zakończyć 2 nitkami włóczki Vienna lub Melody, aby brzeg był grubszy - dł. robótki wynosi ok. 57-66-73 cm.

PRZÓD:
Przer. jak tył.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć 2 części razem na bokach, od góry do środka schematu A.1 (lub do innego punktu, w zależności od długości pęknięć na bokach) wbijając igłę w skrajne pętelki oczek, aby szew był płaski.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 154-24.