DROPS / 104 / 46

DROPS 104-46 by DROPS Design

Elegant Christmas heart in ”Cotton Viscose” and ”Glitter”.

This pattern still doesn't have a name. Suggest one!

Size: approx. 8 cm [3,15’’] high

Materials: DROPS Cotton Viscose from Garnstudio
50 g color no. 07, red.
and use: DROPS Glitter from Garnstudio
2 spools color no. 08, red

DROPS crochet hook size 2.5 mm [US C/2]

Want to use a different yarn? Try our yarn converter!
Comments (5)
DROPS Cotton Viscose DROPS Cotton Viscose
54% Cotton, 46% Viscose
Discontinued
find alternatives

60% Cupro, 40% Metal
from 2.25 $ /10g
DROPS Glitter colours DROPS Glitter colours 4.05 $ /10g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Glitter gold & silver DROPS Glitter gold & silver 2.25 $ /10g

Heart:
Center of the heart:
Crochet on hook size 2.5 mm [US C/2] with 1 thread of Cotton Viscose and 2 threads of Glitter
1st row: Crochet 17 ch
2nd row: Turn, crochet 1 dc into the 8th ch from the hook, then 2 ch, skip 2 ch and crochet 1 dc in the following ch, 2 ch, skip 2 ch and 1 dc in the following ch, 2 ch, skip 2 ch and 1 dc in the first ch from previous row.
3rd row: Turn, 5 ch, 1 dc in the 2nd dc from previous row, *2 ch, skip 2 ch, 1 dc in the following dc*, repeat from *-* a total of 3 times.
4th and 5th row: Crochet as 3rd row.
Now you have a square existing off 16 small “diamonds”.

Heart arches: Crochet along 2 of the squares sides as follows: 3 sc in the first diamond, 3 sc in the second diamond, 5 ch (= heart arch), 3 sc in the third diamond, 3 sc in the forth diamond, 1 ch ( = corner ch), 3 sc. Then 3 sc in the next diamond, 5 ch (= heart arch), 3 sc in the third diamond and 3 sc in the forth diamond.

Top: Turn, crochet 15 tr in the heart arch (= 1 top), 1 sc in the corner ch, 15 tr the the next heart arch (= second top), 1 sl st in the first of the 3 sc in the first diamond, finish with a ch.
Turn. Crochet 1 sc in each of the tr on the first top, then 30 ch to create the loop for hanging the heart. Then continue to crochet 1 sc into each tr on the second top. Continue to crochet along the squares third edge with 3 sc into each diamond, 1 ch (at the point of the heart) then along the 4th side of the square with 3 sc in each diamond and finish with a sl st in the first sc on round.
Cut and sew the thread tight.

For the heart to hang nicely and to stiffen it – dip it in sugared water or Sprite or other colorless soda and hang to dry.

Comments (5)

Leave your comment!

Paola 09.11.2015 - 22:53:

Buonasera! Volevo segnalare un errore: alla seconda riga si dice di fare una maglia alta in ciascuna delle 8 maglie dall'uncinetto, invece la spiegazione corretta è di eseguire una maglia alta nell'ottava catenella a partire dall' uncinetto :-) grazie!

DROPS Design 10.11.2015 kl. 08:36:

Buongiorno Paola. Abbiamo corretto il testo. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Kerstin 24.05.2015 - 00:26:

Hallo! Ich muss leider auch sagen, dass ich mit der Anleitung nicht klar kam. Ich hab das jetzt mehrmals kontrolliert und kann die Stelle nicht finden, an der "alles aus dem Ruder läuft". Es sieht jedenfalls auf gar keinen Fall wie ein Herz aus... Schade.

DROPS Design 24.05.2015 kl. 09:55:

Liebe Kerstin, die Anleitung müsste so stimmen, wie sie dort steht, und damit auch ein Herz ergeben. Sie wurde sprachlich gerade etwas überarbeitet, aber an sich stimmen die Maschen. Vergleichen Sie beim Häkeln Ihr Häkelstück mit dem Foto, darauf ist alles gut erkennbar - in der Mitte sehen Sie das Viereck, das in 16 kleine Vierecke unterteilt ist, und an zwei Seiten werden dann die Herzbögen angehäkelt, d.h. um die M am Rand (das sind entweder Lm oder Stb). In der Mitte der beiden Herzbögen sehen Sie jeweils den Bogen aus 5 Lm, um den dann die 15 DStb gehäkelt werden.

Even 20.12.2014 - 20:19:

Je pense que l'explication comporte des erreurs. Le rang 2 se fait sur une base de 17 mailles, et il est impossible de respecter l'explication qui requiert beaucoup plus de mailles. Pourriez vous relire et corriger le texte? Merci, cordialement

DROPS Design 22.12.2014 kl. 15:45:

Bonjour Mme Even, il manquait juste 2 ml à ce rang, on commence bien par 17 ml, 1 B dans la 8e ml à partir du crochet, puis répétez 3 fois, sautez 2 ml, 2 ml, 1 B dans la ml suiv, la dernière B se trouve dans la 1ère ml de la chaînette de 17 ml et on a 4 carrés d'1B, 1ml. Bon crochet!

Misao 20.12.2012 - 09:12:

Tut mir Leid, aber bei der Anleitung kann etwas nicht stimmen. Ich bekommen nach den ersten 3 Reihen ein kurzes 6 übereinander liegende Kästchen (3 in der unteren, darüber drei in der oberen Reihe) - in der unteren Reihe hängen am einen Ende dann noch die 8 Stäbchen. Auch mit der 4. und 5. Reihe bin ich weit von einem Quadrat mit 16 (4 x 4) Kästchen entfernt. Muss man nicht gleich in der 2. Reihe die Anweisungen aus der 3. Reihe befolgen?

DROPS Design 21.12.2012 kl. 10:53:

Liebe Misao, ich denke Sie haben in R 3 wohl nur 3 x gehäkelt, statt 3 x wiederholt. So könnte ich es mir erklären. Die Anleitung war an einigen Stellen evtl. nicht ganz klar, ich habe sie kurz überarbeitet. Hoffentlich klappt es jetzt!

Rossella 03.10.2012 - 11:27:

Volevo segnalare un errore nel modello in italiano DROPS 104-46, controllando nella versione nelle altre lingue la catenella iniziale dovrebbe essere di 17 m. e non 7 m. come riportato, Vi prego di aggiornare il sito. Comunque complimenti e grazie per gli splendidi modelli. saluti Rossella

DROPS Design 09.10.2012 kl. 11:17:

Grazie mille Rossella. Ora è corretto!

Post a comment to pattern DROPS 104-46