DROPS / 104 / 46

DROPS 104-46 by DROPS Design

Elegant DROPS Hjerte i ”Cotton Viscose” og ”Glitter” til Jul.

DROPS design: Modell nr N-055
--------------------------------------------------------

Størrelse: ca 8 cm høyt
Materialer: DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio
50 gr f.nr 07, rød.
DROPS Glitter fra Garnstudio
2 spoler f.nr 08, rød.
50 gr DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio holder til 9 hjerter.

DROPS heklenål nr 2,5

DROPS kule, se oppskrift under modell nr 104-45
DROPS kremmerhus, se oppskrift under modell nr 104-47

60% Cupro, 40% Metall
fra 18.00 kr /10g
DROPS Glitter colours DROPS Glitter colours 29.00 kr /10g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Glitter gold & silver DROPS Glitter gold & silver 18.00 kr /10g
Hjerte:
Hjerte sentrum:
Hekl på nål 2,5 med 1 tråd Viscose og 2 tråder Glitter.
1.rad: Hekl 17 luftm.
2.rad: Vend arb, hekl 1 stav i den 8.m fra nålen, deretter 2 luftm, hopp frem 2 luftm og hekl 1 stav, 2 luftm, hopp frem 2 luftm og hekl 1 stav, 2 luftm, hopp frem 2 luftm og hekl 1 stav i den første luftm fra forrige rad.
3.rad: Vend arb, 5 luftm, hekl 1 stav i 2. stav fra forrige rad, * 2 luftm, hopp frem 2 luftm hekl 1 stav i neste stav *, gjenta fra * til * i alt 3 ganger.
4. og 5.rad: Hekles som 3.rad.
Nå er det heklet en stor firkant bestående av 16 små ruter.

Hjertebuer: Hekl rundt to av firkantens sider slik: 3 fastm i første rute, 3 fastm i andre rute, 5 luftm (= hjertebue), 3 fastm i tredje rute, i fjerde rute hekles det: 3 fastm, 1 luftm (= hjørne-luftmaske), 3 fastm. Deretter hekles 3 fastm i neste rute, 5 luftm (= hjertebue), 3 fastm i tredje rute, 3 fastm i fjerde rute.

Hjertetopp: Vend arb, hekl 15 dobblestaver i hjertebuen på 5 m ( = 1 hjertetopp), 1 fastm i hjørne-luftmasken, deretter 15 doble staver i neste hjertebue på 5 m ( = 1 hjertetopp), 1 kjedem i den første av de 3 fastm i den første rute, avslutt med 1 luftm.
Vend arb. Nå hekles 1 fastm i hver av dobbelstavene på første hjertetopp, deretter 30 luftm til a henge hjertet i, videre 1 fastm i hver av dobbelstavene på neste hjertetopp. Videre hekles ned av firkantens tredje side med 3 fastm i hver rute, 1 luftm (= spissen på hjertet, deretter hekles fjerde side på firkanten med 3 fastm i hver rute, avslutt med 1 kjedem i første fastm på omg.
Klipp og fest tråden. For at hjertet skal henge pent og være litt stift – dyppes det i sukkervann eller fargeløs brus og legges til tørk.

Kommentarer (5)

Legg inn en kommentar!

Paola 09.11.2015 - 22:53:

Buonasera! Volevo segnalare un errore: alla seconda riga si dice di fare una maglia alta in ciascuna delle 8 maglie dall'uncinetto, invece la spiegazione corretta è di eseguire una maglia alta nell'ottava catenella a partire dall' uncinetto :-) grazie!

DROPS Design 10.11.2015 kl. 08:36:

Buongiorno Paola. Abbiamo corretto il testo. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Kerstin 24.05.2015 - 00:26:

Hallo! Ich muss leider auch sagen, dass ich mit der Anleitung nicht klar kam. Ich hab das jetzt mehrmals kontrolliert und kann die Stelle nicht finden, an der "alles aus dem Ruder läuft". Es sieht jedenfalls auf gar keinen Fall wie ein Herz aus... Schade.

DROPS Design 24.05.2015 kl. 09:55:

Liebe Kerstin, die Anleitung müsste so stimmen, wie sie dort steht, und damit auch ein Herz ergeben. Sie wurde sprachlich gerade etwas überarbeitet, aber an sich stimmen die Maschen. Vergleichen Sie beim Häkeln Ihr Häkelstück mit dem Foto, darauf ist alles gut erkennbar - in der Mitte sehen Sie das Viereck, das in 16 kleine Vierecke unterteilt ist, und an zwei Seiten werden dann die Herzbögen angehäkelt, d.h. um die M am Rand (das sind entweder Lm oder Stb). In der Mitte der beiden Herzbögen sehen Sie jeweils den Bogen aus 5 Lm, um den dann die 15 DStb gehäkelt werden.

Even 20.12.2014 - 20:19:

Je pense que l'explication comporte des erreurs. Le rang 2 se fait sur une base de 17 mailles, et il est impossible de respecter l'explication qui requiert beaucoup plus de mailles. Pourriez vous relire et corriger le texte? Merci, cordialement

DROPS Design 22.12.2014 kl. 15:45:

Bonjour Mme Even, il manquait juste 2 ml à ce rang, on commence bien par 17 ml, 1 B dans la 8e ml à partir du crochet, puis répétez 3 fois, sautez 2 ml, 2 ml, 1 B dans la ml suiv, la dernière B se trouve dans la 1ère ml de la chaînette de 17 ml et on a 4 carrés d'1B, 1ml. Bon crochet!

Misao 20.12.2012 - 09:12:

Tut mir Leid, aber bei der Anleitung kann etwas nicht stimmen. Ich bekommen nach den ersten 3 Reihen ein kurzes 6 übereinander liegende Kästchen (3 in der unteren, darüber drei in der oberen Reihe) - in der unteren Reihe hängen am einen Ende dann noch die 8 Stäbchen. Auch mit der 4. und 5. Reihe bin ich weit von einem Quadrat mit 16 (4 x 4) Kästchen entfernt. Muss man nicht gleich in der 2. Reihe die Anweisungen aus der 3. Reihe befolgen?

DROPS Design 21.12.2012 kl. 10:53:

Liebe Misao, ich denke Sie haben in R 3 wohl nur 3 x gehäkelt, statt 3 x wiederholt. So könnte ich es mir erklären. Die Anleitung war an einigen Stellen evtl. nicht ganz klar, ich habe sie kurz überarbeitet. Hoffentlich klappt es jetzt!

Rossella 03.10.2012 - 11:27:

Volevo segnalare un errore nel modello in italiano DROPS 104-46, controllando nella versione nelle altre lingue la catenella iniziale dovrebbe essere di 17 m. e non 7 m. come riportato, Vi prego di aggiornare il sito. Comunque complimenti e grazie per gli splendidi modelli. saluti Rossella

DROPS Design 09.10.2012 kl. 11:17:

Grazie mille Rossella. Ora è corretto!

Kommentér oppskrift DROPS 104-46