DROPS / 104 / 46

Mormors Julehjerte by DROPS Design

Elegant hjerte i DROPS Cotton Viscose eller Safran og Glitter til Jul.

DROPS design: Modell nr N-055
--------------------------------------------------------
Størrelse: ca 8 cm høj
Materialer:
DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio
50 gr f.nr 07, rød.
Eller brug:
DROPS Safran fra Garnstudio
50 gr f.nr 19, rød.

Og
DROPS Glitter fra Garnstudio
2 spoler f.nr 08, rød.

DROPS hæklenål nr 2,5

DROPS kugle, se opskrift under model nr 104-45
DROPS kræmmerhus, se opskrift under model nr 104-47

60% Cupro, 40% Metal
fra 14.95 kr /10g
DROPS Glitter colours DROPS Glitter colours 14.95 kr /10g
YarnLiving
Bestil
DROPS Glitter gold & silver DROPS Glitter gold & silver 14.95 kr /10g

Hjerte:
Hjertets centrum:
Hækl på nål 2,5 med 1 tråd Viscose/Safran og 2 tråde Glitter.
1.række: Hækl 17 lm.
2.række: Vend arb, hækl 1 st i den 8.m fra nålen, derefter 2 lm, spring 2 lm frem og hækl 1 st, 2 lm, spring 2 lm frem og hækl 1 st, 2 lm, spring 2 lm frem og hækl 1 st i den første lm fra forrige række.
3.række: Vend arb, 5 lm, hækl 1 st i 2. st fra forrige række, * 2 lm, spring 2 lm frem hækl 1 st i næste st *, gentag fra *-* i alt 3 gange.
4. og 5.række: Hækles som 3.række.
Nu er der hæklet en stor firkant som består af 16 små ruder.

Hjertebuer: Hækl rundt om to af firkantens sider således: 3 fm i første rude, 3 fm i anden rude, 5 lm (= hjertebue), 3 fm i tredje rude, i fjerde rude hækles der: 3 fm, 1 lm (= hjørne-lm), 3 fastm. Derefter hækles 3 fm i næste rude, 5 lm (= hjertebue), 3 fm i tredje rude, 3 fm i fjerde rude.

Hjerterunding: Vend arb, hækl 15 dbl-st i hjertebuen af 5 m (= 1 hjerterunding), 1 fm i hjørne-lm, derefter 15 dbl- st i næste hjertebue af 5 m (= 1 hjerterunding), 1 km i den første af de 3 fm i den første rude, slut af med 1 lm.
Vend arb. Nu hækles 1 fm i hver af dbl-st på første hjerterunding, derefter 30 lm til at hænge hjertet op i, og så 1 fm i hver af dbl-st på næste hjerterunding. Nu hækles ned ad firkantens tredje side med 3 fm i hver rude, 1 lm (= spidsen af hjertet, derefter hækles fjerde side på firkanten med 3 fm i hver rude, slut af med 1 km i første fm på omg.
Klip og sy tråden. For at hjertet skal hænge pænt og være lidt stift – dyppes det i sukkervand eller farveløs sodavand og lægges til tørre.

Kommentarer (5)

Skriv din kommentar her!

Paola 09.11.2015 - 22:53:

Buonasera! Volevo segnalare un errore: alla seconda riga si dice di fare una maglia alta in ciascuna delle 8 maglie dall'uncinetto, invece la spiegazione corretta è di eseguire una maglia alta nell'ottava catenella a partire dall' uncinetto :-) grazie!

DROPS Design 10.11.2015 kl. 08:36:

Buongiorno Paola. Abbiamo corretto il testo. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Kerstin 24.05.2015 - 00:26:

Hallo! Ich muss leider auch sagen, dass ich mit der Anleitung nicht klar kam. Ich hab das jetzt mehrmals kontrolliert und kann die Stelle nicht finden, an der "alles aus dem Ruder läuft". Es sieht jedenfalls auf gar keinen Fall wie ein Herz aus... Schade.

DROPS Design 24.05.2015 kl. 09:55:

Liebe Kerstin, die Anleitung müsste so stimmen, wie sie dort steht, und damit auch ein Herz ergeben. Sie wurde sprachlich gerade etwas überarbeitet, aber an sich stimmen die Maschen. Vergleichen Sie beim Häkeln Ihr Häkelstück mit dem Foto, darauf ist alles gut erkennbar - in der Mitte sehen Sie das Viereck, das in 16 kleine Vierecke unterteilt ist, und an zwei Seiten werden dann die Herzbögen angehäkelt, d.h. um die M am Rand (das sind entweder Lm oder Stb). In der Mitte der beiden Herzbögen sehen Sie jeweils den Bogen aus 5 Lm, um den dann die 15 DStb gehäkelt werden.

Even 20.12.2014 - 20:19:

Je pense que l'explication comporte des erreurs. Le rang 2 se fait sur une base de 17 mailles, et il est impossible de respecter l'explication qui requiert beaucoup plus de mailles. Pourriez vous relire et corriger le texte? Merci, cordialement

DROPS Design 22.12.2014 kl. 15:45:

Bonjour Mme Even, il manquait juste 2 ml à ce rang, on commence bien par 17 ml, 1 B dans la 8e ml à partir du crochet, puis répétez 3 fois, sautez 2 ml, 2 ml, 1 B dans la ml suiv, la dernière B se trouve dans la 1ère ml de la chaînette de 17 ml et on a 4 carrés d'1B, 1ml. Bon crochet!

Misao 20.12.2012 - 09:12:

Tut mir Leid, aber bei der Anleitung kann etwas nicht stimmen. Ich bekommen nach den ersten 3 Reihen ein kurzes 6 übereinander liegende Kästchen (3 in der unteren, darüber drei in der oberen Reihe) - in der unteren Reihe hängen am einen Ende dann noch die 8 Stäbchen. Auch mit der 4. und 5. Reihe bin ich weit von einem Quadrat mit 16 (4 x 4) Kästchen entfernt. Muss man nicht gleich in der 2. Reihe die Anweisungen aus der 3. Reihe befolgen?

DROPS Design 21.12.2012 kl. 10:53:

Liebe Misao, ich denke Sie haben in R 3 wohl nur 3 x gehäkelt, statt 3 x wiederholt. So könnte ich es mir erklären. Die Anleitung war an einigen Stellen evtl. nicht ganz klar, ich habe sie kurz überarbeitet. Hoffentlich klappt es jetzt!

Rossella 03.10.2012 - 11:27:

Volevo segnalare un errore nel modello in italiano DROPS 104-46, controllando nella versione nelle altre lingue la catenella iniziale dovrebbe essere di 17 m. e non 7 m. come riportato, Vi prego di aggiornare il sito. Comunque complimenti e grazie per gli splendidi modelli. saluti Rossella

DROPS Design 09.10.2012 kl. 11:17:

Grazie mille Rossella. Ora è corretto!

Kommentere opskrift DROPS 104-46