DROPS / 102 / 43

The Lookout by DROPS Design

Strikket DROPS hundebluse i ”Karisma” med snoningemønster.

Tags: husdyr, snoning,

Størrelse: XS - S - M
Brystvidde: ca 28/32 – 40/44 – 48/52 cm
Ryglængde: ca 24 – 32 - 40 cm
Eks på hunderaser: XS = Chihuahua,
S = Bichon Frisé, M = Cocker Spaniel
Materialer: DROPS Karisma fra Garnstudio
100-150-200 gr f.nr 21, lysegrå

DROPS rundp 40 cm nr 4 (strømpep i den mindste str) – eller den p du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS Strømpep og lille rundp nr 3.

Kommentarer (281)

Garnet til denne opskrift koster fra 44.85kr. Læs mere.
Mønster: Se diag M.1 til M.3 diagrammet viser mønsteret fra retsiden.

Rib: * 2 r, 2 vr * , gentag fra *-*

Bluse: Strikkes rundt fra halsen og ned.
Slå 60-80-100 m op på strømpep 3 med lysegrå. Strik Rib i 8-10-12 cm (= hals som bukkes dobbelt). Skift til lille rundp 4 (strømpep i den mindste str). Strik 1 omg ret samtidig med at der tages 16-32-54 m ud jævnt fordelt = 76-112-154 m.
Fortsæt med mønster således:
Str XS: M.2, 2 vr, M.2, 3 vr, M.3, M.2, M.1 (= midt på ryggen), M.2, M.3 og 3 vr.
Str S: * M.2, 2 vr *, gentag fra *-* 2 gange, M.2, * M.3, M.2 *, gentag fra *-* 2 gange, M.1 (= midt på ryggen), * M.2, M.3 *, gentag fra *-* 2 gange.
Str M: * M.2, 2 vr *, gentag fra *-* 3 gange, M.2, * M.3, M.2 *, gentag fra *-* 3 gange, M.1 (= midt på ryggen), * M.2, M.3 *, gentag fra *-* 3 gange.
Samtidig når arb måler 12-16-20 cm deles det til forben således: Sæt 10-16-22 m på 1 tråd (= under maven), luk 1 vr, strik videre over ryggen og luk sidste m i den anden side = 64-94-130 m (= rygstykket). Strik frem og tilbage over disse m i 6-8-10 cm (arb måler totalt 18-24-30 cm). Sæt m på 1 tråd og sæt m fra tråden under maven tilbage på p. Slå 1 ny m op på hver side af disse = 12-18-24 m. Fortsæt mønst frem og tilbage med 1 vrang i hver side. Når der er strikket 6-8-10 cm sættes alle m ind på samme p igen = 76-112-154 m. Når arb måler totalt 24-31-38 cm lukkes 12-20-28 m af midt under maven. Nu strikkes arb færdig frem og tilbage på p – samtidig lukkes der af i hver side på hver 2.p: 3 m 1 gang, 2 m 2-3-4 gange, 1 m 2-3-4 gange, 2 m 2-3-4 gange og 3 m 1 gang = 32-50-74 m tilbage på p. Arb måler nu ca 30-39-48 cm.

Montering: Sæt de resterende m på en lille rundp 3, strik også m op rundt om afluknings -kanten så der totalt bliver ca 84-108-140 m. Strik Rib i 2-3-4 cm, luk løst af.

Ben: Strik ca 36-44-52 m op på strømpep 3 rundt om den ene åbning. Strik Rib i 2-3-4 cm, luk løst af med r over r og vr over vr. Gentag rundt om den anden åbning.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 04.09.2007
Ny diagramtekst og Diagram M.3 er forandret (der er fjernet 4 p midt i diagrammet).

Diagram

= r fra retsiden, vr fra vrangen
= vr fra retsiden, r fra vrangen
= Snoning: Sæt 1 m på hj.p bag arb, 3 r, 1 vr fra hj.p
= Snoning: Sæt 3 m på hj.p foran arb, 1 vr, 3 r fra hj.p
= Snoning: Sæt 2 m på hj.p bag arb, 2 r, 2 r fra hj.p
= Snoning: Sæt 3 m på hj.p bag arb, 3 r, 3 r fra hj.p

Kommentarer (281)

Skriv din kommentar her!

Anna 10.02.2019 - 10:28:

Milloin tassureiät tehdään ja miten

Cilli 07.02.2019 - 15:47:

Hallo, Hat jemand diesen Schnitt bereits für einen königspudel umgesetzt? Bin mir bei den maßen nicht sicher. Gemessen halsumfang 48cm, Rückenlänge 66cm Brustumfang 74cm. Vielen herzlichen dank für die Hilfe

Emily Wechsler 03.02.2019 - 21:38:

This is an adorable sweater. However, I do not think the pattern could be written in a more complicated way! I mean, THREE charts, all with a different number of rows. I suggest using markers to make it easier to figure out where you are. Also, if Susan hadn't asked about the leg holes, I would not have known to put the first stitches on the holder. I am starting over for the third time and hope to get it right this go round! Then it changes to back and forth but with two stitches less!!!

Rita Lagesø 24.01.2019 - 17:04:

Glæder mig til prøve jeres opskrifter, jeg er blevet anbefalet af min nabo Lisbeth, da hun har mange fine opskrifter af jeres. venlig hilsen Rita Lagesø.

Daniela Thornhill 19.01.2019 - 17:18:

Hallo Mienchen, Das bedeutet *Muster M2, 2 Maschen links* 2 mal wiederholen, also insgesamt 3 mal nacheinander. Hab den Pullover gestrickt, aber ich mache ihn nochmal in der beschriebenen Wolle und in Größe M.

Sarah 19.01.2019 - 15:38:

Why isn’t there a size for large? Would it be possible to update the pattern with sizes for larger dogs? It’s so cute! Thank you!

DROPS Design 19.01.2019 kl. 17:10:

Dear Sara, since thi is an older pattern, it is highly unlikely it will be updated for other sizes. However, there are other dog-coats that are avialable in size L, and you can try to use thicker yarns and needles to achieve a bigger result. Happy Knitting!

Vera Hellerud 19.01.2019 - 13:21:

Hei. Det gjelder ikke bare denne oppskriften, men ønsker veldig en oppskrift med 4 ben 🙂

DROPS Design 21.01.2019 kl. 07:59:

Hei Vera. Ønsket ditt er videreformidlet til vår designavdeling. Hilsen DROPS

Minchen 19.01.2019 - 01:24:

Ich lese mir jetzt zum 10. mal die Beschreibung für Größe S durch und ich kapiere einfach nicht was *M2 , 2li. * von *-* gemein ist das müsste mit Abkürzungen ist für mich nicht verständlich.

DROPS Design 21.01.2019 kl. 09:39:

Liebe Frau Minchen, M.1, M.2 und M.3 sind die 3 Diagramme Sie stricken sollen - siehe unten nach der schrifflichen Anleitung. Wenn Sie *M.2, 2 li* stricken sollen, stricken Sie so: die 4 Maschen im M.2, dann die nächsten 2 Maschen stricken Sie links, diese 6 Maschen wiederholen Sie wie beschrieben. Viel Spaß beim stricken!

Josi 18.01.2019 - 15:17:

Hallo, ich stricke diesen Pulli gerade auf einem Nadelspiel und muss den Pulli nun für die Beine teilen, wie stricke ich dann hin und zurück? also wie werden die Rückreihen gestrickt, alle rechts oder links? Danke schonmal für die Antwort

DROPS Design 18.01.2019 kl. 17:19:

Liebe Josi, die Hinreihen (die Reihen mit Zöpfen) sollen die Hinreihen sein, beachten Sie das wenn Sie die Arbeit teilen, die Rückreihen werden dann links nach rechts gestrickt, wie im Diagram gezeigt. Viel Spaß beim stricken!

Heike 16.01.2019 - 01:33:

Hallo, Danke für die Antwort.Jetzt hab ich noch eine Frage 😊. Stricke ja Größe S und habe jetzt 16 cm gestrickt. Wo muss ich jetzt die 16 Maschen still legen . Direkt am Rundenanfang oder bei welchem Mustersatz ? LG

DROPS Design 16.01.2019 kl. 08:50:

Liebe Heike, nach 16 cm stricken Sie die nächste Reihe wie beschrieben, dh vom Anfang der Reihe: die ersten 16 M der Reihe (Runde) wie zuvor stricken und diese Maschen stilllegen, dann die nächste M abketten, bis zur Ende der Reihe (im Muster wie zuvor) stricken, wenden, die erste Masche der nächsten Rückreihe abketten und hin und zurück im Muster wie zuvor weiterstricken - beachten Sie nur, daß die Hinreihen eine Reihe mit Zöpfe bei der Verteilung ist. Viel Spaß beim stricken!

Kommentere opskrift DROPS 102-43