DROPS / 102 / 43

The Lookout by DROPS Design

Strikket DROPS hundegenser i ”Karisma” med flettemønster.

Stikkord: flette, kjæledyr,

DROPS design: Modell nr U-002-h
--------------------------------------------------------

Størrelse: XS - S - M
Brystvidde: ca 28/32 – 40/44 – 48/52 cm
Rygglengde: ca 24 – 32 - 40 cm
Eks på hunderaser: XS = Chihuahua,
S = Bichon Frisé, M = Cocker Spaniel
Materialer: DROPS Karisma fra Garnstudio
100-150-200 gr f.nr 21, lys grå

DROPS liten rundp nr 4 (settp i den minste str) – eller den p du må ha for å få 21 m x 28 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS Settp og liten rundp nr 3.

Kommentarer (241)

100% Ull
fra 13.50 kr /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 13.50 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 13.50 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 42kr. Les mer.
Mønster: Se diag M.1 til M.3, diag viser mønsteret sett fra retten.

Vrbord: * 2 r, 2 vr * , gjenta fra *-*

Genser: Plagget strikkes rundt på p fra halsen og nedover.
Legg opp 60-80-100 m på settp 3 med lys grå. Strikk vrbord i 8-10-12 cm (= hals som brettes dobbelt). Bytt til liten rundp 4 (settpp i den minste str). Strikk 1 omg glstrikk samtidig som det økes 16-32-54 m jevnt fordelt = 76-112-154 m.
Videre strikkes det mønster slik:
Str XS: M.2, 2 vr, M.2, 3 vr, M.3, M.2, M.1 (= midt opp på ryggen), M.2, M.3 og 3 vr.
Str S: * M.2, 2 vr *, gjenta fra *-* 2 ganger, M.2, * M.3, M.2 *, gjenta fra *-* 2 ganger, M.1 (= midt opp på ryggen), * M.2, M.3 *, gjenta fra *-* 2 ganger.
Str M: * M.2, 2 vr *, gjenta fra *-* 3 ganger, M.2, * M.3, M.2 *, gjenta fra *-* 3 ganger, M.1 (= midt opp på ryggen), * M.2, M.3 *, gjenta fra *-* 3 ganger.
Samtidig når arb måler 12-16-20 cm (fra oppleggskanten) deles det til forben slik: Sett 10-16-22 m på 1 tråd (= under magen), fell 1 vr, strikk videre over ryggen og fell siste vr-m i andre siden = 64-94-130 m (= ryggstykket). Fortsett mønsteret frem og tilbake over disse m i 6-8-10 cm (arb måler totalt 18-24-30 cm). Sett m på 1 tråd og sett m fra tråden under magen tilbake på p. Legg opp 1 ny m på hver side av disse = 12-18-24 m. Strikk mnst videre frem og tilbake med 1 vrang i hver side. Når det er strikket 6-8-10 cm settes alle m inn på samme p igjen = 76-112-154 m. Når arb måler totalt 24-31-38 cm felles 12-20-28 m midt under magen av. Videre strikkes arb ferdig frem og tilbake på p – samtidig felles det i hver side på hver 2.p: 3 m 1 gang, 2 m 2-3-4 ganger, 1 m 2-3-4 ganger, 2 m 2-3-4 ganger og 3 m 1 gang = 32-50-74 m tilbake på p. Arb måler nå ca 30-39-48 cm.

Montering: Sett de gjenværende m på liten rundp 3, strikk i tillegg opp m rundt avfellingskanten slik at det totalt blir ca 84-108-140 m. Strikk vrbord i 2-3-4 cm, fell løst av.

Ben: Strikk opp ca 36-44-52 m på settp 3 rundt den ene åpningen for benet. Strikk vrbord i 2-3-4 cm, fell løst av med r over r og vr over vr.
Gjenta rundt den andre åpningen.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

Ny diagramtekst og Diagram M.3 er forandret (det er fjernet 4 p midt i diagrammet).

Oppdatert online: 04.09.2007

= Flette: Sett 1 m på hj.p bak arb, 3 r, 1 vr fra hj.p
= Flette: Sett 3 m på hj.p foran arb, 1 vr, 3 r fra hj.p
= Flette: Sett 2 m på hj.p bak arb, 2 r, 2 r fra hj.p
= Flette: Sett 3 m på hj.p bak arb, 3 r, 3 r fra hj.p

Kommentarer (241)

Legg inn en kommentar!

Irene 12.04.2018 - 12:13:

Salve, vorrei fare questo modello per un pitbull di 76 cm di torace e 54 cm di collo.\r\nE\' possibile o me lo sconsigliate per la forma? Quanto filato pensate sia necessario?\r\nGrazie

DROPS Design 12.04.2018 kl. 16:12:

Buongiorno Irene, per fare una misura diversa da quelle indicate deve modificare in modo proporzionale il modello. Per un aiuto più specifico sulla quantità di filato necessaria può rivolgersi al suo rivenditore DROPS di fiducia. Buon lavoro!

Susan 11.03.2018 - 18:10:

Thank you for your help. I am now at 'split for legs'. I'm reading this section, back & forth, to be knitted on 2 needles, is that right?

Susan 11.03.2018 kl. 22:46:

Just seen your video on splitting for legs, excellent, it has answered my previous question. thank you. Susan.

Susan Price 10.03.2018 - 21:51:

Help please. I am knitting the dog jumper. do I read the charts from top to bottom or from bottom up to top? as i'm knitting in the round it's always the right side but the diagram says K from R.S. P from W.S, I don't understand. Susan.

DROPS Design 11.03.2018 kl. 16:15:

Dear Susan, all charts are read form bottom to top and, if we are working from the right side, from right to left and if we are working from the wrong side, from left to right. As this pattern is worked in the round we only work from the right side, so it's read from right to left. There is a place in the pattern that is worked back and forth, in that case it has to be worked from right to left (right side) and left to right (wrong side).

Christelle 01.03.2018 - 14:18:

Bonjour, Est-ce que le diagramme reprend les rangs endroit et envers ou seulement endroit et sur l'envers l'on tricote les mailles comme elles se présentent? en ce qui concerne les mailles envers entre les diagrammes, est-ce envers sur l'endroit et l'envers ou seulement sur l'endroit? Merci beaucoup

DROPS Design 01.03.2018 kl. 16:52:

Bonjour Christelle, les diagrammes montrent tous les rangs/tours à tricoter, vus sur l'endroit, autrement dit = 1 case = 1 m x 1 rang. Lisez les diagrammes en commençant en bas à droite et de droite à gauche sur l'endroit (et tous les tours), et de gauche à droite sur l'envers (quand vous tricotez en rangs). Bon tricot!

Stephanie 28.02.2018 - 18:36:

Merciiii bcp, ce soir mon ouvrage est fini et demain mon Loulou aura bien chaud 😊😊😊😊

Stephanie 28.02.2018 - 16:53:

Bonjour aidez moi!!! Quand vous dites s’il faut relever 140m sur bordures rabattues, c’est en plus des 74m déjà sur la petite aiguille ou c’est avec ???? Merci

DROPS Design 28.02.2018 kl. 17:46:

Bonjour Stéphanie, vous trouverez la réponse ci-dessous. Bon tricot!

Stephanie 28.02.2018 - 10:52:

Bonjour, quand vous dites qu’il faut relever 140m sur la bordure rabattue c’est en plus des mailles déjà sur l’aiguille ?? Merci

DROPS Design 28.02.2018 kl. 17:17:

Bonjour Stéphanie, vous devez avoir environ 140 m au total (nbe multiple de 4) en relevant les mailles tout autour du bas du manteau et en reprenant celles restées sur l'aiguille. Bon tricot!

Kock Marion 16.02.2018 - 18:47:

Habe glaube ich bei meiner Frage, falsche E-Mail Adresse genannt. Handelt sich um Hundepulli im Norwegermuster. Vielen Dank

DROPS Design 19.02.2018 kl. 08:41:

Liebe Frau Kock, es wurde unter diese Anleitung beanwortet. Viel Spaß beim stricken!

Sharon 12.02.2018 - 21:40:

But how many rows in between the biding off? Thanks

DROPS Design 13.02.2018 kl. 10:12:

Dear Sharon, you will bind off the sts at the beg of each row (both from RS and from wS), ie: bind off 3 sts at the beg of each of the next 2 rows (= 3 sts on each side 1 time), then bind off 2 sts at the beg of next 4-6-8 rows (= 2 sts on each side 2-3-4 times), then 1 st at the beg of next 4-6-8 rows (= 1 st on each side 2-3-4 times) then 2 sts at the beg of next 6-6-8 rows and 3 st at the beg of next 2 rows. Happy knitting!

Shron 12.02.2018 - 20:14:

Hello. Please explain! The binding off! 3sts1time, 2sts2-3-4times, 1st 2-3-4times, 2sts 3-3-4times and 3sts 1 time. Thank you.

DROPS Design 12.02.2018 kl. 21:33:

Dear Shron, the line means you should bind off 3 stitch once. Then the next time you are binging off, bind off 2 stitches. Repeat this bind off 2-3.4 times (depending on the size you are making) etc. Happy knitting!

Kommentér oppskrift DROPS 102-43