DROPS / 185 / 35

Paws & Stripes by DROPS Design

Ribstrikket bluse til hund. Størrelse XS - M. Arbejdet er strikket i DROPS Big Delight

Tags: bluser, husdyr,

DROPS Design: Model db-088
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Ryglængde: ca 24 – 32 - 40 cm
Eksempel på hunderaser: XS = Chihuahua, S = Bichon Frisé, M = Cocker Spaniel
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
100 g i alle størrelser i farve 04, marine

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE (størrelse XS og S), RUNDPIND (40 cm i størrelse M) nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 19 masker og 25 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS STRØMPEPINDE nr 3 til ribstrikkede ben - eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

fra 35.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 35.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 56kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 maske ud i et vrang-parti ved at hente lænken op mellem 2 masker i overgangen mellem vrang og ret. Strik lænken drejet vrang så der ikke bliver hul. Den nye maske fortsættes som vrang.
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Arbejdet strikkes rundt på strømpepinde/rundpind fra halsen og ned mod forbenene. Derefter deles der til forben, og ryg- og mavestykket strikkes frem og tilbage hver for sig. Derefter strikkes der rundt ned langs kroppen og til sidst strikkes der frem og tilbage ned mod halen. Benene strikkes rundt på strømpepinde. Hele blusen strikkes i rib - den ser derfor lidt smal ud, men bliver meget elastisk.

Slå 48-64-80 masker op på strømpepinde/rundpind 4. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) i 4-6-8 cm. Strik 1 omgang ret over alle masker. På næste omgang tages der ud i hver 2. vrang-parti fra 2 vrang til 3 vrang - læs UDTAGNINGSTIPS = 54-72-90 masker. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt ribben til arbejdet måler 6-10-14 cm, nu tages der ud i de resterende vrang-partier fra 2 vrang til 3 vrang = 60-80-100 masker. Fortsæt i rib (= 2 ret / 3 vrang) til arbejdet måler 8-12-16 cm. Nu deles der til forben, strik næste omgang med rib således: Luk de første 2 masker af, strik de næste 13-18-23 masker og sæt derefter maskerne på 1 tråd (= midt under maven), luk de næste 2 masker af, strik de resterende 43-58-73 masker (= rygstykke).

RYGSTYKKE:
= 43-58-73 masker. Fortsæt at strikke rib frem og tilbage over disse masker i 5-8-10 cm fra delingen (arbejdet måler totalt 13-20-26 cm). Sæt maskerne på 1 tråd.

MAVESTYKKE:
Sæt de 13-18-23 masker fra under maven tilbage på pinden og fortsæt ribben i 5-8-10 cm (arbejdet måler totalt 13-20-26 cm).

BLUSE:
Sæt alle masker ind på samme pind samtidig med at der slåes 2 nye masker op i hver side mellem mave- og rygstykket = 60-80-100 masker. Fortsæt ribben som før. Når arbejdet måler 20-28-35 cm lukkes de midterste 9-10-13 masker af midt under maven og arbejdet strikkes videre frem og tilbage = 51-70-87 masker. Videre lukkes der af i hver side på begyndelsen af hver pind således: Luk 2 masker af 2 gange, 1 maske 2-5-7 gange, 2 masker 1 gang og 3 masker 1 gang. Luk derefter de resterende 29-42-55 masker af, luk af med ret over ret og vrang over vrang. Arbejdet måler ca 25-35-44 cm.

BEN:
Strik 28-40-48 masker på strømpepinde 3 rundt om den ene åbning til ben. Strik rib (= 2 ret / 2vrang) i 4-6-7 cm, luk af med ret over ret og vrang over vrang. Gentag rundt om den anden åbning til ben.

Kommentarer (1)

Anna 22.01.2018 - 17:08:

Hello, I have a couple of questions about this pattern. I am at the point where I’m ready to start the BACK PIECE, and I’m confused about how to knit back and forth without joining in the round. Also, when increasing the purls in the beginning section, does it matter where the increase goes? Mine don’t look quite right. Thanks so much for your help! Anna

DROPS Design 22.01.2018 kl. 18:12:

Dear Anna, you first increase in every other P2 section (= there are then rib (K2, P2, K2, P3) around, then inc in the remaining P2 sections (= rib are now K2/P3 around) = 60-80-100 sts. When piece measures 8-12-16 cm work next row as explained, ie bind off sts for leg, work next sts for stomach and slip then onto a st holder, bind off next sts for leg and work the remaining sts for back piece = these sts are now worked back and forth (for leg opening). Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 185-35