DROPS / 157 / 20

Lazy Afternoon by DROPS Design

Sweter DROPS z reglanem i fałszywym ściegiem angielskim, przerabiany z góry na dół 2 nitkami włóczki „Brushed Alpaca Silk”. Od S do XXXL

DROPS design: Model nr as-020
Grupy włóczek C+C lub E
-----------------------------------------------------------
ROZMIARY: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK od Garnstudio
200-225-250-275-300-325 g kolor nr 02, jasny szary

DRUTY POŃCZOSZNICZE / DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 9 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 11 o. x 15 rz. dżersejem lub fałszywym ściegiem angielskim 11 o. x 22 rz. (2 nitkami razem) otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

ŚCIEG FRANCUSKI (na okrągło na drutach z żyłką):
Przer.: *1 okr. na prawo, 1 okr. na lewo*, powt. od *-*. 1 „ściągacz” francuski = 2 okr.

FAŁSZYWY ŚCIEG ANGIELSKI (na okrągło na drutach z żyłką):
OKR. 1: *1 o. ściegiem francuskim, 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo*, powt. od *-* aż zostaje 1 o., zakończyć przerabiając 1 o. ściegiem francuskim.
OKR. 2: *1 o. ściegiem francuskim, przer. razem na prawo narzut i oczko zdjęte poprzedniego okrążenia *, powt. od *-* aż zostaje 1 o., zakończyć przerabiając 1 o. ściegiem francuskim.
Powt. okr. 1 i 2.

REGLAN:
Dodać z każdej strony każdego markera następująco:
przer. aż zostaje 1 o. przed markerem, 1 narzut, 2 o. dżersejem i 1 narzut. Powt. w miejscu pozostałych markerów w okrążeniu. W nast. okrążeniu przer. oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo (wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu), aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Zamykać następująco PRZED oczkiem z markerem: Zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.
Zamykać następująco ZA oczkiem z markerem: 2 o. razem na prawo.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany z góry na dół, na okrągło na drutach z żyłką/drutach pończoszniczych. Na końcu nabieramy oczka wokół dekoltu, aby wykonać wykończenie dekoltu ściegiem francuskim.

KARCZEK:
Na drutach z żyłką nr 9 nabrać 55-55-55-59-59-59 o. 2 nitkami włóczki Brushed Alpaca Silk. Przer. 1 ściągacz ściegiem francuskim - patrz powyżej W TYM SAMYM CZASIE, w ost. rzędzie ściągacza francuskiego równomiernie dodać 9 o. w każdym rozmiarze = 64-64-64-68-68-68 o. W nast. okrążeniu przer. następująco od prawej strony reglanu z tyłu: 1 o. dżersejem, umieścić tutaj 1-szy marker, 9 o. dżersejem, umieścić tutaj 2-gi marker, 1 o. dżersejem, 21-21-21-23-23-23 o. FAŁSZYWYM ŚCIEGIEM ANGIELSKIM – patrz powyżej (= przód), 1 o. dżersejem, umieścić tutaj 3-ci marker, 9 o. dżersejem, umieścić tutaj 4-ty marker, 1 o. dżersejem, 21-21-21-23-23-23 o. fałszywym ściegiem angielskim (= tył). Dalej przer. tak samo. W TYM SAMYM CZASIE w nast. okrążeniu zacząć dodawanie o. na REGLAN – patrz powyżej! Powt. dodawanie o. jeszcze 5-7-10-13-18-22 razy co 2 okr. i 5-5-4-3-1-0 razy co 4 okr. = 152-168-184-204-228-252 o. UWAGA: przer. dodawane o. z przodu i z tyłu fałszywym ściegiem angielskim, a oczka rękawów dżersejem. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dł. robótki wynosi 22-23-24-25-26-27 cm od ramienia. Przer. jeszcze 1 okr. jak wcześniej, ale zatrzymać się teraz 1 o. przed 1-szym markerem (tj. 1 o. przed początkiem okrążenia). Zdjąć 33-37-41-45-51-57 nast. o. na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 7 o. pod rękawem, przer. 43-47-51-57-63-69 nast. o. (= przód), zdjąć 33-37-41-45-51-57 nast. o. na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 7 o. pod rękawem, przer. 43-47-51-57-63-69 nast. o. (= tył).

TYŁ & PRZÓD:
Jest teraz 100-108-116-128-140-152 o. Dalej przer. fałszywym ściegiem angielskim jak wcześniej. Przer. na lewo 7 nowych o. pod każdym rękawem, a pozostałe o. fałszywym ściegiem angielskim. Dalej przer. tak samo, aż dł. robótki wynosi 35-36-37-38-39-40 cm mierząc od nowych o. pod rękawem. Przer. teraz 3 ściągacze francuskie i luźno zakończyć.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 33-37-41-45-51-57 o. na druty pończosznicze. Przer. 1 rz. dżersejem przez wszystkie o., następnie nabrać 7 o. na końcu rzędu = 40-44-48-52-58-64 o. Umieścić marker na środku nowo nabranych o. pod rękawem. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD. Dalej przer. rękaw dżersejem, na okrągło.
Na wys. 4 cm zacząć zamykanie o. – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Powt. zamykanie o. jeszcze 6-7-9-10-13-15 razy co 5½-5-4-3½-2½-2½ cm = 26-28-28-30-30-32 o.
na wys. 41-41-41-40-40-40 cm przer. 3 ściągacze francuskie i luźno zakończyć.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć otwory pod rękawami.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
2 nitkami włóczki Brushed Alpaca Silk nabrać 1 o. w każde oczko ściegiem francuskim dekoltu = 55-55-55-59-59-59 o. Przer. 2 ściągacze francuskie i luźno zakończyć.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 157-20.