DROPS / 202 / 34

Manuela by DROPS Design

Sweter na drutach z włóczki DROPS Brushed Alpaca Silk, ściegiem angielskim w paski. Od S do XXXL.

DROPS Design: model nr as-111
Grupa włóczek C lub A + A
-------------------------------------------------------

DROPS BRUSHED ALPACA SILK od Garnstudio (należy do Grupy włóczek C)
50-50-50-50-50-75 g kolor 04, jasny beż
50-50-50-50-50-75 g kolor 08, wrzos
50-50-50-50-50-75 g kolor 01, ecru
25-25-25-25-50-50 g kolor 12, pudrowy róż

PRÓBKA:
13 oczek na szerokość i 18 rzędów na wysokość, ściegiem angielskim (widok na prawej stronie robótki, tzn. w sumie 36 rzędów) = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 6 – 60 lub 80 cm, na dżersej.
Rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

-------------------------------------------------------

Komentarze (10)

77% Alpaka, 23% Jedwab
od 7.70 zł /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 7.70 zł /25g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 53.90zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
Przerabiać we wszystkich rzędach na prawo.
1 ściągacz francuski na wysokość = przerobić 2 rzędy na prawo.

PASKI TYŁ & PRZÓD:
14-14-15-15-16-16 cm kolorem jasny beż.
14-14-15-15-16-16 cm kolorem wrzos.
14-14-15-15-16-16 cm kolorem ecru.
Dalej przerabiać kolorem pudrowy róż do końca = ok. 12-14-13-15-14-16 cm.

PASKI RĘKAWY:
5-5-4-3-2-2 cm kolorem pudrowy róż.
14-14-15-15-16-16 cm kolorem ecru.
14-14-15-15-16-16 cm kolorem wrzos.
Dalej przerabiać kolorem jasny beż do końca = ok. 17-16-15-13-10-8 cm.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Oczka są zamykane na prawej stronie robótki!
Zamknąć 2 oczka na początku rzędu następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, 3 oczka razem na prawo (+ 2 narzuty, które należą do tych oczek) (= zostają zamknięte 2 oczka).
Zamknąć 2 oczka na końcu rzędu następująco: przerabiać aż zostaje 4 oczka, zdjąć następne oczko + narzut na prawo, przełożyć je z powrotem przekręcone na lewy drut, przerobić razem na prawo 3 następne oczka przekręcone (+ 2 narzuty) (= zostają zamknięte 2 oczka), 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiany w tę i z powrotem na drutach z żyłką, w kilku częściach, na końcu połączonych razem.
Rękawy są przerabiane od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką.

TYŁ:
Na drutach z żyłką nr 6 nabrać 79-88-94-106-118-130 oczek (w tym 1 oczko brzegowe z każdej strony) kolorem jasny beż. Przerabiać PASKI TYŁ & PRZÓD – patrz powyżej ściegiem angielskim następująco:
RZĄD 1 (na prawej stronie robótki): 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim – patrz powyżej, *2 oczka razem na prawo, 1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo*, powtarzać od *-* aż zostaje 3 oczka i zakończyć przerabiając 2 oczka razem na prawo i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Zostały zamknięte 26-29-31-35-39-43 oczka = 53-59-63-71-79-87 oczek (+ 25-28-30-34-38-42 narzuty).
RZĄD 2 (na lewej stronie robótki): 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, *1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo, przerobić razem na prawo następne oczko i narzut *, powtarzać od *-* aż zostaje 2 oczka i zakończyć przerabiając 1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim.
RZĄD 3 (na prawej stronie robótki): 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, *przerobić razem na prawo następne oczko i narzut, 1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo*, powtarzać od *-* aż zostaje 2 oczka, przerobić razem na prawo następne oczko i narzut, 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim.
Powtarzać rzędy 2 i 3.
ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy długość robótki wynosi ok. 37-38-39-40-41-42 cm – dopasować, aby następny rząd znajdował się na prawej stronie robótki, nabrać 1 oczko na końcu 2 kolejnych rzędów na podkroje rękawów = 55-61-65-73-81-89 oczek. Dalej przerabiać ściegiem angielskim jak wcześniej, z 2 oczkami ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy długość robótki wynosi ok. 51-53-55-57-59-61 cm – dopasować, aby kolejny rząd był przerabiany na prawej stronie robótki, przerabiać następująco:
przerobić jak wcześniej 18-20-22-26-28-32 pierwsze oczka i zdjąć je na nitkę na ramię, zamknąć 19-21-21-21-25-25 następnych oczek, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, zamykać narzuty jak zwykłe oczka, przerobić 18-20-22-26-28-32 ostatnie oczka jak wcześniej.
Kończyć teraz każde ramię oddzielnie. Dalej przerabiać w tę i z powrotem ściegiem angielskim z 2 oczkami ściegiem francuskim od strony podkroju rękawa i 1 oczkiem ściegiem francuskim od strony dekoltu, aż długość robótki wynosi 17-18-19-20-21-22 cm, mierząc od nowego nabranego oczka na podkrój rękawa. Zamknąć, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, zamykać narzuty jak zwykłe oczka. Całkowita długość robótki od ramienia wynosi ok. 54-56-58-60-62-64 cm. Drugie ramię przerabiać tak samo.

PRZÓD:
Nabrać oczka i przerabiać paski ściegiem angielskim jak z tyłu. Gdy długość robótki wynosi 37-38-39-40-41-42 cm – dopasować, aby kolejny rząd był przerabiany na prawej stronie robótki, nabrać 1 oczko na końcu 2 kolejnych rzędów na podkroje rękawów = 55-61-65-73-81-89 oczek. Dalej przerabiać ściegiem angielskim jak wcześniej, ale teraz przerabiać 2 oczka brzegowe ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy długość robótki wynosi 47-49-50-52-53-55 cm – dopasować, aby kolejny rząd znajdował się na prawej stronie robótki, przerabiać następująco:
przerobić jak wcześniej 18-20-22-26-28-32 pierwsze oczka i zdjąć je na nitkę na ramię, zamknąć 19-21-21-21-25-25 następnych oczek, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, zamykać narzuty jak zwykłe oczka, przerobić 18-20-22-26-28-32 ostatnie oczka jak wcześniej. Teraz kończyć każde ramię oddzielnie. Dalej przerabiać ściegiem angielskim, z 2 oczkami ściegiem francuskim od strony podkroju rękawa i 1 oczkiem ściegiem francuskim od strony dekoltu, aż długość robótki wynosi 17-18-19-20-21-22 cm, mierząc od nowego nabranego oczka na podkrój rękawa. Zamykać, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, zamykać narzuty jak zwykłe oczka. Całkowita długość robótki od ramienia wynosi ok. 54-56-58-60-62-64 cm. Drugie ramię przerabiać tak samo.

RĘKAWY:
Na drutach z żyłką nr 6 nabrać 67-73-76-79-85-88 oczek (w tym 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim z każdej strony) kolorem pudrowy róż. Przerabiać PASKI NA RĘKAWACH – patrz powyżej, ściegiem angielskim następująco:
RZĄD 1 (na prawej stronie robótki): 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim – patrz powyżej, * 2 oczka razem na prawo, 1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo*, powtarzać od *-* aż zostaje 3 oczka i zakończyć przerabiając 2 oczka razem na prawo i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Zostało teraz zamkniętych 22-24-25-26-28-29 oczek = 45-49-51-53-57-59 oczek (+21-23-24-25-27-28 narzutów).
RZĄD 2 (na lewej stronie robótki): 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, *1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo, przerobić razem na prawo następne oczko i narzut *, powtarzać od *-* aż zostaje 2 oczka i zakończyć przerabiając 1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim.
RZĄD 3 (na prawej stronie robótki): 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, *przerobić razem na prawo następne oczko i narzut, 1 narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo*, powtarzać od *-* aż zostaje 2 oczka, przerobić razem na prawo następne oczko i narzut, 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim.
Powtarzać rzędy 2 i 3. Gdy długość robótki wynosi 4 cm, zamknąć 2 oczka z każdej strony – patrz ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo w sumie 2-2-2-2-3-3 razy co 19-19-19-17-10-10 cm = 37-41-43-45-45-47 oczek. Dalej przerabiać, aż długość rękawa wynosi 50-49-49-46-44-42 cm (krócej w większych rozmiarach, gdyż ramiona są szersze). Zakończyć, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, zamykać narzuty jak zwykłe oczka. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona. Pamiętać, aby szew nie był zbyt ścisły. Wszyć rękawy w odległości 1 oczka ściegiem francuskim od brzegu wzdłuż podkroju rękawa do tyłu i przodu. Zszywać rękawy, zaraz po zszyciu boku – w odległości 1 oczka ściegiem francuskim od brzegu z każdej strony.

Schemat

Elisabetta 24.02.2019 - 19:35:

Davvero carina e casual! Aspetto pubblicazione in italiano!

Potirka 08.02.2019 - 15:33:

Nie mogę znaleźć opisu tego wzoru

Vasileia 20.01.2019 - 22:15:

Very nice!!

Stephi 15.01.2019 - 14:43:

Superschön und lässig

Susanne Randrup 11.01.2019 - 15:01:

Super smart og super anvendelig, tidsløs.

Andrea 08.01.2019 - 14:49:

Lässig kuschelig

Ciska 03.01.2019 - 12:47:

Gezellige alledaagse trui

Catherine Hupet 17.12.2018 - 11:59:

Toujours cette feuille qui cache les diagrammes

Anne Lise 16.12.2018 - 09:32:

Ik hou van strepen. ideaal ook om restjes weg te werken

Roberta 11.12.2018 - 22:59:

Simpatica maglia per tutti i giorni

Dodaj komentarz do modelu DROPS 202-34