DROPS / 192 / 35

Ice Pieces by DROPS Design

Strikket pandebånd i DROPS Melody. Arbejdet er strikket i rib. Strikket halstørklæde i DROPS Melody. Arbejdet er strikket i rib. Helet sættet kan strikkes i 1 tråd DROPS Melody eller 2 tråde DROPS Brushed Alpaca Silk.

DROPS Design: Model ml-027
Garngruppe D eller C + C
-------------------------------------------------------

150 g farve 09, lys søgrøn
Eller brug:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
150 g farve 14, lys grågrøn

GARN TIL PANDEBÅND:
Størrelse: One-size
Passer til hovedmål: ca 56/58 cm
Materialer:
DROPS MELODY fra Garnstudio (tilhører Garngruppe D)
50 g farve 09, lys søgrøn
Eller brug:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
25 g farve 14, lys grågrøn

GARN TIL HALSTØRKLÆDE:
Mål: ca 40 x 160 cm
Materialer:
DROPS MELODY fra Garnstudio (tilhører Garngruppe D)
150 g farve 09, lys søgrøn
Eller brug:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
150 g farve 14, lys grågrøn

-------------------------------------------------------

14 masker i bredden og 15 pinde i højden med rib med 1 tråd Melody eller 2 tråde Brushed Alpaca Silk = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS PINDE nr 7.

11 masker i bredden og 12 pinde i højden med rib = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS PINDE nr 9.

fra 42.00 kr /50g
DROPS Melody uni colour DROPS Melody uni colour 42.00 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 126kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

UDTAGNINGSTIPS (gælder pandebåndet):
Tag 1 maske ud ved at strikke 1 vrang foran og bag i samme maske.

RETSTRIK (strikkes frem og tilbage):
Strik ret på hver pind.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

PANDEBÅND – KORT OVERSIGT OVER TØJET:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på pinde. Først strikkes arbejdet i 2 dele som derefter sættes sammen til 1 del. Der strikkes videre over alle masker før det igen deles i 2 dele. Arbejdet sys til sidst sammen midt foran.

PANDEBÅND:
Slå 5 masker op på pind 7 med 1 tråd Melody eller 2 tråde Brushed Alpaca Silk. Strik 1 pind vrang hvor der tages 1 maske ud i hver af de 4 første masker – læs UDTAGNINGSTIPS = 9 masker.
Næste pind strikkes således fra retsiden, 1 ret, 2 vrang, 2 ret, 2 vrang og 2 ret. Fortsæt ribben frem og tilbage således, men vær opmerksom på at den første maske og de 2 sidste masker (set fra retsiden) strikkes i glatstrik til færdig mål, dvs at de ikke strikkes i retstrik og ikke løftes løs af. Dette gøres for at maskerne skal lægge sig pænt ind mod hovedet når pandebåndet tages på. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arbejdet måler 5 cm lægges arbejdet til side (afslut efter en pind fra vrangen).
Næste del strikkes således: Slå 5 masker op på pind 7 med 1 tråd Melody eller 2 tråde Brushed Alpaca Silk. Strik 1 pinde vrang hvor der tages 1 maske ud i hver af de 4 sidste masker = 9 masker.
Næste pind strikkes således fra retsiden: 2 ret, 2 vrang, 2 ret, 2 vrang, 1 ret. Fortsæt ribben og sørg for at de 2 første og den sidste maske (set fra retsiden) strikkes i glatstrik på samme måde som på første del. Afslut efter en pind fra vrangen når arbejdet måler 5 cm.
Sæt de to dele sammen således (første pind strikkes fra retsiden): Fortsæt ribben over de 9 masker på den sidste del du strikkede og strik derefter videre fra retsiden over de 9 masker fra den første del du strikkede = 18 masker på pinden. Fortsæt ribben frem og tilbage som før over alle masker til arbejdet måler ca 43 cm fra opslåningskanten (der er nu 5 cm tilbage til færdig mål).
Nu deles arbejdet midt på igen og de to dele strikkes færdig hver for sig på samme måde som i begyndelsen af arbejdet. Når arbejdet måler 48 cm (sørg for at næste pind strikkes fra vrangen), strikkes de 8 masker mod midten vrang sammen 2 og 2 på den ene del = 5 masker tilbage. Luk af med ret fra retsiden. Gentag på den anden del.

MONTERING:
Sy kortsiderne sammen i den ene side af arbejdet vrang mod vrang, der er nu et hul til at trække en af delene i modsat side af arbejdet gennem.
I modsat side af arbejdet trækkes nu den ene del gennem hullet, derefter sys kortsiderne sammen vrang mod vrang. Der er nu dannet en knude midt foran på pandebåndet.

-------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE – KORT OVERSIGT OVER TØJET:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på pinde.

HALSTØRKLÆDE:
Slå 44 masker op på pinde 9 med 1 tråd Melody eller 2 tråde Brushed Alpaca Silk. Strik 1 pind vrang (= vrangen). Næste pind strikkes således fra retsiden: 3 kantmasker RETSTRIK - læs forklaring over, * 2 ret, 2 vrang *, strik fra *-* til der er 5 masker tilbage på pinden, strik 2 ret og afslut med 3 kantmasker retstrik. Fortsæt ribben frem og tilbage således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler ca 159 cm strikkes der 1 pind vrang fra vrangen. Luk løst af med ret fra retsiden.

Potelle 28.01.2019 - 14:20:

Merci, de votre réponse, j'ai cependant omis de vous préciser que les précisions que je demandais, concernaient l'écharpe. Je pense avoir compris q'effectivement au retour les m. s'inversaient sauf les m. bordure (qui restent des m. endroit). Une m. endroit sur l'endroit devient une m. envers sur l'envers. And if I still don't get it, I 'm afraid I will have to give up... Pas facile les débuts en tricot Merci beaucoup de votre réactivité en tout cas. Carine Potelle.

DROPS Design 28.01.2019 kl. 15:03:

Bonjour Mme Potelle, j'étais effectivement partie sur le bandeau. Pour l'écharpe, tricotez effectivement les mailles comme elles se présentent, soit sur l'endroit: 3 m endroit, *2 m end, 2 m env*, terminez par 2 m end et 3 m point mousse. Sur l'envers, vous aurez 3 m end, 2 m env, *2 m end, 2 m env*, 3 m end. Bon tricot!

Potelle 27.01.2019 - 19:31:

Bonjour, quelques précisions :alors rang 1 à l'envers, rang 2:3 mailles à l'endroit, alternance 2 mailles endroit 2 mailles envers puis finir avec 2 mailles endroit +3 mailles endroit pour la bordure. Rang 3 :3 mailles endroit puis tricoter les mailles comme elles se présentent puis finir par 3 mailles endroit... Répéter ce schéma du rang3 jusqu'au bout. Ai-je bien compris ? Merci de vos précisions. Carine Potelle.

DROPS Design 28.01.2019 kl. 12:00:

Bonjour Mme Potelle, au 1er rang, vous tricotez effectivement toutes les mailles à l'envers en augmentant à 9 m. Ensuite, vous continuez en côtes sur l'endroit: 1 m end, 2 m env, 2 m end, 2 m env, 2 m end (= sur l'env = 2 m env, 2 m end, 2 m env, 2 m end, 1 m env). On répète ces 2 rangs. Bon tricot!

Ale 21.12.2018 - 11:04:

Grazie mille! Quindi il filo non si stacca, giusto? Quando metto le 9 maglie in attesa, con lo stesso filo avvio le 5 nuove?

DROPS Design 21.12.2018 kl. 13:55:

Buongiorno Ale. Quando finisce la prima parte, mette il lavoro da parte, taglia il filo e inizia la seconda parte. Quando la seconda parte misura 5 cm, lavora le maglie della seconda parte e con lo stesso filo, lavora le maglie della prima parte. Buon lavoro!

Ale 21.12.2018 - 08:47:

Ciao! Non ho capito come si staccano e riattaccano i due pezzetti da 5 cm! Devo mettere in attesa le prime 9, montare le 5 nuove, e poi riunirle con la stessa tecnica di quando faccio la treccia? Grazie in anticipo!

DROPS Design 21.12.2018 kl. 10:21:

Buongiorno Ale. Quando anche la seconda parte misura 5 cm, mette insieme le due parti in questo modo: lavora le maglie della seconda parte e poi prosegue lavorando le maglie della prima parte che aveva lasciato in attesa, assicurandosi di lavorarle sul diritto del lavoro. Buon lavoro!

HEIN 12.11.2018 - 11:19:

Bonjour, j'ai réalisé ce modèle et je le trouve vraiment très beau. Par contre ne trouvez-vous pas que 5 cm pour chaque partie soit un peu long car cela fait deux grands trous ? Un grand merci.

DROPS Design 12.11.2018 kl. 12:00:

Bonjour Mme Hein, c'est ainsi que le modèle a été fait - on voit également les trous sur la photo, mais vous pouvez éventuellement fermer avec quelques points si vous les trouvez un peu trop grands. Bon tricot!

Aka 01.07.2018 - 14:11:

Moc pěkná čelenka!

Kommentere opskrift DROPS 192-35