DROPS Baby / 31 / 25

Mini Snow Boots by DROPS Design

Strikkede sokker med snoning og rib til baby. Størrelse 1 mdr – 4 år. Arbejdet er strikket i DROPS Puna

Tags: snoning, sokker,
DROPS Design: Model pu-002-by
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2- 3/4) år
Passer fodlængde: 10-11-12 (14-16) cm
Materialer:
DROPS PUNA fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50-50-50 (50-50) g farve 02, beige

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE nr 2,5 – eller de pinde du skal bruge for at få 24 masker og 34 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS SNONINGSPINDE – til snoningerne.
----------------------------------------------------------

DROPS Puna natural DROPS Puna natural 17.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 17.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 18.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 17.95kr. Læs mere.

Diagrammet viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

SOKKER:
Arbejdet strikkes rundt på strømpepinde.
Slå 48-52-52 (56-56) masker op på strømpepinde 2,5 med Puna. Strik A.1 (= 2 masker) over de første 18-20-20 (22-22) masker, A.2a (= 13 masker) og afslut med A.3 (= 2 masker) over de resterende 17-19-19 (21-21) masker. Når A.2a er strikket 1 gang i højden strikkes A.2b over A.2a. Fortsæt mønsteret således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arbejdet måler 5-6-6 (6-7) cm strikkes der som før til der er 1 maske tilbage på omgangen, strik den sidste maske og de 2 første masker ret samme alle 3 (= 2 masker taget ind), strik 4 omgange, derefter strikkes 3 masker (= 1 vrang, 1 drejet ret, 1 vrang) vrang sammen midt bagpå (= 2 masker taget ind) = 44-48-48 (52-52) masker.
Når arbejdet måler ca 8-9-10 (11-12) cm, sørg for at næste omgang i A.2b er 1. eller 3.omgang, strik over de første 16-18-18 (20-20) masker, sæt dem derefter på 1 tråd, strik over de næste 13 masker og behold disse på pinden (A.2b = overstykke) og strik over de resterende 15-17-17 (19-19) masker og sæt dem derefter på 1 tråd. Klip tråden og fortsæt frem og tilbage med A.2b over de 13 masker på pinden.
Når overstykket måler 3½-4-5 (6½-7½) cm strikkes der 10-12-14 (20-22) masker op på hver side af overstykket og maskerne fra trådene sættes tilbage på pinden = 64-72-76 (92-96) masker. Strik rib (= 1 vrang, 1 drejet ret) rundt, over alle masker i 1½-2-2½ (3-3½) cm, derefter lukkes de første 26-30-32 (40-42) masker af, strik rib som før over de næste 13 masker og luk de sidste 25-29-31 (39-41) masker af.
Strik rib frem og tilbage i 9-10-11 (13-15) cm over de sidste 13 masker til sål. Masken som strikkes drejet ret fra retsiden, strikkes vrang fra vrangen.
Luk af og sy sålen til sokken – sy yderst i kanten så der ikke bliver en tyk søm.
Strik 1 sok til på samme måde.

Diagram

= drejet ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= vrang fra retsiden, ret fra vrangen
= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= sæt 3 masker på snoningspind bag arbejdet, strik 1 ret, strik 3 ret fra snoningspinden
= sæt 1 maske på snoningspind foran arbejdet, strik 3 masker ret, strik 1 maske ret fra snoningspinden

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Baby 31-25) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (19)

Gro-Kristin Lundbye Hansebråten 03.12.2019 - 17:48:

Hei! Har prøvd å starte med disse flere ganger uten å få det til. Kan ikke være feil i oppskrifta? Det stemmer ikke over hverandre da jeg følger mønsteret...

DROPS Design 04.12.2019 kl. 08:09:

Hej Gro-Kristin, Vi vil gerne hjælpe dig men vi må vide. Hvilken størrelse, hvor er du i opskriften, hvad er det som du ikke kan få til at stemme?

Cathy 25.10.2019 - 23:38:

When I sew the sole to the sock, at the heel, do I sew the cast off edge of the sole to the cast off edge of the leg of the sock or do I fold the sole in half (long ways) and sew the sole cast off edges together and then attach the salvages of the sole to the cast off edges of the leg of the sock? If I had a picture of the back and sides of the snow boots it would help me figure it out. Thanks! I've really enjoyed knitting this pattern.

DROPS Design 30.10.2019 kl. 14:28:

Hello Cathy! There is a seam on both sides of the sole. Sew the cast off edge of the sole to the cast-off edge of the leg of the sock. Happy knitting!

Berit Haugvoll 15.10.2019 - 21:44:

Kan jeg strikke denne i størrelse 16 år Hvis gi MPEG oppskrift

DROPS Design 16.10.2019 kl. 15:38:

Hej Berit, har du prøvet at søge på sokker - dame - flette? se 193-4 eller 173-44 eller 0-992 som alle ligner meget :)

Sandy 24.09.2019 - 04:47:

I love this pattern but I have never learnt to read graphs. I so wish that you also included written patterned instruction with your graphs.

DROPS Design 24.09.2019 kl. 10:57:

Dear Sandy, you will find how to read knitting diagrams here. Happy knitting!

Brigitte Denis 18.08.2019 - 20:06:

Avez vous un turbo pas a pas pour le modèle mini snow boots baby 31-25 je commence juste à tricoter à 4 aiguilles à pointe et en rond merci

DROPS Design 19.08.2019 kl. 11:56:

Bonjour Mme Denis, vous trouverez ici les vidéos se référant à ce modèle et là comment lire un diagramme. Bon tricot!

Sylvie 10.07.2019 - 03:22:

Bonjour, si nous montons les mailles 20-13-19 et fessons le patron 1maille envers et une Twist (qui est 2 mailes) nous arrivons à la fin du rond, avec une mailles envers, et recommence le 2 ieme rond avec une maille envers alors nous avons 2 mailles. Est ce que c’est correct Merci

DROPS Design 10.07.2019 kl. 09:20:

Bonjour Sylvie, dans la 3ème taille, vous montez 52 m et tricotez ainsi: A.1 (= 1 m env, 1 m torse à l'end) x 10, A.2 (= 13 m de côtes) et A.3 (= 1 m torse à l'end, 1 m env)x9 (= 18 m) + la 1ère m de A.3 soit 1 m torse à l'end. Le tour se tricote ainsi en côtes sans interruption. Bon tricot!

Darby Clifford- Rosengren 08.02.2019 - 10:28:

The diagram shows slipping four stitches onto the cable needle while the explanation says 3. The stitch numbers needs to be four. Is there a mistake?

DROPS Design 08.02.2019 kl. 11:58:

Dear Mrs Clifford- Rosengren, pattern is right, you are working a cable over 4 sts, first slipping 3 sts behind, then K1 and K3 from cable needle, then slipping 1 st in front of piece, K3 and K1 from cable needle. Happy knitting!

Diane Briel 24.01.2019 - 01:49:

Do you work A 2a only once? And the work A 2b to make the cables?

DROPS Design 24.01.2019 kl. 10:03:

Dear Mrs Briel, that's correct, you work A.2a only once in height, then work A.2b (= 4 rows) and repeat these 4 rows in height. Happy knitting!

Frances Darby Clifford-Rosengren 07.01.2019 - 14:41:

My problem is the same as Pauline's: how can there be a wrong or right side when knitting in the round on dp needles???

DROPS Design 07.01.2019 kl. 15:55:

Dear Mrs Darby Clifford-Rosengren, A.2b is first worked in the round on the leg, then back and forth for the top of foot (later in the pattern). Happy knitting!

Elena 21.11.2018 - 00:55:

Non riesco a capire bene come cominciare... come lavoro i diagrammi in tondo al primo giro? A coste, ma con diritto ritorto? Grazie

DROPS Design 21.11.2018 kl. 06:43:

Buongiorno Elena. Sì è corretto, nei primi tre giri lavora le coste con il diritto ritorto,quindi lavorando la maglia nel filo dietro. Buon lavoro!

Kommentere opskrift DROPS Baby 31-25

Mini Snow Boots

Gøril Ramleth, Norway

Mini Snow Boots

Topskaya Aleksandra, Netherlands