DROPS Baby / 31 / 1

Baby Akorn by DROPS Design

Strikket hue med snoninger til baby. Størrelse 0 mdr – 4 år. Arbejdet er strikket i DROPS Puna.

DROPS Design: Model pu-001-by
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Passer hovedmål i cm:
ca 34/38 - 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm
Materialer:
DROPS PUNA fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50-50-50-50 (50-50) g farve 02, beige

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS SNONINGSPINDE – til snoningerne.
----------------------------------------------------------

DROPS Puna natural DROPS Puna natural 17.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 17.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 17.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 17.95kr. Læs mere.

Se diagram A.1 og A.2. Vælg diagram for din størrelse.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arbejdet strikkes rundt på strømpepinde. Slå 72-84-84-96 (96-108) masker op på strømpepinde 4 med Puna. Strik A.1a (= 12 masker) over alle masker (= 6-7-7-8 (8-9) gange i bredden). Når A.1a er strikket 1 gang i højden strikkes A.1b over A.1a. Fortsæt således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler ca 10-11-12-12 (12-13) cm, afpas efter en hel rapport af A.1b i højden, strikkes A.2 over A.1b (der er nu ca 4-4-4-5 (5-5) cm tilbage). Når A.2 er strikket 1 gang i højden er der 24-28-28-32 (32-36) masker på pindene. Strik alle masker ret sammen 2 og 2 på de 2 næste omgange (= totalt 2 gange) = 6-7-7-8 (8-9) masker. Klip tråden og træk den gennem de resterende masker. Træk sammen og hæft godt. Huen måler ca 14-15-16-17 (17-18) cm.

= sæt 3 masker på snoningspind bag arbejdet, strik 1 ret, strik 3 ret fra snoningspinden
= sæt 1 maske på snoningspind foran arbejdet, strik 3 masker ret, strik 1 maske ret fra snoningspinden
= tag 2 masker sammen af pinden, som om de skulle strikkes ret, 1 ret, løft de 2 løse masker over masken (= 2 masker taget ind)
= 2 vrang sammen
= sæt 2 masker på snoningspind bag arbejdet, strik 1 ret, strik 2 ret fra snoningspinden
= sæt 1 maske på snoningspind foran arbejdet, strik 2 masker ret, strik 1 maske ret fra snoningspinden
= sæt 1 maske på snoningspind bag arbejdet, strik 1 ret, strik 1 ret fra snoningspinden
= sæt 1 maske på snoningspind foran arbejdet, strik 1 maske ret, strik 1 maske ret fra snoningspinden

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Baby 31-1) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (6)

Sonia 27.09.2019 - 15:53:

Buenos días. Los patrones vienen para tejer en redondo con agujas de doble punta.Si quiero hacerlo con 2 agujas y vueltas de derecho y del reves,como debería interpretar el patron?.Quiero hacer el gorro de bebe 31/1. un saludo

DROPS Design 30.09.2019 kl. 23:44:

Hola Sonia. Lee aquí la lección Drops para adaptar los patrones: https://www.garnstudio.com/lesson.php?id=13&cid=23v

Vilma 06.11.2018 - 08:11:

Hi. I’m confused as the pattern calls for two blank squares from diagram instructions. One calls for 3 stitches on cable neddle and other calls for 1 but I don’t see where those stitches are? I’m confused please help!

DROPS Design 06.11.2018 kl. 08:53:

Dear Vilma, when there is a white square alone, knit this stitch, when 2 white squares do have a diagonal crossing them, you will work these stitches as explained under diagram key, ie 9th and 10th symbol, when 3 white squares have a diagonal crossing them, you work these 3 sts as explained under 7th and 8th symbol and the 4 white squares with a diagonal is worked as 3rd and 4th symbol and so on. Happy knitting!

Jaqueline Schwarz 23.09.2018 - 11:44:

Hallo, ich habe jetzt in allen Österreichischen Shops nachgefragt aber leider haben diese bzw. bekommen Sie diese nicht mehr. Bitte könnten Sie mir gegen Bezahlung diese Drops Baby Hefte (31+29) Verkaufen und zusenden? Lg Jaqueline

DROPS Design 24.09.2018 kl. 09:30:

Liebe Frau Schwarz, es kann sein, daß die Hefte schon alles ausverkauft sein, die Anleitungen bleiben aber immer online frei zum drücken. Viel Spaß beim stricken!

Jaqueline Schwarz 12.09.2018 - 19:14:

Hallo, Komme aus Österreich und habe eine Bitte, ich habe gesehen das Sie zwei neue Drops Baby Hefte (31 + 29) haben kann ich diese als Heft Format bei euch kaufen? Möchte diese meiner Mama zu Weihnachten schenken. Lg Jaqueline

DROPS Design 13.09.2018 kl. 08:22:

Liebe Frau Schwarz, gerne können Sie Ihr DROPS Laden mal fragen, ob Sie noch einige Hefte haben. Viel Spaß beim stricken!

Suzanne 17.07.2018 - 03:24:

Lovely pattern! Is it possible to knit this pattern using circular needles rather than double-pointed ones? Thank you.

DROPS Design 17.07.2018 kl. 07:38:

Dear Suzanne, of course you can use either a shorter, about 40 vm long, circuar needle, or a longer one with the magic loop techniques. The following video will show you how to us the magic loop technique: Happy Knitting!

Christiane LE NILIOT 21.05.2018 - 16:55:

Bonjour, lorsque vous écrivez tricoter A.1a puis A.1b au-dessus et continuer ainsi, cela veut-il dire qu'il faut tricoter A.1a + A.1b ou seulement A.1b ? D'avance, je vous remercie pour la réponse que vous voudrez bien m'apporter. Bien cordialement.

DROPS Design 22.05.2018 kl. 09:40:

Bonjour Mme Le Niliot, vous tricotez d'abord les 4 rangs de A.1a et continuez ensuite en répétant les 4 rangs de A.1b en hauteur. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Baby 31-1