DROPS Baby / 25 / 14

Camille by DROPS Design

Czapeczka DROPS na szydełku, wzorem wachlarzy z włóczki „BabyAlpaca Silk”. ROZMIAR od 0-4 lat.

DROPS design: Model nr bs-010-by
Grupa włóczek A
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 miesięcy (2 - 3/4) lata
Obwód głowy: ok. 34/38 - 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm
Materiał:
DROPS BABYALPACA SILK od Garnstudio
50 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 1306, pudrowy
50 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 0100, ecru

SZYDEŁKO DROPS nr 3,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając ściegiem strukturalnym 22 sł x 8 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

70% Alpaka, 30% Jedwab
od 16.50 zł /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 16.50 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 33.00zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WSKAZÓWKA:
Zastąpić 1-sze oś na początku każdego okr./rz. oś przez 1 oł. Zakończyć każde okrążenie przerabiając 1 oz w oł na pocz. okrążenia. Zakończyć każdy rząd przerabiając 1 oś w 3-cie oł na pocz. poprzedniego rzędu.
Zastąpić 1-szy sł na początku każdego okr./rz. sł przez 3 oł. Zakończyć każde okrążenie przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia. Zakończyć każdy rząd przerabiając 1 sł w oł na pocz. poprzedniego rzędu.

RZĘDY ŚCIEGIEM STRUKTURALNYM:
* 1 rz. oczek ścisłych (oś) na lewej stronie robótki, 1 rz. słupków (sł) na prawej stronie robótki *, powt. od *-* (1 rz. oś + 1 rz. sł = 1 rz. ściegiem strukturalnym).

DODAWANIE OCZEK:
Pour dodać 1 oś/sł, przer. 2 oś/sł w to samo oczko.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1.
----------------------------------------------------------

CZAPECZKA:
Przerabiana najpierw na okrągło, zaczynając od środka tyłu, dalej wykonujemy górną część czapki w tę i z powrotem.
Na szydełku nr 3,5 wykonać 4 oł kolorem pudrowy i zamknąć w pierścień podstawy przerabiając 1 oz w 1-sze oł.
OKR. 1: PATRZ WSKAZÓWKA! 12 sł w pierścień podstawy.
OKR. 2: 1 oś w każdy sł = 12 oś.
OKR. 3: 2 sł w każde oś = 24 sł.
OKR. 4: 1 oś w każdy sł = 24 oś.
OKR. 5: *1 sł w 1-sze oś, 2 sł w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 36 sł.
OKR. 6: 1 oś w każdy sł = 36 oś.
OKR. 7: *1 sł w każde z 2 pierwszych oś, 2 sł w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 48 sł.
OKR. 8: 1 oś w każdy sł = 48 oś.
Zakończyć tutaj w rozmiarze 0/1 + 1/3 miesiące.
OKR. 9: *1 sł w każde z 3 pierwszych oś, 2 sł w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 60 sł.
OKR. 10: 1 oś w każdy sł = 60 oś.
Zakończyć tutaj w rozmiarze 6/9 + 12/18 miesięcy.
OKR. 11: *1 sł w każde z 4 pierwszych oś, 2 sł w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 72 sł.
OKR. 12: 1 oś w każdy sł = 72 oś.
Zakończyć tutaj w rozmiarze 2 + 3/4 lata.

WSZYSTKIE ROZMIARY:
Umieścić 1 marker na początku okrążenia i kolejny marker za 6-6-6-8 (8-8) o. (widok na prawej stronie robótki).
Zacząć na prawej stronie robótki, w miejscu markera na pocz. okrążenia i przer. 1 sł w każde oś, aż do 2-giego markera, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać 20-26-20-28 (20-22) sł – PATRZ DODAWANIE OCZEK = uzyskujemy 62-68-74-80 (84-86) sł (nie przer. ponad 6-6-6-8 (8-8) oś między 2 markerami).
Dalej przer. RZĘDY ŚCIEGIEM STRUKTURALNYM, w tę i z powrotem – patrz powyżej, aż dł. robótki wynosi ok. 8-9-10-11 (12-13) cm od markerów – dopasować za 1 rz. oś na lewej stronie robótki. Zakończyć.

RZĄD AŻUROWY NA TASIEMKĘ:
Wykonać następujący brzeg na dole czapki, kolorem pudrowym następująco: zacząć na prawej stronie robótki i przer. oś wzdłuż jednego z krótszych boków, na dole czapki (1 oś w każdy rząd oś i 2-3 oś w każdy rząd sł), 1 oś w każde z 6-6-6-8 (8-8) oś między 2 markerami na środku i dalej przer. oś wzdłuż drugiego krótkiego boku (1 oś w każdy rząd oś i 2-3 oś w każdy rząd sł). Obrócić i przer. jeszcze 1 rz. oś, W TYM SAMYM CZASIE, dopasować liczbę o. aby była to liczba podzielna przez 5 + 1. Dalej przer. kolejny rząd następująco: 1 oł, 1 oś w każde z 2 pierwszych oś, *ominąć 2 oś, 2 oł, 1 oś w każde z 3 nast. oś*, powt. od *-* aż zostaje 4 o., ominąć 2 oś, 2 oł i 1 oś w każde z 2 ost. oś.
Przer. 2 rz. oś, w tę i z powrotem (1 oś w każde oś i 2 oś w każdy łuk). Zakończyć.

TASIEMKA:
Odciąć 4 nitki w kolorze ecru o dł. 2,5 m każda. Zwinąć je razem, aż zaczną stawiać opór, złożyć na pół, puścić a zwiną się same. Na każdym końcu zawiązać supeł. Przewlec tasiemkę przez otwory w ażurowym rzędzie.

BRZEG WZOREM WACHLARZY:
Kolorem ecru przer. 1 rz. oś na lewej stronie robótki z przodu czapki, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać o. aby dopasować ich liczbę do 64-70-76-82 (88-94) oś – PATRZ DODAWANIE OCZEK. Dalej przer. BRZEG WZOREM WACHLARZY wg schematu A.1 następująco:
RZ. 1 (= na prawej stronie robótki): 1 oł, 1 oś w 1-sze oś, *3 oł, ominąć 2 o., 1 oś w nast. oczko*, powt. od *-* przez cały rząd = 21-23-25-27 (29-31) łuków, obrócić.
RZ. 2 (= na lewej stronie robótki): 3 oł (= 1 sł), 3 sł + 2 oł + 3 sł w 1-szy łuk, *1 sł w nast. łuk, 3 sł + 2 oł + 3 sł w nast. łuk*, powt. od *-* przez cały rząd i zakończyć przerabiając 1 sł w 1-sze oś na pocz. poprzedniego rzędu = 11-12-13-14 (15-16) pęczków sł z 1 sł między każdym pęczkiem sł, obrócić.
RZ. 3 (= na prawej stronie robótki): 3 oł (= 1 sł), 3 sł + 2 oł + 3 sł w łuk 1-szego pęczka sł, *1 sł w nast. sł, 3 sł + 2 oł + 3 sł w łuk na środku nast. pęczka sł *, powt. od *-* przez cały rząd i zakończyć przerabiając 1 sł w 3-cie oł na pocz. poprzedniego rzędu, zakończyć.

Ten wzór został skorygowany. .

Aktualizacja on-line: 07.05.2019
Korekta - WSZYSTKIE ROZMIARY: Zacząć na prawej stronie robótki, w miejscu markera na pocz. okrążenia i przer. 1 sł w każde oś, aż do 2-giego markera...

Schemat

= 1 oś
= 1 oł
= 1 sł

Potrzebujsz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS Baby 25-14) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (31)

Irene Rameckers 07.10.2019 - 11:55:

Kunt u mij de diameter zeggen van het rondje na de eerste 8 touren?

DROPS Design 11.10.2019 kl. 20:28:

Dag Irene,

De stekenverhouding geeft aan dat 8 toeren in de hoogte met structuurpatroon, 10 cm is. Dan zou je dus op een diameter van ongeveer 20 cm komen.

Thelma 15.09.2019 - 18:27:

One more question, so before the increase I have 72sc. Then after the increase row, should I have total 86dc or 94dc in the end of that row? Because you say I should do 1dc in every sc to the second marker, that is 8sc right? meaning i should do 8dc right? Then in the next 64sc do 86dc evenly throughout those 64sc to the end. Then it will be 94dc in the end(counting the 8dc between the markers with) , right? I dont know why, but how this is put up is so confusing haha

DROPS Design 16.09.2019 kl. 11:21:

Dear Thelma, at the end of the first row, there will be 94 sts but you won't work anymore the first 8 stitches at the beg of the row (= between both markers) = you are now working over 86 sts only (from 2nd marker from RS to 1st marker from RS, then turn and work next row from WS from the first marker to the 2nd marker and so on). Happy crocheting!

Thelma 15.09.2019 - 17:35:

One more question, so before the increase I have 72sc. Then after the increase row, should I have total 86dc or 94dc in the end of that row? Because you say I should do 1dc in every sc to the second marker, that is 8sc right? meaning i should do 8dc right? Then in the next 64sc do 86dc evenly throughout those 64sc to the end. Then it will be 94dc in the end(counting the 8dc between the markers with) , right? I dont know why, but how this is put up is so confusing haha

Thelma 15.09.2019 - 16:59:

Hi again, also I dont understand when you say: (do not work over the 6-6-6-8 (8-8) sc between the 2 markers). Should i skip those 8sc between the marker and make my next dc in the sc after that or what does that mean? That would make a strange hole in the bonnet right? And also I find it confusing on how many rows i should be continuing on doing after the first part I dont understand what row you are talking about at what time. Is the ALL SIZES just one row of dc? And then the texture row

DROPS Design 16.09.2019 kl. 11:19:

Dear Thelma, as said previously, you will crochet the first 8 sts on the row (= between markers) only on first row, then only crochet over the remaining 64 sts inc 22 sts = 86 sts. From RS you will crochet this row with dc, then turn and work textured rows = 1 row with sc from WS, 1 row with dc from RS, and repeat these 2 rows. Happy crocheting!

Thelma 15.09.2019 - 16:45:

Hello, I find this pattern very confusing when you come to the ALL SIZES section. I dont understand where to increase? For the biggest size I now have 72 sc. Then you say for my size I should increase 22dc evenly. Then you say it should be 86dc at the end of that round? That doesnt add up. Do you mean I should increase evenly over the 64sc(72sc -8 sc between the markers) or do i increase evenly over the 8sc. Wouldnt that make a strange bump? Can you clarify this part for me

DROPS Design 16.09.2019 kl. 11:16:

Dear Thelma, on this row, you first crochet the first 8 stitches (inserting one marqueur at the beg of round + 1 marker after these 8 sts = 64 sts remain; then work the next 64 sts increasing 22 sts evenly = 86 sts, and continue working back and forth over these 86 sts, ie you won't crochet the 8 sts from the beg of the row anymore. Happy crocheting!

Lorraine 23.04.2019 - 14:21:

Hi on the bonnet front part its say to start with DC on (ws) and carry on with the textured pattern ut the pattern is on the (ws) and the last school on on the (rs)have a done this wrong

DROPS Design 07.05.2019 kl. 08:33:

Dear Lorraine, pattern has been edited to start this row from RS so that you can then continue in texture pattern. Happy crocheting!

Vladimíra 22.03.2019 - 10:43:

Dobrý den, prosím o vysvětlení, hlavně to přidávání děkuji " Začínáme z rubové strany u značky na začátku kruhové řady - háčkujeme po 1 DS do každého KS až ke 2. značce a SOUČASNĚ nad těmito oky rovnoměrně přidáme 20-26-20-28 (20-22) DS – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 62-68-74-80 (84-86) DS Nyní háčkujeme PLASTICKÉ ŘADY – viz výše – až do celkové výše asi 8-9-10-11 (12-13) cm od značek, končíme 1 řadou KS z rubové strany.

Irene 17.05.2018 - 10:02:

Hej! Varför blir mössan lite ”toppig” i mitten där man startar? Känns som att det är för få stolpar eller gör jag ngt fel?

DROPS Design 17.05.2018 kl. 14:38:

Hej Irene, det kan have noget med hæklefastheden at gøre. Hækler du i DROPS Baby Alpaca Silk og har du 22 st på 10 cm?

KellyAnn 07.02.2017 - 23:58:

Im getting a point in the back is that normal?

DROPS Design 08.02.2017 kl. 09:12:

Dear KellyAnn, you may have a small one but remember to check and keep correct tension while working. Happy crocheting!

Susanne 07.03.2016 - 15:35:

Vil det så sige at jeg skal hækle feks 61 masker

DROPS Design 07.03.2016 kl. 16:02:

Ja det stemmer :)

Dodaj komentarz do modelu DROPS Baby 25-14