DROPS Baby / 25 / 14

Camille by DROPS Design

Czapeczka DROPS na szydełku, wzorem wachlarzy z włóczki „BabyAlpaca Silk”. ROZMIAR od 0-4 lat.

DROPS design: Model nr bs-010-by
Grupa włóczek A
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 miesięcy (2 - 3/4) lata
Obwód głowy: ok. 34/38 - 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm
Materiał:
DROPS BABYALPACA SILK od Garnstudio
50 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 1306, pudrowy
50 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 0100, ecru

SZYDEŁKO DROPS nr 3,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając ściegiem strukturalnym 22 sł x 8 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

Zastąpić 1-sze oś na początku każdego okr./rz. oś przez 1 oł. Zakończyć każde okrążenie przerabiając 1 oz w oł na pocz. okrążenia. Zakończyć każdy rząd przerabiając 1 oś w 3-cie oł na pocz. poprzedniego rzędu.
Zastąpić 1-szy sł na początku każdego okr./rz. sł przez 3 oł. Zakończyć każde okrążenie przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia. Zakończyć każdy rząd przerabiając 1 sł w oł na pocz. poprzedniego rzędu.

RZĘDY ŚCIEGIEM STRUKTURALNYM:
* 1 rz. oczek ścisłych (oś) na lewej stronie robótki, 1 rz. słupków (sł) na prawej stronie robótki *, powt. od *-* (1 rz. oś + 1 rz. sł = 1 rz. ściegiem strukturalnym).

DODAWANIE OCZEK:
Pour dodać 1 oś/sł, przer. 2 oś/sł w to samo oczko.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1.
----------------------------------------------------------

CZAPECZKA:
Przerabiana najpierw na okrągło, zaczynając od środka tyłu, dalej wykonujemy górną część czapki w tę i z powrotem.
Na szydełku nr 3,5 wykonać 4 oł kolorem pudrowy i zamknąć w pierścień podstawy przerabiając 1 oz w 1-sze oł.
OKR. 1: PATRZ WSKAZÓWKA! 12 sł w pierścień podstawy.
OKR. 2: 1 oś w każdy sł = 12 oś.
OKR. 3: 2 sł w każde oś = 24 sł.
OKR. 4: 1 oś w każdy sł = 24 oś.
OKR. 5: *1 sł w 1-sze oś, 2 sł w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 36 sł.
OKR. 6: 1 oś w każdy sł = 36 oś.
OKR. 7: *1 sł w każde z 2 pierwszych oś, 2 sł w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 48 sł.
OKR. 8: 1 oś w każdy sł = 48 oś.
Zakończyć tutaj w rozmiarze 0/1 + 1/3 miesiące.
OKR. 9: *1 sł w każde z 3 pierwszych oś, 2 sł w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 60 sł.
OKR. 10: 1 oś w każdy sł = 60 oś.
Zakończyć tutaj w rozmiarze 6/9 + 12/18 miesięcy.
OKR. 11: *1 sł w każde z 4 pierwszych oś, 2 sł w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 72 sł.
OKR. 12: 1 oś w każdy sł = 72 oś.
Zakończyć tutaj w rozmiarze 2 + 3/4 lata.

WSZYSTKIE ROZMIARY:
Umieścić 1 marker na początku okrążenia i kolejny marker za 6-6-6-8 (8-8) o. (widok na prawej stronie robótki).
Zacząć na lewej stronie robótki, w miejscu markera na pocz. okrążenia i przer. 1 sł w każde oś, aż do 2-giego markera, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać 20-26-20-28 (20-22) sł – PATRZ DODAWANIE OCZEK = uzyskujemy 62-68-74-80 (84-86) sł (nie przer. ponad 6-6-6-8 (8-8) oś między 2 markerami).
Dalej przer. RZĘDY ŚCIEGIEM STRUKTURALNYM, w tę i z powrotem – patrz powyżej, aż dł. robótki wynosi ok. 8-9-10-11 (12-13) cm od markerów – dopasować za 1 rz. oś na lewej stronie robótki. Zakończyć.

RZĄD AŻUROWY NA TASIEMKĘ:
Wykonać następujący brzeg na dole czapki, kolorem pudrowym następująco: zacząć na prawej stronie robótki i przer. oś wzdłuż jednego z krótszych boków, na dole czapki (1 oś w każdy rząd oś i 2-3 oś w każdy rząd sł), 1 oś w każde z 6-6-6-8 (8-8) oś między 2 markerami na środku i dalej przer. oś wzdłuż drugiego krótkiego boku (1 oś w każdy rząd oś i 2-3 oś w każdy rząd sł). Obrócić i przer. jeszcze 1 rz. oś, W TYM SAMYM CZASIE, dopasować liczbę o. aby była to liczba podzielna przez 5 + 1. Dalej przer. kolejny rząd następująco: 1 oł, 1 oś w każde z 2 pierwszych oś, *ominąć 2 oś, 2 oł, 1 oś w każde z 3 nast. oś*, powt. od *-* aż zostaje 4 o., ominąć 2 oś, 2 oł i 1 oś w każde z 2 ost. oś.
Przer. 2 rz. oś, w tę i z powrotem (1 oś w każde oś i 2 oś w każdy łuk). Zakończyć.

TASIEMKA:
Odciąć 4 nitki w kolorze ecru o dł. 2,5 m każda. Zwinąć je razem, aż zaczną stawiać opór, złożyć na pół, puścić a zwiną się same. Na każdym końcu zawiązać supeł. Przewlec tasiemkę przez otwory w ażurowym rzędzie.

BRZEG WZOREM WACHLARZY:
Kolorem ecru przer. 1 rz. oś na lewej stronie robótki z przodu czapki, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać o. aby dopasować ich liczbę do 64-70-76-82 (88-94) oś – PATRZ DODAWANIE OCZEK. Dalej przer. BRZEG WZOREM WACHLARZY wg schematu A.1 następująco:
RZ. 1 (= na prawej stronie robótki): 1 oł, 1 oś w 1-sze oś, *3 oł, ominąć 2 o., 1 oś w nast. oczko*, powt. od *-* przez cały rząd = 21-23-25-27 (29-31) łuków, obrócić.
RZ. 2 (= na lewej stronie robótki): 3 oł (= 1 sł), 3 sł + 2 oł + 3 sł w 1-szy łuk, *1 sł w nast. łuk, 3 sł + 2 oł + 3 sł w nast. łuk*, powt. od *-* przez cały rząd i zakończyć przerabiając 1 sł w 1-sze oś na pocz. poprzedniego rzędu = 11-12-13-14 (15-16) pęczków sł z 1 sł między każdym pęczkiem sł, obrócić.
RZ. 3 (= na prawej stronie robótki): 3 oł (= 1 sł), 3 sł + 2 oł + 3 sł w łuk 1-szego pęczka sł, *1 sł w nast. sł, 3 sł + 2 oł + 3 sł w łuk na środku nast. pęczka sł *, powt. od *-* przez cały rząd i zakończyć przerabiając 1 sł w 3-cie oł na pocz. poprzedniego rzędu, zakończyć.

Schemat

= 1 oś
= 1 oł
= 1 sł

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Baby 25-14.