DROPS Extra / 0-820

Sweet Sensation by DROPS Design

Virkad DROPS Muffins/Cupcake i “Muskat”

DROPS Design: Modell nr R-618
Garngrupp B
--------------------------------------------------------
Storlek: ca 9 cm hög
Garnåtgång: DROPS MUSKAT från Garnstudio
50 g nr 12 röd
50 g nr 30 vaniljgul
50 g nr 34 rosa
50 g nr 29 gammalrosa
50 g nr 10 persika
50 g nr 08 naturvit
50 g nr 09 ljus brun
50 g nr 22 brun

DROPS VIRKNÅL NR 3 - eller det nålnr du måste använda för att få 22
fm på bredden på 10 cm.
--------------------------------------------------------

DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 25.00 kr /50g

Färgförslag till 6 olika muffins.
BÄR:
1 = gammalrosa, 2,4 och 5 = rosa, 3 = röd, 6 = vaniljgul
TOPPING ENFÄRGAD: 1 = röd, 2 = gammalrosa, 3 = vaniljgul
TOPPING RANDIG:
4= 2 v natur, 1 v gammalrosa, 2 v natur, 1 v gammalrosa,
2 v natur.
5= 2 v ljus brun, 1 v natur, 2 v ljus brun, 1 v natur,
2 v ljus brun.
6= 2 v gammalrosa, 1 v röd, 2 v gammalrosa, 1 v röd,
2 v gammalrosa.
GRÄDDKANT:
1,3,5 = natur, 2 = vaniljgul, 4 = rosa, 6 = röd
KAKBOTTEN: 4,6 = ljus brun
KAKBOTTEN RANDIG:
1 = 1 v ljus brun, 1 v brun, 1 v ljus brun, 1 v brun, 1 v ljus brun, 1 v brun, 2 v ljus brun.
2 = 4 v persika, 2 v natur, 2 v persika.
3 =2 v ljus brun, 2 v röd, 1 v ljus brun, 2 v röd, 1 v ljus brun.
5 = 2 v persika, 3 v rosa, 3 v persika.
BOTTEN: 1,3,4,6 = ljus brun, 2,5 = persika.

IHOPVIRKNING: 2 fm virkas tills till 1 fm så här: Stick in nålen i första m, hämta tråden, stick in nålen i nästa m, hämta tråden, gör ett omslag och drag tråden genom alla 3 m på nålen.

VIRKINFO: Varje v avslutas med 1 sm i första fm på v.
----------------------------------------------------------

MUFFINS:
Muffinsen virkas uppifrån och ned.
Virka 4 lm med nål 3 med färgen till Bär och forma dem till en ring med 1 sm i första lm.
VARV 1: 1 lm, virka 9 fm om lm-ringen – LÄS VIRKINFO
VARV 2- 4: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 9 fm.
Byt färg till Topping – randig eller enfärgad.
VARV 5: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 9 fm.
VARV 6: 1 lm, virka 2 fm i varje fm = 18 fm.
VARV 7: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 18 fm.
VARV 8: 1 lm, * virka 1 fm i den första fm, 2 fm i nästa fm *, upprepa *-* = 27 fm.
VARV 9: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 27 fm.
VARV 10: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 27 fm.
VARV 11: 1 lm, * virka 1 fm i var och en av de 2 första fm, 2 fm i nästa fm *, upprepa *-* = 36 fm.
VARV 12: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 36 fm.
Byt färg till Gräddkanten.
VARV 13: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 36 fm.
VARV 14: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 36 fm.
VARV 15: 1 lm, * virka 1 fm , 3 lm, 1 st i den första lm, hoppa fram över 1 fm *, upprepa *-* = 18 gräddbågar.
Byt färg till Kakbotten – randig eller enfärgad.
VARV 16: 1 lm, i maskan mellan varje gräddbåge virkas det 2 fm i samma m = 36 fm.
VARV 17: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 36 fm.
VARV 18: 1 lm, virka 1 fm i varje fm = 36 fm.
VARV 19: 1 lm, virka 1 fm i varje fm, men var 8:e och 9:e m virkas tills – se förkl ovan för ihopvirkning = 32 fm.
VARV 20 - 23: Virka 1 fm i varje fm = 32 fm.
Klipp av och fäst trådarna.

BOTTEN:
Virka 4 lm med nål 3 med färgen till Botten och forma dem till en ring med 1 sm i första lm.
VARV 1: 1 lm, virka 8 fm om lm-ringen – LÄS VIRKINFO
VARV 2: 1 lm, virka 2 fm i varje fm, = 16 fm.
VARV 3: 1 lm, * virka 1 fm i första fm, 2 fm i nästa fm *, upprepa *-* = 24 fm.
VARV 4: 1 lm, * virka 1 fm i de första 2 fm och 2 fm i nästa fm *, upprepa *-* = 32 fm.
Nu virkas toppen och botten tills med denna tråd.

MONTERING:
Det är 32 fm nederst på muffinsen och 32 m runt botten - fyll toppen med vadd och nu läggs botten mot toppen och det virkas 1 v med fm där det virkas genom båda lagren maska för maska i samma färg som botten. Klipp av och fäst tråden.
VARV MED GRÄDDBÅGAR:
Använd samma färg som användes på Gräddkanten eller samma färg som varv 5 virkades med. Virka ett varv så här på det 5:e varvet: * 1 fm, 3 lm *, upprepa *-* = 9 gräddbågar.
På den randiga gräddtoppen virkas det dessutom 1 v med gräddbågar på 10:e v med samma färg som randen.

Adriana Van Tongeren 20.06.2019 - 23:10:

Waarom worden de cup cakes van boven naar beneden gehaakt???

Domie 10.01.2019 - 09:00:

Bonjour Pourriez-vous m'indiquer la marche à suivre pour transformer ce modèle en bonnet naissance. Merci de votre réponse.

DROPS Design 10.01.2019 kl. 10:12:

Bonjour Domie, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chacun de nos modèles à chaque demande. Pour toute assistance complémentaire, merci de contacter - même par mail ou téléphone - le magasin où vous avez acheté votre fil. Bon crochet!

Shirley Fetchko 06.03.2014 - 20:21:

Are all the rows done on the front of the stitches or are some put on the back. It is hard to explain I just learned how to go behind the stitch and add a extra row that you work on

Lamberts 30.10.2013 - 20:19:

In toer 15 haakt U gelijk een kanten randje maar niet in tr 5 en 10 dit snap ik niet, staat bij afwerking maar ik kan dan toch niet meer in het haakwerk haken, had dit dan moeten zijn "haak alleen in de achterste lussen zodat je daar later op kunt haken? En waarom niet ook gelijk?

DROPS Design 18.12.2013 kl. 11:07:

Hoi Lamberts. Het patroon is correct, de randen in toer 5 en 10 zijn ook niet gelijk aan de rand van toer 15 (zie foto). Je kan prima teruggaan en nogmaals in deze toeren haken.

Anne 24.03.2013 - 11:38:

Ik heb de cupcake gehaakt, ik moet alleen de kanten randjes nog. Alleen begrijp ik niet hoe je 1 toer in de 5e toer moet haken als je cupcake als helemaal gehaakt hebt?

DROPS Design 28.03.2013 kl. 13:30:

Je moet de randjes maken. Je zoekt de 5e toer op de cupcake. Haak in de v van de 5e toer de 1v, 3l om de "crème lusjes" te maken. Herhaal het in de 10e toer - zie ook foto - het zijn de witte en roze "slagroom" streepjes ;o)

Kate Strand Hansen 25.07.2012 - 03:56:

Kan jeg købe dette nr. Af strikkemagasinet? Venlig hilsen Kate

Alike Baaij 09.03.2012 - 13:59:

Bij de benodigde matrialen staat dat je donkerbruin moet aanschaffen maar ik heb de kleur in het hele patroon niet gebruikt klopt dat.

DROPS Design 12.03.2012 kl. 11:43:

Hoi. Je gebruikt de bruine (nr. 22) voor de CAKEBASIS GESTREEPT. De lichtbruine (nr. 09) kan je gebruiken voor zowel de CAKEBASIS GESTREEPT als de CRÈMELAAG GESTREEPT.

Stef Et Sa Belette 05.03.2012 - 09:40:

Bonjour une erreur s'est glissé dans ce modèle j'ai fait les modifications et les partages sur mon site bonne réalisation

DROPS Design 05.03.2012 kl. 09:49:

Bonjour Stef, aucune erreur dans ce modèle : au tour 19, il est indiqué de diminuer une ms toutes les 8 m = il en reste 32. Bon crochet !

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-820