DROPS Extra / 0-820

Sweet Sensation by DROPS Design

Heklet DROPS Muffins/Cupcake i “Muskat”

DROPS Design: Modell nr R-618
Garngruppe B
--------------------------------------------------------
Størrelse: ca. 9 cm høy
Materialer: DROPS MUSKAT fra Garnstudio
50 g f.nr 12 rød
50 g f.nr 30 vaniliegul
50 g f.nr 34 rosa
50 g f.nr 29 gammelrosa
50 g f.nr 10 fersken
50 g f.nr 08 naturhvit
50 g f.nr 09 lys brun
50 g f.nr 22 brun

DROPS HEKLENÅL NR 3 - eller den nålen du må bruke for å få 22 fm i bredden på 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: dekorasjon, jul, kjøkken, leker,

Fargeforslag til 6 forskjellige muffins.
BÆR:
1 = gammelrosa, 2,4 og 5 = rosa, 3 = rød, 6 = vaniliegul
KREM ENSFARGET: 1 = rød, 2 = gammelrosa, 3 = vaniliegul
KREM STRIPET:
4= 2 omg natur, 1 omg gammelrosa, 2 omg natur, 1 omg gammelrosa,
2 omg nature.
5= 2 omg lys brun, 1 omg natur, 2 omg lys brun, 1 omg natur,
2 omg lys brun.
6= 2 omg gammelrosa, 1 omg rød, 2 omg gammelrosa, 1 omg rød,
2 omg gammelrosa.
KREMKANT:
1,3,5 = natur, 2 = vaniliegul, 4 = rosa, 6 = rød
KAKEBUNN: 4,6 = lys brun
KAKEBUNN STRIPET:
1 = 1 omg lys brun, 1 omg brun, 1 omg lys brun, 1 omg brun, 1 omg lys brun, 1 omg brun, 2 omg lys brun.
2 = 4 omg fersken, 2 omg natur, 2 omg fersken.
3 =2 omg lys brun, 2 omg rød, 1 omg lys brun, 2 omg rød, 1 omg lys brun.
5 = 2 omg fersken, 3 omg rosa, 3 omg fersken.
BUNNEN: 1,3,4,6 = lys brun, 2,5 = fersken.

SAMMENHEKLING: 2 fm hekles sammen til 1 fm slik: Stikk nåla inn i første m, hent tråden, stikk nåla inn i neste m, hent tråden, lag et kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nåla.

HEKLEINFO: Hver omg avsluttes med 1 kjm i første fm på omg.
----------------------------------------------------------

MUFFINS:
Muffins hekles oppefra og ned.
Hekle 4 lm på nål 3 med fargen til Bær og sett dem i en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 1 luftm, hekle 9 fm om lm-ringen – LES HEKLEINFO
2.- 4. OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 9 fm.
Bytt farge til Kremen – stripet eller ensfarget.
5.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 9 fm.
6.OMG: 1 luftm, hekle 2 fm i hver fm = 18 fm.
7.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 18 fm.
8.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i den første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 27 fm.
9.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 27 fm.
10.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 27 fm.
11.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i hver av de 2 første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 36 fm.
12.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
Bytt farge til Kremkanten.
13.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
14.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
15.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm , 3 luftm, 1 stav i den første lm, hopp frem over 1 fm *, gjenta fra *-* = 18 krembuer.
Bytt farge til Kakebunn – stripet eller ensfarget.
16.OMG: 1 luftm, i masken mellom hver krembue hekles 2 fm i samme m = 36 fm.
17.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
18.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
19.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm, men hver 8. og 9 m hekles sammen – se forkl over for sammenhekling = 32 fm.
20.- 23.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 32 fm.
Klipp og fest trådene.

BUNNEN:
Hekle 4 lm på nål 3 med fargen til Bunnen og sett dem i en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 1 luftm, hekle 8 fm om lm-ringen – LES HEKLEINFO
2.OMG: 1 luftm, hekle 2 fm i hver fm, = 16 fm.
3.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 24 fm.
4.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i de første 2 fm og 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 32 fm.
Nå hekles toppen og bunnen sammen videre med denne tråd.

MONTERING:
Det er 32 fm nederst på muffinsen og 32 m rundt bunnen - fyll toppen med vatt og nå legges bunnen mot toppen og det hekles 1 omg med fm i der det hekles gjennom begge lag maske for maske i samme farge som bunnen. Klipp og fest tråden.
KREMRADER:
Bruk den samme farge som det er brukt på Kremkanten eller samme farge som 5.omg er heklet med. Hekl en rad slik i den 5.OMG: * 1 fm, 3 lm *, gjenta fra *-* = 9 krembuer.
På den stripede kremtoppen hekles i tillegg 1 kremrad i 10.OMG med samme farge som stripen.