DROPS Extra / 0-820

Sweet Sensation by DROPS Design

Heklet DROPS Muffins/Cupcake i “Muskat”

Stikkord: dekorasjon, jul, kjøkken, leker,

DROPS Design: Modell nr R-618
Garngruppe B
--------------------------------------------------------
Størrelse: ca. 9 cm høy
Materialer: DROPS MUSKAT fra Garnstudio
50 g f.nr 12 rød
50 g f.nr 30 vaniliegul
50 g f.nr 34 rosa
50 g f.nr 29 gammelrosa
50 g f.nr 10 fersken
50 g f.nr 08 naturhvit
50 g f.nr 09 lys brun
50 g f.nr 22 brun

DROPS HEKLENÅL NR 3 - eller den nålen du må bruke for å få 22 fm i bredden på 10 cm.
--------------------------------------------------------

Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 168kr. Les mer.
Fargeforslag til 6 forskjellige muffins.
BÆR:
1 = gammelrosa, 2,4 og 5 = rosa, 3 = rød, 6 = vaniliegul
KREM ENSFARGET: 1 = rød, 2 = gammelrosa, 3 = vaniliegul
KREM STRIPET:
4= 2 omg natur, 1 omg gammelrosa, 2 omg natur, 1 omg gammelrosa,
2 omg nature.
5= 2 omg lys brun, 1 omg natur, 2 omg lys brun, 1 omg natur,
2 omg lys brun.
6= 2 omg gammelrosa, 1 omg rød, 2 omg gammelrosa, 1 omg rød,
2 omg gammelrosa.
KREMKANT:
1,3,5 = natur, 2 = vaniliegul, 4 = rosa, 6 = rød
KAKEBUNN: 4,6 = lys brun
KAKEBUNN STRIPET:
1 = 1 omg lys brun, 1 omg brun, 1 omg lys brun, 1 omg brun, 1 omg lys brun, 1 omg brun, 2 omg lys brun.
2 = 4 omg fersken, 2 omg natur, 2 omg fersken.
3 =2 omg lys brun, 2 omg rød, 1 omg lys brun, 2 omg rød, 1 omg lys brun.
5 = 2 omg fersken, 3 omg rosa, 3 omg fersken.
BUNNEN: 1,3,4,6 = lys brun, 2,5 = fersken.

SAMMENHEKLING: 2 fm hekles sammen til 1 fm slik: Stikk nåla inn i første m, hent tråden, stikk nåla inn i neste m, hent tråden, lag et kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nåla.

HEKLEINFO: Hver omg avsluttes med 1 kjm i første fm på omg.
----------------------------------------------------------

MUFFINS:
Muffins hekles oppefra og ned.
Hekle 4 lm på nål 3 med fargen til Bær og sett dem i en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 1 luftm, hekle 9 fm om lm-ringen – LES HEKLEINFO
2.- 4. OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 9 fm.
Bytt farge til Kremen – stripet eller ensfarget.
5.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 9 fm.
6.OMG: 1 luftm, hekle 2 fm i hver fm = 18 fm.
7.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 18 fm.
8.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i den første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 27 fm.
9.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 27 fm.
10.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 27 fm.
11.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i hver av de 2 første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 36 fm.
12.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
Bytt farge til Kremkanten.
13.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
14.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
15.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm , 3 luftm, 1 stav i den første lm, hopp frem over 1 fm *, gjenta fra *-* = 18 krembuer.
Bytt farge til Kakebunn – stripet eller ensfarget.
16.OMG: 1 luftm, i masken mellom hver krembue hekles 2 fm i samme m = 36 fm.
17.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
18.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
19.OMG: 1 luftm, hekle 1 fm i hver fm, men hver 8. og 9 m hekles sammen – se forkl over for sammenhekling = 32 fm.
20.- 23.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 32 fm.
Klipp og fest trådene.

BUNNEN:
Hekle 4 lm på nål 3 med fargen til Bunnen og sett dem i en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 1 luftm, hekle 8 fm om lm-ringen – LES HEKLEINFO
2.OMG: 1 luftm, hekle 2 fm i hver fm, = 16 fm.
3.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 24 fm.
4.OMG: 1 luftm, * hekle 1 fm i de første 2 fm og 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 32 fm.
Nå hekles toppen og bunnen sammen videre med denne tråd.

MONTERING:
Det er 32 fm nederst på muffinsen og 32 m rundt bunnen - fyll toppen med vatt og nå legges bunnen mot toppen og det hekles 1 omg med fm i der det hekles gjennom begge lag maske for maske i samme farge som bunnen. Klipp og fest tråden.
KREMRADER:
Bruk den samme farge som det er brukt på Kremkanten eller samme farge som 5.omg er heklet med. Hekl en rad slik i den 5.OMG: * 1 fm, 3 lm *, gjenta fra *-* = 9 krembuer.
På den stripede kremtoppen hekles i tillegg 1 kremrad i 10.OMG med samme farge som stripen.

Kommentarer (6)

Legg inn en kommentar!

Shirley Fetchko 06.03.2014 - 20:21:

Are all the rows done on the front of the stitches or are some put on the back. It is hard to explain I just learned how to go behind the stitch and add a extra row that you work on

Lamberts 30.10.2013 - 20:19:

In toer 15 haakt U gelijk een kanten randje maar niet in tr 5 en 10 dit snap ik niet, staat bij afwerking maar ik kan dan toch niet meer in het haakwerk haken, had dit dan moeten zijn "haak alleen in de achterste lussen zodat je daar later op kunt haken? En waarom niet ook gelijk?

DROPS Design 18.12.2013 kl. 11:07:

Hoi Lamberts. Het patroon is correct, de randen in toer 5 en 10 zijn ook niet gelijk aan de rand van toer 15 (zie foto). Je kan prima teruggaan en nogmaals in deze toeren haken.

Anne 24.03.2013 - 11:38:

Ik heb de cupcake gehaakt, ik moet alleen de kanten randjes nog. Alleen begrijp ik niet hoe je 1 toer in de 5e toer moet haken als je cupcake als helemaal gehaakt hebt?

DROPS Design 28.03.2013 kl. 13:30:

Je moet de randjes maken. Je zoekt de 5e toer op de cupcake. Haak in de v van de 5e toer de 1v, 3l om de "crème lusjes" te maken. Herhaal het in de 10e toer - zie ook foto - het zijn de witte en roze "slagroom" streepjes ;o)

Kate Strand Hansen 25.07.2012 - 03:56:

Kan jeg købe dette nr. Af strikkemagasinet? Venlig hilsen Kate

Alike Baaij 09.03.2012 - 13:59:

Bij de benodigde matrialen staat dat je donkerbruin moet aanschaffen maar ik heb de kleur in het hele patroon niet gebruikt klopt dat.

DROPS Design 12.03.2012 kl. 11:43:

Hoi. Je gebruikt de bruine (nr. 22) voor de CAKEBASIS GESTREEPT. De lichtbruine (nr. 09) kan je gebruiken voor zowel de CAKEBASIS GESTREEPT als de CRÈMELAAG GESTREEPT.

Stef Et Sa Belette 05.03.2012 - 09:40: www.stecolargol.over ...

Bonjour une erreur s'est glissé dans ce modèle j'ai fait les modifications et les partages sur mon site bonne réalisation

DROPS Design 05.03.2012 kl. 09:49:

Bonjour Stef, aucune erreur dans ce modèle : au tour 19, il est indiqué de diminuer une ms toutes les 8 m = il en reste 32. Bon crochet !

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-820