Hur man gör en luftmaskering med en smygmaska

Tags: nybörjare,
Hur man gör en luftmaskering med en smygmaska

När du har lärt dig att virka en luftmaskerad (lm-rad) så ska man i många mönster sätta ihop den till en ring. Detta görs med en smygmaska (sm). Se här!

Figure 1: Virka det antal luftmaskor som står i mönstret.

Figure 2: Sätt ihop luftmaskorna genom att sticka in virknålen i den första luftmaskan som virkades.

Figure 3: Hämta tråden (den tråden du ska virka med) och dra denna genom maskan.

Figure 4: Dra den vidare genom öglan på virknålen.

Du har nu satt ihop luftmaskeraden (lm-raden) till en ring med en smygmaska (sm).

Se också denna video

Kommentarer (2)

Lavoine 06.03.2020 - 22:51:

Bonjour ,comment je doit faire pour mon prochain rang,j’ai donc monter 22 m en l’air et dans la 1er j’ai donc fait ma maille coulée pour fermer mon rang,pour mon prochain rang je doit faire 21 m serrée,est ce que je doit faire ma 1er m serrée sur ma m coulée ou sur la prochaine m,merci de votre explication,cordialement.

Beatrice Croneman Pileby 29.07.2018 - 10:45:

Om jag ska virka 20 om o sedan sluter den med en smygmaska. Det står sedan att jag ska virka 25 fm runt lmringen, men jag har ju endast 20 lm

DROPS Design 30.08.2018 - 15:59:

Hej Beatrice, du kan virka många flera fm runt om lmringen (du skall virka om ringen inte i lm). Lycka till!