DROPS Baby / 19 / 10

Snuggly Bunny by DROPS Design

Kørepose i perlestrik uden ærmesøm med strukturmønster og snoninger i DROPS Merino Extra Fine.

DROPS design: Model nr ME-042-by
--------------------------------------------------------

450-500-550 (650-700) gr f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS BRÆNDT TRÆKNAP, nr 511:
10-10-10 (12-12) stk.

Kommentarer (199) FAQ

Garnet til denne opskrift koster fra 179.55kr. Læs mere.

MØNSTER: Se diag M.1 til M.3.
Diag viser mønsteret set fra retsiden.
1.p i M.2 og M.3 = retsiden.

HUL TIL SIKKERHEDSSELE I BILSTOL:
Hvis man ønsker kan der strikkes et hul på for- og rygstk til at putte sikkerhedsselen på en bilstol igennem. Luk af til hul når arb måler ca 16-20-23 (28-33) cm, evt ved ønsket mål ved at lukke de midterste 10 m af på p. På næste p slåes der 10 nye m op over de aflukkede og mønsteret fortsættes som før.

KNAPHUL:
Der lukkes af til knaphul på højre forkant.
1 knaphul = strik 2. og 3. m fra kanten ret sammen og slå om p.
Luk af til knaphul når arb måler:
Str 1/3 mdr: 25, 30, 35, 40, 45 og 50 cm.
Str 6/9 mdr: 28, 34, 41, 47, 54 og 60 cm.
Str 12/18 mdr: 30, 38, 46, 54, 62 og 70 cm.
Str 2 år: 37, 44, 51, 58, 65, 72 og 79 cm.
Str 3/4 år: 40, 48, 57, 65, 74, 82 og 91 cm.
--------------------------------------------------------

KØREPOSE:
Posen strikkes i 2 dele nedenfra og op, derefter syes den sammen i siderne og på skuldrerne.
For at få plads til alle m, strikkes hver del frem og tilbage på rundp.
OBS: Hvis man ønsker hul igennem posen til at trække sikkerhedsselen på bilstolen igennem – se forkl over.

RYGSTK:
Slå 68-74-82 (86-94) m op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 4 med Merino Extra Fine. Strik RETSTRIK - se forkl over - i 4-4-4 (5-5) cm – afpas så næste p strikkes fra vrangen. Strik 1 p vrang fra vrangen. Derefter strikkes M.1 med 1 kantm retstrik i hver side (start med 1 r efter kantm). Når arb måler 44-53-62 (71-82) cm slåes der nye m op til ærmer i hver side, slå op i slutningen af hver p således: 4 m 2-2-3 (3-3) gange, 8 m 1-1-1 (1-3) gange, 10 m 1-1-1 (2-1) gange og 12-14-15 (15-16) m 1 gang = 144-154-172 (196-218) m på p – OBS: De nye m strikkes løbende ind i M.1, når alle m er taget ud fortsættes M.1, men de yderste 10 m i hver side strikkes i retstrik (= bukkekant på ærmerne). Når arb måler 54-64-74 (84-96) cm lukkes de midterste 16-18-22 (24-24) m af til hals og hver skulder/ærme strikkes færdig for sig. Videre lukkes der 1 m af på næste p fra halsen = 63-67-74 (85-96) m tilbage på p (= skulder + ærme). Luk af når arb måler 56-66-76 (86-98) cm. Gentag i den anden side.

FORSTK:
Slå 68-74-82 (86-94) m op som på rygstk og strik retstrik i 2-2-2 (2½-2½) cm, derefter strikkes næste p således fra retsiden: Strik 12-13-14 (14-16) m ret, * strik 2 m ret sammen, slå om, strik 12-13-15 (12-13) m ret *, gentag fra *-* totalt 3-3-3 (4-4) gange, strik 2 m ret sammen, slå om og slut af med 12-14-15 (14-16) m ret (= 4-4-4 (5-5) knaphul). Fortsæt i retstrik til kanten måler 4-4-4 (5-5) cm - afpas så næste p strikkes fra vrangen. Strik 1 p vrang fra vrangen Samtidig med at der tages 22 m ud jævnt fordelt = 90-96-104 (108-116) m. Videre strikkes næste p således fra retsiden: 1 kantm, M.1 over de første 5-8-12 (14-18) m (start med 1 r i siden så mønsteret stemmer i siden mod rygstk når sidesømmene syes), M.2 (= 32 m), 14 m vrang, M.3 (= 32 m), M.1 over de næste 5-8-12 (14-18) m (sørg for at M.1 slutter med 1 vr i siden før kantm så mønsteret stemmer mod rygstk) og slut af med 1 kantm. Fortsæt mønsteret således med M.1, M.2 og M.3 og 14 m glatstrik med vrangen ud midt foran. Når arb måler 23-25-28 (33-37) cm sættes de første 42-45-49 (51-55) m på en tråd = 48-51-55 (57-61) m tilbage på p.

HØJRE FORSTK:
= 48-51-55 (57-61) m. Fortsæt mønsteret som før, men de yderste 6 m mod midt foran strikkes i retstrik til forkant - HUSK KNAPHUL - se forkl over! Når arb måler 44-53-62 (71-82) cm slåes der nye m op til ærme i slutningen af hver p mod siden som på rygstk = 86-91-100 (112-123) m. Når alle m er slået op fortsættes mønsteret som før, men de 10 yderste m i siden strikkes i retstrik (= bukkekant). Når der er 1 p tilbage før arb måler 51-61-71 (80-92) cm – sørg for at det er en p fra vrangen - tages der 4 m ind over den yderste snoning mod midt foran (dvs 2 m over snoningen og 1 m på hver side af snoningen). På næste p fra retsiden sættes de yderste 6-7-8 (9-9) m mod midt foran på 1 tråd til hals. Luk derefter af til hals på hver p fra halsen: 2 m 2 gange og 1 m 2-2-3 (3-3) gange = 70-74-81 (92-103) m tilbage på p (= skulder + ærme). Fortsæt mønsteret som før. Når der er 1 p tilbage før arb måler 56-66-76 (86-98) cm tages der 7 m ind jævnt fordelt over m i snoningerne i M.3 = 63-67-74 (85-96) m. På næste p lukkes alle m af.

VENSTRE FORSTK:
Sæt m fra tråden tilbage på p og strik 6 m op bag de 6 retstrik-m på højre forkant = 48-51-55 (57-61) m. Strik som højre forstk men modsat – OBS: Der lukkes ikke af til knaphul på forkanten.

MONTERING:
Sy skulder/overærmessømmene. Sy sømmen under ærmerne og ned langs hele siden indenfor 1 kantm. Buk de nederste 5 cm op på hver ærme og sy evt fast med et par små sting. Sy 4-4-4 (5-5) knapper i nederst på køreposen og sy de resterende knapper på venstre forkant.
HÆTTE:
Strik ca 58 til 78 m op fra retsiden rundt i halsen (inkl m fra trådene foran) på rundp 4 med Merino Extra Fine. Strik 1 p ret fra vrangen, derefter strikkes der 1 p ret fra retsiden Samtidig med at der tages ud jævnt fordelt til 85-89-93 (97-101) m. Videre strikkes M.1 men de 6 yderste m i hver side strikkes i retstrik - SAMTIDIG slåes der 6 nye m op i slutningen af de 2 næste p til bukkekant = 97-101-105 (109-113) m - disse strikkes i retstrik. Fortsæt M.1 med 12 m retstrik i hver side til hætten måler 21-23-25 (27-28) cm og luk af. Buk hætten dobbelt og sy sammen øverst. Buk de 6 yderste retstriksm ud mod retsiden og sy bukkekanten pænt fast til halskanten med små sting.

= sæt 3 m på hj.p bag arb, 3 r, 3 r fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 3 r, 3 r fra hj.p
= sæt 2 m på hj.p bag arb, 2 r, 2 r fra hj.p
= sæt 2 m på hj.p foran arb, 2 r, 2 r fra hj.p

Mona 20.08.2019 - 20:05:

Skal det være 5 omg med glattstrikk mellom flettene (som går over 12 m) i midten ? .Og bare 3omg. på di andre flettene.

Mairien Jacqueline 19.08.2019 - 09:59:

Je ne vois pas ou situés dans le nid d'ange le passage des sangles merci j'attends votre réponse Jacqueline

DROPS Design 19.08.2019 kl. 11:50:

Bonjour Mme Mairien, pour les sangles, il vous faudra rabattre les 10 mailles centrales à 16-33 cm (cf taille et OUVERTURES POUR LE PASSAGE DE LA SANGLE DE SÉCURITÉ DU SIÈGE AUTO) du dos et du devant, au rang suivant, montez 10 mailles au-dessus des mailles rabattues (ajustez le devant pour que les 10 m soient rabattues au même rang que pour le dos) et continuez comme avant. Bon tricot!

Zezette 18.08.2019 - 07:08:

Je voudrai realiser ce nid d ange mais comment tricoter les mailles de tous les rangs pairs ? Merck

DROPS Design 19.08.2019 kl. 09:58:

Bonjour Zezette, les diagrammes montrent tous les rangs, ceux tricotés sur l'endroit ainsi que ceux sur l'envers - cf légende = les croix sont des mailles en jersey envers et les cases blanches en jersey endroit. Bon tricot!

Céline 17.08.2019 - 10:12:

Bonjour, je ne comprends pas bien les diagrammes M2 et M3 au niveau des deux lignes du haut car il n'y a que les 12 mailles du milieu de représenter. Que tricote-t-on au-dessus des autres mailles ? Merci pour votre réponse car je suis bloquée.

DROPS Design 19.08.2019 kl. 09:23:

Bonjour Céline, les torsades de M.2 et M.3 se tricotent sur un nombre de rangs différent en hauteur, quand les 4 premiers rangs sont tricotés sur la torsade au début et à la fin de M.2/M.3, reprenez cette partie du diagramme au 1er rang; et tricotez encore 2 rangs sur la torsade du milieu = les torsades de 4 m se tricotent sur 4 rangs et celles de 6 m (= 12 m au total) se tricotent sur 6 rangs. Bon tricot!

Rita Ashar 13.08.2019 - 02:51:

Love this pattern and am about to start with the increase for sleeves. I am confused whether the increase needs to be done only at the end of each row or at both ends of each row. As in 4 sets 2 times means 4 sets at the end of first row and 4 sets at the end of next 2 rows?

DROPS Design 13.08.2019 kl. 08:22:

Dear Mrs Ashar, on back piece you will cast on the new stitches for sleeves on each side, ie at the end of each row, so that there are the same number of stitches cast on for each sleeve. On front piece, you will increase the stitches for sleeve only one one side since you work both front piece separately at this point. Happy knitting!

Marisa 07.08.2019 - 06:55:

Guten Tag,ist es empfehlenswert ein Loch für den Sicherheitsgürtel zu machen? Sieht es dann noch schön aus?

DROPS Design 07.08.2019 kl. 12:32:

Liebe Marisa, wenn Sie kein Loch für den Sicherheitsgurt stricken, dann kann den Schalfsack nicht in einem Babyautositz - wenn der Schlafsack nicht im Auto benutzt wird, dann brauchen Sie nicht den Loch zu stricken. Viel Spaß beim stricken!

TinaR 21.07.2019 - 19:58:

Hallo, ich habe das Vorderteil zuerst gestrickt. Nun ist mir nicht ganz klar, ob beim Rückenteil nach M1 glatt rechts gestrickt wird? Und wird nicht zugenommen? Bleibt es bei den 68 Maschen? Viele Grüße

DROPS Design 21.07.2019 kl. 23:24:

Liebe Tina, Sie stricken am Rückenteil durchgängig M.1. Und es bleibt bei den 68 Maschen, bis Sie die Maschen für die Ärmel anschlagen. Viel Spaß beim Weiterstricken!

Mary French 12.06.2019 - 18:36:

Hi. I’m planning to knit the snuggly bunny but unfortunately I cannot get the correct wool here in Newfoundland, Canada. Can you give me the yardage in the 50 gram ball? Thanks

DROPS Design 13.06.2019 kl. 08:57:

Dear Mary French, we are happy to inform you that you can find here the list of stores in and/or shipping to Canada. Read more about the yarn under its shadecard. Happy knitting!

Nancy 06.06.2019 - 14:51:

I would like to put a zipper in the front instead of buttons, buttons seem a little dangerous of they are pulled off and swallowed. Do you have directions to make this with a zipper in the front? Thanks!

DROPS Design 06.06.2019 kl. 15:01:

Dear Nancy, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single requests - all our bunting bags patterns are buttonned. For any individual adjustment please contact the store where you bought the yarn or any knitting forum. Happy knitting!

Daisy 23.05.2019 - 13:55:

I have completed the pattern successfully with out any problem. Thanks for the lovely pattern. But I don't know how to fold the hood and stitch and also stitching of the 6 garter stitches along the neck line. Please help

DROPS Design 23.05.2019 kl. 14:44:

Dear Daisy, this video shows how to sew the top of the hood - The 6 sts cast on on each side at the beg of the hood will be folded and sewn along the 6 other sts worked in garter st on the hood - you worked 12 sts in garter st on each side, fold this garter stitch edge double so that it looks only with 6 sts. Happy assembly!

Kommentere opskrift DROPS Baby 19-10