DROPS Baby / 18 / 30

Princess Chantilly by DROPS Design

Strikket babytæppe med bølgemønster i DROPS Merino Extra Fine eller Sky.

DROPS design: Model nr ME-024-by
---------------------------------------------------------
Mål: Ca 65 x 80 cm
Materialer: DROPS MERINO EXTRA FINE
400 gr f.nr 01, natur

Eller brug:
DROPS SKY fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
250 gr f.nr 01, hvid
---------------------------------------------------------
DROPS RUNDP NR 4,5 (80 cm) –
eller det p.nr du skal bruge for at få 20 m x 26 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL 3,5.
---------------------------------------------------------

Kommentarer (148)

Garnet til denne opskrift koster fra 167.6kr. Læs mere.
RETSTRIK: Strik ret frem og tilbage på p.

MØNSTER: Se diag M.1. Diag viser mønsteret set fra retsiden – 1.p = retsiden.
OBS: Maskeantallet må kun tælles efter 5. og 6.p i M.1.
---------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------
TÆPPE:
For at få plads til alle m strikkes tæppet frem og tilbage på rundp.
Slå 127 m op på rundp 4,5 med Merino Extra Fine eller Sky. Strik retstrik – SE FORKL OVER. Når arb måler 14 cm tages der 14 m ud jævnt fordelt over de midterste 77 m – tag ud fra vrangen ved at strikke 2 m i ca hver 5.m = 141 m. Strik videre således fra retsiden: 24 m retstrik, 1 m glatstrik, M.1 over 91 m (dvs at rapporten strikkes 7 gange), 1 m glatstrik og 24 m retstrik. Fortsæt med dette mønster til arb måler ca 65 cm – afpas efter en hel rapport af M.1 – nu tages der 14 m ind jævnt fordelt over de midterste 91 m = 127 m. Strik retstrik over alle m til arb måler 79 cm, luk af.

PICOTKANT:
Der hækles med 1 tråd på nål 3,5 rundt om hele tæppet således: * 1 fm, 4 lm, 1 st i den første lm, spring over 3 m / 6 p retstrik *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i 1.fm.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= tag 1 m løst af p, 1 ret, løft den løse m over
= 2 m ret sammen
= slå om mellem 2 m

DUPUIS 09.03.2019 - 14:42:

Bonjour, je recherche une laine pour réaliser une couverture de landau bébé, couleur curry, pourriez vous me faire des suggestions ainsi que des modèles faciles à réaliser. Peut on tricoter avec des aiguilles droites classiques, si ou quel numéro. Merci

DROPS Design 18.03.2019 kl. 12:37:

Bonjour Mme Dupuis, vous trouverez ici les différentes nuances de jaunes de nos laines, quand vous aurez trouvé votre couleur, vous pourrez ensuite rechercher parmi les différents modèles en triant par groupe de fils ou qualité. Vous trouverez ici comment adapter un modèle pour des aiguilles droites. Bon tricot!

Dupuis 09.03.2019 - 14:39:

Bonjour, j'aimerais tricoter une couverture pour bébé dans cette qualité il me faut une couleur curry, quels sont vos commentaires. Merci

Mona 06.03.2019 - 23:26:

På hvilken pinne skal jeg avslutte teppe og felle 14 masker for at det skal bli likt som starten ?

Angelika 06.03.2019 - 08:53:

Mam problem ze zrozumieniem tego fragmentu instrukcji: "Na wys. 14 cm od dołu robótki, równomiernie dodać 14 o. w 77 o. środk. – dodawać na lewej stronie robótki przerabiając 2 razy to samo o. co 5 o. = 141 o. ". Czyli przerabiając na lewej stronie 2 razy to samo o. co 5 o. uzyskam dodatkowych 14 o. A w którym dokładnie momencie (od którego oczka w rzędzie) mam zacząć dodawanie tych oczek? Nie rozumiem "dodać 14 o. w 77 o. środk.". Będę wdzięczna za pomoc! :)

DROPS Design 07.03.2019 kl. 08:24:

Witaj Angeliko! Aby dodać 14 oczek ponad 77 oczkami środkowymi (25 o. z każdej strony bez dodawania) należy postępować następująco: za 25 pierwszymi o. przerób 5 o. i 6-te o. przerób 2 razy. Następnie przerabiaj każde 5-te o. 2 razy, zostanie ok. 31 o. do końca rzędu. Dodasz w tej sposób 14 o., a w rzędzie będzie 141 o. Jak dodać oczka znajdziesz TUTAJ. Jak równomiernie dodawać oczka znajdziesz TUTAJ. Powodzenia!

Balijon 04.02.2019 - 10:12:

Bonjour, ce modèle se tricote t'il en allers-retours ?? merci

DROPS Design 04.02.2019 kl. 14:11:

Bonjour Mme Balijon, tout à fait, cette couverture se tricote en allers et retours sur aiguille circulaire, pour avoir suffisamment de place pour y loger toutes les mailles. Bon tricot!

Linda 29.01.2019 - 18:36:

Sorry, jag förstår nu ;)

Linda 29.01.2019 - 18:32:

Vad menas med att man ska sticka 1 maska slät efter de 24 kantmaskorna som görs med rätstickning? Ska den maskan vara avig från rätsidan och rät från avigsidan? Förstår jag fel att de 24 kantmaskorna ska stickas räta både från rät- och avigsidan?

DROPS Design 30.01.2019 kl. 08:00:

Så bra at du fant ut av det, Linda. God fornøyelse videre

Laila M. S. 24.01.2019 - 10:34:

Hej. Jag funderar på om det är något som inte stämmer med diagrammet...eller om jag tänker fel. På rad 2 (eller 4 med hoptagningen) så ska det enligt diagrammet stickas 7 maskor mellan hoptagningen av två maskor, men det blir helt fel. Stickar jag 11 maskor mellan, då blir det rätt. Likaså på sista raden där man stickar i hop stämmer också om jag stickar 11 mellan istället för 9 maskor. Jag blir helt förvirrad. Tänker jag fel? Finns det något tydligare diagram? Mvh Laila.

DROPS Design 25.01.2019 kl. 08:12:

Hei Laila. Du strikker masker sammen på 1, 3 og 5 rad (på den 5 legger du også inn kast mellom fellingen). Du leser diagrammet som vanlig: fra nederst til øverst, fra høyre mot venstre. På rad 1 er det 9 masker mellom hver felling (totalt 13 masker i M.1). På rad 3 er det 7 masker mellom hver felling (totalt 11 masker i M.1). På siste omgang i diagrammet er det igjen 13 masker, pga 6 masker økt på 5 omgang (i tillegg til 2 masker felt). God fornøyelse.

Dorte Mortensen 17.01.2019 - 09:48:

Når jeg skal hækle picot-kanten står det med 1 tråd. skal jeg tage en tråd ud af de spundne garn ?

DROPS Design 23.01.2019 kl. 14:42:

Hei Dorte. Nei, du kan egentlig bare se bortifra informasjon om 1 tråd. Du hekler kanten med det samme garnet du har strikket med. God fornøyelse

Laura 16.10.2018 - 08:38:

Jeg følger mønsteret og maskeantallet passer efter jeg har lavet et helt diagram, men jeg synes slet ikke jeg får noget hulmønster. Er det min strikkefasthed der ikke passer måske?

DROPS Design 22.10.2018 kl. 08:36:

Hei Laura. Siden hullmønsteret er den nest siste pinnen i diagrammet syntes det nok bedre når du har strikket litt lenger på arbeidet ditt. Husk at du ikke skal strikke kastene vridd, de skal strikkes vanlig vrang (=rett fra retten) slik at det blir hull. God fornøyelse.

Kommentere opskrift DROPS Baby 18-30