Hvordan hekle fastmasker

Hvordan hekle fastmasker

Når du har heklet en luftmaskerad (lm-rad), så kan man fortsette frem og tilbake langs med raden med forskjellige typer masker. Her vil du lære hvordan man hekler fastmasker (fm). Se her!

Figure 1: Stikk heklenålen inn i den andre luftmasken fra nålen. Hent tråden som ligger over pekefingeren med kroken og trekk den igjennom masken i luftmaskeraden (lm-raden).

Figure 2: Du har nå 2 masker på heklenålen. Hent tråden igjen.

Figure 3: Trekk tråden gjennom begge de 2 maskene på heklenålen.

Figure 4: Du har nå heklet 1 fastmaske (fm) og har 1 maske igjen på heklenålen.

Figure 5:Start forfra og stikk nålen inn i den neste luftmasken på raden./p>

Figure 6:Fastmasker hekler man ofte om begge ledd i masken fra forrige rad. Man vil få forskjellig strukturer om man hekler gjennom kun bakre ledd, fremre ledd eller gjennom begge. Står det ikke hvordan, skal det vanligvis hekles gjennom begge.

Se også denne videoen

Kommentarer (5)

Tone Clausen Rolland wrote:

Hei. Jeg sliter med å forstå hvordan jeg hekler en fastmaske når den skal hekles ifbm en gryteklut. Det skal altså hekles rundt grytekluten. Holder på med Modell nr W-370-jul nå. Send gjerne svar på mail

05.12.2021 - 17:49:

DROPS Design answered:

Hei Tone. Når du har strikket ferdig grytekluten, bretter du den dobbelt. Nå skal du hekle en omgang med fastmasker gjennom begge delene. Start øverst i venstre hjørne, stikk heklenålen gjennom begge lag, hent tråden, gjør et kast om nålen og trekk tråden igjennom løkken på nålen (= 1. fastmaske). Deretter hekles det gjennom begge lag med 1 fastmaske i hver maske (i hver del) rundt hele kanten og avsluttes med 14 luftmasker til hempe. Deretter hekles 2. omgang med picot. mvh DROPS Design

07.12.2021 - 07:42:

Dana Kourkova wrote:

Jaky je rozdil mezi kratkym a dlouhym sloupkem?

19.10.2021 - 14:26:

Daisy wrote:

When I'm doing the double crochet am I missing one of the loops like in the beginning?

24.08.2021 - 15:34:

DROPS Design answered:

Dear Daisy, I'm sorry, I'm not sure to understand what you mean here, the double crochet (UK-crochet terminology) is worked as shown on the pictures/video - the treble crochet will start with a yarn over before - see this lesson. Happy crocheting!

25.08.2021 - 07:36:

💩💩💩 wrote:

Du kaki @Christiano

12.01.2021 - 09:19:

Cristiano wrote:

E muito legal 😎.

27.07.2019 - 18:19: