Hvordan hekle et handlenett

Heklede nett er veldig populært denne sesongen! Har du aldri heklet før? Vi skal hjelpe deg! Her finner du en steg-for-steg leksjon hvor vi hekler handlenettet Pacific Blue (DROPS 199-15), slik at du... (Les mer)

kategori: Komplette oppskrifter

Kombinere DROPS Delight og DROPS Kid-Silk

Leter du etter en garnkombinasjon som resulterer i myke plagg med god formstabilitet? Da burde du prøve å kombinere 1 tråd med DROPS Delight og 1 tråd DROPS Kid-Silk. Her ser du et eksempel med... (Les mer)

kategori: Garnalternativer

Kombinere DROPS Fabel og DROPS Brushed Alpaca Silk

Du kan få en myk og slitesterk garngruppe D tykkelse ved å kombinere 2 av våre garn: DROPS Fabel og DROPS Brushed Alpaca Silk. I denne leksjonen kan du se flere fargekombinasjoner med 1 tråd av... (Les mer)

kategori: Garnalternativer

Kombinere DROPS BabyAlpaca Silk og DROPS Kid-Silk

Om du leter etter et mykt og delikat garnalternativ, prøv å kombinere DROPS BabyAlpaca Silk med DROPS Kid-Silk. Resultatet, som vil tilhøre garngruppe C, vil ha en forsiktig glans og fargetekstur, slik... (Les mer)

kategori: Garnalternativer

Hvordan strikke en genser ovenfra og ned

Flere av våre gensere med raglan strikkes ovenfra og ned. Det gjør vi for at det er enkelt og for at man lett kan tilpasse plagget: særlig lengden på bærestykket, ermer og bolen. I tillegg er det... (Les mer)

kategori: Lær å strikke

Kombinere DROPS Kid-Silk og DROPS Nepal

En god garnkombinasjon for å få garngruppe D tykkelse, er å bruke DROPS Nepal sammen med DROPS Kid-Silk. Resultatet blir et varmt og mykt plagg med god formstabilitet og en pusete effekt. Her ser... (Les mer)

kategori: Garnalternativer

Hvordan lese heklediagrammer

Et heklediagram består av symboler, 1 symbol = 1 maske (eller en gruppe masker) - symbolforklaringen forteller deg hvordan masken skal hekles. Diagrammet viser alle masker sett fra rettsiden (med mindre... (Les mer)

kategori: Kom i gang!

Hvordan lese strikkediagrammer

Et strikkediagram består av ruter, 1 rute = 1 maske - symbolforklaringen forteller deg hvordan masken skal strikkes. Diagrammet viser alle masker sett fra rettsiden (med mindre noe annet er spesifisert). Et... (Les mer)

kategori: Kom i gang!

Patentstrikk – en oversikt

Patentstrikk er en strikketeknikk der det strikkes med doble masker for å få tydelige, tykke striper i arbeidet – likt en vrangbord. Teknikken gir et fyldig og tykt resultat som passer godt til for... (Les mer)

kategori: Lær å strikke

Hvordan strikke Aviator djevel lue

Vet du om noen som trenger en ny, varm lue? Strikk den mest populære babyluen blant våre design, Baby Aviator Hat (DROPS Baby 14-16), og få hjelp underveis steg-for-steg. Du finner også en video... (Les mer)

kategori: Komplette oppskrifter