Erstatt Snow med Wish eller 2 x Air

Det er enkelt å erstatte et garn med et annet! Visste du at du kan erstatte 1 tråd DROPS Snow med 1 tråd DROPS Wish eller 2 tråder DROPS Air? Finn oppskrifter hvor du kan bruke disse garnene Se... (Les mer)

kategori: Garnalternativer

Hvordan strikke en hundegenser

Hunder kan også bli kalde når det er kaldt ute, så hvorfor ikke strikke en fin genser med fletter til din beste venn? I denne steg-for-steg leksjonen viser vi hvordan man strikker hundegenseren The... (Les mer)

kategori: Komplette oppskrifter

Hvordan følge en DROPS oppskrift

Er det første gang du strikker etter en DROPS oppskrift og er du usikker på  hvordan du skal komme i gang? Følg gjerne denne leksjonen hvor vi viser deg hvordan man leser og følger våre oppskrifter. Først... (Les mer)

kategori: Kom i gang!

Hvordan strikke den enkle babyluen Sky High

Søte babyluer kan man aldri få for mange av. Denne steg-for-steg leksjonen vil hjelpe deg med å strikke en enkel babylue med vrangbord og øreklaffer, lik den som er i DROPS Baby 20-9. Klikk her for... (Les mer)

kategori: Komplette oppskrifter

Hvordan lage Court Jester tøflene

Varme tøfler på kalde dager er et must og en super gave å gi bort. Strikk et par enkle rillestrikkede tøfler i vinkelstrikk i 8 farger, (DROPS 109-57), og få hjelp underveis med vår steg-for-steg... (Les mer)

kategori: Komplette oppskrifter

Hvordan hekle et handlenett

Heklede nett er veldig populært denne sesongen! Har du aldri heklet før? Vi skal hjelpe deg! Her finner du en steg-for-steg leksjon hvor vi hekler handlenettet Pacific Blue (DROPS 199-15), slik at du... (Les mer)

kategori: Komplette oppskrifter

Hvordan strikke en genser ovenfra og ned

Flere av våre gensere med raglan strikkes ovenfra og ned. Det gjør vi for at det er enkelt og for at man lett kan tilpasse plagget: særlig lengden på bærestykket, ermer og bolen. I tillegg er det... (Les mer)

kategori: Lær å strikke

Hvordan lese heklediagrammer

Et heklediagram består av symboler, 1 symbol = 1 maske (eller en gruppe masker) - symbolforklaringen forteller deg hvordan masken skal hekles. Diagrammet viser alle masker sett fra rettsiden (med mindre... (Les mer)

kategori: Lær å hekle

Hvordan lese strikkediagrammer

Et strikkediagram består av ruter, 1 rute = 1 maske - symbolforklaringen forteller deg hvordan masken skal strikkes. Diagrammet viser alle masker sett fra rettsiden (med mindre noe annet er spesifisert). Et... (Les mer)

kategori: Lær å strikke

Patentstrikk – en oversikt

Patentstrikk er en strikketeknikk der det strikkes med doble masker for å få tydelige, tykke striper i arbeidet – likt en vrangbord. Teknikken gir et fyldig og tykt resultat som passer godt til for... (Les mer)

kategori: Lær å strikke