Blue August by DROPS Design

Dětský raglánový pulovr s rukávy s perličkovým vzorem, pletený shora dolů z příze DROPS Sky. Velikost 2-12 let.

DROPS Design: model č. sk-005-bn
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

VELIKOST:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS SKY firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-150-200-200-250-250 g, barva č. 12, džínová modrá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 a 60 cm - na lemy.

74% alpaka, 18% polyamid, 8% vlna
od 98.00 Kč /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 98.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 98.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 294Kč. Více zde.
-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

------------------------------------------------------

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 76 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 14), takže 76 : 14 = 5,4.
V tomto případě tedy přidáme střídavě za každým 5. a 6. okem. Přidáváme nahozením a v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR (rukávy):
Viz schéma A.1.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Přidáváme na obou stranách každého raglánového “švu”, tj. ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem. Přidáváme nahozením, takto:
ZA značkou: 1 oko upleteme hladce, 1x nahodíme.
PŘED značkou: pleteme až po poslední 1 oko před značkou, 1x nahodíme, 1 oko upleteme hladce.
U každé značky tedy přidáme 2 oka, tj. celkem v jedné kruhové řadě přidáme vždy 8 ok.
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak zapracujeme do vzoru (tj. na předním a zadním dílu je pleteme lícovým žerzejem, na rukávech vzorem A.1).

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy, podpaží):
Ujímáme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 2 oka před značkou: 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, sejmeme značku, 2 oka spleteme hladce (= ujmuli jsme 2 oka).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, také shora dolů.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme džínově modrou přízí 76-80-84-88-92-96 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Ve výši 3 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 14 ok (platí pro všechny velikosti) – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 90-94-98-102-106-110 ok. Pak pleteme sedlo podle popisu níže.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4. Označíme si raglánové “švy” - do pleteniny vložíme 4 značky, takto – oka nepleteme, jen vkládáme značky:
První značkou označíme začátek kruhové řady, napočítáme 13 ok (= rukáv), před následující oko vložíme značku, napočítáme 32-34-36-38-40-42 ok (= přední díl), vložíme značku, napočítáme 13 ok (= rukáv) a vložíme poslední značku. Za touto poslední značkou leží 32-34-36-38-40-42 ok zadního dílu.
První kruhovou řadu pleteme takto: za značkou přidáme pro RAGLÁN – viz výše, 10 ok upleteme vzorem A.1A (= 5 sekvencí vzoru po 2 okách), pak vzor A.1B (= 1 oko), přidáme pro raglán na každé straně značky, přední díl pleteme lícovým žerzejem až po poslední 1 oko před značkou, přidáme pro raglán na každé straně značky, následujících 10 ok upleteme vzorem A.1A (= 5 sekvencí vzoru po 2 okách), vzor A.1B (= 1 oko), přidáme pro raglán na každé straně značky, zadní díl pleteme lícovým žerzejem až po poslední 1 oko před značkou na začátku kruhové řady a před touto značkou přidáme pro raglán (= přidali jsme celkem 8 ok).
V tomto rozvržení vzorů pokračujeme, tj. oba rukávy pleteme vzorem A.1, přední a zadní díl lícovým žerzejem a podél každého raglánového „švu“ pleteme 2 oka lícovým žerzejem (= 1 oko na každé straně značky).
SOUČASNĚ přidáváme pro raglán v každé 2. kruhové řadě, celkem 16-17-18-19-20-21x na obou stranách všech 4 značek (včetně prvního přidání, které je popsáno výše) = 218-230-242-254-266-278 ok.
Dál pokračujeme v pletení vzoru, ale už nepřidáváme, a to až do výše 14-15-16-17-18-19 cm (od počáteční, nahozené řady).
V následující kruhové řadě rozdělíme pleteninu na jednotlivé díly, takto – začínáme 1 oko před značkou na začátku kruhové řady (tj. první oko sejmeme z pravé jehlice na levou jehlici): prvních 47-49-51-53-55-57 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv; tj. 2 oka pletená lícovým žerzejem v raglánovém „švu“ jsou nyní součástí rukávu), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), 62-66-70-74-78-82 ok upleteme lícovým žerzejem (= přední díl), dalších 47-49-51-53-55-57 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží) a 62-66-70-74-78-82 ok upleteme lícovým žerzejem (= zadní díl). Trup a rukávy dokončíme odděleně. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 136-144-152-160-168-176 ok. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem až do výše 16-19-22-24-27-30 cm od podpaží (ppř. do jiné libovolné výšky; do ukončení práce nám zbývá doplést asi 3-3-3-4-4-4 cm výšky). Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8 ok (platí pro všechny velikosti) = 144-152-160-168-176-184 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2 (= pleteme střídavě 2 oka hladce, 2 obrace). Když je lem vysoký 3-3-3-4-4-4 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 36-40-44-48-52-56 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 47-49-51-53-55-57 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží = 53-55-57-59-61-63 ok. Doprostřed 6 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde.
Pleteme v kruhových řadách vzorem A.1 (dbáme na to, abychom začali lícovou řadou tak, aby vzor plynule navazoval na vzor sedla).
Ve výši 3 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujímáme vždy po 2-2,5-3-3,5-4-4,5 cm výšky, celkem 8x (platí pro všechny velikosti) = 37-39-41-43-45-47 ok. Pokračujeme vzorem A.1 až do výše 20-24-27-31-34-38 cm od podpaží (ppř. do jiné, libovolné výšky; do ukončení práce nám zbývá doplést asi 3-3-3-4-4-4 cm výšky). Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 3-5-3-5-3-5 ok = 40-44-44-48-48-52 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3 a pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 3-3-3-4-4-4 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.
Rukáv měří asi 23-27-30-35-38-42 cm (od podpaží).

Lenka 12.05.2019 - 09:47:

Dobry den. Nevim jaký vzor mám plést u rukávu? U první řady sedla chápu, ale pak se v návodu pokračuje vzorem A.1 a to nevím jaky je? Jestli jsou to spojené vzory A.1a + A.1b jdoucí za sebou? Takze hl, ob, hl, hl? A 3. řada ob, hl, ob, ob? Dekuji za odpověď

DROPS Design 12.05.2019 kl. 10:25:

Dobrý den, Lenko, na rukávu pokračujete ve vzoru tak, jak je založený na sedle, proto není dost dobře možné rozepsat ho po jednotlivých očkách, ale musíte si ho upravit podle předchozí části pleteniny (sedla), aby plynule navazoval. V podstatě jde o schéma A.1a. (A.1b je jeho polovina - doplněk pro raglánový šev). Hezký den s jehlicemi! Hana

Chua 18.03.2019 - 10:46:

It's very nice pattern. Do you have this pattern in adult size as well? I will like to knit for my sons , but their size is now 164-176. Best regards.

DROPS Design 18.03.2019 kl. 11:45:

Dear Mrs Chua,you will find here all our raglan jumpers that could inspire you. Happy knitting!

Anne Zimmer 16.03.2019 - 16:57:

Ein wunderschönes Modell, auch schön für Erwachsene! Das arbeite ich sooft nach. Danke😃

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-17