stránku

Jak plést obrace

Opakem hladkých ok jsou oka obrácená. Pleteme-li střídavě 1 řadu hladce a 1 řadu obrace, vznikne vzor, kterému říkáme lícový (někdy také hladký) žerzej. Nyní se tedy naučíme, j... (Viz více)

Zveřejněno 24.05.2016 under Lekce pletení

Jak plést hladce

Pusťme se do pletení! Pleteme-li všechny řady hladkými oky, tzv. hladce, bude výsledkem vzor nazývaný podle svého vzhledu - vroubkový. Při pletení ok hladce postupujeme takto: Obr. 1: J... (Viz více)

Zveřejněno 26.04.2016 under Lekce pletení

Nahrazení příze Lin přízí Belle

Nahradit přízi je snadné! Na těchto vzorcích vidíte, jak bude úplet vypadat, když použijete místo 1 vlákna příze DROPS Lin 1 vlákno příze DROPS Belle. Přehled modelů, u nichž ... (Viz více)

Zveřejněno 26.04.2016 under Nahrazení příze

Nahrazení příze Angora-Tweed přízí Puna

Nahradit přízi je snadné! Na těchto vzorcích vidíte, jak bude úplet vypadat, když použijete místo 1 vlákna příze DROPS Angora-Tweed 1 vlákno příze DROPS Puna. Přehled modelů, u... (Viz více)

Zveřejněno 26.04.2016 under Nahrazení příze

Jak uháčkovat řetízková oka (řo)

Vytvořit první oko, kterým začínáme každý háčkovaný výrobek, už umíme - můžeme tedy snadno pokračovat háčkováním dalších jednoduchých ok. Díky jejich tvaru se jim říká řet... (Viz více)

Zveřejněno 31.12.2015 under Lekce háčkování

Jak vytvořit kroužek z řo pomocí pevného oka

Uháčkovat řadu řetízkových ok, řetízek, už umíme. Někdy z něj ale potřebujeme vytvořit kroužek - řetízek v tom případě spojíme pomocí pevného oka. Podívejte se, jak na to! ... (Viz více)

Zveřejněno 31.12.2015 under Lekce háčkování

Jak uháčkovat krátký sloupek (KS)

Poté, co uháčkujeme počáteční řetízek, tj. řadu řetízkových ok (řo), můžeme pokračovat v řadách (tam a zpátky) dalšími typy háčkovaných ok. Zde se naučíme krátký sloupek (... (Viz více)

Zveřejněno 31.12.2015 under Lekce háčkování

Jak uháčkovat polodlouhý sloupek (PDS)

Nejprve si uháčkujeme počáteční řetízek, tj. řadu řetízkových ok (řo). Polodlouhé sloupky (PDS) začneme háčkovat do 3. řo od háčku, ppř. podle instrukcí v návodu. Podívejte se,... (Viz více)

Zveřejněno 29.12.2015 under Lekce háčkování

Jak uháčkovat dlouhý sloupek (DS)

Nejprve si uháčkujeme počáteční řetízek, tj. řadu řetízkových ok (řo). Dlouhé sloupky (DS) začneme háčkovat do 3. řo od háčku, ppř. podle instrukcí v návodu. Podívejte se, jak... (Viz více)

Zveřejněno 29.12.2015 under Lekce háčkování

Jak rovnoměrně přidávat/ujímat

Jak si vypočítat, kde přidávat/ujímat, když je v návodu uvedeno "rovnoměrně přidáme/ujmeme"? Odpověď najdete v této lekci, a to jak pro pletené, tak i pro háčkované modely. Rovnom... (Viz více)

Zveřejněno 29.12.2015 under Začínáme!