Tiny Trucker by DROPS Design

Dětský raglánový pulovr s vyšitým traktorem pletený v kruhových řadách zdola nahoru z příze DROPS Sky. Velikost 2-12 let.

DROPS Design: model č. sk-007-bn
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

VELIKOST:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS SKY firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100-100-100-150-150-150 g, barva č. 12, džínová modrá
100-100-100-100-150-150 g, barva č. 09, cihlová červená

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 a 60 cm - na lemy.

Komentáře (2)

74% alpaka, 18% polyamid, 8% vlna
od 98.00 Kč /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 98.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 98.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 392Kč. Více zde.
-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

------------------------------------------------------

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 170 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 28), takže 170 : 28 = 6,1.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé 5. a 6. oko.
Pokud přidáváme, pak 1x nahodíme za každým 6. okem. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schéma A.2).
Vzor A.1 pleteme na sedle, v místě, kde se stýkají rukávy a trup.
Vzor A.2 (traktor) vyšijeme na přední díl pletacím stehem.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Ujímáme na obou stranách každého raglánového “švu”, tj. ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem (= na obou stranách každé ze 4 značek). Začínáme 5 ok před značkou a postupujeme takto:
2 oka spleteme hladce, upleteme vzor A.1 (značka leží uprostřed těchto 6 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka u jedné značky, celkem takto ujmeme 8 ok v kruhové řadě).

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukávy, podpaží):
Přidáváme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách zdola nahoru na kruhové jehlici. U průramků pleteninu rozdělíme. Rukávy upleteme samostatně v kruhových řadách od dolního lemu až k průramkům. Pak je převedeme na stejnou kruhovou jehlici jako trup a sedlo pak upleteme v kruhových řadách nad všemi díly společně.
Nakonec vyšijeme pletacím stehem na přední stranu svetru traktor.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme cihlově červenou přízí 170-180-190-205-215-225 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 2/3, tj. střídáme 2 oka hladce, 3 obrace. Ve výši 4 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 28-30-32-35-37-39 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 142-150-158-170-178-186 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 17-19-21-23-25-27 cm změníme přízi na džínově modrou. Pokračujeme dál lícovým žerzejem.
Ve výši 19-22-25-28-31-34 cm uzavřeme v následující kruhové řadě na obou bocích oka pro průramky, takto: 3 oka uzavřeme, 65-69-73-79-83-87 ok upleteme lícovým žerzejem (= přední díl), 6 ok uzavřeme, 65-69-73-79-83-87 ok upleteme lícovým žerzejem (= zadní díl) a poslední 3 oka uzavřeme = na jehlici zbývá 130-138-146-158-166-174 ok. Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme cihlově červenou přízí 35-35-40-40-45-45 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 2/3, tj. střídáme 2 oka hladce, 3 obrace. Ve výši 4 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 5-7-4-6-3-5 ok = 40-42-44-46-48-50 ok.
Označíme si začátek kruhové řady = střed vnitřní strany rukávu, podpaží. Značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady.
Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4 a pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách. Ve výši 6 cm (platí pro všechny velikosti) přidáme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme vždy po 4-4,5-5,5-6,5-7,5-8,5 cm výšky, celkem 5x (platí pro všechny velikosti) = 50-52-54-56-58-60 ok.
SOUČASNĚ ve výši 12-14-16-18-20-21 cm změníme přízi na džínově modrou. Pokračujeme dál lícovým žerzejem.
Ve výši 24-27-31-35-39-42 cm uzavřeme oka pro průramek, takto: v následující kruhové řadě uzavřeme 3 oka, 44-46-48-50-52-54 ok upleteme lícovým žerzejem a uzavřeme zbylá 3 oka. Přízi odstřihneme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na stejnou kruhovou jehlici – rukávy sesadíme s trupem v místech uzavřených pro průramky (oka nepleteme, pouze přesuneme) = na kruhové jehlici máme 218-230-242-258-270-282 ok. Označíme si všechna místa, kde se stýkají rukávy s trupem (= do pleteniny vložíme 4 značky). Celé sedlo pleteme džínově modrou přízí.
První kruhovou řadu pleteme takto – začínáme u jedné značky: 1 oko upleteme hladce, 2 obrace (= ½ vzoru A.1), pak *pleteme lícovým žerzejem až po poslední 3 oka před následující značkou, vzor A.1 (= 6 ok – značka leží uprostřed vzoru A.1)*, *-* opakujeme celkem 3x, potom pleteme lícovým žerzejem až po poslední 3 oka před 1. značkou a končíme 2 oky obrace a 1 okem hladce (= ½ vzoru A.1). Takto pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.1 v každém raglánovém „švu“.
Ve výši 1-1-1-2-2-2 cm od místa, kde jsme spojili rukávy s trupem, začneme ujímat pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše. Ujímáme na obou stranách všech 4 značek, a to v každé 2. kruhové řadě, celkem 16-17-18-19-20-21x. Po dokončení poslední kruhové řady s ujímáním zbývá na jehlici 90-94-98-106-110-114 ok a sedlo měří asi 12-13-14-15-16-17 cm (od místa, kde jsme spojili rukávy s trupem).
V následující kruhové řadě ujmeme 18-14-18-18-22-18 ok, ale tak, že ujmeme 9-7-9-9-11-9 ok rovnoměrně nad 27-29-31-35-37-39 oky lícovým žerzejem předního dílu a dalších 9-7-9-9-11-9 ok ujmeme rovnoměrně nad 27-29-31-35-37-39 oky lícovým žerzejem zadního dílu (tj. nad rukávy ujímat nebudeme) = na jehlici zbývá 72-80-80-88-88-96 ok. Nyní máme 6 ok mezi vzory A.1 na každém rukávu a 18-22-22-26-26-30 ok mezi vzory A.1 na předním a na zadním dílu.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Pleteninu převedeme na krátkou kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace); vzor ale přizpůsobíme tak, aby do něj zapadal vzor A.1. Když je lem vysoký asi 3 cm, převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici č.4 a všechna oka dle vzoru volně uzavřeme.
Pulovr měří asi 36-40-44-48-52-56 cm (od ramene). Přízi odstřihneme a zapošijeme.

DOKONČENÍ:
Na přední díl vyšijeme pletacím stehem traktor cihlově červenou přízí – viz schéma A.2. Začneme ve 2. kruhové řadě pletené džínově modrou přízí a vzor umístíme tak, aby středové oko předního dílu odpovídalo oku označenému ve schématu A.2 hvězdičkou.
Sešijeme otvory v podpaží.

Schéma

= obrace džínově modrou přízí
= hladce džínově modrou přízí
= toto oko zůstane pouze pletené - vyšívat přes něj nebudeme
= oko vyšijeme pletacím stehem cihlově červenou přízí
= středové oko
= směr pletení

Corine 08.05.2019 - 09:09:

Kleine tip: bij de maat staat 'hoogte van het kind' ... U bedoelt 'lengte van het kind'.

Marie 15.03.2019 - 14:58:

Très joli modèle ! Merci.

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-15