Tiny Trucker by DROPS Design

Dětský raglánový pulovr s vyšitým traktorem pletený v kruhových řadách zdola nahoru z příze DROPS Sky. Velikost 2-12 let.

DROPS Design: model č. sk-007-bn
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

VELIKOST:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS SKY firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100-100-100-150-150-150 g, barva č. 12, džínová modrá
100-100-100-100-150-150 g, barva č. 09, cihlová červená

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 a 60 cm - na lemy.

74% alpaka, 18% polyamid, 8% vlna
od 150.00 Kč /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 150.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 150.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 600Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

------------------------------------------------------

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 170 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 28), takže 170 : 28 = 6,1.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé 5. a 6. oko.
Pokud přidáváme, pak 1x nahodíme za každým 6. okem. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schéma A.2).
Vzor A.1 pleteme na sedle, v místě, kde se stýkají rukávy a trup.
Vzor A.2 (traktor) vyšijeme na přední díl pletacím stehem.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Ujímáme na obou stranách každého raglánového “švu”, tj. ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem (= na obou stranách každé ze 4 značek). Začínáme 5 ok před značkou a postupujeme takto:
2 oka spleteme hladce, upleteme vzor A.1 (značka leží uprostřed těchto 6 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka u jedné značky, celkem takto ujmeme 8 ok v kruhové řadě).

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukávy, podpaží):
Přidáváme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách zdola nahoru na kruhové jehlici. U průramků pleteninu rozdělíme. Rukávy upleteme samostatně v kruhových řadách od dolního lemu až k průramkům. Pak je převedeme na stejnou kruhovou jehlici jako trup a sedlo pak upleteme v kruhových řadách nad všemi díly společně.
Nakonec vyšijeme pletacím stehem na přední stranu svetru traktor.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme cihlově červenou přízí 170-180-190-205-215-225 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 2/3, tj. střídáme 2 oka hladce, 3 obrace. Ve výši 4 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 28-30-32-35-37-39 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 142-150-158-170-178-186 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 17-19-21-23-25-27 cm změníme přízi na džínově modrou. Pokračujeme dál lícovým žerzejem.
Ve výši 19-22-25-28-31-34 cm uzavřeme v následující kruhové řadě na obou bocích oka pro průramky, takto: 3 oka uzavřeme, 65-69-73-79-83-87 ok upleteme lícovým žerzejem (= přední díl), 6 ok uzavřeme, 65-69-73-79-83-87 ok upleteme lícovým žerzejem (= zadní díl) a poslední 3 oka uzavřeme = na jehlici zbývá 130-138-146-158-166-174 ok. Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme cihlově červenou přízí 35-35-40-40-45-45 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 2/3, tj. střídáme 2 oka hladce, 3 obrace. Ve výši 4 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 5-7-4-6-3-5 ok = 40-42-44-46-48-50 ok.
Označíme si začátek kruhové řady = střed vnitřní strany rukávu, podpaží. Značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady.
Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4 a pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách. Ve výši 6 cm (platí pro všechny velikosti) přidáme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme vždy po 4-4,5-5,5-6,5-7,5-8,5 cm výšky, celkem 5x (platí pro všechny velikosti) = 50-52-54-56-58-60 ok.
SOUČASNĚ ve výši 12-14-16-18-20-21 cm změníme přízi na džínově modrou. Pokračujeme dál lícovým žerzejem.
Ve výši 24-27-31-35-39-42 cm uzavřeme oka pro průramek, takto: v následující kruhové řadě uzavřeme 3 oka, 44-46-48-50-52-54 ok upleteme lícovým žerzejem a uzavřeme zbylá 3 oka. Přízi odstřihneme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na stejnou kruhovou jehlici – rukávy sesadíme s trupem v místech uzavřených pro průramky (oka nepleteme, pouze přesuneme) = na kruhové jehlici máme 218-230-242-258-270-282 ok. Označíme si všechna místa, kde se stýkají rukávy s trupem (= do pleteniny vložíme 4 značky). Celé sedlo pleteme džínově modrou přízí.
První kruhovou řadu pleteme takto – začínáme u jedné značky: 1 oko upleteme hladce, 2 obrace (= ½ vzoru A.1), pak *pleteme lícovým žerzejem až po poslední 3 oka před následující značkou, vzor A.1 (= 6 ok – značka leží uprostřed vzoru A.1)*, *-* opakujeme celkem 3x, potom pleteme lícovým žerzejem až po poslední 3 oka před 1. značkou a končíme 2 oky obrace a 1 okem hladce (= ½ vzoru A.1). Takto pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.1 v každém raglánovém „švu“.
Ve výši 1-1-1-2-2-2 cm od místa, kde jsme spojili rukávy s trupem, začneme ujímat pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše. Ujímáme na obou stranách všech 4 značek, a to v každé 2. kruhové řadě, celkem 16-17-18-19-20-21x. Po dokončení poslední kruhové řady s ujímáním zbývá na jehlici 90-94-98-106-110-114 ok a sedlo měří asi 12-13-14-15-16-17 cm (od místa, kde jsme spojili rukávy s trupem).
V následující kruhové řadě ujmeme 18-14-18-18-22-18 ok, ale tak, že ujmeme 9-7-9-9-11-9 ok rovnoměrně nad 27-29-31-35-37-39 oky lícovým žerzejem předního dílu a dalších 9-7-9-9-11-9 ok ujmeme rovnoměrně nad 27-29-31-35-37-39 oky lícovým žerzejem zadního dílu (tj. nad rukávy ujímat nebudeme) = na jehlici zbývá 72-80-80-88-88-96 ok. Nyní máme 6 ok mezi vzory A.1 na každém rukávu a 18-22-22-26-26-30 ok mezi vzory A.1 na předním a na zadním dílu.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Pleteninu převedeme na krátkou kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace); vzor ale přizpůsobíme tak, aby do něj zapadal vzor A.1. Když je lem vysoký asi 3 cm, převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici č.4 a všechna oka dle vzoru volně uzavřeme.
Pulovr měří asi 36-40-44-48-52-56 cm (od ramene). Přízi odstřihneme a zapošijeme.

DOKONČENÍ:
Na přední díl vyšijeme pletacím stehem traktor cihlově červenou přízí – viz schéma A.2. Začneme ve 2. kruhové řadě pletené džínově modrou přízí a vzor umístíme tak, aby středové oko předního dílu odpovídalo oku označenému ve schématu A.2 hvězdičkou.
Sešijeme otvory v podpaží.

Schéma

= obrace džínově modrou přízí
= hladce džínově modrou přízí
= toto oko zůstane pouze pletené - vyšívat přes něj nebudeme
= oko vyšijeme pletacím stehem cihlově červenou přízí
= středové oko
= směr pletení

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS Children 34-15) .

Komentáře / Otázky (8)

Jasmina Handan 06.07.2020 - 16:29:

Hej! Jag har just börjat sticka tröja Tiny Trucker, storlek 98/104. Och det känns att 180 är för mycket maskor även när jag minskat med 30 är det alldeles för stor omfång (som att det är tänkt för ett barn som är 12år). När jag jämför med en annan tröja i storlek 104 är denna tröja, som jag börjat sticka, 10 cm bredare. Har stickat hårt men det hjälper inte. Undrar om det inte är fel i beskrivningen? Vänliga hälsningar Jasmina

DROPS Design 07.07.2020 kl. 10:24:

Hej Jasmina. Har du mätt din stickfasthet så att du får 21 m på 10 cm? Om du får det så kommer din tröja få måtten som står i måttskissen så det ska vara riktigt. Om jag ser på måttskissen på andra tröjor i den storleken så är det samma mått som på denna tröja. Mvh DROPS Design

Jan 04.05.2020 - 05:54:

Tiny Trucker, knit # sk 007 bn After the ribbing, is the next row really a decrease row? Also, I'm making the 5/6 size and have 190 sts cast on. How many sts between each decrease to get to 158 sts. If decreases are in order ;-/ Thank YOU!

DROPS Design 04.05.2020 kl. 08:00:

Hi Jan, The number of stitches is to ensure the ribbing is not tight. To find out how to decrease, divide the number of stitches by the decreases to be made 190/32 = 5.9. So here you decrease approx. every 6th stitch. Happy knitting!

MNTN 25.02.2020 - 15:12:

Når man skal skifte farve, er målene så udelukkende for glatstrik eller for hele arbejdet?

DROPS Design 26.02.2020 kl. 10:01:

Hej, du måler fra starten af arbejdet. God fornøjelse!

Solrunn Kvam Handal 10.11.2019 - 15:34:

Hei kan ein strikka denne i baby merino garn

DROPS Design 11.11.2019 kl. 12:47:

Hei Solrunn. Nei, DROPS Baby Merino er tynnere enn DROPS Sky, slik at strikkefastheten og målene i oppskriften ikke vil stemme. mvh DROPS design.

TAKO 28.09.2019 - 11:19:

Thank u very much from Georgia. I made it for my son

Sylvie Comeau 26.06.2019 - 05:14:

Pour l empiecement le premier tour que veux dire = 1/2 A 1 .il y a t il des augmentations ds le premiers tour .svp m expliquer clairement le premier tour av et apres chaque 4 marqueurs.merci

DROPS Design 26.06.2019 kl. 06:40:

Bonjour Mme Comeau, l'empiècement commence à l'un des raglan, on va commencer le tour au milieu de A.1 (= la moitié de A.1) soit 1 m end, 2 m env (= les 3 dernières mailles de A.1), les 3 premières mailles de ce A.1 seront tricotées à la fin du tour (= 2 m env, 1 m end). Bon tricot!

Corine 08.05.2019 - 09:09:

Kleine tip: bij de maat staat 'hoogte van het kind' ... U bedoelt 'lengte van het kind'.

Marie 15.03.2019 - 14:58:

Très joli modèle ! Merci.

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-15