Blue August by DROPS Design

Kötött pulóver gyerekeknek DROPS Sky fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, harisnyakötéssel és az ujján dupla rizsmintával. 2-12 éveseknek

DROPS design: sk-005-bn jelű minta
B fonalcsoport
-------------------------------------------------------

Méretek:
2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 éveseknek
A méretek centiméterben (a gyerek magassága cm-ben):
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

Alapanyagok:
DROPS SKY fonal a Garnstudiótól (a B fonalcsoporthoz tartozik)
150-150-200-200-250-250 g a 12 sz. farmerkék színből

A KÖTÉSPRÓBA:
21 szem egymás mellett és 28 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰ:
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 4 MM VASTAG
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (40 és 60 cm hosszú) 4 mm vastag- a harisnyakötéshez.
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 3 MM VASTAG
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (40 és 60 cm hosszú) 3 mm vastag - bordásmintás szegélyhez.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a horgolótű mérete csak ajánlás. Mindig készítsünk, és ellenőrizzük a kötéspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

-------------------------------------------------------

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (3)

74% Alpaka, 18% Poliamid, 8% Gyapjú
minimum 1755.00 Ft /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 1755.00 Ft /50g
nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 1755.00 Ft /50g
nordfonal.hu
Rendelés
Kötőtűk & Horgolótűk
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 5265Ft. Olvasson tovább.
-------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

-------------------------------------------------------

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ:
Úgy számoljuk ki, az egyenletesen elosztott szaporításokhoz hol kell a sorban a szaporítást elkészítenünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 76 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell szaporítanunk (ebben a példában 14) = 5,4.
Ebben a példában tehát, 1 rh-t készítve szaporítunk, felváltva minden 5. és 6. szem után (kb). A következő sorban/körben a ráhajtást csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk.

MINTA (az ujján):
Lásd az A.1 jelű diagramot.

RAGLÁN:
Az eleje és háta darabok, valamint a két ujja közötti átmeneteknél az alábbiak szerint készítsünk szaporításokat.
A jelölő után a köv módon készítsük a szaporítást: 1 S, 1 rh,
A jelölő előtt így készítsük a szaporítást: Kössünk, amíg 1 szem marad a jelölő előtt, 1 rh, 1 sima.
Minden jelölőnél 2 szemet szaporítunk = a körben összesen 8 szemet szaporítunk.
A következő sorban/körben a ráhajtást csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk. Az új szemeket az eleje és a háta darabon harisnyakötéssel kötjük tovább, a két ujján az A.1 jelű mintával.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujja alsó középvonalánál):
Minden jelölő mindkét oldalán a következő módon fogyasztunk 1 szemet: 2 szemmel a jelölő előtt kezdjük, 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük jelölő, 2 szemet simán összekötünk, (= 2 szemet fogyasztottunk).
-------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

-------------------------------------------------------

PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A nyakkivágás szegélyét, a vállrészt és a pulóver testét körben kötjük a körkötőtűn fentről lefelé haladva. A szemeket most szétválasztjuk a testrészhez és a két ujjához. A testrészt körben kötjük tovább a körkötőtűn. A darab ujját körben kötjük, a kéthegyű kötőtűkön, fentről lefelé haladva.

A NYAKKIVÁGÁS SZEGÉLYE:
A kezdéshez szedjünk fel 76-80-84-88-92-96 szemet az 3 mm vastag, rövidebb körkötőtűre a farmerkék színű fonalból. Kössünk 1 kört S szemekkel, majd folytassuk a bordás mintával (= 2 sima / 2 fordított) - 3 cm-ig. Ezután kössünk 1 kört sima szemekkel, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva szaporítsunk 14 szemet a körben. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! = 90-94-98-102-106-110 szemünk lesz a kötőtűn. Ezután a vállrészt készítjük el, az alábbiakban elmagyarázott módon:

VÁLLRÉSZ:
Váltsunk a 4 mm vastag körkötőtűre. Most tegyünk 4 jelölőt a darabba a következő módon (a szemeket nem kötjük le): A jelölőket (jelölőszálakat) a raglánvonal kialakításának szaporításaihoz használjuk.
Tegyünk 1 jelölőt a kör kezdetéhez. Most számoljunk ki 13 szemet (= az ujja), tegyünk 1 jelölőt a következő szembe. Számoljunk ki 32-34-36-38-40-42 szemet (= a eleje), tegyünk 1 jelölőt a következő szembe, számoljunk ki 13 szemet (= az ujja), tegyünk 1 jelölőt a következő szembe. Így 32-34-36-38-40-42 szem marad az utolsó jelölő után a háta darabhoz.
A következő körben így haladjunk: A jelölő után szaporítsunk a raglánvonal kialakításához - olvassuk el a fenti magyarázatot. Kössük az A.1A jelű mintát a következő 10 szemen (= 5 ismétlés a 2 szemes mintaegységből), az A.1B jelűminta (= 1 szem), szaporítsunk a jelölő mindkét oldalán a raglánvonal kialakításához. Kössünk harisnyakötéssel az eleje darab szemein, amíg 1 szem marad a jelölő előtt. Szaporítsunk a jelölő mindkét oldalán a raglánvonal kialakításához, kössük az A.1A jelű mintát a következő 10 szemen (= 5 ismétlés a 2 szemes mintaegységből), kössük az A.0B jelű mintát (= 1 szem). Szaporítsunk a jelölő mindkét oldalán a raglánvonal kialakításához. Kössünk harisnyakötéssel a háta darab szemein, amíg 1 szem marad a jelölő előtt. Szaporítsunk a jelölő előtt a raglánvonal kialakításához (= 8 szemet szaporítottunk).
Folytassuk a fenti mintával az A.1 jelű diagram mintájával a két ujján, harisnyakötéssel az eleje és a háta darabon, és 2 szem harisnyakötéssel mindkét raglánvonalon (1-1 szem a jelölő mindkét oldalán). NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Ugyanakkor, szaporítsunk a raglánvonal kialakításához, minden 2. körben, összesen 16-17-18-19-20-21 alkalommal, mind a 4 jelölő mindkét oldalán (a fentiekben elmagyarázott első szaporítással együtt). = 218-230-242-254-266-278 szemünk lesz a kötőtűn a körben.
Folytassuk a fenti mintát, szaporítás nélkül, amíg a darabunk 14-15-16-17-18-19 cm-es lesz a kezdőszéltől.
A következő sorban osszuk el a szemeket, és a testrész és a két ujját külön-külön fejezzük be a köv módon: A kör elejét jelző jelölő előtt 1 szemmel kezdjük (vagyis a jobboldali kötőtűn levő 1. szemet emeljük át a baloldali kötőtűre. Tegyük az első 47-49-51-53-55-57 szemet szemtartóra vagy maradék fonalra az ujjához.
(a raglánvonalhoz kötött 2 harisnyakötéses szem most az ujjához tartozik). Szedjünk fel 6 új szemet a kötőtűre (= a darab oldalánál, az ujja alatt). Kössünk 62-66-70-74-78-82 szemet harisnyakötéssel (= az eleje), tegyük a következő 47-49-51-53-55-57 szemet 1 szemtartóra vagy maradék fonalra az ujjához. Szedjünk fel 6 új szemet a kötőtűre (= a darab oldalánál, az ujja alatt). És kössük a következő 62-66-70-74-78-82 szemet (= a háta). A testrész és az ujjak szemeit külön-külön kötjük tovább. A DARABOT EZENTÚL ETTŐL A PONTTÓL MÉRJÜK!

TESTRÉSZ:
= 136-144-152-160-168-176 szem. Ezután kössünk harisnyakötéssel, körben, amíg a darabunk kb 16-19-22-24-27-30 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk (vagy a kívánt hosszúságú, kb 3-3-3-4-4-4 cm maradt a teljes hosszig). Kössünk 1 kört sima szemekkel (harisnyakötéssel), UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva 8 szemet fogyasztunk a körben (minden méretben) = 144-152-160-168-176-184 szemünk marad a kötőtűn a körben. Váltsunk a 3 mm-es körkötőtűre. Kössünk a bordás mintával = 2 sima / 2 fordított, kb 3-3-3-4-4-4 cm-t, majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan. A pulóver kb 36-40-44-48-52-56 cm-es lesz a vállrésztől lefelé mérve.

UJJA:
Csúsztassuk vissza az egyik ujjához szemtartóra félretett 47-49-51-53-55-57 szemet a 4 mm vastag kéthegyű kötőtűkészletre/ körkötőtűre. Szedjünk fel 1-1 új szemet az ujjak alatt felszedett 6 szem mindegyikébe = 53-55-57-59-61-63 szem van a kötőtűnkön a körben. Tegyünk jelölőt az új szemek közepére. A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az ujjak alsó középvonalánál a fogyasztásokhoz használjuk majd.
A kört a jelölőnél kezdjük, és kössük az A.1 jelű mintát körben (ügyeljünk arra, hogy a diagram megfelelő sorában kezdjünk, vagyis ott, ahol a vállrésznél abbahagytuk.
Amikor az ujja kb 3 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, az ujja alsó középvonalánál fogyasszunk 2 szemet - OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! Ismételjük meg a szaporítást A FENTIEK SZERINT, 2-2½-3-3½-4-4½ cm-ként összesen 8 alkalommal minden méretben = 37-39-41-43-45-47 szem. Folytassuk a kötést az A.1 jelű mintával, amíg a darabunk 20-24-27-31-34-38 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, (vagy a kívánt hosszúságú, kb 3-3-3-4-4-4 cm marad a teljes hosszhoz). Kössünk 1 kört sima szemekkel (harisnyakötéssel), UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva a körben 3-5-3-5-3-5 szemet szaporítunk a körben = 40-44-44-48-48-52 szem. Váltsunk a 3 mm vastag körkötőtűre. Kössünk bordás mintával = 2 sima / 2 fordított, kb 3-3-3-4-4-4 cm-t, majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan. Az ujja kb 23-27-30-35-38-42 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

Diagram

= sima (S)
= fordított (F)

Lenka 12.05.2019 - 09:47:

Dobry den. Nevim jaký vzor mám plést u rukávu? U první řady sedla chápu, ale pak se v návodu pokračuje vzorem A.1 a to nevím jaky je? Jestli jsou to spojené vzory A.1a + A.1b jdoucí za sebou? Takze hl, ob, hl, hl? A 3. řada ob, hl, ob, ob? Dekuji za odpověď

DROPS Design 12.05.2019 kl. 10:25:

Dobrý den, Lenko, na rukávu pokračujete ve vzoru tak, jak je založený na sedle, proto není dost dobře možné rozepsat ho po jednotlivých očkách, ale musíte si ho upravit podle předchozí části pleteniny (sedla), aby plynule navazoval. V podstatě jde o schéma A.1a. (A.1b je jeho polovina - doplněk pro raglánový šev). Hezký den s jehlicemi! Hana

Chua 18.03.2019 - 10:46:

It's very nice pattern. Do you have this pattern in adult size as well? I will like to knit for my sons , but their size is now 164-176. Best regards.

DROPS Design 18.03.2019 kl. 11:45:

Dear Mrs Chua,you will find here all our raglan jumpers that could inspire you. Happy knitting!

Anne Zimmer 16.03.2019 - 16:57:

Ein wunderschönes Modell, auch schön für Erwachsene! Das arbeite ich sooft nach. Danke😃

Post a comment to pattern DROPS Children 34-17