Lamb Dance by DROPS Design

Dětský propínací svetr s norským vzorem s ovečkami pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine nebo DROPS Lima. Velikost 3-12 let

DROPS design: model č. me-054-bn
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------

VELIKOST:
3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-200-200-200-250 g, barva č. 26, pistáciová
50-50-50-50-100 g, barva č. 19, světlá šedomodrá
50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 02, černá
50-50-50-50-50 g, barva č. 17, třešňová

nebo:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-200-200-200-250 g, barva č. 7219, pistácie
50-50-50-50-100 g, barva č. 8112, ledová modrá
50-50-50-50-50 g, barva č. 0100, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 8903, černá
50-50-50-50-50 g, barva č. 6273, pink

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 60 nebo 80 cm na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

DROPS DŘEVĚNÝ KNOFLÍK Cedr č. 513: 6-6-7-7-7 ks.

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (1)

Přízi na tento model můžete mít už za 672Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme ujímat/přidávat, odečteme od celkového počtu ok v řadě (např. 84 ok) oka obou lég (tj.10 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 7), takže 84 – 10 = 74 : 7 = 10,5.
V tomto případě tedy spleteme dohromady střídavě každé 9. a 10. oko a každé 10. a 11. oko.
Pokud přidáváme, tak 1x nahodíme střídavě za každým 10. a 11. okem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidáváme mimo oka obou lég.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Přidáváme na obou stranách každé značky, takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme = přidali jsme 2 oka.
V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 dírka = začínáme z rubové strany: spleteme hladce 2. a 3. oko od předního okraje, 1x nahodíme. V následující řadě pleteme nahození hladce – vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme ve výši 2 cm (tj. v lemu průkrčníku). Každou z dalších 5-5-6-6-6 dírek pak vyplétáme vždy po 6-7-6,5-7-8 cm výšky.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

SVETR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici, od předního okraje jedné légy k okraji druhé, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme světlou šedomodrou přízí 84-88-102-106-114 ok (včetně 5 ok légy na každé straně) a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 7 ok, 2 oka upleteme hladce a 5 ok légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení upleteme pružným vzorem 3 cm výšky – končíme lícovou řadou (= lem průkrčníku). Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4. Pak upleteme 1 rubovou řadu obrace a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7-5-7-4-5 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 77-83-95-102-109 ok.
Pak začneme plést vzor, takto – začínáme lícovou řadou:
5 ok légy vroubkovým vzorem, vzor A.1 – sekvenci vzoru opakujeme až po posledních 6 ok v řadě – POZN.: zvolte si schéma pro požadovanou velikost (= 11-12-12-13-14 sekvencí vzoru po 6-6-7-7-7 okách), pak vzor A.2 (= 1 oko) a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme a přidáváme podle schématu.
Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1 a A.2 (na výšku) máme na jehlici 209-227-251-271-291 ok. Pokračujeme pistáciovou přízí. Následující lícovou řadu upleteme lícovým žerzejem a (5 ok légy na každé straně pleteme dál vroubkovým vzorem) a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 13-11-5-1-1 ok = na jehlici máme 222-238-256-272-292 ok.
Pleteme lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně až do výše asi 15-15-16-17-18 cm od pružného lemu.
Pak pleteninu rozdělíme na rukávy a trup a ty dokončíme odděleně – začínáme lícovou řadou:
5 ok légy vroubkovým vzorem, 31-33-36-36-37 ok lícovým žerzejem (= přední díl), následujících 44-48-51-54-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), 62-66-72-82-84 ok upleteme lícovým žerzejem (= zadní díl), dalších 44-48-51-54-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), 31-33-36-36-37 ok upleteme lícovým žerzejem a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem (= přední díl).

TRUP:
Na jehlici máme 146-154-166-176-180 ok. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Doprostřed 6 nových ok na každé straně (= v podpaží) vložíme značku (= označuje boky svetru). Pokračujeme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. Ve výši 3 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko (= přidáme celkem 4 oka v řadě) – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme vždy po 3-4-5-6-7 cm výšky, celkem 3x = 158-166-178-188-192 ok.
Pak pokračujeme v pletení až do výše asi 12-16-19-22-25 cm. Upleteme 1 lícovou řadu a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10-6-6-8-12 ok (přidáváme mimo obě légy) = 168-172-184-196-204 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a následující rubovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, 2 oka obrace, pak pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) až po posledních 5 ok, končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem (nahození pleteme za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky). Další lícovou řadu pak pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, 2 oka hladce, *2 oka obrace, 2 oka hladce*, *-* opakujeme až po posledních 5 ok, končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem.
Když je pružný lem vysoký 4 cm, všechna oka z lícové strany volně dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a konce zapošijeme.

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.4 (= 44-48-51-54-62 ok) a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží (= 50-54-57-60-68 ok). Doprostřed těchto 6 nově nabraných ok vložíme značku – kruhová řada začíná zde. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Když je díl vysoký 2 cm, ujmeme 1 oko na každé straně značky - viz TIP - UJÍMÁNÍ! Pokračujeme v pletení lícovým žerzejem a ujímání opakujeme vždy po 4-3,5-4-4-3,5 cm výšky, ujmeme celkem 5-7-7-8-10x = na jehlicích máme 40-40-43-44-48 ok. Pleteme lícovým žerzejem až do výše 21-26-29-33-36 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 4-4-5-4-4 ok = 44-44-48-48-52 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3. Pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 4 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a konce zapošijeme.

= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) světlou šedomodrou přízí
= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) smetanovou přízí
= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) černou přízí
= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) pistáciovou přízí
= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) třešňovou přízí
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Ragnhild Carlsen 21.04.2019 - 15:40:

Jeg strikker denne modellen i Drops Merino Extra Fine som det står oppført i oppskriften. Jeg holdt strikkefastheten og fulgte oppskriften, men fikk et nøste for lite av hovedfargen pistasj. Jeg strikket størrelse 3/4 år.

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-1