Lamb Dance Sweater by DROPS Design

Dětský pulovr s norským vzorem s ovečkami pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine nebo DROPS Lima. Velikost 3-12 let

DROPS design: model č. me-055-bn
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------

VELIKOST:
3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-200-200-200-250 g, barva č. 26, pistáciová
50-50-50-50-50 g, barva č. 19, světlá šedomodrá
50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 02, černá
50-50-50-50-50 g, barva č. 17, třešňová

nebo:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-200-200-200-250 g, barva č. 7219, pistácie
50-50-50-50-100 g, barva č. 8112, ledová modrá
50-50-50-50-50 g, barva č. 0100, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 8903, černá
50-50-50-50-50 g, barva č. 6273, pink

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 60 nebo 80 cm na lemy.

od 62.00 Kč /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 62.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 62.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 434Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 84 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 7), takže 84 : 7 = 12.
V tomto případě tedy spleteme dohromady každé 11. a 12. oko.
Pokud přidáváme, tak 1x nahodíme za každým 12. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Přidáváme na obou stranách každé značky, takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme = přidali jsme 2 oka.
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme světlou šedomodrou přízí 80-84-98-106-110 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) do výše 3 cm (= lem průkrčníku). Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4. Pak upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 14-12-14-15-12 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 66-72-84-91-98 ok.
Pak začneme plést vzor A.1 (= 11-12-12-13-14 sekvencí vzoru po 6-6-7-7-7 okách). POZN.: zvolte si schéma pro požadovanou velikost.
Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme v kruhové řadě 198-216-240-260-280 ok. Pokračujeme pistáciovou přízí. Následující kruhovou řadu upleteme lícovým žerzejem a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 14-8-2-2-2 ok 212-224-242-262-282 ok.
Pleteme lícovým žerzejem pistáciovou přízí až do výše asi 15-15-16-17-18 cm od pružného lemu.
Pak pleteninu rozdělíme na rukávy a trup a ty dokončíme odděleně – následující kruhovou řadu pleteme takto:
upleteme 62-64-70-77-79 ok (= zadní díl), následujících 44-48-51-54-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), upleteme 62-64-70-77-79 ok (= přední díl), dalších 44-48-51-54-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží).

TRUP:
V kruhové řadě máme 136-140-152-166-170 ok. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Doprostřed 6 nových ok na každé straně (= v podpaží) vložíme značku (= označuje boky svetru). Pokračujeme v kruhových řadách pistáciovou přízí lícovým žerzejem. Ve výši 3 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko (= přidáme celkem 4 oka v kruhové řadě) – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání ještě 1x zopakujeme, a to po 4 cm výšky = 144-148-160-174-178 ok. Pak pokračujeme v pletení až do výše asi 12-16-19-22-25 cm. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12-12-12-10-10 ok = 156-160-172-184-188 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je pružný lem vysoký 4 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a konce zapošijeme.

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.4 (= 44-48-51-54-62 ok) a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží (= 50-54-57-60-68 ok). Doprostřed těchto 6 nově nabraných ok vložíme značku – kruhová řada začíná zde. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Když je díl vysoký 2 cm, ujmeme 1 oko na každé straně značky - viz TIP - UJÍMÁNÍ! Pokračujeme v pletení lícovým žerzejem a ujímání opakujeme vždy po 4-3,5-4-4-3,5 cm výšky, ujmeme celkem 5-7-7-8-10x = na jehlicích máme 40-40-43-44-48 ok. Pleteme lícovým žerzejem až do výše 21-26-29-33-36 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 4-4-5-4-4 ok = 44-44-48-48-52 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3. Pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 4 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a konce zapošijeme.

Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= hladce světle šedomodrou
= hladce smetanovou
= hladce černou
= hladce pistáciovou
= hladce třešňovou
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby v pletenině nevznikla dírka

Lena Hemmingsson 06.04.2019 - 13:27:

Helt fel mått från armhåla till full längd på fram- och bakstycke. Stickar man enl. mönstret slutar tröjan i midjehöjd. Beräkningen av garnåtgång är helt fel. Mycket tråkigt!

DROPS Design 11.04.2019 kl. 14:59:

Hei Lena. Dette er en kort modell, som går ca til bukselinningen. Vi har nå likevel lagt til litt på lengden. Vi har også justert garnmengden opp i grønn og blå. Takk for beskjed, god fornøyelse

Trine 31.03.2019 - 20:54:

Veldig kjedelig at oppgitt garnmengde ikke stemmer - verken på denne eller «voksenmodellen».

Gabriele 24.03.2019 - 21:17:

Hallo,ich möchte bitte wissen für was , -A2-, benötigt wird.

DROPS Design 26.03.2019 kl. 08:02:

Liebe Gabriele, A.2 wird für den Pullover nicht benutzt, Anleitung wird korrigiert, danke für den Hinweis. Viel Spaß beim stricken!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-3